Vroeg wakker

Tja wil even wat info…

Mijn zoontje slaapt altijd erg goed. Dus ik mag in mijn handen klappen. Maar nu is hij al 4 dagen elke ochtend om 6 uur wakker… praten/piepen/huilen… Deze moeder is erg streng en dus krijgt meneer aai over zijn bol en moet het volhouden tot half 8 in bed. Eerder deed hij het met gemak tot 8 uur/half 9!

Volgens het ikke boed zit hij ook in sprongetje dus … dat stelt deze mama gerust. En deze mama is altijd bang dat de kleine te snel went aan het uit bed halen als hij een kik geeft dus… vandaar! (heb ik geleerd met het inbakeren om heel consequent te zijn) …

Maar ook denk ik dat hij nu een ander schema aan het krijgen is qua slapen? is dat mogelijk? hij is bijna 6 maanden. En sliep altijd van 10-13 uur … en dan van 15-16 uur. Zou het kunnen dat hij nu de ochtend minder slaap nodig heeft en hij de middag langer gaat slapen? kan ik hem hierin begeleiden?

Iemand tips?

Zou kunnen. Morgan was altijd om 5 uur wakker, nu moet ik haar om 6 uur wakker maken door de weeks en om 7 in het weekend. Door het springen kunnen ze zeker andere tijden aan gaan houden. Morgan gaat vooral erg mieren met haar eten dan.

En ja je zou kunnen kijken wanneer hij aan geeft wanneer hij moe is en dan in bed leggen en niet meer wanneer hij gewendt was om te slapen. Zo leer je het snelste wat zijn nieuwe ritme is.

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

heerlijk mens ben je ook…! zou niet zeggen dat jij nog maar 1 kleintje heb die nog zo jong is. Als je jouw zo heerlijk advies hoor geven zou je denken dat is er één met een legerschare kinderen om zich heen… maar ik zie dat het er maar 1 is

bedankt meis!! hij ligt nu lekker net op bed… dus dat is al half uur later dan anders… Ik luister soms ook teveel naar het commentaar van mensen om me heen… die zeggen regelmatig dat hij jusit de middag moet slapen én niet de ochtend! hier deed meneer het eerder andersom!

Ik ben ruim 9 jaar ouder dan mijn broertje en mijn jongste neefje is 21 jaar jonger dan ik dus ik ben wel wat gewend.

Enne ik ben iemand van heel logisch denken en heel veel luisteren naar Morgan. Dat heb ik wel geleerd met de Kiss. Zo ken ik haar door en door.

En als je zijn ritme kent kun je daar weer consequent in zijn. Ik ben het ook in zoverre dat ze niet stipt om 11 uur in besd ligt of zo, maar oogjes wrijven en huilen is slapen en met deze koude dagen is dan meer dan gewoonlijk. Ik vin het prima. Slapen worden ze ook groot van

Groetjes,

Michèle

[img]http://b1.lilypie.com/fYq3p1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

oei gauw uit bed dan … want hij is al zo groot!!

Ik ben het helemaal met Michelle eens. Luisteren naar de kleine en lekker op bed leggen als je ziet dat hij moe wordt. Tim heeft al heel lang hetzelfde slaapritme. Wijkt natuurlijk wel eens af en de ene dag slaapt hij meer dan de andere dag. Maar het ritme is ongeveer hetzelfde. Maar sinds 4 dagen is hij veel eerder wakker dan normaal. Hij sliep na zijn voeding van 7 uur s’ochtends vaak door tot zijn volgende voeding van 11 uur. Nu is hij de laatste dagen tussen 9 uur en half 10 wakker. Dus ja we hebben hem gewoon zijn bed uitgehaald en aangekeken wanneer hij weer moe werd. Doordat hij eerder wakker was ging hij ook weer eerder naar bed. Afgelopen donderdag lag hij om half 12 alweer op bed en heeft hij tot half 3 geslapen. Vrijdag was het weer wat korter tussen de middag maar ook weer vroeger op bed door het vroege wakker worden. Wij werken op maandag allebei dus dan gaat hij naar mijn ouders. Ben benieuwd wat zijn slaapritme daar vandaag is. Tim is nu 6,5 maand, dus misschien zit hij ook in een sprongetje. Geen idee, want ik merk nooit aan hem of hij in sprongen zit of niet.

