oh heeel veeeel sterkte hoor. ik vind het erg knap van je
Vraagje
Ik ben 7 jaar geleden gestopt met roken na diverse pogingen. Het is inderdaad een soort schakelaartje wat je om moet zetten heb ik ervaren. Je moet niet alleen echt willen stoppen, je moet ook accepteren dat je nooit meer zult roken. Als je dat idee kunt accepteren lukt het volgens mij pas echt. Bij al die vorige stoppogingen had ik zoiets van “kijken hoe lang ik dit volhou”. Maar bij de laatste keer stoppen wist ik gewoon dat ik nooit meer wilde roken. Volgens mij maakt de methode dan niet zoveel uit, ik heb wel steun gehad aan het boek van Allen Carr maar zonder dat had ik het ook gered. Op mijn werk bieden ze nu mensen aan een laserbehandeling te betalen om te stoppen met roken, maar ook dat werkt volgens mij alleen maar als je echt niet meer wilt roken.
Ja maar zeg nou eerlijk, hou je niet opeens veel tijd over als je niet meer rookt. Ik ontdekte toen ik gestopt was hoeveel tijd je daar eigenlijk mee doorbrengt.
Nou ja, ik bedoelde vooral de rust die je hebt omdat je niet meer hoeft na te denken waar en wanneer je die sigaret gaat roken. Ik vond het wel rustgevend om daar niet meer mee bezig te zijn. Nu zie ik collega’s tijdens een uitlopende vergadering op hete kolen zitten omdat ze trek hebben in een sigaret en ik heb daar geen last meer van. Je bent best wel een deel van de dag met dat ding bezig is me opgevallen en het gaf mij wel rust toen dat niet meer nodig was. Natuurlijk niet in de allereerste week, dan is het gewoon moeilijk. Maar daarna kwam voor mij de rust. Nu na 7 jaar mis ik de sigaret nog weleens. Maar dat is een ander soort missen, ik denk er echt niet meer over om er ook echt eentje op te steken. Dat is zo ver weg nu. Ik wens je heel veel succes met het stoppen. Ik vond het een bevrijding, maar dat wil niet zeggen dat het altijd makkelijk was.
nee carola zie
Nee nog niet pfffffff verschikkelijk… Ik ben momenteel te nerveus ben ik bang… als het goed is is dat over een paar weken voorbij, dan ga ik er echt aangeloven
tis beetje stress hier… maar ga volgende week een afspraak maken wat dat horen jullie nog hihihi
Tries
Liefs Tries
Heee, WAT voor een afspraak dat weten we toch wel?
Of bedoel je nu wat anders?
Heel veel sterkte met de zenuwen meis!
Liefs,
Groetjes, mamma van Stephan
Hoi hoi,
nou Denn is vandaag begonnen met de Zyban en volgende week woensdag moet hij dan echt stoppen met roken. Hij lijkt erg gemotiveerd.
Wat knap al een week niet gerookt, straks ga je ook beter proeven en ruiken!!
Ik zal een nieuw topic openen om het verhaal van Denn zijn neef te vertellen.
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).
afspaak die ik ga maken met een meneer die zegt dat ik zo op zeker kan/gaat stoppen… ben benieuwd
Tries
Liefs Tries
nee jo grrrr moet de moed en de peper ff krijgen geloof ik…
baal als een stekker maar ben beetje bang denk ik Weet ik gewoon om te valen
Tries
Liefs Tries
Dat doet me denken aan een bepaalde spreuk: niet het vallen is falen, maar het weigeren op te staan.
Maar goed, dat heeft hier weer niks mee te maken. Schoot zomaar even in mijn gedachten
Ik denk dat je alleen kan stoppen als je er volledig achter staat en je er sterk genoeg voor voelt (dat heb ik tenminste met afvallen, ook zoiets, zucht…)
Maar jij kan het vast Tries!!!
Waarom zou je het niet kunnen?
Laat jezelf gewoon versteld staan, wat kan jou het schelen?
Zet 'm op en heel veel succes!!
Nou met het stoppen van Dennis gaat het goed. Die Zyban helpt goed tegen de ontwenningsverschijnselen, hij heeft geen trek in nicotine. Alleen de gewoonte is erg moeilijk. Daarom was hij zo druk aan het spelen zaterdag.
Na het avondeten heeft hij het moeilijkst, maar hij gaat nu elke avond als hij thuis is een half uurtje lopen met een muziekje op zijn hoofd. En dat lijkt te helpen.
Verder situaties proberen te ontwijken waar hij normaal veel rookte (verjaardagen, feestjes, stress op zijn werk, ed.).
Morgen is hij een week gestopt, ik vind het al heel knap van hem.
Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & van uk nummer 2 (02-12-'04 uitgerekend).
Goh, wat goed zeg, al een week gestopt!
Ga ik toch maar even tegen mijn vriend zeggen, van dat Zyban.
Wie weet helpt het bij hem ook wel om de ontwenningsverschijnselen tegen te gaan (hij had er toen erg veel last van).