Vroeg wakker

Hoi dames,

Even een vraagje, die waarschijnlijk al vaker is gested, maar toch. Heb even behoefte aan advies of tips.
Bo heeft altijd “fases” gehad waarin hij in de ochtend heel vroeg kwam. Zo rond 500 /530 In principe duurde die fases nooit lang. Ik gaf hem dan altijd een pap fles als hij niet binnnen een minuut of 20 weer sliep, en dan legde ik hem daarna weer terug zodat we allemaal nog wat slaap konden pakken.
UIteindelijk kwam hij uitzichzelf uit die fase, en sliep hij door tot 730 ofzo iets.
In de vakantie hebben we eigenlijk besloten dat we geen pap fles meer willen geven. Bo is oud genoeg om nu te beseffen dat als hij huilt, hij dan een pap fles krijgt, en dan dit ook standaard wil. Daarnaast krijgt hij altijd kant en klare pyama pap, dus ook niet de goedkoopste. Al met al redenen om te zeggen, vanaf nu geen pap maar brood als ontbijt, en kom je eerder dan 630/700 dan eventueel water ofzo en weer slapen.
Dit ging eigenlijk heel goed, de eerste dag kwam hij vroeg, er naar toe, getroost, terug gelegd en hij sliep verder. De dagen erna sliep hij uitzichzelf gewoon ook door tot wel 830!! Heerlijk, als ik niet aan het werk was om 715 in de ochtend!! Alleen papa heeft er van genoten!

Nu is het echter sinds 3 dagen weer mis. Ik heb geen flauw idee waarom, maar hij komt weer rond 500. Niks helpt, zelfs diksap niet. Hij drinkt het wel, maar hij blijft aan de gang met huilen. Dit houdt op zodra je de lamp aan doet en aanstalten maakt om hem er uit te halen. Ik wil niet meer terug naar de pap fles, maar wat moet ik doen?
Hij is echt niet uitgeslapen dan, want hij wordt huilend wakker. Alleen als hij genoeg geslapen heeft, wordt hij kletsend wakker.
Bo kan er niks aan doen, er is gewoon iets wat er voor zorgt dat hij standaard om 500 wakker wordt, maar wat??? EN wat doe ik er aan om ervoor te zorgen dat hij weer lekker verder slaapt??Ik wil dus niet weer terug grijpen naar die pap fles, maar ik moet zeggen, dat werkte wel!! Ik betwijfel trouwens of dat de reden is dat Bo komt, want het is inmiddels al een week of 2 a 3 gelden dat hij voor het laatst pap heeft gehad.
Dus tips/advies, zeer welkom, want ik weet het niet meer. Op het moment is hij wel heel erg verkouden, maar het is wel typsch dat hij de rest van de nacht goed slaapt en dan in eens niet meer.

liefs woezel

Misschien is hij een supervroegeochtend kindje
Maar hoeveel uur heeft hij dan al geslapen? want misschien zit hij dan al op het limiet dat hij wakker wordt… of zijn biologische klok merkt dat het lichter wordt buiten…

Ik heb er hier geen ervaring mee, maar als hij na zo’n pyjamapapje verder slaapt, komt dat misschien doordat het lekker warm is in zijn buikje? Hoeveel volwassenen nemen geen warme melk als ze niet kunnen slapen…
Misschien een idee om hem thee met melk en evt suiker te geven? Dat drinkt Joey als hij wakker word, en daarna wil hij pas een boterham eten, hij heeft altijd enorme dorst.
Ik maak de thee gewoon met heet water uit de kraan, en koel het weer af met melk. Ik geef hem 2 à 3 bekers thee per dag zodat hij nog wat melk binnen krijgt, want die wil hij niet meer gewoon drinken. Joey krijgt trouwens voor het slapengaan een pyjamapapje, en das inderdaat geen goedkoop spul!

Groetjes Anouk

Wat vervelend! Hoe laat ligt Bo 's avonds in bed?

Misschien een beetje lauwwarme diksap geven, dat hij toch iets warms binnenkrijg en dan nog even terugleggen? En dan meteen tandjes poetsen als hij weer wakker wordt

Het is tegenwoordig om 6.00 uur zelfs nog niet licht (we gaan helaas weer naar de winter toe), dus dat kan het niet zijn. Er gaat bij één van jullie zo vroeg ook nog geen wekker, dat Bo dat oppikt? (Is hier helaas namelijk wel eens het geval)

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

Bo ligt er om 1930 in 's avonds. Soms 10 minuten later of eerder. Het stomme is, dat hij ook helemaal niet uitgeslapen is. Wat ik al eerder zei, hij wiortd huilend wakker, en als hij uiteindelijk toch verder slaapt, wordt hij daarna kletsend wakker. Hij wil dus wel verder slapen, maar het lukt niet!

