Vraagje over de kinderwagen

De maxi cosie heb ik 2 maand geleden al afgeschaft.
Toen hebben we een auto stoeltje gekocht ( 0 tm 18 kg)
Zo’n een, als je hem in de ligstand hebt dat het bijna overeen komt met de maxicosie.
Je kan hem ook aan de zijkanten verstellen, zodat je kindje er eigenlijk altijd goed inpast.

Voor mij is dit de beste aankoop tot nu toe geweest.
Ik kan hem nu lekker op de arm meenemen naar de auto en zo in de stoel zetten.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

quote:
De maxi cosie heb ik 2 maand geleden al afgeschaft.

ja, wij staan ook op het punt een autostoeltje aan te schaffen.
dan hoef je ook niet meer met die max te sjouwen.

Groetjes Christa, mama van

Ik had yannick met 4 maand al in de kinderwagen wel op de ligstand
Hij wou niet meer in de bak liggen kon die niet zoveel zien.
Heel nieuwsgierig.
Ben nu aan het kijken voor een buggy voor op de fiets.

De maxicosi die gebruik ik ook niet meer.
Ik denk ook al 2 maand niet meer. Hij is nu negen maand.

katinka

quote:
ze weegt bijna tien kilo

hihi, dat gaan wij ook nog meemaken! amai het weegt nu al zo zwaar!

tessie: binne hier en twee maand ga je van dit moment dan terug zeggen dat het lichter woog!hehe

MJ: dat klinkt wel zalig zo een stoel, wij hadden ook gedacht om een nieuw te kopen waarin ze vroeg in kan en lang ook zo een verstelbare zoals die van jou. maar ik weet het nog niet we hebben eentje staan gekregen van zijn nonkel(geen nieuw meer hoor) het is wel interessant. ik denk dat we daar nog eens moeten voor kijken!

bedankt voor jullie ervaringen mee te delen. (nu weet ik dat ik niet alleen moet puffen op verplaatsing! hehe

groetjes van Samya ,mama van Alyssa

quote:
gekregen van zijn nonkel

Nonkel?? Wat is dat? KLinkt heel grappig… ooh wacht even… is gewoon oom natuurlijk! Toch??

Als de kinderwagen is verbouwd, dan kan bij ons de maxi-cosi er niet meer op, andere adapters. Wij hebben een quinny. Is dat bij jullie ook zo?
Luca past ook bijna niet meer in de maxi-cosi. Ik vind dat ze die dingen eerder een mini-cosi kunnen noemen, ik had al heel snel het gevoel dat het krap werd Vooral met die dikke jas aan! Maar hou hem er toch nog maar in, ze zeggen dat tot 1 jaar dat toch wel het beste is, omdat ze dan achterstevoren zitten. Bij een aanrijding komt er zo minder druk op hun borstkast te staan. Dus ik laat het maar zo!!! Ik kan gewoon niet zo goed rijden

[/url]

Gewijzigd door - mamaKim op 10 Feb 2006 16:19:12

Wij hehbben ook een quinny en dus ook dat adapterprobleempje,.

Tessie

NONKEL= idd oom heheja sorry dat zeggen wij hier zo.

quote:
omdat ze dan achterstevoren zitten. Bij een aanrijding komt er zo minder druk op hun borstkast te staan.

ja dat heb ik ook eens ergens gelezen!

en wij hebben zo een combie van bebecomfort, maxi-cosi(of ja mini-cosi voor jou dan hihi) hadden we appart gekocht.

ja dat is goed, toen wij onze maxi kochten zaten er adapters bij, maar die passen niet op onze wagen. Hebben??!

Hey!

quote:
Zo'n een, als je hem in de ligstand hebt dat het bijna overeen komt met de maxicosie. Je kan hem ook aan de zijkanten verstellen, zodat je kindje er eigenlijk altijd goed inpast.

Wij hebben Robin ook al eerder in het gewone autostoeltje gezet.

Voor zover ik weet, kun je die gewone autostoeltjes van 0-18 kilo ook gewoon achterstevoren bevstigen. Die van ons in elk geval wel. Volgens mij heeft dat achterstevoren plaatsen ook met de air-bag te maken ofzo. Die moet zowiesi uit natuurlijk, maar mocht hij wel aan staan, en je krijgt een ongeluk, dan zijn die air-bags juist heel gevaarlijk voor die kleintjes, wegens verstikking.

Enne die paraplu buggy’s : Ideaaaaaaal voor kleine ritjes (nogmaals)

Groetjes Charon,
mama van:
Thomas

Robin

quote:
Maar wie weet is het weer een beetje lekker dit weekend. en dan kunnen we weer even bij opa&oma wandelen.

en…marianne, heeft ruben al in de wandelwafen gezeten?
ik was even benieuwd.
ze vinden het zooooo leuk!!

Groetjes Christa, mama van

quote:
Voor zover ik weet, kun je die gewone autostoeltjes van 0-18 kilo ook gewoon achterstevoren bevstigen

Ooh dat wist ik niet! Hmmmm, misschien gaan we ook dan maar even kijken, want hij zit er echt helemaal opgepropt in. Hij duwt zichzelf ook naar voren toe, zodat hij zit… en gilt als dat niet lukt door de riempjes!

[/url]

quote:
en.....marianne, heeft ruben al in de wandelwafen gezeten? ik was even benieuwd. ze vinden het zooooo leuk!!

Nee de hele dag hier natte sneeuw!

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

wij hebben een ook een quinny, maar ik helemaal
geen problemen met de adapters.

katinka

Nog over de quinny…
Zolang de kinderwagenbak erop zit heb je ook geen problemen maar met het wandelwagengedeelte wel. Dan past bij ons tenminste niet meer de maxicosi er makkelijk op omdat de adapters er dan af zijn.

Tessie

idd, dat hebben wij ook. Ik weet eigenlijk niet of je die er gewoon op zou kunnen laten, maar goed, dat hoeft ook niet, ik zet hem net zo gemakkelijk in de kinderwagen.

Wat voor een autostoeltje hebben jullie. Als ik een nieuwe wil kopen wil ik even weten welke goed bevalt! Dus zo’n eentje tot 18 kg. Lijkt me ook prettig als je de standen kan verstellen.

[/url]

Nee, de adapters kun je er niet op laten bij de wandelwagen.
Ligt Luca nog in de kinderwagen?

Wij hebben een maxicosi autostoel, 3 standen geloof ik maar nog niet gebruikt.
Ze past nog makkelijk in de maxicosi.

Tessie

nee luca zit allang in de buggy!
Heb nu ook een kleinere goedkopere onderweg buggy gekocht. ALs iemand er nog 1 zoekt: bij 't kruidvat voor 36,95. 5 standen, zonnekap, regenhoes… rijdt lekker!

[/url]