Vraagje over de kinderwagen

Ik vroeg me af er hier meerdere moeders zijn met hetzefde probleem.
Ruben is niet een van de grootsten, maar hij past sinds vorige maand dus niet meer in de bak van de kinderwagen, alleen met zijn knietjes omhoog krijg ik hem er nog in, en dat is echt geen gezicht.

Nu is mij vertelt dat ze pas in de buggy moggen als ze echt goed los kunnen zitten.
dit kan hij dus nog maar net, en houd het dus nog niet zo lang vol.

Maar hoe hebben jullie dit op gelost.
want het lijkt wel of de nieuwste kinderwagens steeds kleiner worden, terwijl de gemiddelde baby steeds groter word.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

hey marianne,
diantha ging in de wandelwagen met vijf en een halve maand.
als ze moe is doe ik hem in ligstand en kan ze lekker uitrusten.
een buggy is idd weer anders. daar zit ze nog niet in hoor.

Groetjes Christa, mama van

Ik heb ook zo’n combiwagen (Bugaboo) met een wandelgedeelte en een reiswieg. Dat wandelgedeelte is heel comfortabel en kan in 3 standen: zit, halfzit en lig
Dus dat was al vrij vroeg comfortabel genoeg voor die kleine mop om in vervoerd te worden.

Een gewone buggy heeft een heel andere comfort, daar zou ik een kindje van een half jaar ook nog niet langdurig inleggen. Met de 5-standenbuggy’s die ze tegenwoordig hebben, kan een kindje van een half jaar best een paar uurtjes op de ligstand vervoerd worden hoor.

Maar buggy’s waarin alleen rechtop gezeten kan worden die zou ik nu voor Ruben inderdaad nog niet gebruiken.

Groetekes, Sje

hallo mj!

wij hebben ook een combiwagen met drie standen,zoals die van sje dat is echt wel makkelijk.
die “bak” zoals je zegt gebruik ik ook al een tijdje niet meer die was rap klein voor alyssa vond ik.

groetjes van Samya ,mama van Alyssa

Hoi Dames.

even voor de duidelijkheid, om verwarring te voorkomen.
Met een buggy bedoel ik niet zo’n ding die je in de winkel voor een tientje kan kopen hoor!
Nee… daar gaat hij nog lang niet in.

Wij hebben ook een combiwagen, had ik er even bij moeten melden.
En ik vroeg me af of ik die al kon ombouwen, want mij is toendertijd vertelt dat je de kids er pas vanaf 9 maand in mag zetten.
Maar ja het is dan ook mijn eerste dus je neemt vaak ook alles aan.

Maar gezien jullie reacties zijn er meerdere die hem al omgebouwd hebben in een buggy/wandelwagen.
dus ik zal zo even aan de slag.

Bedankt mede mama’s

ja joh marianne, gewoon doen!!
kan je jochie lekker kijken.
diantha wilde op een gegevwn moment ook niet meer plat liggen.
dat was ook een van de redenen om de wandelwagen te gaan gebruiken.
en ze vindt het nog steeds prachtig.
we hebben er wel zo`n lekkere dikke winterzak inzitten hoor.
veel plezier met wandelen ruben!!!

quote:
ja joh marianne, gewoon doen!!

Hahaha gewoon doen hé!! ben net even bezig geweest maar wat een gepruts zeg.
Het lijkt er op dat ik klaar ben, maar hier en daar heb ik nog een dingetje over.
zal straks Niels maar eens laten kijken.

quote:
Maar ja het is dan ook mijn eerste dus je neemt vaak ook alles aan

das ook zo bij mij!hehe

luca was ook 5 en halve maand toen hij in de “buggy” ging. Hij slaapt altijd op zijn buik, en wilde dat ook in de bak. Toen werd het echt te smal voor hem. Nu moet hij wel op zijn rug slapen natuurlijk. Ons werd aangeraden om een opgerolde handdoek(je) tussen de beentjes te doen, zodat ze niet zo naar beneden zakken. Heb ik een tijdje gedaan, maar nu ook niet meer. Wanneer mogen ze in een gewone buggy?? Met 9 maanden ofzo?? Lijkt me wel handig voor straks op de fiets.

[/url]

Stephan “jumpte” met 3,5 maand zowat uit de kinderwagenbak zo beweeglijk was hij
Dus hebben wij hem toen ook in de wandelwagen gelegd (was ook een combi wagen) en dan op de “platste” stand.

Groetjes Bianca, mamma van [url=“http://www.stephanveenhuizen.kleutersite.nl/”] Stephan /url en Kaya (19-11-2005)

quote:
Hahaha gewoon doen hé!! ben net even bezig geweest maar wat een gepruts zeg.

hihihi, ik zie dat al helemaal voor me.
sorry hoor, geen leedvermaak.

maarre, als het gelukt is, ga je lekker wandelen he?
zal die ruben zijn oogjes uitkijken zeg.
veel plezier.