Ik weet dat de buurman om 515 weg gaat bij huis, en daar kan hij eventueel wakker van worden. maar goed. Misschien toch eerder naar bed doen, of wat warms aanbieden van drinken. Dus toch kou ofzo waar door hij wakker wordt.

liefs woezel

En als je hem verteld dat alle kindjes nog slapen en dat het nog heel vroeg is. Morgan wilde hier nog wel eens intrappen. Ze heeft ook deze fase gehad omdat inderdaad hier pappa zijn wekker om 5.00 gaat. Ze is er nu helemaal overheen maar dat deed hem wel toen.

Groetjes,

Michèle

Dat heb ik al wel idd geprobeerd. Ik maak het dan heel breed, alle kindjes, opa, oma, hond van oma, neefjes etc, die slapen allemaal, dus bo gaat nu ook slapen. Boeit hem niet helaas. Het is dus een fase waar je door heen moet, en eventueel kou. Hmmzzzz…en laten huilen tot max 630 (nadat ik ben wezen kijken en er is niks), of hem dan alsnog om 500 ofzo eruit halen en naar beneden (niet mijn favo oplossingen maar goed, als dat jullie tips zijn…

liefs woezel

Heeft Bo al zijn kiezen al? Sanne wordt de laatste tijd ook weer wakker rondom 7.30, maar zo af entoe om 6 uur en is dan inderdaad niet uitgeslapen. Ik weet dat ze met haar laatste kiesjes bezig is. Ik merk ook als Sanne huilend wakker wordt ze niet uitgeslapen is. En als ze kletsend wakker wordt, dan is ze wel uitgeslapen, want dat is meestal na 7 uur. In de vorige winter had Sanne haar eerste kiesjes door gekregen en werd ook elke keer om 5 uur 5.30 uur wakker. Toen dat door was ging het weer goed en toen de snijtanden doorkwamen weer vroeg wakker. Duurde bij Sanne ook altijd 2 week. Het is bij vlagen dat ze last heeft van haar groeistuipjes van haar kiesjes. Je merkt het zo goed aan haar. Op de ene moment kan ze niets hebben em het andere moment is ze de vrolijkheid zelve.

Ik weet hoe lastig het is, dus stertkte ermee.

Groetjes Carolien

Oh ja, ik heb Sanne altijd gewoon bij ons in bed gelegd als ze zo vroeg wakker was, ze sliep niet, maar was wel lekker rustig. Ik weet dat sommige moeders hier niet voor zijn, maar Sanne is de laatste 3 maand niet meer bij ons in bed geweest. Ze wil het helemaal niet meer. De laatse paar maanden gaat het goed. (klopklop). Maar er zijn ochtenden dat ik haar al eerder hoor. En dan is ze echt niet uitgeslapen. Ik merk dat heel goed bij haar.

Heb er geen ervaring mee, maar is het een optie om hem gewoon te laten huilen? Klinkt misschien een beetje hard en als Bo echt wakker is neemt hij hier misschien geen genoegen mee, maar dit is misschien een manier om te laten weten dat het echt nog geen tijd is om op te staan.

Dani slaapt meestal goed uit, maar als hij eerder wakker wordt dan normaal, dan begint hij ook vaak met huilen. Laat hem dan altijd even (als is dat niet langer dan 10 minuten hoor) en dan valt hij meestal wel weer in slaap. Ik merk dan overigens wel aan zijn huiltje dat hij nog erg moe is en vaak ook nog half in slaap is, dus dat is dan misschien ook wel de reden dat hij daarna in slaap valt.

En jeetje om 05.00 uur al naar beneden…moet er niet aan denken. Als je weet dat het voor een paar dagen is oke, maar pfoe…lijkt me erg vermoeiend.

Wij hebben dit ook een tijdje gehad.
UIteindelijk liet ik hem huilen tot half 7, en was het binnen een paar dagen over.
Je ligt dan niet lekker, maarja… elke dag om 5 uur eruit is ook geen doen.
Wel kan je natuurlijk elk kwartier even gaan kijken oid.
Of hem een boekje geven om 6 uur, zodat hij zichzelf even kan vermaken.

Wij hebben gelukkig dit probleem al een tijd niet meer even afkloppen…klop klop klop

Succes ermee!
Liefs, Anne

Lilypie Second Birthday tickers

Bo is heel toevallig met zin laatste kies bezig. paar weken terug kreeg hij er 3 tegelijk, en sindsdien sluimert deze kies dus nog. Hij kwijlt ook weer meer, en is er verkouden van. Ik moet zeggen dat dit mij aannemelijk in de oren klinkt. Maar ik denk wel, dal als ik ben wezen kijken, en er is niks, ik hem dus tot max 630 laat huilen, want ik ga er dus niet om 500 uit. dta is gewoon midden in de nacht, en ben dat niet van plan. Hopelijk heeft hij dat na een paar dagen door, is dat niet zo, tja, dan moet ik nog maar eens bekijken wat er aan te doen. Ik wil eigenlijk gewoon geen pap fles meer geven als oplossing, maar het is zo verleidelijk op dat moment omdat je moe bent en wil slapen!! Bo is overigens om 610 weer in slaap gevallen. Deze mama moest er al uit voor het werk, maar papa niet, en bo heeft tot 900 geslapen, en werd toen wel kletsend wakker!!!
Bo bij ons in bed is geen succes, Heb het vaak genoeg geprobeerd hoor, maar hij gaat dan van alles doen, behalve rustig liggen.

liefs woezel

Mijn vriendin heeft een peuter van bijna 3 en die wordt ook iedere nacht wakker, gaat pas weer slapen als ze een papfles heeft gekregen.
Alleen is dat ook soms wel 3.00 uur ofzo. Ze is zo gewend om dan pap (en dus d’r zin) te krijgen.

