Vraagje Over Een Zwangerschapstest

Ik vroeg me even iets af.
Gister toen we bij mijn ouders op visite waren, zat de kamer weer eens vol.
en hadden ze een discusie over zwangerschaptesten.
Nu vond ik dit wel even interessant, dus heb even lekker mee zitten luisteren.

Nou was de een er van overtuigt, dat ze ten alle tijde kunt gebruiken, en dat
de uitkomst altijd juist is, omdat het lichaam meteen aangeeft of je nu wel of niet zwanger bent.
en de ander was er heilig van overtuigt dat zo’n test pas na een maand de juiste uitslag geeft, i.v.m de hormonen in je lichaam, die dan pas worden aangemaakt, mocht je zwanger zijn.
Nu vraag ik me dus even af, wie heeft er gelijk?

Zelf heb ik 2 weken geleden een test gedaan maar die was dus negatief, en eigenlijk ben ik nog steeds niet van overtuigt dat hij negatief was, want ik voel me precies hetzelfde als toen ik net zwanger was van Ruben.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Ik ben er van overtuigd dat het bij iedereen verschillend is,

Ieder lichaam reageerd anders op het zwangerschapshormoon. Bij mij persoonlijk is het al meteen te zien. Maar bij sommige mensen pas later. Als jij er van overtuigd bend dat jij wel eens zwanger kan zijn terwijl de test zegd van niet laat je niet door die test uit de weg slaan.
Probeer het later nog eens.

Hoelang ben je al overtijd?

Jij kent je eigen lichaam het beste!!

veel liefs mignon

Hangt er soms best vanaf welke test je hebt hoor.
Het gaat uiteindelijk om het zwangerschapshormoon (hcg)
Er zijn testen die het hcg al heel snel meten.
Maar andere testen nog niet zo snel.
En daarbij…het ene lichaam maakt sneller hcg aan dan het andere.
Ik had steeds een mega vaag streepje maar was wel zwanger.
De test die ik bij Kaya heb gebruikt was er eentje die al bij het kleinste beetje hcg aangaf dat je zwanger was.
En die gaf het bij mij dus wel na 1 dag overtijd meteen aan!!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

idd denk dat het verscheelt per test en per lichaam en het aan maken van het hcg in je lichaam

bij allebei heb ik op de dag gedaan dat ik eigenlijk ongi moest worden bij dylan licht streepje en bij kaitlyn had ik een vette streep toen

Bianca mama van Kevin*,Dylan en Kaitlyn

quote:
Hoelang ben je al overtijd?

Geen idee eigenlijk.
Het is een beetje ingewikkelt verhaal, maar sinds Ruben er is heb
ik verschillende pillen gehad en niks werkte goed genoeg.
bij de laatste pil bleef ik maar vloeien (5 weken)
en nu heb ik dus een aantal weken (ik denk 3?/4?weken) even zonder pil
moeten doen.
en voordat ik er weer mee ben begonnen heb ik voor de zekerheid even een test
gedaan, want mocht ik zwanger zijn wil ik mijn kindje natuurlijk niet schaden
met die hormonentroep.
Maar nu heb ik dus precies de zelfde kwaaltjes als bij Ruben in het hele begint (had mijn dagboekje even terug gelezen )
daarom twijfel ik zo aan die test, en vroeg het me dus af of ik hem misschien te vroeg heb gedaan, (ongeveer 1,5 dag na de gemeenschap.)
en na het verhaal wat ik gister opving begon ik helemaal te twijfelen.

Hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegt hoe mijn lichaam de laatse maanden aan het rommelen is geweest.
om niet goed van te worden Bah!

Tsja, ik zou het wel weten.
Het is al 2 weken geleden dat je getest hebt en je hebt verschijnselen die je herkent: ik zou er nog een test tegenaan gooien !!

word nu wel erg nieuwsgierig hihiihihih

quote:
ik zou er nog een test tegenaan gooien !!

Heb je advies opgevolgt Bieb en ben hier even naar de buurtsuper om de hoek gevlogen.
Maar dit is wel zo’n vage test, ik heb Niels net even gebelt en die zal vanmiddag
na zijn werk nog 1’tje uit de stad halen.

Jeetje wat spannend.

Wordt er helemaal blij van!!!

