Vroeg wakker

Hallo,

ik ben vandaag voor het eerst op dit forum. ik heb 2 kinderen. Loris van 3.5 een Dino van 14 manden. mijn probleempje met mijn jongens is dat ze 's ochtends altijd vroeg wakker zijn. Dino die wordt rond 5.30/6.00 wakker meestaal moet ik maar een speen er in doen en dan slaapt die nog wat maar nu wordt Loris ook Standard tussen 5.30/6.00 wakker. een dat betekend wel dat hij eind van de ochtend erg moe is een ook niet meer zo gezellig. hebben jullie tips hoe je hier misschien iets aan kan doen?
alvast bedankt
Groetjes
angelique

hoe laat gaat loris naar bed en doet hij nog een middag slaapje misschien kan je dan het middag slaapje laten vervallen of hem iets later in bed leggen.

Liefs en dikke kus brenda en charissa

Lilypie 4th Birthday PicLilypie 4th Birthday Ticker

hoi ,

heel herkenbaar, bij ons precies hetzelfde ! ons jongste zoontje wordt ook
standaard om half 6 / 6 uur wakker.
Hij krijst en gilt dan. Ben dan zo bang dat onze oudste dan ook wakker wordt.
Dus ik ga dan met de jongste naar onder toe geef hem alvast melk, hij heeft
vaak al honger/dorst. En doe hem gewoon in de box! Misschien niet leuk, maar
anders komen wij gewoon niet meer aan onze rust toe. Vaak ga ik er dan om een uur of 7 uit danheb je toch nog een uurtje geslapen/gerust.
Bij CB gaven ze dit dit als oplossing, ook om hem in zijn bedje te laten spelen,
maar hij gilt gewoon zo hard, dat iedereen dan wakker wordt. En dan kan iedereen er uit!
Dus ik doe het (tijdelijk) maar zo.
Iemand ook nog andere tips, die kan ik ook nog wel gebruiken!
Suc6 ermee.

Gr. Chantal

Heel herkenbaar inderdaad.

De oudste is ook altijd een vroege vogel geweest. Altijd rond 6 uur wakker.
Toen ook van alles geprobeerd maar niets hielp.

Uiteindelijk hebben we maar gewoon geaccepteerd dat het zo is en zijn we gewoon zelf op tijd naar bed gegaan zodat we voldoende slaap kregen, Neem ze lekker even tussen in. (na kan het nog want de oudste is bijna 10 jaar en wil niet meer snik).

Wij deden ook wel de tv aan hoor in onze slaapkamer. Zij keek dan tv in ons bed en wij sliepen nog even verder. Misschien niet pedagogisch correct maar alleen in de box neerleggen en jij weer gaan slapen lijkt me ook zo zielig voor de kleine.

Succes ermee

Bianca

Gewijzigd door - mamma van Dewi en Nanik op 10 Jun 2009 21:51:37

hoi Bianca,

maar we doen meestal wel de televisie aanhoor onder in de kamer, dus dan kan
hij gewoon nog TV kijken, het is gewoon zo’n enorme driftkikker, die kun je niet
bij je in bed leggen, want dan maakt hij iedereen wakker. Ook al doen wij de TV
op de slaapkamer aan, dan nog blijft hij niet rustig (denk ik)
Maar misschien toch gewoon een keertje uitproberen. Baadt het niet, schaadt het
niet zeggen ze.
Gr. Chantal

Hallo,

Bedankt voor alle tips. Loris is 3.5 en doet geen middags dutje meer dus daar aan kan het niet liggen.
Hij wordt gewoon van zijn broertje wakker en die wordt rond 5.30 wakker. Vandaag was het ook weer 5.30 we hebben probeert ze boven te laten. Maar dat was een groot feest. Loris was bij Dino in het ledikantje gekropen dus van slapen … niks! Loris hebben we toch maar weer in zijn kamer gedaan maar Dino bleef “on & off” huilen.
Om 6.30 zijn ze dan bij ons in bed gekomen met de tv aan. Helaas is dat ook geen succes meer om dat als die twee samen zijn willen ze alleen maar spelen, dan lieg je zelf ook niet relaxt meer.
Dus ja… het wordt een lange dag… een het weer is ook niet echt lekker

Groetjes
angelique

hoi Angelique ,

bij ons is het dus precies hetzelfde. 'smiddags gaat de oudste niet meer naar bed hij is ook bijna 3.5. De jongste is 's ochtends ook vaak heel vroeg wakker vaak ook om 5.30 / 6.00 uur. Ik weet zeker dat als ik ze bij ons ook in bed stop, dat het dan ook " 1 groot feest" wordt. Dan gaan ze alleen maar spelen, klieren en dan slapen wij ook niet meer. Wat ik zelf ook vaak doe, misschien niet gezellig, maar je moet ook aan jezelf denken, is zelf vroeg naar bed gaan. Maar dat komt er ook niet altijd van. Maar soms moet je wel, anders trek je het gewoon niet meer.

Succes ,

gr . Chantal

Hoi Angelique,

Coen had dat de laatste maanden ook. Elke dag rond 05.30 uur wakker. Ik was er zo moe van geworden (ik werk voor mezelf, dus moet veel in de avonduren doen en kan niet heel vroeg naar bed) dat ik hem maar bij me in bed nam.

Ik heb hierdoor (misschien toeval) zijn patroon doorbroken denk ik. Zodra hij begon te woelen rond 05.15-05.30 uur nam ik hem gelijk bij me in bed zodat hij wél doorsliep tot 06.30/07.00 uur. En wonder boven wonder werd hij na drie dagen zelf pas rond 06.30/07.00uur wakker! En nu nog (gaat al 1,5 week goed)…

Nu heb jij twee kids, dus zul je dit waarschijnlijk niet kunnen uitproberen… en zoals ik al zeg, misschien is het wel toeval…

Veel succes in ieder geval.

