Vraagjes over broodje

Daar ben ik weer met wat vraagjes over brood: hoeveel brood eten jullie kindjes tussen de middag? Eva at altijd 1 sneetje, maar sinds kort werden dat 2 sneetjes (1x beleg). Nu laat ze daar vaak weer veel van staan. Ze pakt dan een broodje, kijkt ernaar en gooit het op de grond. Het kan zijn dat het brood te stug is, want ik kocht het bij de bakker en er zaten wat pitjes in.

• hoeveel sneetjes geven jullie?
  • wat doen jullie als ze het beleg niet lusten? Eva is geen fan meer van stroop. Ik had het een paar keer geprobeerd, maar dat werd niks. Kijk, nu geef ik geen stroop meer, maar ik had net 2 boterhammen klaar staan en ik heb toch maar gezegd dat ze wat moest eten. Dat lukte niet! Geven jullie dan meteen wat anders of moeten ze het even proberen?
  • watvoor brood geven jullie, met of zonder pit? Kakelvers of één dagje oud?

Dat was het weer!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Gewijzigd door - Rainbow op 21 Oct 2009 20:46:50

Seth is nog wel iets jonger, maar krijgt gewoon bruin brood.
Erop: appelstroop, smeerworst, jam of fruit uit een potje (vind hij erg lekker!!).
Hij eet gemiddeld 2 stukjes tot een hele bpterham geen peil op te trekken!
Hij krijgt erbij altijd een flesje melk (120 cc), en hij eet maar hoeveel hij wil, iets anders krijgt hij niet!

Ik koop het brood altijd in de supermarkt, vries het dan gelijk in, en haal elke ochtend 1 sneetje uit de vriezer, om 's middags te eten.
LIefs, Anne

Hier verschilt het wat voor een soort brood ze krijgen.
De ene keer gewoon pitloos bruinbrood, de andere keer met heel veel pitjes er in en een enkele keer witbrood. En ook de versheid verschild. Het brood van de bakker eet ik tot max 2 dagen na het kopen omdat het dan nog lekker is, zodra ik het zelf niet meer zou willen eten, krijgen de kinderen het ook niet.

Kan niet zeggen dat ze het een brood lekkerder vinden dan het ander.
En de ene keer eten ze 1 sneetje, de andere keer 2 of 3.

Als beleg geef ik eigenlijk alleen maar vlees of kaas. En als ze iets niet willen eten, hebben zij pech en honger, niet ik. Gelukkig lusten ze eigenlijk wel alles wat ik op hun brood doe.
Verder ben ik heel makkelijk; als ze iets niet lusten, hoeven ze het van mij niet te eten, ik eet ook niet wat ik niet lust.

Erik eet gemiddeld twee sneetjes per middag, nooit méér in ieder geval. De ene keer supervers, de andere keer van één of twee dagen oud. Volkoren, weitebrood, met of zonder pit en granen…maakt niet uit. Als beleg kaas, smeerkaas, boterhamworst, gebraden gehakt, jam, etc. Lust 'ie iets niet, dan hoeft 'ie het niet te eten en kiezen we voor iets anders. Maar dat is nog amper voorgekomen, behalve laatst met appelstroop. Dat hoeft 'ie dus ook niet meer, net als Eva. Waarschijnlijk té vaak gehad, in het begin…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Tim eet al een tijdje 2 boterhammen tussen de middag. Altijd bruin, maar het verschilt wel wat voor brood het is. Soms laat hij een paar stukjes liggen, maar meestal gaan de 2 boterhammen helemaal op.

Qua beleg wissel ik heel erg af. Gebraden gehakt, ham, kipfillet, boterhamworst, smeerworst, smeerkaas, ardenner boterhamworst, gekookte worst etc. Eigenlijk nooit jam of stroop, wel af en toe pindakaas.

Brood gaat hier meteen nadat ik het gekocht heb de vriezer in. Als we tussen de middag gaan eten haal ik het er pas uit om te ontdooien. En zodra het ontdooit is eten we het.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

Oké, zo te lezen gaat het bij jullie hetzelfde als bij ons. Eva eet ook 1 tot 2 sneetjes. Ik geef haar voorlopig ook geen stroop meer, want dan weet ik dat het brood blijft liggen. Hoewel ze nu wel wat minder eet dan een week ofzo terug. Ik vind 2 sneetjes wel behoorlijk, dan ligt heel haar bord vol! Maar soms gaat het er goed in!

