Vraagje

Hallo,

Ik heb een vraag ik wil/ moet stoppen met roken nou heb ik dit al een aantal keren geprobeerd maar grrr hou het nooit vol…

Nou kan ik wel naar de huisarts gaan maar die geeft me er toch niks voor (vind dat je het zelf moet doen) maar ik weet gewoon dat ik het zonder hulp niet red… er zijn er hier vast wel die gestopt zijn met roken! hoe zijn jullie er mee gestopt? en wat waren jullie ervaringen?

Gr Tries

Ps kent iemand het middel panax Gingeng meijer?

Liefs Tries

weg ermee… zei deze verslaafde, maar kijk naar els, die rookte nog veel meer dan wij bij elkaar, van de een op andere dag gestopt en nooit weer eentje aangeraakt, het moet kunnen hoor al heb ik het schakelaartje bij mezelf nog niet kunnen vinden…ik zie ons nog zo zitten in amsterdam allemaal zwanger van onze eerste maar het roken niet kunnen laten…

groetjes Kim, mama van

en

Ikzelf heb nooit gerookt, ook nooit geprobeerd.
Ik kan je dus niet uit eigen ervaring vertellen wat werkt.
Ik praat nu dus ff mijn moeder na.
Die is meer dan 10 jaar geleden gestopt met roken, van de ene op de andere dag.
Ze heeft een paar dagen van die pleisters gehad, maar toen kwam ze al in de overgang en door het zweten bleven die niet zitten.
Ze heeft er nooit meer een aangeraakt en dat vind ik erg knap.
Mijn schoonmoeder hetzelfde verhaal, vind ik nog knapper want die rookte denk ik wel zo’n 2 pakjes per dag.
Zij hadden beide een “goede stok achter de deur”.
Allebei de gezondheid.

Je hebt er niet veel aan, sorry, maar het zijn wel 2 mensen die ik eigenlijk niet kende zonder sigaret in de hand.
Ze zeggen allemaal hetzelfde, je lichaam vraagt er niet om, maar je geest wel.
Dat weet ik dus niet, maar er zijn al 3 mensen die me dat verteld hebben en die zijn allen al lang geleden gestopt.

Groetjes Mim

Lilypie 4th Birthday

Stoppen-met-roken tja wat zal ik daar eens over zeggen!!
Zelf heb ik nog nooit gerookt, wel heb ik een stoppen-met-roken spreekuur gehad op mijn werk. Helaas was de toestroom niet zo groot dat ik er maar mee gestopt ben.
Nu advieseer ik mijn diabetes-, astma- en COPD-patiënten om te stoppen met roken.

Er zijn heel veel hulpmiddelen; kauwgom, pleisters, laserbehandeling, stoppen-met-roken cursussen, tabletten (zyban), enz.

Eén ding heb ik heel goed begrepen; je moet er in je hoofd zelf aan toe zijn. Als jij er niet klaar voor bent, dan heeft het geen zin.

Ik heb op mijn werk een boekje liggen over stoppen-met-roken en ik zal eens voor je kijken wat daar in staat over het volhouden van het stoppen met roken.

In ieder geval vind ik het al een goede stap dat je om hulp vraagt en naar de huisarts gaan met deze vraag is helemaal niet raar, jij wilt er tenminste iets aan doen.

