Vreemd ritme

Kleine boef is nu 9 weken oud en heeft inmiddels het verschil tussen dag en nacht prima door. Overdag slaapt ie amper (ik wijt dit deze week maar aan de 8weken sprong en heb goede hoop dat het volgende week over is, al is het afgelopen week de hele week bal…!) 's Avonds slaapt ie als een blok, we moeten hem wakker maken voor de laatste voeding.
Nu is het volgende het geval, (al vanaf het begin is dit zo):
's Avonds slaapt ie dus erg goed. Rond 19u de fles en hij slaapt nog voordag het 19.30u is. Aan één stuk door, totdat we hem wakker maken voor de late voeding. Het zou mooi zijn als ie vanaf dàt moment een lange ruk zou maken, maar dat doet ie niet. 4,5 uur later wordt ie wakker om te drinken. Hij slaapt dus nog niet door. En met 9 weken is dat helemaal nog niet zo gek (zn broer was ook ruim 3 mnd, al was dat met borstvoeding…) maar…
gisterenavond waren we beide moe dus dachten om 22u, we gaan slapen en zien wel hoe laat boefie wakker wordt. Wat doet die kleine? (lees: 19u voor het laatst gedronken!) Hij meldt zich pas om 2.30u! 7,5 uur achter elkaar geslapen dus! Fles gegeven en hij sliep verder tot stipt 4u later.
Je begrijpt dat ik veeeeeel liever heb dat ie die lange ruk vanaf 23u maakt, maar dat gebeurt dus niet. We hebben dit al eerder uitgeprobeerd, en steeds slaapt ie lange stukken ne de 19u fles ipv 23u.
Wat kan ik doen? Het is wel zo dat hij sinds kort om 19u 180cc krijgt en om 23u 150cc (die hij niet helemaal leegdrinkt omdat ie moe is)
Om 23u 180cc geven lijkt me niet logisch omdat die fles er uiteindelijk een keer afgaat en hij tòch te moe is om hem helemaal leeg te drinken.
Zijn ritme moet dus een beetje verlegd worden, maar hoe???

Ik hoop op tips! (gaaaaaaaaap)

Mijn advies is: niet gaan prutsen aan het ritme van zo’n kleintje. Die kleine mop het ritme aan laten geven dan heb je een veel gezelligere baby dan wanneer hij jouw ritme aan moet houden.

Bovendien is het tussen week 75, en 9,5 sprongentijd dus dan moet je sowieso niet aan een ritme van een kindje gaan prutsen, want dan zitten ze met zichzelf in de knoop wat ze nou willen.

Lekker laten gaan en afwachten wanneer hij zich meldt.

Groetekes, Sje

Als ik het goed begrijp zit jouw zoontje nu op 5 a 6 voedingen?
Wat ik persoonlijk zou doen is de flessen overdag ophogen, zodat 19.00 inderdaad echt zijn laatste fles word. Dus 7.00, 11.00, 15.00 en 19.00 200 ml gaan geven.
Dat kan prima hoor. Onze jongste zat ook met 2,5 maand al op 4 flessen en dat van maar 135 ml.
Als je dat niet vertrouwt zou ik het op 5 voedingen houden en dan dezelfde tijden + 23.00 uur. En dan zou ik hem om 23.00 wel een volledige voeding geven, wakker of niet. Desnoods ga je hem eerst verschonen om hem wat wakkerder te krijgen. Want die nachtvoedingen zijn zwaar en daar wil je gewoon zo snel mogelijk van af!
Als laatste kan je uittestten of hij echt honger heeft als hij 's nachts wakker word of dat hij gewoon behoefte heeft aan aandacht of drinken. Geef hem in plaats van een voeding 's nachts eens wat water en kijk of hij daar ook weer op gaat slapen.
Heel veel sterkte ermee!

Groetjes

Wat ik deed toen mijn zoon zo oud was.
7 uur 10 uur 1 uur 4 uur 7 uur en de laatste om 10 uur en dan wat meer geven in de laatste en als hij 's nachts nog kwam, kreeg hij een flesje maar steeds minder…dus normaal kreeg hij zeg maar 120 ml maar die nacht werd dan 90 paar dagen volhouden en daarna 60 enz…dan valt ie vanzelf af.