Ik geef smeerkaas, smeerworst, suikervrije jam, pindakaas en soms sandwichspread (is ze ook niet echt gek op). Ze vindt een stukje kaas of een rolletje kipfilet erg lekker. Ik wil dat ook graag op brood geven, maar…misschien stom dat ik dat vraag…gaan ze daar dan niet mee klooien? Ik bedoel, ik zie helemaal voor me hoe Eva dat er dan af gaat halen en dan alleen de kaas eet en de rest niet? Ik heb nu ook lekker ham gekocht en rookvlees…misschien eet ze dat ook wel? Ik vind variatie wel belangrijk…Maar hoe gaat dat dan bij jullie, dat eten van ‘los’ beleg?

Daar ben ik ook erg benieuwd naar, naar het losse beleg!
Aangezien Seth geen kaas of smeerkaas mag, wordt het anders zoet beleg, en dat vind ik niet altijd goed.
Hij heeft nog maar 2 tandjes, kan hij dat dan weg krijgen, het losse beleg, ik bedoel stikt hij daar niet in, omdat hij het niet fijn kan kauwen?
Liefs, Anne

Gewoon proberen Rainbow en kijken wat ze ermee doet. Hier zijn vleeswaren geen enkel probleem. Hij krijgt dit al heel erg lang en door de boter plakt het natuurlijk ook al een beetje aan het brood. Het gebeurd maar heel af en toe dat hij er vleeswaren afhaalt en opeet. Maar als hij dit doet dan eet hij daarna ook gewoon het kale stukje brood op.

Jij geeft aan dat het bord van Eva zo vol ligt met 2 boterhammen. Ik doe nooit 2 boterhammen op zijn bord. Vind dat ook veel te vol. Doe gewoon eerst 1 boterham in stukjes op zijn bord en zodra hij dit op heeft leg ik de 2e boterham erop.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Second Birthday tickers

quote:
Ik vind 2 sneetjes wel behoorlijk, dan ligt heel haar bord vol! Maar soms gaat het er goed in!

Bord vol werkt vaak averechts bij kinderen. Op deze manier kunnen ze het niet overzien … en eten ze ipv 2 boterhammen niks of weinig. Dus lekker 1 klaar maken en op haar bordje leggen … lijkt ze nog meer te willen dan pas nummer 2.

Hier eet meneer er 1 1/2. De eerst krijgt hij met vleeswaren/kaas en de halve die hij nog krijgt (2 hele lukt niet) mag hij met zoet kiezen. Meneertje krijgt elke dag pitten brood omdat wij dat zelf ook eten. Net als Tim krijgt Jurian het ook uit de vriezer. Ik koop het altijd voor een week in en vries het thuis allemaal in. Haal dan uit de vriezer wat ik nodig heb.

Hier ook anderhalve boterham en indd verschillend beleg. Dylano haalt wel het vlees of kaas eraf soms, meer eet net als Tim dan indd het kale stukje brood ook op

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Morgan eet er ook 2. Niet altijd met korstjes, op het moment niet maar er komen nog 2 tanden door, 2 van de 4 zijn er al. Maar ik doe 1 voor 1. Dus als ze er 1 op is krijgt ze pas de 2e. En het brood gaat gewoon de vriezer in als het gekocht is, dus wel vers elke dag. Ook het soort brood verschilt hier.
Oh ja en Morgan heeft moeite met smeerworst. De ene keer wel de andere keer niet. Smeerkaas, appelstroop en jam gaan nog steeds als een tierelier.

Groetjes,

Michèle

Ik smeer altijd eerst 1 broodje en die ligt bij mij op een bordje. Erik heeft z’n eigen bordje met vorkje. Ik snij dan één stukje af, leg die op zijn bordje en hij prikt hem zelf aan z’n vorkje en doet het in z’n mond. Zodra het stukje in z’n mond zit, leg ik het volgende stukje op z’n bord zodat hij dat stukje alvast aan z’n vork kan prikken.

Qua los beleg geen problemen gehad. Tuurlijk, hij pakt wel eens eerst de kaas of boterhamworst eraf, maar eet dan toch nog gewoon het kale stukje brood op. Gewoon proberen!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik geef Noah altijd 1 broodje met smeerworst of pindakaas of jam, die vouw ik dubbel en snij hem 1 x, dat eet ie zo op… maar met 2 broodjes hoef ik niet aan te komen want die eet ie toch niet. Soms gaat 1 broodje er al niet in.
Qua brood eten is het best een ramp.

