Vroeg wakker

nee heb geen oordopjes maar hij licht schuin tegenover ons en we hebben best grote hal en hij ligt aan het eind van zijn kamer

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

Morgan was vannacht aan het spoken geweest en gister wat later gaan slapen dus die wilde na der bammie meteen weer terug. Pappa mazzel, bij mij doet ze dat nou nooit meer.

Groetjes,

Michèle

Dat is wel fijn Michelle, dan grenzen jullie kamers dus ook niet aan elkaar. Bij ons is dat wel zo en dan hoor je 'm gewoon altijd, ook met dichte deuren. Goed geregeld bij jullie!

Groetjes!

Lilypie Tweede Ticker

HAi hai.

@Loesie: Even een reactie op je vraag of Bram niet te klein is om nu al in een peuterbedje te slapen. Ik had liever ook gehad dat hij nog in het ledikantje sliep, maar hij is een echte klimmert, klom ook het ledikantje uit dus ja. En daarbij is hij ook behoorlijk groot en ligt nooit normaal in bed, soms overdwars en dan lag hij er vast tussen.

dan kan ik me voorstellen dat je het hebt gedaan. Onze meid is ook een klimmert, maar gelukkig ligt ze nog steeds braaf in haar ledikantje. Hopelijk houden we dat nog een tijdje zo.

Hoi,

Wij hebben ook vroege vogels. Ook zo rond half 6/6uur enkele keer half 7.
Mijn man moet er smorgens om 5 uur uit dus ook wij liggen vroeg op bed.
Meestal rond half 10 al. Dan zijn we gewoon bekaf.
We hebben nu voor de oudste van 3 een verduisterend rolgordijn gekocht en hopen dat ze morgen wat langer slaapt.
Savonds was ze ook flink aan het spoken (tig keer uit bed komen met smoesjes) en ook daar is het rolgordijn voor bedoeld.
Vanmiddag opgehangen en we hebben haar met het op bed leggen om 18.30 niet meer gehoord.

Groetjes lisan

Hallo allemaal,

Ook ik vandaag voor het eerst op dit forum.
Wel fijn om te leven dat dit probleem vaker voorkomt!!

Oooo, dat vroege wakker worden. Ik word er gék van.
Onze oudste zoon (5) is elke dag 5.30 wakker. En het maakt echt niet uit hoe laat hij naar bed gaat… Ook in de vakantie…gewoon vroeg wakker.
Het probleem is dat de jongste (3) wel langer wil slapen, maar die wordt vaak wakker van het lopen over de bovengang van de oudste.
Pfff.
Alles geprobeerd. Lampje met tijdschakelaar. Belonen, straffen, negeren.
Vandaag heb ik een digitale wekker gekocht. De volgende regel(s) gelden nu;
Als er een 5 staat absoluut NIET naar papa en mama,
Als er een 6 staat liever niet, maar als het echt moet mag het
Als er een 7 staat en je komt naar papa en mama dan is het feest (taartjes)
Je mag altijd plassen (maakt niet uit welk getal er staat)
Je mag NOOIT naar je broertje.

Ben benieuwd hoe het morgenochtend gaat (1e keer)

Succes iedereen die ook met die probleem te maken heeft!!

Miek

quote:
Hier het zelfde probleem, mn zoontje bijna 2, is altijd een langslaper geweest (8.00/8.30 wakker). Sinds een paar weken slaapt hij niet meer in het ledikantje, maar in een peuterbedje met als gevolg dat hij, en ik kan er serieus mn wekker op gelijk zetten, staat hij om 6.00 u naast me en het eerste wat hij zegt: mama! autorijden! Heel aandoenlijk natuurlijk maar niet echt echt bevordelijk voor je rust, leg hm nog wel eens teug maar dit heeft zelden effect. Soms valt hij tussen ons in slaap maar die keren kan ik op 1 hand tellen. Ach zo heb je ook wat aan je dag......

Heb er persoonlijk geen ervaring mee… maar weleens gehood dat als ze dan van ledikant naar peuterbed gaan dat je ze dan een slaapzak aan moet trekken. Weet niet of hij voor die tijd ook altijd slaapzak aan had?? Maar anders kan je dit weer proberen! Dat belemmert ze toch in hun vrijheid…

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Hallo vroege vooghels,

Heel herkenbaar allemaal. Veel geprobeerd van wat hier ook genoemd is. Ik heb het geaccepteerd. Het is nu óns momentje van de dag zo tussen 6 en 7. Heel gezellig en intiem samen als de hele wereld nog slaapt. Lekker samen een boekje lezen op de bank of zo. Uurtje vroeger naar bed en de energie lijdt er ook niet onder.

Het moet me wel van het hart dat TV-kijken nu juist veel prikkels veroorzaakt. Dat is minder goed voor je kind als het toch al minder rust krijgt door het vroege opstaan.