Success

's Nachts krijgt hij inderdaad wat minder.
Hoop echt dat ie nachtfles er snel af gaat, want oooooh wat ben ik moe!

Heb je al eens geprobeerd om die nachtfles eerder te geven? Om 18.30 uur dan iets van 150 cc, om 22.00 uur de laatste fles ipv 23.00 uur en dan 180 cc? Bij ons werkte dat destijds ontzettend goed! Hij kwam hierdoor later in zijn diepe slaap terecht en sliep dan ook langer. Ik redde het flessen om 23.00 uur niet, het brak mij enorm op.

Ja ook al eens geprobeerd. Hij komt gewoon standaard na 4,5 uur.
De laatste twee dagen is het gelukt om met speen te rekken tot een uur of 6.
Wel zwaar, want hij wordt dan rond 3.30 wakker en ik kan er ieder half uur/uur uit om die speen erin te doen… maar goed, ik heb het er voor over, want hij wordt wakker maar huilt niet om honger of zo, want anders zou ie die speen niet accepteren, toch?
Hopelijk zijn we op de goede weg (en dan zul je zien, komen we weer in een sprongetje en zijn we terug bij af )

Als je het met de speen zo lang kan rekken heeft hij geen honger. Volhouden hoor, wij zijn ook begonnen te rekken met speen en na een paar dagen kwam ze zelf om 7 uur! Sterkte!

Groetjes

Oh gaaaaaaap ik ben zo moe!
Gisteren kreeg hij om 17u de fles, sliep om 18u en drinkt overdag dan stipt na 4uur, dus om 21u zou het tijd zijn. Maar hij sliep zo lekker, dus ik dacht ik laat hem liggen en we zien wel.
Om 23u toch maar wakker gemaakt (zit er dus al 6 uur tussen hè!)
hij kreeg een flinke fles en dronk hem goed leeg.
Ging gelijk weer slapen, en ja hoor, om 3.30 wèèèèh… ik dacht, speen erin, en rekken die handel. Maar iedere 10 min begon ie weer, ik dacht dat ik gek werd. Uiteindelijk om 4.30 toch maar fles gegeven, zodat iedereen weer door kon slapen.
Tis zo raar. Hij moet dat lange slaapje wat ie vanaf 18u deed, juist in de nacht doen! Maar hoe???

Sowieso dus 21.00 wakker maken, anders gaat het echt niet goed. Wat is jouw complete ritme nu qua voedingen en hoeveel ml zijn die voedingen?

Groetjes

Gisteren om 17u gedronken: 180cc. Sliep om 18u.
20.30u wakker gemaakt voor fles: 180cc
Half uurtje opgehouden (hadden visite) en toen naar bed en afgewacht wanneer hij zichzelf zou melden. (weet je, iedere keer als we hem wakker maken voor die late fles, halen we hem eigenlijk uit zijn diepe slaap, en na de fles slaapt ie veel lichter. Dus we dachten, laat hem maar slapen en kijken wat ie doet.)
Hij werd om 2u wakker omdat zn arm door de spijlen heen hing. Speentje gegeven, recht gelegd en sliep verder tot 3.30. Meneertje was nog helemaal slaperig, een speen was voldoende. Om 5u begon hij zachtjes te huilen, dus toen een fles gegeven. (Heeft 150cc opgedronken en sliep weer verder)… apart hè.

“Ritme” ziet er vandaag waarschijnlijk zo uit:
5u: 150cc waarvan hij 120/130 opdrinkt
9u: 180cc (drinkt hem niet altijd helemaal leeg)
13u: 180cc
17u: 180cc (meestal helemaal op)
21.30u: wakker maken, 180cc en dan waarschijnlijk de nacht in (net als gisteren)
Nachtvoeding meestal 120cc