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Lilypie Tweede Ticker

Ook hier gaat brood de vriezer in en dan ontdooien we het. Gaat goed. Vandaag at Eva een broodje met een plak kaas en daar smulde ze van. Ging inderdaad goed, het plakte door de boter een beetje vast en ze at soms een los broodje en dan weer een stukje kaas. Ik vind het wel leuk dat ze nu echt van die ‘volwassen’ belegsoorten gaan eten, zoals echte kaas en vleeswaren! Ze worden echt groot nu! De laatste dagen houdt ze het bij 1,5 sneetje en dat vind ik ook goed. Die berg nodigt inderdaad niet echt uit. Hoewel…het vreetzakje at soms alles op! Maar misschien zat ze in een sprong toen, want ze houdt ze er vanzelf mee op.

Ze was vandaag weer theatraal aan het doen. De melk ging in de tuit en zodra ze de piepjes van de magnetron hoorde, was ze geïnteresseerd. Want: lekker melk! Maar zodra ze de tuit zag, ging ze keihard gillen en werd ze rood van woede. Ze smeet 'm de kamer in, waardoor de spetters melk door de lucht vlogen! Er lag nog een fles op de grond van vanochtend, met sap erin, en die zette ik op tafel. Die greep ze heel agressief vast en daar begon ze als een gek aan te drinken! Hoezo totale aanstellerij! Ik zette de beker voor haar neer en weer werd ze woedend en wég moest 'ie! Toen ze haar sap op had, lachte ze tevreden. Echt vals gewoon.

Hmm ziet er naar uit dat Eva haar PP vroeg begonnen is… Wat een dammetje. Echt morgan heeft een eigen wil, maar weet dondersgoed wat wel en wat niet zeg maar. Gooien met een fles of tuit doet ze niet, zie geeft ze altijd aan als ze klaar is ook al heeft ze geen trek. Enne wij hebben echt mazzel met het gemak waarmee zij alles eet dat besef ik wel. Van de week heeft ze zelfs verse hashee gegeten.

Groetjes,

Michèle

rico eet sinds 2 weken 2 sneetjes brood (volkoren bruin) MET korst.
Ik geef hem EERST gezond (geen smeerworst of smeerkaas meer) en dat is dan gewoon met een een plak kaas of vlees erop, net wat we open hebben, snijworst, boterham worst. (geen achterham zoiezo geen rauw vlees…) en dan krijgt ie er 1 met zoet. en dat is stroop of jam. rico is ook niet zo kapot van stroop dus wordt het jam of gewoon 2x gezond. vandaag heeft ie 1 met kaas gehad en 1 met vlees. hij houdt niet zo van zoete dingen op zn brood. geef m dus meestal gewoon gezond.
pindakaas lust ie al helemaal niet. alleen die jam lust ie soms wel.

geef m niet kakelvers (haha tok tok) zovan de bakker maar in de supermarkt hier zijn ze nooit zo vers als bij de bakker dus die geef ik dan meteen.
als ik maandag brood koop geef ik hem niet woensdag nog datzeflde brood (als het brood nog niet op is)
koop ik gewoon nieuwe want dan is het weer te oud vind ik en dat vind hij ook niet te pruime

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

quote:
Ik smeer altijd eerst 1 broodje en die ligt bij mij op een bordje. Erik heeft z'n eigen bordje met vorkje. Ik snij dan één stukje af, leg die op zijn bordje en hij prikt hem zelf aan z'n vorkje en doet het in z'n mond. Zodra het stukje in z'n mond zit, leg ik het volgende stukje op z'n bord zodat hij dat stukje alvast aan z'n vork kan prikken.

Groetjes,
M

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b2.lilypie.com/H0Nsp1.png" alt=“Lilypie Tweede Ticker” border=“0” /></a>

Hier eet meneer ook zelf … leuk is dat hé. Hij eet netjes mond leeg voor hij de volgende in zijn mond stopt. Ik leg de hele boterham in stukje op zijn bordje … zodat hij zelf kan prikken wat hij wil. Onder de boterham zit een bordje waar allerlei verschillende dieren op staan. Dus dan zeg ik waar is het schaapje … en dan prikt hij er weer eentje weg. Maar … natuurlijk net niet bij de schaap maar bij een ander dier en lachen dat hij dan doet…

@ mini-boy is dat het bordje van Bleu-band ???

Groetjes,

Michèle

hahaha… ja gratis gekregen … dus waarschijnlijk wel bekend bij de moeders onder ons…

Hahahaha, daarstraks aten we iets waar perzikken in zaten. Eva at het keurig op. Ook de perzik. Toen haar bord leeg was, gaf ik haar een los stukje perzik en dat wilde de diva natuurlijk weer niet! Dat is inderdaad al een vroege PP!