Groetjes,
Sandra

hey Sandra…

volgens mij lijken onze boefjes wel beetje op elkaar… bijna even oud/goed slapen… maar nu ff schommeling! Leuk!!

Hij slaapt bij jouw dus ook meer de middag dan de ochtend op het moment? Meestal merk ik ook niet veel van zijn sprongetjes … maar merk het dan aan zijn slaappatroon… dus vandaar!

Wordt jouw kleine altijd om 7 uur wakker voor eerste fles? hoe is zijn schema verder?

Hoi Mini-boy,

Ik vond het inderdaad erg grappig om te lezen dat ze ongeveer dezelfde leeftijd hebben en ineens een ander slaapritme aanhouden. Wij maken Tim altijd iedere ochtend om 7 uur wakker voor zijn voeding. Omdat we ritme belangrijk vinden maken we hem ook in het weekend om 7 uur wakker. Het is nu een paar keer gebeurd dat we in het weekend per ongeluk de wekker uitgedrukt hebben en weer in slaap gevallen zijn. Dan schrikken we ons rot als we om 8 uur wakker worden. Maar ook dan ligt meneer nog lekker te slapen. Maar goed dat is gelukkig maar een paar keer gebeurd. Na zijn voeding van 7 uur sliep hij vaak door tot zijn volgende voeding van 11 uur. Soms wel wat eerder wakker, maar dan was het half 11 ofzo. Maar nu wordt hij dus sinds een paar dagen al tussen 9 en half 10 wakker.

Zijn schema is altijd:

7.00 uur fles van 200 cc
11.00 uur fles van 200 cc
12.30 uur fruithap
15.00 uur fles van 200 cc
17.30 uur groentehap
19.00 uur/19.30 uur papfles van 200 cc en dan slapen totdat we hem de volgende ochtend weer wakker maken.

Tussen half 1 en 13.00 uur slaapt hij weer tot half 3/15.00 uur en soms tussen half 5 en half 6 nog een uurtje.

Wat is jullie schema?

Groetjes,
Sandra

Bij Morgan is het door de weeks 6 en in het weekend 7 uur. En dat ritme vind ze prima. En ik kan de klok er gelijk op zetten dat ze na 1.5 a 2 uur wakker zijn wil slapen weer. Dus op deze manier kan ik ook dingen redelijk goed plannen als het moet. Meestal neem ik alles maar zoals het komt. En ze slaapt gelukkig net zo makkelijk in der wagen dus ik hoef niet veel te laten vawege haar slaapjes. Het enige waar ik heel strak in ben is haar eetschema, Ik maak haar dus wel wakker voor eten. Hoe sjago ze dan ook is. Dan gaat ze maar weer slapen daarna, maar eten op mijn tijden

Groetjes,

Michèle

Het is wel gebruikelijk dat kinderen als ze rond de zes maanden zijn een ander slaapritme gaan krijgen. Bij Erik gebeurde het ook, hij sliep na de eerste fles 's ochtends ineens minder lang en tussen de middag langer. Hij is nu echt bezig naar twee slaapjes op een dag te gaan, want als hij tussen de middag langer slaapt redt hij het tot 's avonds half zeven en gaat hij tussendoor niet meer naar bed. Omdat het slaapje na de ochtendfles korter werd, konden we daar mooi de fruithap inpassen, dus dat kwam ook goed uit.

En misschien dat hij na het sprongetje wel weer langer slaapt, wie weet! Het moet wel zwaar zijn, Jurian zo vroeg wakker terwijl je dat helemaal niet gewend bent…

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Fijn is dat he dat ze zo makkelijk slaapt. Tim slaapt ook net zo makkelijk ergens anders of gewoon in de wagen. Toen hij ruim 5 maanden was paste hij niet meer in de bak en hebben we de wagen omgebouwd. Ik was bang dat hij dan niet meer in het zitgedeelte wilde slapen, maar hij slaapt daar niet zo goed in. We hebben het zitgedeelte dan ook nog helemaal naar achteren gedaan zodat hij zo veel mogelijk echt ligt. Wij hebben Tim ook altijd voor alle voedingen wakker gemaakt als hij sliep. Alleen voor groente of fruit maken we hem niet wakker. Dan geven we dat gewoon iets later.

