Ik ben ook zo’n stommeling: gestopt met roken toen ik zwanger wilde raken, en na de borstvoeding weer een sigaret opgestoken, en jawel: ik rook weer.
Wat werkt om te stoppen? dat is heel erg verschillend, wat heb je nodig? alle redenen om te stoppen weet je al: gezondheid van je ongeboren kindje, eigen gezondheid, omgeving, het kost veel geld etc etc etc. maar dan moet je nog stoppen he?
mijn vriend is bij zo’n accupuncturist geweest, en dat werkte goed! gelijk geen behoefte meer, toen de behoefte weer kwam is ie weer een keer geweest, en toen was het over.
En je hebt de kaugommetjes etc etc, maar die mag je eigenlijk ook weer niet als je zwanger bent, dus je zult het moeten doen op eigen kracht, en die kracht moet je bij jezelf vinden.
kijk eens naar jezelf, wanneer rook je? en waarom rook je dan? ik heb dat gedaan toen ik zou stoppen, en kwam er achter dat ik voor zo’n groot deel uit gewoonte rookte, niet echt trek in een sigaret, maar ik rook altijd om… etc.
kijk wat je nodig hebt om te stoppen, een reden die voor jou zwaar weegt, wat de rest er ook van mag vinden.
kijk of je het iedereen verteld zodat ze je kunnen aanspreken als je toch weer rookt, of vind je dat juist vervelend?
Ik rook nu weer, en het word buiten al behoorlijk koud, en ik sta daar dan te bibberen, en bedacht me gisteren dat ik eigenlijk idioot bezig was! dus hier gaat er ook “weer gestopt worden”.
dus ik zal mijn tips eens even doorlezen, en kijken of ik er zelf wat aan heb ![]()
succes, en het lukt je wel, maar maak je niet gek, want dan ben je er veels te veel mee bezig.
groet
Mo
Groet, Mo