Suc6 en ik sta achter je.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Ik ben ook zo’n stommeling: gestopt met roken toen ik zwanger wilde raken, en na de borstvoeding weer een sigaret opgestoken, en jawel: ik rook weer.
Wat werkt om te stoppen? dat is heel erg verschillend, wat heb je nodig? alle redenen om te stoppen weet je al: gezondheid van je ongeboren kindje, eigen gezondheid, omgeving, het kost veel geld etc etc etc. maar dan moet je nog stoppen he?
mijn vriend is bij zo’n accupuncturist geweest, en dat werkte goed! gelijk geen behoefte meer, toen de behoefte weer kwam is ie weer een keer geweest, en toen was het over.
En je hebt de kaugommetjes etc etc, maar die mag je eigenlijk ook weer niet als je zwanger bent, dus je zult het moeten doen op eigen kracht, en die kracht moet je bij jezelf vinden.
kijk eens naar jezelf, wanneer rook je? en waarom rook je dan? ik heb dat gedaan toen ik zou stoppen, en kwam er achter dat ik voor zo’n groot deel uit gewoonte rookte, niet echt trek in een sigaret, maar ik rook altijd om… etc.
kijk wat je nodig hebt om te stoppen, een reden die voor jou zwaar weegt, wat de rest er ook van mag vinden.
kijk of je het iedereen verteld zodat ze je kunnen aanspreken als je toch weer rookt, of vind je dat juist vervelend?
Ik rook nu weer, en het word buiten al behoorlijk koud, en ik sta daar dan te bibberen, en bedacht me gisteren dat ik eigenlijk idioot bezig was! dus hier gaat er ook “weer gestopt worden”.
dus ik zal mijn tips eens even doorlezen, en kijken of ik er zelf wat aan heb

succes, en het lukt je wel, maar maak je niet gek, want dan ben je er veels te veel mee bezig.

groet
Mo

Groet, Mo

Hier nog zo’n verstokte rookster.

Ben dus ook tijdens zwangerschap gestopt en na borstvoeding weer vrolijk, tijdens een etentje met vriendinnen, begonnen. Stom,Stom,Stom.

Tijdens mijn zwangerschap kon ik zo stoppen zonder enige hulp, maar natuurlijk met een geweldige stok achter de deur. Stiekum vind ik 't wel errug gezellig om op sommige momenten een peuk te roken (echt super stom…)

Lilypie 4th Birthday

ik zelf kan er niet over praten ik rook niet

groetjes marielle mama van tanja 10-10-01[img]http://lilypie.com/baby3/011015/0/0/1/+10" alt=“Lilypie 3rd Birthday” border=“0” />

zo, ik zal de tips ook druk gaan lezen, heb net mijn laatste sigaret uitgemaakt.
zat gisteren te bibberen buiten weer, en toen ineens had ik iets van: ja ik ben daar gek! dus pakkie leeggerookt.
en nu ben ik dus definitief en voor altijd gestopt!

Groet, Mo

hey tries
mijn schoonmoeder is nu al weer ruim 2 jaar getopt met roken
en hoe ze dat gedaan heeft is een raar verhaal ze is ergens heen gegaan voor een lezer behandeling om af tevallen dat lukkte niet maar stoppen met roken dus wel en ik vind het knap van haar wand haar zoon en ik rooken in haar bijzijn maar ze heeft er nog steeds geen behoevte aan goed he
gr van joze mama van madelinde en dominique

Zet 'm op Mo!!!
Volhouden hoor!
Ik vind het al knap van je dat je de beslissing genomen hebt!

Groetjes, mamma van Stephan

haha, nu moet ik niet enorm gaan snoepen natuurlijk, ben al gewichtig genoeg
ga vanavond vroeg naar bed, als ik slaap denk ik niet aan roken

Groet, Mo

ik heb ze ineens weg gegooid toen ik hoorde dat ik zwanger was van kaitlyn

met dylan heb ik 2 per dag gerookt (schaam)en daarna weer stevig buiten gerookt grrrr sla me eigen mog voor me kop

hans van mij had er meer moeite mee die heb zeker een half jaar 2 shaggies per week gerookt en toen ineens gestopt

tries sterkte als je er zelf achter staat lukt het

Liefs BiancaLilypie Baby Days" border=0>

Dennis gaat ook stoppen met roken, we kregen gisteren slecht nieuws over zijn neef en Denn heeft besloten om nu echt te gaan stoppen.

Hij gaat wel tabletten (Zyban) gebruiken tegen de ontwenningsverschijnselen.

Iedereen die stopt of gestopt is heel veel suc6 (en hun familieleden ook).

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).

Hoi Jolanda,

Vervelend zeg, dat hij slecht nieuws heeft gehoord over zijn neef.

Ik hoop dat het hem inderdaad gaat lukken om te stoppen met roken.
Lijkt me best moeilijk.