Zal voor je duimen vanavond dat de test eindelijk eens uitluitsel gaat geven.

veel liefs mignon

zo lang wachten pffffffffffff

lees ik het vanavond wel,moet zo naar de training met dylan en kaitlyn ff wegbrengen bij opa en oma

die testen werken vanaf de eerste dag dat je ongesteld zou moeten zijn maar er wordt aangeraden als het negatief is en je denkt toch zwanger te zijn om na een week nog eens te testen
Groejes Wendy mama van Britt

quote:
zo lang wachten pffffffffffff

Nou ik wil het eigenlijk niet meteen van de daken schreeuwen.
Maar die ik dus net gedaan heb, lijkt positief?! maar het is zo’n onduidelijk lichtblauw streepje, dat ik dus twijfel.
wat ben ik toch weer een miepie
dus voordat ik helemaal hier uit mijn dak ga wacht ik eerst even rustig op mijn man
en zullen we vanavond samen nog even een test doen.

quote:
maar het is zo'n onduidelijk lichtblauw streepje, dat ik dus twijfel.

Lieve schat, er is één gouden regel: een streep is een streep, hoe lichtblauw hij ook is!!!
Echt, ik meen het, die van Stephan destijds was amper te zien, maar ik zag hem wel als ik goed keek!
Enne…het reslultaat heb je inmiddels meerdere keren op foto’s voorbij zien komen
Als jij écht een heel vaag lichtblauw streepje ziet dan betekend dat dat je zwanger bent hoor!!!

Inderdaat,
Het blauwe streepje zou er niet staan als je geen zwangerschaps hormoon in je lichaam hebt zitten.
Hoe vaag hij ook is,

veel liefs mignon

Hij is echt heel lichtblauw en bijna niet te zien, je moet echt goed kijken, dus ik wil het eigenlijk nog niet geloven.
We hebben zolang op Ruben moeten wachten (2,5 jaar) dat ik me echt niet kan voorstellen dat het in 1 keer raak zou zijn, dan zou het echt een mega wonder zijn.

wonderen zijn de werled nog niet uit he hihihiih

maare ik kan ook 2 wondertjes een nicht en een vriendin jaren lang gedokterd ivf uit eindelijk zwanger en alllebei ook spontaan binnen een jaar zwanger van nr 2

dus wonderen bestaan dus nog echt

Marianne, mag ik je een tip geven? Doe de test niet vanavond, maar morgenochtend met ochtendurine. Daar zit een grotere concentratie zwangerschapshormoon in.

De hoeveelheid zwangerschapshormoon in je urine zorgt namelijk voor een duidelijk of onduidelijk streepje. Als je (nog) weinig zwangerschapshormoon aanmaakt dan kan de test negatief aangeven, terwijl je wel degelijk zwanger bent.

In de gebruiksaanwijzingen van de tests staat tegenwoordig wel dat je het op elk moment van de dag kunt doen, maar zeker in geval van vrouwen die maar weinig zwangerschapshormoon aanmaken, kan dit toch leiden tot onzekerheid en in eerste instantie een negatieve uitslag.

Verder maakt het niet uit hoe sterk het streepje kleurt. Lichtgekleurd is net zo zwanger als donkergekleurd. De mate van verkleuring is alleen afhankelijk van de hoeveelheid zwangerschapshormoon in je urine.

Dus als je een duidelijker streepje wilt kunnen zien, zou ik de test pas morgenochtend met ochtendurine doen als ik jou was.

En ondertussen duim ik mee dat het streepje duidelijk opkleurt!!! Leuk toch een broertje of zusje voor Ruben?

Groetekes, Sje

quote:
En ondertussen duim ik mee dat het streepje duidelijk opkleurt!!!! Leuk toch een broertje of zusje voor Ruben?

Het was totaal niet geplant, dus als het zo is, is het zeer zeker een verassing
en zal ik ook even aan het idee moeten wennen.
Maar er is altijd nog eentje welkom.
Maar mocht de uitslag weer zo onduidelijk zijn, dan zal ik van de week meteen even een afspraak maken met de huisarts, en neem ik de testen even mee, en dan hoor ik wel wat hij er van zegt.

Oh chips zit ik net aan te denken.
Blijft zo’n test wel een dagje goed nadat je hem gebruikt hebt?

Ja hoor!
Bij mijn testen was het in ieder geval geen probleem (ik heb het destijds met mijn eerste testen ook gedaan…die waren ook zo vaag)