Daar ben ik weer…Eerst had ik jullie raad gevraagd omdat die kleine van ons (8 maanden) om 6.30 wakker werd en ik dat wel wat vroeg vond. Nu heeft hij besloten dat 5.30 eigelijk nog beter is om wakker te worden. Iemand tips??Laten huilen, speelgoed in bed geven om te rekken? Of gewoon accepteren dat het om 5.30 dan maar ochtend is en zelf om 20.00 naar bed? Het is trouwens niet dat hij honger heeft, maar wil echt gewoon spelen en gaat dan pas om 9 uur een ochtendslaapje doen.
Bedankt alvast groeten Estelle
Vroeg wakker worden
gewoon proberen te rekken 5.30 is nog wel extreem vroeg hoor,probeer wat speeltjes in bed te leggen.
niet accepteren onze zoon is nu 4.5 jaar en word ook elke morgen rond 6.30 wakker en dan haal ik hem eruit
Tsja niet accepteren was ook mijn eerste reactie. Maar wat als hij ligt te huilen en wel altijd lief gaat slapen als we hem erin leggen? En ook no de nachten in principe goed doorslaapt? Moeilijk hoor om hem dan te laten krijsen.
Welke tijd is wel acceptabel vinden jullie 6 uur of half 7 of eerder of later?
Ik heb er hier ook zo 1 die elke dag om half 6 a 6 uur wakker wordt… Ik geef hem dan te eten en doe hem daarna weer terug in bedje en hij slaapt dat tot half 8 a 8 uur… Hij heeft nu 3 dagen tot half 7 a 7 uur geslapen maar ja er komt weer een sprongente aan dan slaapt ie namelijk een paar dagen goed en s avonds (half 8) niet haha…
Maar probeer hem eens wat te eten te geven en doen hem dan terug…
estelle natuurlijk hoefje hem niet laten huilen geef hem eten en doe hem dan weet naar bed hebben wij destijds ook altijd gedaan toen ze nog zo klein waren
Hoi Estelle,
Onze kinderen zijn ook elke dag vroeg wakker.
Meestal 6 uur soms half 7.
We gaan er dan uit en lekker naar beneden eten.
Het is niet altijd leuk om er zo vroeg uit te moeten, maar het went.
Later zeggen we: kwamen ze er maar eens uit!
Op de leeftijd van jouw kindje zou ik er gewoon uit gaan om half 6 en
dan lekker eten en beneden laten spelen. En dan bij moeheid weer lekker op bed.
Anne was vanmorgen pas om 7 uur wakker en ging om 11 uur weer slapen.
Savonds later op bed doen helpt ook niet. (bij ons niet tenminste, gewoon rond 6 uur wakker)
We gaan zelf altijd tegen 22.00 op bed.
Groetjes Heleen.
Tsja, dus eten en naar bed lijkt me een prima middenweg. Alleen ik werk 2 dagen en dan moet hij er om 6.45 uit. Hoe kan ik dat da het beste doen? Hem voeden, weer in bed leggen en dan eventueel weer wakker maken? Maar ja als hij om 5.45 uur wakker wordt en oom 6.15 weer naar bed gaat, kan hij maar een half uurtje weer slapen. ook weer zo wat om hem dan wakker te maken terwijl je hem eigelijk langer in bed wil hebben.
En het terug in bed leggen er gewoon inhouden, ook wanneer hij om 6.30 wakker wordt?
LAstig hoor omdat het zo verschilt (al is het nu alweer een weer stipt 5.30 wanneer hij wakker wordt!)
oh, wat ben ik blij om te lezen dat wij niet de enige papa en mama zijn die, al zo vroeg met de kids uit de veren zijn.
ik denk inderdaad accepteren , en proberen met inderdaad wat eten en een schone luier even terug leggen.
succes
Hoi Estelle,
Kindjes worden groter en hebben op een gegeven moment minder slaap nodig.
Niet terug op bed leggen want je kindje zal niet meer verder slapen na de voeding.
Wij probeerden dit ook, maar dan is ze gewoon vrolijk en helder en echt uitgerust.
Anne slaapt vaak van 19.00 tot 6/half 7. Dit is een mooie lange nacht toch!
Gewoon kijken wanneer je kindje wakker wordt en dan wassen en mee nemen naar beneden voor eten en dan lekker spelen in de box/grond.
Hier is dus ook geen dag gelijk. Kindjes geven het zelf wel aan wanneer ze genoeg hebben geslapen.
Met het middagslaapje hier ook zo: meestal van 3 tot 4 uur en vandaag van 3 tot kwart over 5.
En als je moet werken dus ook niet meer terug leggen, maar pas weer bij moeheid.
Groetjes Heleen.
als je moet werken is het een ander verhaal,maar je gaat toch niet al om
5.30 met je kind beneden zitten hebben wij ok nooit gedaan na het eten gewoon weer terug leggen en zelf ook weer even naar bed
mijn zoontje is nu 4.5 en wil ook nog weleens om 6 uur eruit mooi niet,hij wacht maar tot wij eruit gaan 6 uur of eerder is mij te vroeg hoor om meestasl valt hij wel weer in slaap hij mag zijn kamer niet eerder uit als het half 7 is geweest
Lieke als je kindje ( zoals bij ons het geval) niet meer wil slapen na voeding
dan neem ik haar lekker mee naar beneden en laat haar spelen.
Het mooie weer komt er aan en het is vroeg licht, en speelt ook nog eens
mee dat wij goed ons bed uit kunnen. Wij zijn echte ochtendmensen.
Je kan wel zeggen dat hij niet eerder dan half 7 naar beneden mag, maar ik heb
zoiets als je toch niet verder slaapt dan maar lekker in de box/grond spelen en kruipen.
Heb vanmorgen al weer een eind gewandeld met de kinderen en vond het heerlijk.
Kwam haast niemand tegen, nog veel gordijnen dicht.
Groetjes Heleen.
bijmij mogen ze hu kamer niet eerder af als half 7,
door de weeks kan mij het niet veel schelen maar in het weeknde wel dan moet hij wat langer op zijn bed blijven
Sorrie hoor, maar als de oudste roept ik wil er uit en ik ben wakker en dan echt niet meer wil dan gaan we er uit.
Laat haar niet huilen.
We hebben ook nooit last van jengelende kindjes omdat ze zo vroeg zijn.
Gewoon savonds op tijd er in en dan zijn ze de volgende dag weer vrolijk en blij!
gaan we er nu weer tegen in wat ben jij eigen wijs zeg hier jengelen ze ook n iet wij hebben die regels nu eenmaal jij heb jou regels laat mij mijn eigen regels bepalen en we doen het goed dus bemoei je er niet mee
Hoi Lieke,
Zullen we het leuk houden op dit forum en niet altijd zo bot doen.
Gelukkig doen we het niet allemaal hetzelfde, en we kennen onze kindjes zelf
het beste.
Groetjes Heleen.
ik ben niet bot ik zeg gewoon waar het opstaat,ik laat mijn regels niet bepalen door mijn kids en zo hoort het ook niet als jou kids om 5 uur al wakker zijn haal je ze er dan ok uit?
voor een baby van 4 maanden is het normaal als ze een fles krijgen dat ze dan naar bed gaan en als ze werken kan het niet.
ik vind 6.00 uur geen tijd om kids uit bed vooral als ze ouder zijnte halen vooral in het weeknde niet ik heb de zelfde regels als mijn ouders thuis gehandhaafd.
ook al zijn ze wakker bij mij komen ze er niet eerder uit,en onze gezinsvoogd heeft het ook gezegd je doet het goed jij bepaalt wanneer de kinderen eruit mogen.
niet andersom gelukkig doen we niet allemaal hetzelfde maar zo ben ik ingesteld jou kids bepalen wanneer zei er uit mogen .
heeft niks te maken hoe onze kids zijn tis hoe jij zelf bent,en hoe de regels zijn bij jou zijn die anders
Hoi Lieke,
Even goed vrienden hoor!
Onze meiden zijn gelukkig nooit om 5 uur wakker dus dit is niet aan de orde.
Mocht het wel een keer gebeuren dan laat ik ze nog een half uur liggen en
dan om half 6 eruit.
Ik laat mijn kinderen zeker niet de dingen bepalen.
Ik heb zelf zoiets van wakker is wakker en dan niet laten liggen. Ik slaap
dan trouwens zelf ook niet meer en heb niet de rust om nog zomaar wat te
blijven liggen.
Met 4 mnd waren de meiden ook vroege vogels en ook dan waren rond 6/half 7
beneden.
Hebben toen geprobeerd Anne na de fles weer terug te laten slapen, maar ze
was gewoon goed uitgerust van de lange nacht slapen.
Dus ook dan bij wakker zijn naar beneden, fles geven en lekker spelen.
Anne is gewoon niet zo"n slaper. Heeft genoeg aan 10/11 uur slaap.
Prima toch vrolijk wakker worden en goed uitgerust zijn!
Lekker dat jou kindjes nog wel lekker willen gaan slapen na de flesvoeding!
Groetjes Heleen.
bedankt kimmetje
nog een aanvulling mijn kids krijgen geen flesvoeding meer zijn al 5 en 7 jaar bijna
Hoi,
Ik heb besloten om weer af en toe te reageren na aanleiding van een mailtje
die ik van Tamara kreeg. (Tamara reageerde ook op kinderwagenbak/maxicosi)
Zij vroeg mij weer terug te keren omdat zij veel aan mijn tips had.
oa: het slaapje waar Anne zo goed in slaapt en haar zoontje toen ook nadat
ze die had besteld, en verder nog een aantal dingen over voeding en slaapschema e.d.
Ze mailde me dat ik me niet moest laten wegpesten en gewoon door moest
gaan andere moeders tips te geven.
Ik dacht bij me zelf: ik ga gewoon door want ze heeft gelijk.
Oke, ik heb eerder gezegd te stoppen, maar heb me bedacht.
Ze schreef me ook dat zei destijds ook was gestopt omdat er regelmatig
bot wordt gereageerd en vroeg me of ze me af en toe mocht mailen als ze
ergens mee zat.
Ik kan natuurlijk ook gewoon bij je reacties bij ikkeben kijken zei ze me.
Sorry, dat sommigen het hier niet mee eens zijn dat ik terug keer, maar mijn
besluit staat vast.
Ik blijf!
Heleen.