Kleine boef is nu 9 weken oud en heeft inmiddels het verschil tussen dag en nacht prima door. Overdag slaapt ie amper (ik wijt dit deze week maar aan de 8weken sprong en heb goede hoop dat het volgende week over is, al is het afgelopen week de hele week bal…!) 's Avonds slaapt ie als een blok, we moeten hem wakker maken voor de laatste voeding.
Nu is het volgende het geval, (al vanaf het begin is dit zo):
's Avonds slaapt ie dus erg goed. Rond 19u de fles en hij slaapt nog voordag het 19.30u is. Aan één stuk door, totdat we hem wakker maken voor de late voeding. Het zou mooi zijn als ie vanaf dàt moment een lange ruk zou maken, maar dat doet ie niet. 4,5 uur later wordt ie wakker om te drinken. Hij slaapt dus nog niet door. En met 9 weken is dat helemaal nog niet zo gek (zn broer was ook ruim 3 mnd, al was dat met borstvoeding…) maar…
gisterenavond waren we beide moe dus dachten om 22u, we gaan slapen en zien wel hoe laat boefie wakker wordt. Wat doet die kleine? (lees: 19u voor het laatst gedronken!) Hij meldt zich pas om 2.30u! 7,5 uur achter elkaar geslapen dus! Fles gegeven en hij sliep verder tot stipt 4u later.
Je begrijpt dat ik veeeeeel liever heb dat ie die lange ruk vanaf 23u maakt, maar dat gebeurt dus niet. We hebben dit al eerder uitgeprobeerd, en steeds slaapt ie lange stukken ne de 19u fles ipv 23u.
Wat kan ik doen? Het is wel zo dat hij sinds kort om 19u 180cc krijgt en om 23u 150cc (die hij niet helemaal leegdrinkt omdat ie moe is)
Om 23u 180cc geven lijkt me niet logisch omdat die fles er uiteindelijk een keer afgaat en hij tòch te moe is om hem helemaal leeg te drinken.
Zijn ritme moet dus een beetje verlegd worden, maar hoe???
Ik hoop op tips! (gaaaaaaaaap)