Ja Morgan ligt ook in de wagen Die begon in de schouderpartij te weinig ruimte te krijgen. Ze is nogal breed daar, en ik kan de wagen nu opklappen bij het kdv. Maar zij heeft er ook geen probleem mee. In het tuigje vind ze niks, maar ja dat moet ook maar wennen Als ze er eenmaal inzit dan is het goed. En zij staat even on hold met bijvoeding dus dat probleem hebben we nog niet

Groetjes,

Michèle

Grappig dat Erik dat ook had met 6 maanden. Misschien dat ze dan inderdaad een ander slaapritme gaan krijgen. Wat die fruithap betreft zou dat bij ons ook wel goed uitkomen. Die doen we altijd tussen de middag, omdat hij s’ochtends nog zoveel slaapt. Na 3 maanden kreeg hij flesvoeding en sinds die tijd zit hij op dezelfde tijden qua eten. Alleen nu natuurlijk 4 ipv 5 voedingen. Bij ons was het best wel even puzzelen met de fruithap omdat hij s’ochtends nog zoveel slaapt. Als dat korter wordt, dan kunnen we zijn fruithap om 10 uur gaan geven ipv tussen de middag en dan gewoon zijn fles van 11 uur iets later.

Groetjes,
Sandra

Zo hebben wij dat ook gedaan Sandra. Hij krijgt nu z’n pap rond 7 uur, dan slaapt 'ie van ongeveer half acht tot half negen en dan het fruit rond negen uur/half tien. Het middagflesje is zo rond 11.30 uur en dan lekker middagdutje doen. Rond drie uur nog een flesje en dan rond vijf uur z’n groente. Als hij 's middags lang slaapt, slaapt hij na het flesje van drie uur niet meer. Anders nog wel even een uurtje tussen vier en vijf.

Dat ochtendslaapje wordt vanzelf minder, dat was hier van de ene op de andere dag een uurtje.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Wat handig Michelle, dat jullie de kinderwagen bij het kinderdagverblijf mogen laten. Bij ons mag dat dus niet ivm de brandveiligheid. Dus ja begrijp het ook wel weer, maar het zou wel makkelijk zijn. Nu lopen we dus soms met een lege kinderwagen

Groetjes,
Sandra

eigenlijk mag ik het ook niet, maar ik heb geen rijbewijs of iets dus ik kan hem niet meenemen weer. Dus ik klap hem in en zet hem strak in de hoek. Zo staat ie niemand in de weg en kun je er zo uit in geval van een calimiteit. Er staat dus maar 1 wagen, die van Morgan

Groetjes,

Michèle

Ah ok, wel fijn dat ze voor jou wel een uitzondering maken. Scheelt je weer een ritje naar huis toe.

Leuk om te lezen hoe dat bij jullie gaat Mriek. Ben benieuwd of het bij Tim ook blijvend is of niet. Het is fijn dat Tim zo goed slaapt, maar iets vaker wakker zou ik ook niet erg vinden.

Groetjes,
Sandra

Nou dat zou ik echt niet trekken. Dan breng ik hem wel naar mijn vriends werk twee straten verderop. Kan hij in het magazijn, maar dat is weer flink om voor mij om naar mijn werk te gaan. Dus ja heel blij met deze uitzondering.

Groetjes,

Michèle

hallo allemaal,
ik ben net lid geworden en zou graag willen reageren omdat:
ik ervaar wat slaapproblemen met mijn zoontje Jayden die wordt 22 januari 1 jaar
was dus op het internet op zoek naar tips en zo kwam ik ook op deze site.
Na een paar weken te hebben gezocht kwam ik vandaag op de site van slaapgids.nl
moet je 17,95 betalen om het boekje te downlaoden normaal ben ik daar niet zo van maar had er wel een goed gevoel bij. Na het lezen bleef dat goede gevoel en ga het vanavond gelijk proberen.
Nu vind ik dat het erg prettig is geschreven en er op meer gebieden maar voornamelijk dan over het slapen goede tips in staan en zou dit graag met iederen die het lezen wil willen delen.

Dan nu mijn vraag hoe kan ik dit met jullie delen het zijn namelijk 25 pagina’s?

alvast bedankt.
groetjes brigitte

Kun je het inscannen en naar de gene die er behoefte aan hebben mailen???

Groetjes,

Michèle