Hhoi Marianne

Manon ligt/zit ook al; vanaf 5,5 maand in het wandelwagengedeelte.
Inde kinderwagen wilde ze nooit goed en hier slaapt en zit ze heerlijk in. Als ze moe is gewoon wat lager en als ze goed wakker is zit ze rechtop.

Echt doen hoor!!!

Tessie

Ook wij hebben een combi wagen …VERASSING!!! haha

quote:
Stephan "jumpte" met 3,5 maand zowat uit de kinderwagenbak zo beweeglijk was hij

Whahaha!! Net Thomas!! Die was ook zo uit de bak!! Terwijl wij met de aankoop van onze wagen nog wel zo goed hebbenopgelet ope een grote bak! We hebben toen een dure wagen gekocht, omdat die bak zo lekker groot was…grrrrr!!
Maar Robin was denk ik ook ongeveer een half jaar.
Die opgerolde handdoek onder de knieholtes, deed ik ook. Lekker onder de voetenzak.
Dat wat ze in de winkels zeggen komt natuurlijk zo uit het boekje. Het verschilt echt per kind ook weer. Wij zaten ook al vrij vroeg met de kids op de fiets! (maand of 7) Wel rustig aan natuurlijk…

Ben heel benieuwd hoe hij dat eerste tochtje zal vinden!!!

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas

Robin

Robin was ook 6 maanden toen hij echt niet meer in de wagenbak kon
En heb toen ook de wagen omgebouwd
Justin is nu 3,5 maand en ik hoop dat hij nog ff in de wagenbak kan blijven liggen
Ene een leuke foto van hem willen we natuurlijk graag zien he als hij in de wagen zit
Ow wat zal hij het leuk vinden

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Voor een leuke foto kan ik altijd wel even zorgen, we lopen dan niet zo vaak omdat we aan een druke hoofdweg wonen.
Maar wie weet is het weer een beetje lekker dit weekend.
en dan kunnen we weer even bij opa&oma wandelen.

quote:
Ook wij hebben een combi wagen ...VERASSING!!! haha

wat!!!..neeh…? …! hihi

dat is wel een handige tip van die opgerolde doek!

oja mj en de andere mama-tjes nu we het over vervoer hebben, tot hoelang hebben jullie een maxi cosi gebruikt? Alyssa kan er nog in ze, maar die begint zo zwaar te wegen en behoort wel niet tot mn combioewagen, ik heb er wel gezien met zo een onderstel van kinderwagen waarop die maxi oppaste, dan steken ze me zo voorbij, en ik loop daar te puffen en te zweten en te vloekken in mijn eigen!
deze morgen eigenlijk nog toen ik naar ziekenhuis moest. maar buggy kan ik niet altijd overal meenemen voor 5 min, en waar ik deze ochtend moest zijn in het ziekenhuis kon ik die wagen niet mee nemen naar binnen, dan zou ik die al weer in de gang moeten staan. Hoe doen jullie het als je heel kort ergens moet zijn?
Nemen jullie de kleine al mee in een autostoel? en verder dragen?
)

quote:
tot hoelang hebben jullie een maxi cosi gebruikt?

Tot een maand of 9. Wij hebben zo´n multi-functionele wagen, waar een maxi-cosi op kan…hehe!!}
Verder als ik boodschappen ging doen ofzo, dan ging ik met de fiets. Hup in het zitje van het karretje. Vinden ze prachtig!!
Vanaf 9 maanden gebruikten wij in de auto een gewoon autostoeltje. En dan had ik altijd zo´n paraplu buggy achterin , altijd handig voor kleine boodschappen.

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas

Robin

quote:
paraplu buggy achterin
dat is zo iets dat heel licht is en echt niks meer is dan zitplaats en handvat he toch? ja wij gaan ook zoiets moeten halen , want die byggy is wel groot en tijdrovend om die inelkaar en dan weer uitelkaar te halen!en plaatsrovend ook!

pff dan mag ik nog sleuren met die maxicosi tot haar negen maand!! hehe

quote:
pff dan mag ik nog sleuren met die maxicosi tot haar negen maand!! hehe
ja dat doen we met diantha nu ook als we maar een klein stukje moeten lopen zit ze in de maxi-cosi. enne.......ze weegt bijna tien kilo ppppffff. een hele sjouw hoor hihihi

Wij blij dat we en klein licht meisje hebben! Nog geen zeven kilo.
Maar ook dan vind ik het zwaar hoor.

Tessie