Groetjes,

Sandra

Lilypie 2nd Birthday PicLilypie 2nd Birthday Ticker

Hier het zelfde probleem, mn zoontje bijna 2, is altijd een langslaper geweest (8.00/8.30 wakker). Sinds een paar weken slaapt hij niet meer in het ledikantje, maar in een peuterbedje met als gevolg dat hij, en ik kan er serieus mn wekker op gelijk zetten, staat hij om 6.00 u naast me en het eerste wat hij zegt: mama! autorijden! Heel aandoenlijk natuurlijk maar niet echt echt bevordelijk voor je rust, leg hm nog wel eens teug maar dit heeft zelden effect. Soms valt hij tussen ons in slaap maar die keren kan ik op 1 hand tellen. Ach zo heb je ook wat aan je dag…

wij hebben het ook een aantal weken gehad met Puck. Sinds afgelopen weekend is het weer tussen 8 en 9. Wat wij voorheen deden is haar laten liggen en soms viel ze weer in slaap. lastig met 2 dat weet ik.

@chantal; kun jij lekker slapen wanneer er benenden een kindje alleen in de box ligt? Hoe weet je dat alles goed is en dat er iets geks gebeurt?

@mama van bram: is je kindje niet te klein om in een gewoon bedje te slapen?

groet loes

Madelon lag ook met 2 jaar in groot bed die ging uit der ledikantje klimmen dat vond ik gevaarlijker dan een groot bed

En inderdaad ik zou het niet durven mijn kind alleen in de box en dan zelf op bed brrrr, maar dat is ieder zijn eigen keus, dylano zou dat ook absoluut niet pikken dan was het waarschijnlijk geen gillen meer maar krijsen

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Morgan pikt dat ook echt niet hoor alleen in de box, ik vind het al heel wat dat ze in het weekend tot half zeven in der bed rommelt. Dan is ze het ook echt zat vanaf 6.00 wakker en dan moet er van haar iemand komen. Ze gaat dan ook wel helemaal uit der dak als ze je ziet. En in het weekend duiken wij nog wel eens in bed als zij 's middags slaapt. Door de weeks inderdaad vroeg naar bed maar ja pappa moet om 5 uur op dus dat doen we toch wel.

Groetjes,

Michèle

oeh wat zijn wij dan verwend zeg, Lindsey slaapt echt practisch altijd tot half 8/8 uur. oke alleen vanmorgen niet toen besloot ze dus om 6 uur wakker te worden en te blijven, dus ik had gelijk behoorlijk de balen erin. maar blijkbaar mag ik echt niet klagen.

liefs,
Rinske

Nee Rinske, dat mag je zeker niet met langslaper Lindsey. Erik is de laatste tijd altijd tussen 5.30 uur en 6.00 uur wakker. Wat jij hebt komt heel dicht in de buurt van uitslapen hoor!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

kan het helpen wanneer je de kamer wat donkerder maakt. 5.30 is wel de tijd dat het weer licht wordt. misschien denkt ie wel…joehoe het is licht ik mag weer spelen…

We hebben al zo’n verduisteringsgordijn, dus het is wel donker. Nou moet ik zeggen dat Erik altijd vroeg wakker is hoor, het was meestal tussen 6.00 uur en 6.30 uur, dus het is nu maar een half uurtje vroeger. Maar jee, het is wel vroeg hoor. Vanmorgen ook weer om 5.30 uur. Dan speelt 'ie wel nog met z’n popje en kan ik hem om 7.00 uur uit bed halen, maar je doet zelf toch niet echt meer een oog dicht.

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

pfff, ik zou het ook niet echt trekken hoor. Fijn dat je ventje tot 7.00 uur blijft spelen. Maar het blijft vroeg. Rond 1 jaar zit er een sprongetje…wellicht is dat het…

Mriek gaan we samen zielig zijn dylano ook tegenwoordig tussen 5.30 en 6 uur blijft ook wle spelen tot 7 uur maat allemensen das vroeg hoor hahahhaha. Ik heb een geluk Mriek papa gaat er dan uit en doet mijn deur dicht en bij dylano ook dus mams kan meestal nog wle slapen tot 7.15 behalve als dochterlief ook moet werken die gaat er dan om half 7 uit en dan hoor je weer praten lang leve een flat hahahahaha

Liefs Michelle

Ik zie dat ik echt niet de enige ben met vroeg wakker wordende kinderen. Dat is wel weer fijn. Maar het is wel lastig! Wij hebben al van alles probeert een het blijft vroeg.
Als het dan is 6.30 is dan zijn we al heel erg blij. Lastig is dat Loris ook vroeg wakker wordt dan een hij toch zo tegen de middag moe is. Ik wil hem liever niet in bed leggen om dat hij anders s’avonds niet slaapt. Ook gaat hij in oktober naar school een dan moet hij ook de hele dag wakker zijn.
Na ja wij hopen maar dat het snel voorbij gaat… en tot dan maar vroeg naar bed s’avonds.
Gr
Angelique

@loesie: het is inderdaad soms moeilijk, maar ja. Vandaag ben ik echt brak, terwijl het bij wijze van spreken morgen weer super kan gaan. Hopelijk wordt het ooit een uitslaper…en het kan ook zeker met het sprongetje te maken hebben, alhoewel ik het idee heb dat 'ie daar nu langzaam aan het uitraken is.

@Michelle: knap dat je dan toch nog kan slapen. Hier ook beide deuren dicht, maar hoor 'm toch nog hoor. Heb je oordopjes ofzo?

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker