Vraagje hoeveel melk/eten Rico 8 mnd

ik wilde graag iets weten want van het cb wordt ik geen steek wijzer (is niks nieuws) en de KA is op vakantie.
ik had een nieuw eet schema in gedachten en ik wilde weten wat jullie hiervan vinden, want ik weet niet welke hoeveelheid melk baby’s nog moeten drinken met 8 mnd (en bijna 2 weken)

wat ik nu geef:

7 uur 165 voeding
half 10 half potje fruit
11 uur bord buikjespap van 150+5+ ong. 3 (iets meer waarschijnlijk)
3 uur 100 voeding
half 6 maaltijd potje
half 8 bambix fles 175 voeding totaal met de pap erbij.

wat ik in gedachten had:

7 uur 165 voeding
half 10 cupje fruit van friso (100 gram)
11 uur bord buikjes pap (zelfde als voorheen)
3 uur potje fruit olvarit (dus de melk weglaten en meer fruit)
en 6 uur maaltijd
half 8 nog zn laatste fles (bambix)

wat vinden jullie? moet ik het dan zo doen of nog meer weg laten want ik weet dus niet de hoeveelheid melk wat nu moet bij baby’s van deze leeftijd

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

hardstikke goed toch?!
normaal met 8 maanden is 3 flessen, dat heb je met het nieuwe schema.

Ik zou het gewoon uitproberen maar volgens mij moet dat wel goed komen.

liefs,
Rinske

Ziet er goed uit toch En als hij straks brood mag eten vervalt gewoon de buikjespap toch.
Poetpt hij er nog lekker vel van?

liefs

[img]http://m1.lilypie.com/2o1Vp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

haha ja hij poept meer dan eerst dus dat is voordelig vind je niet
alleen nog wel echt klei poep…weet niet of het normaal is. lijkt er geen last meer van te hebben en ook de krampjes zijn weg sinds de buikjespapp…
tja wat zeggen ze? Nestle…MAMA weet waarom

en ja dan heeft ie dus een fles om 7 uur een bord pap om 11 uur en een fles om half 8
maar de hoeveelheid klopt dat dan ook? want die pap eet hij nooit helemaal op, als hij begint te spetteren aan het einde weet ik dat ie gewoon vol zit en niet meer wil. dan gaat ie ermee spelen en zet ik t weg, vind ie ook niet erg

maargoed dan zit ie totaal op tegen de 500 cc melk/pap
is dat niet weinig?
verder krijgt ie kwa vocht nu het niet zo warm is gewoon wat ie normaal krijgt en dat is dan 1 potje fruit en een maaltijd. maar als t schema dan anders wordt krijgt ie dus 1 potje van 200 gram olvarit + 1 cupje van friso fruit en daar zit 100 gram in, totaal dus 300 gram fruit…is toch niet teveel?
hij mag nog geen liga enzo (ofja nog niet…hij heeft het al gehad maar mag het dus niet meer omdat in die fabriek ook melk wordt verwerkt) en brood pas als de testen zijn afgerond. leek ons allemaal het beste.
maar ik weet dat brood goed is hoor voor mensen maar ik ken ook genoeg mensen die muesli eten ofzo ipv brood of brinta pap ze zeiden dat dat ook een goede brood vervanger is. maar ja brood moet ie toch ooit leren eten vind ie wel lekker hoor maar we moesten daar mee stoppen

Waarom krijgt Rico maar halve potjes inge?

Groetjes,

Michèle

zo’n 500cc is prima hoor.
ik ben nu met Lindsey de laatste fles aan het afbouwen dus inmiddels krijgt zij wat minder. maar toen ze de laatste fles nog volop dronk kreeg ze in totaal ook ongeveer 500cc ('s ochtends 150+5, 's middags 150+5 en 's avonds 180+6).

liefs,
Rinske

@Michele,
omdat hij anders zijn melk niet wilde om 11 uur, na een heel potje, maar de andere helft kreeg hij dan om 3 uur na zn halve fles zeg maar…

Schema ziet er goed uit hoor. Qua melk lijkt het me voldoende. Je zou ook nog een flesje diksap kunnen geven voor wat extra vocht. Bijvoorbeeld samen met fruit om 15.00 uur

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dylano is 2 weken jonger en zit zo

'smorgens fles 180 met bambix
na ongeveer 2 uurtjes heel potje fruit
slapen
boterham (bij jou dus pap) + 100 cc thee of diksap
na anderhalf uur fles 180
slapen
liga of als hij laat wakker is niets te eten alleen wat diksap
dan avondeten heel potje
dan na 2 uur fles 210

maar is dan ook klein vreetschuurtje

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

tja het lastige is dat wat er kwa vloeibaar in gaat er meteen weer uitvliegt en met nutriton lust ie het helemaal niet.
toch blijven we hem wel water aanbieden (vooral tijdens het avond eten want dat is “droger” dan fruit)
en je zou denken dat dat dan wel compenseert maar nee hoor het warme eten blijft zitten en zn water vliegt eruit

hij heeft vandaag wel voor het eerste zn hele bord pap opgegeten, en dat was echt veel hoor, zit gewoon in een grote yoghurt schaal van ons. en als ik daar een schaal van op ehb zit ik echt stamp vol
en toch is het maar 150+5+3, maar goed door de pap erbij is het natuurlijk meer en zoiezo dikker dus vind het knap!

Da gooi je de 11 uur fles er toch af of mag hij dat nog niet?? Bij Morgan is die er af gegaan omdat ze geen brood at frit, brood en melk waren te veel nu is het alleen nog fruit, brood en diksap.

Groetjes,

Michèle

knap hoor van Rico dat hij al zoveel pap heeft opgegeten!
he misschien een stom idee hoor, maar ik kan me voorstellen dat je soms toch wat extra vocht wil geven, is het dan misschien een idee om wat water door het groente hapje te mengen?

liefs,
Rinske

@ inge:

Wil hij ook geen thee drinken? Jesse wilde eerst niks weten van andere drankjes. Toen thee geprobeert met 1 schepje melk erdoorheen. Toen lustte hij het wel. en nu drinkt hij alles.

Liefs

[img]http://m1.lilypie.com/2o1Vp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” />

@Michele: ja maar ik heb er zojuist pap van gemaakt om 11 uur ipv brood zeg maar.
verder krijgt hij nu geen extra melk erbij dan, gewoon buikjespap ipv brood, omdat hij dus nog geen brood mag hebben.
de fles van 3 uur is er nu helemaal af die waren we al af aan het bouwen.
hij heeft nu om 3 uur 200 gram fruit gegeten met veel plezier en had er ook genoeg aan.

@Rinske: hij krijgt al maaltijd potjes 8+ he, en ja het idee is wel goed, alleen heb ik dat al geprobeerd maar dan lust ie het niet (ja het is een smaakproever moet ik zeggen

@ Kikie: rico lust juist wel water, heel graag zelfs, ook friso fruitdrankjes en thee lust hij ook, MAAR hij spuugd het uit vanwege zijn reflux dus niet omdat ie het niet lekker vind.

@Michele: ja maar ik heb er zojuist pap van gemaakt om 11 uur ipv brood zeg maar.
verder krijgt hij nu geen extra melk erbij dan, gewoon buikjespap ipv brood, omdat hij dus nog geen brood mag hebben.
hij heeft nu om 3 uur 200 gram fruit gegeten met veel plezier en had er ook genoeg aan.

@Rinske: hij krijgt al maaltijd potjes 8+ he, en ja het idee is wel goed, alleen heb ik dat al geprobeerd maar dan lust ie het niet (ja het is een smaakproever moet ik zeggen

@ Kikie: rico lust juist wel water, heel graag zelfs, ook friso fruitdrankjes en thee lust hij ook, MAAR hij spuugd het uit vanwege zijn reflux dus niet omdat ie het niet lekker vind.

hum ja dan wordt t lastig inderdaad haha. en ik bedoelde idd ook het maaltijdpotje, hier nog de gewenning om groentehapje of potje te zeggen hihi
pfoe maar wel lastig hoor lijkt me. ik hoop echt voor je dat t snel allemaal beter gaat en dat hij dan ook de vloeibaardere producten goed binnen kan houden. zeker met de zomer in het vooruitzicht lijkt me dat best wel is moeilijk.

liefs,
Rinske

hoi!
Ziet er prima uit, als jullie het er goed op doen, waarom niet?
Waaom doe je die pap nu dan niet wat later? uur of 12? dan kan hij misschien gewoon een heel potje fruit eten 's ochtends…

emma doet het zo:
8uur fles
10 uur fruit
12.15 uur brood
14.30fles (kleintje, of gewoon een kwarkje/liga/sap/, wat mij op dat moment uitkomt)
17uur groente hap
20 uur fles

groetjes

Ah oke, Ha ha ha ja jij hebt een beetje een verwarrend schema

Groetjes,

Michèle

@gidget jij hebt in principe dus maar 2 flessen meer als ik het goedlees? Mag toch pas vanaf 9 maanden?

@inge kun je de fles 's morgens niet wat ophogen?

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker