Hoi dames,
Even een vraagje, die waarschijnlijk al vaker is gested, maar toch. Heb even behoefte aan advies of tips.
Bo heeft altijd “fases” gehad waarin hij in de ochtend heel vroeg kwam. Zo rond 500 /530 In principe duurde die fases nooit lang. Ik gaf hem dan altijd een pap fles als hij niet binnnen een minuut of 20 weer sliep, en dan legde ik hem daarna weer terug zodat we allemaal nog wat slaap konden pakken.
UIteindelijk kwam hij uitzichzelf uit die fase, en sliep hij door tot 730 ofzo iets.
In de vakantie hebben we eigenlijk besloten dat we geen pap fles meer willen geven. Bo is oud genoeg om nu te beseffen dat als hij huilt, hij dan een pap fles krijgt, en dan dit ook standaard wil. Daarnaast krijgt hij altijd kant en klare pyama pap, dus ook niet de goedkoopste. Al met al redenen om te zeggen, vanaf nu geen pap maar brood als ontbijt, en kom je eerder dan 630/700 dan eventueel water ofzo en weer slapen.
Dit ging eigenlijk heel goed, de eerste dag kwam hij vroeg, er naar toe, getroost, terug gelegd en hij sliep verder. De dagen erna sliep hij uitzichzelf gewoon ook door tot wel 830!! Heerlijk, als ik niet aan het werk was om 715 in de ochtend!! Alleen papa heeft er van genoten!
Nu is het echter sinds 3 dagen weer mis. Ik heb geen flauw idee waarom, maar hij komt weer rond 500. Niks helpt, zelfs diksap niet. Hij drinkt het wel, maar hij blijft aan de gang met huilen. Dit houdt op zodra je de lamp aan doet en aanstalten maakt om hem er uit te halen. Ik wil niet meer terug naar de pap fles, maar wat moet ik doen?
Hij is echt niet uitgeslapen dan, want hij wordt huilend wakker. Alleen als hij genoeg geslapen heeft, wordt hij kletsend wakker.
Bo kan er niks aan doen, er is gewoon iets wat er voor zorgt dat hij standaard om 500 wakker wordt, maar wat??? EN wat doe ik er aan om ervoor te zorgen dat hij weer lekker verder slaapt??Ik wil dus niet weer terug grijpen naar die pap fles, maar ik moet zeggen, dat werkte wel!! Ik betwijfel trouwens of dat de reden is dat Bo komt, want het is inmiddels al een week of 2 a 3 gelden dat hij voor het laatst pap heeft gehad.
Dus tips/advies, zeer welkom, want ik weet het niet meer. Op het moment is hij wel heel erg verkouden, maar het is wel typsch dat hij de rest van de nacht goed slaapt en dan in eens niet meer.
liefs woezel