Mijn vriendin wordt er ook helemaal niet goed van maar stopt er niet mee omdat d’r dochtertje dan lekker verder slaapt. En die heeft dus iedere nacht weer d’r zin.

Denk dat je er dus goed aan doet om te stoppen, hij weet vast snel dat hij z’n zin niet meer krijgt. Succes en sterkte de eerste nachten…

Groetjes van Sascha en Senne

vanmorgen was het 530. Gelukkig een half uur later dan de dagen er voor, maar alsnog vroeg!!! Mijn man er heen, en wat drinken gegeven en terug gelegd. Hij moest iets huilen maar dat hield wel snel op, tot 615, toen begon hij weer. Toch maar zo gelaten, en tegen 645 er naar toe (acceptabele tijd om er daadwerkelijk ook eruit te gaan) Hij voelde ook best koud aan, dus misschien dat dit ook mee speelt. Heb de combi sleeper alvast tevoorschijn gepakt, want in de nacht is het ook best koud!! Hopelijk is het dat in combinatie met zijn laatste kies, en is het vannacht beter!!

liefs woezel

Tja hier nog zo’n app die iig 1 keer wakker werd, om zondag heeft ze ineens de hele nacht doorgelapen in d’r eigen bed, maar toen kwam de kat me om 6 uur aflikken, dus maakt voor mij niet uit, kind of kat, weekend, vakantie of door de week, deze mama is er altijd om 6 uur uit!

Neeltje is ook opeens weer elke ochtend om 05.45 uur wakker en gaat gewoon NIET meer slapen. pfff. Vervelende is dat Minke dan ook wakker wordt en chagerijnig is want die was eigenlijk nog moe. ZUCHT. Die ligt dan dus ook om 0600 uur te huilen! Wat ik doe; ik geef Neel een speentje en laat haar morren tot 0630 dan haal ik haal er uit en krijgt ze de fles. Maar ik vind het ook slopend hoor. Ik weet uit ervaring dat het heus wel weer goed komt maar als je er middenin zit… Ik ben niet goed in “laten huilen”, lig dan echt niet meer lekker in mijn bed hoor. Maar goed, ik duim voor jullie en mezelf dat het toch bij iedereen weer minimaal 0630 wordt ofzo, daar kan ik persoonlijk mee leven.
groetjes een mama met wallen onder haar ogen

Hier nog een mama met wallen. Ook hier was het vanmorgen rond 6.00 uur! Blegh, veel te vroeg. Ik zei tegen Erik dat het nog te vroeg was en dat alle kindjes nog sliepen. Hij zei: “Mama’s bedje.” Dus ik zei: “Dat mag, maar dan gaan we wel nog even slapen.” En wat denk je? Erik heeft nog tot 6.45 uur geslapen! Ik kon alleen niet meer in slaap komen, vond hem veel te schattig om naar te kijken

Maar goed, hier wringt de laatste kies. Gisteren 4 dunne stinkluiers. Hopelijk laten onze kindjes ons snel weer iets langer slapen!

Groetjes,
M

@ linette zit neeltje niet net in een sprong??

Groetjes,

Michèle

@Mriek, julliie ook al last van stink luiers? Hier ook al sinds zaterdag. Herkende de geur meteen, zelfs papa zei het gisteren nadat ik thuis kwam (moest zelf werken) en het patroon van hoe vaak hij poept is ook van het rit, hij kan zo 3 keer opeens, en de volgende weer overslaan en dan de dag er naa 2 keer ofzo, en dat terwijl je er normaal de klok er op gelijk kan zetten wanneer hij poept!! Hij heeft dus ook duidelijk last van zijn kies die door komt, maar goed, het is denk ik oook kou bij hem. Natuurlijk is hij in de ochtend al vroeg moe, dus om 1015 naar bed gedaan. Hij zatnamelijk de hele tijd te hangen op de bank, en te gapen. Hij slaapt nu nog!! HIj heeft de combi sleeper ook aan. Bo slaapt normaal 2 uur max wanneer hij in de middag slaapt, dus ben dit niet gewent van hem!! Of die combi sleeper bevalt heel goed, en was kou de oplossing, of hij wordt ziek hahahahaha ( en dat hoop ik niet, en ik ga er ook niet van uit)

liefs woezel

Yep Woezel, hier ook! En precies wat jij zegt: geen poeppatroon meer te bekennen en een enorme herkenbare zure stank

Ik hoop voor jullie dat de combisleeper Bo goed bevalt en dat hij niet ziek wordt!

Groetjes,
M