Gewijzigd door - MamaJ op 30 Aug 2012 13:53:33

Dat zou mooi zijn ja.
Overdag heeft hij alleen echt moeite met de 4u ertussen.
Vooral 's middags. Hij heeft nu dus om 13u gedronken, maar de vraag is nu of hij 17u gaat redden. Ik probeer natuurlijk altijd te rekken met een speentje, of af te leiden door te spelen, kroelen enz. Maar ik herken zn honger-huiltje echt wel, dus die fles van/rond 17u wil ie dan echt graag. Een afstand van 11u naar 17u redt hij nooit en dat is ook niet echt gebruikelijk toch voor overdag?
200 krijgt ie nooit op. Met 180 geeft ie al een mondje terug of het zit hem vervolgens dwars in bed. (is een buikslaper)
ALs ie overdag echt goed zou slapen zou het misschien wel lukken, maar dat doet ie niet. Tenminste hij slaapt wel, maar geen uuuuren.

De fles van 17u drinkt ie overigens 9 van de 10x wel helemaal op hè, dus wel hongerig. De fles van 9u inderdaad niet altijd, vaak ook omdat ie op dat moment onrustig drinkt, waardoor het langer duurt en de fles inmiddels is afgekoeld…

Goh, wat lastig. Had ik maar DE GOUDEN TIP!

Nee, van 11uur tot 17uur geen fles redden volgens mij maar weinig baby’s van 2 maanden. Ik heb heel lang om de 3 uur gevoed overdag (wel borstvoeding). Ik vind het schema zoals je het opgeschreven hebt best mooi, waarom daar niet aan vasthouden? Ik vind het best netjes dat hij om 5u voor een voeding komt als hij om 20:30u voor het laatst gehad heeft.

Blij dat je dat zegt, ik vond het eigenlijk ook wel.
De laatste dagen is het ritme een beetje zoals ik omschreef.
Er komt vast een tijd dat ie doorslaapt tot 6.30 ipv 5u
Hopelijk zonder 100x eruit voor een speen

Sorry mijn schema sloeg helemaal nergens op!!
Natuurlijk red een baby het niet van 11.00 tot 17.00
Ik was in de waan dat er 4 uur tussen zat Sorry!!
Het moest dan zijn: 6.00/10.00/14.00/18.00/22.00
Dat schema bedoelde ik

Groetjes

Ik zou jouw ritme aanhouden als dat goed gaat, maar dan in de gaten houden dat het elke dag hetzelfde ritme is! Dus 5.00/9.00/13.00/17.00/21.30 is een prima ritme. Toch zou ik wel de laatste fles iets meer proberen te geven op de hoop dat hij dan toch wat langer slaapt.
Mondje teruggeven betekent trouwens niet dat ze te veel hebben gehad hoor. Hier niet in ieder geval. Als ze hier vol zaten dan weigerden ze echt gewoon de fles. Welke voeding geef je eigenlijk? Onze jongste spuugde zo veel dat we met 4 maand over zijn gestapt op kruidvat comfort voeding en het spugen werd meteen een stuk minder!
Hier trouwens ook 2 buikslapers

Groetjes

Ik geef Friso Standaard.
Hij spuugt zelden gelukkig!!
Toevallig vandaag meerdere keren een beetje doordat ie dan onrustig is en ligt te bonken op zn buik haha, dat wil wel natuurlijk.
Maar goed, dat is uitzondering gelukkig.

Gaat het al beter?

Groetjes

Was het maar waar… zucht
Op zich slaapt ie 's nachts al best een stukje langer, maar zeker nog niet door!
Ritme is gebleven zoals ik eerder schreef.
Gisteren bijv. 21.30 laatste fles (kwam uit met ritme, en later geven, bijv 23u blijkt geen zin te hebben) en kwam om 4u. Speen erin, niet langer kunnen rekken dan 4.30u Op zich slaapt ie dan heel lang natuurlijk, en in feite slaapt ie door als je kijkt naar het aantal uren zonder voeding (doorslapen is 6u achter elkaar, toch?)
Vandaag loopt het net wat anders, ik kom nu uit op 22.30 laatste fles, dus wie weet komt ie dan ook een uurtje later… (meestal niet)

Ik hoop met je mee. Probeer echt zo veel mogelijk een vast ritme aan te houden. Dat is echt meestal de key tot doorslapen. Heel veel sterkte, ik hoop dat hij snel doorslaapt!

Groetjes