Ik rook zelf gelukkig niet, maar mijn vriend een pakje per dag en die heeft al eens geprobeerd te stoppen.
Alleen is dat helaas niet (helemaal) gelukt.
Wel een week of 2 geloof ik, wat ik al heel knap vind.
Maar wat ik me nog herinner is dat hij heel erg veel ontwenningsverschijnselen kreeg zoals o.a. erge maagklachten, trillen etc.

Zou je over een tijdje eens willen vertellen hoe het gegaan is met die tabletten (Zyban) bij Dennis? Of dat geholpen heeft?

Heel veel succes gewenst en sterkte met het slechte nieuws.

Groetjes, mamma van Stephan (23 juni 2001)

Nee nog niet pfffffff verschikkelijk… Ik ben momenteel te nerveus ben ik bang… als het goed is is dat over een paar weken voorbij, dan ga ik er echt aangeloven

Tries

Liefs Tries

Hoi Bianca,

ik zal over een paar weken laten weten hoe het gaat met de Zyban. Denn gaat op de 18de beginnen met de tabletten en zal dan 9 dagen laten moeten stoppen met roken.

Hij heeft ook veel last gehad van de ontwenningsverschijnselen de laatste keer dat hij stopte. Hopelijk gaat het nu beter.

Ik heb vanuit de praktijk waar ik werk toch wel hele goede resultaten gezien van mensen die Zyban gebruikte voor het stoppen met roken.

Ik wil geen reclame maken hoor, maar voor sommige mensen is het de uitkomst. Ik heb ook patiënten gehad die zweren bij laserbehandeling of bij geen hulpmiddelen.

Denn zijn neef hoort meer onder het kopje ‘borstkanker’, maar dan kan je de ‘borst’ eraf halen. Ik ben er nog van ondersteboven maar zal jullie binnenkort vertellen wat er met hem aan de hand is.

Pffff…dat klinkt nogal heftig Jolanda.

Heeeeeel veel sterkte nogmaals!!!

Groetjes, mamma van Stephan (23 juni 2001)

Nou, sinds maandag 13.00 uur ben ik eindelijk echt (?) gestopt met roken. Ik ben al ruim een week hoesterig, hoewel ik nu van mijn man en collega’s hoor dat ik ‘altijd al’ een rare hoest heb. En ik maar trots zijn dat ik als roker zelden verkouden ben, schijn ik dus gewoon het hele jaar door evengoed als hoester de naam te hebben!! Ook merk ik gewoon aan mijn huid dat die er zeer rimpelig uit begint te zien, dat komt natuurlijk deels door mijn leeftijd, maar roken staat er ook om bekend. Daarnaast ben ik opeens ook erg bang geworden voor kanker, het waarom kan ik niet uitleggen. Misschien omdat ik weet dat ik vroeger longontsteking heb gehad en misschien daar zwakkere longen aan heb overgehouden. Misschien omdat de voetreflex een paar jaar terug zei dat ik moet stoppen want dat was een zwakke plek in mijn gezondheid.

Enfin, het helpt wel mee dat ik ook grieperig ben (alleen 's avonds thuis natuurlijk, maar nu heb ik 4 dagen vrij, dus ik zal vast nu ook wel overdag ziek zijn), maar ik heb nog helemaal geen trek gehad.

Groetjes van een niet-roker!!!

Hou vol Carola!
Goed hoor!
Wedden dat je het kan?

Groetjes, mamma van Stephan

Vandaag was ik alleen bij de supermarkt, heel verleidelijk om dan een pakje sigaretten te kopen voor als ik ooit eens trek mocht krijgen in maar eentje en ik anders zonder zou zitten. Maar ik heb het niet gedaan! Komend weekend wordt nog spannend, want George is zowel vrijdag- als zondagavond te spelen, dus dan zit ik alleen thuis met vlakbij in de buurt een bowlingbaan met een sigarettenautomaat…

Groetjes Carola 04.09.1972, moeder van Jens 20.03.2001 en Mats 08.02.2003