Vraag voor boeken lezers..Favoriete schrijf/ster?

Ik ben altijd al wel een lezer geweest, maar de enigste boeken die ik spaarde waren de thrillerboekjes van kluitman.
Toen ben ik volwassen boeken gaan lezen en nu ben ik helemaal gek van

Virginia andrews en Nicci french.
ik wil echt ALLE boeken hebben

Jullie ook zo weg van bepaalde schrijf/sters?

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

wow ja Virgina Andrews geweldig!!.
Ik ben ook een fan van Ted Dekker ed, zijn meer thillers/romans maar dan met een christelijk achtergrond.

Ja ja, Elizabeth George!
Deze Amrikaanse schrijfster schrijft over de Britse Inspector Lynley. Kan ik iedereen aanraden. (wel ff de lijst met al haar boeken nagaan, en bij het begin beginnen, is veel leuker.)
De boeken zijn ook verfilmd, maar ik heb eerst de boeken gelezen en daarna kwam de serie op tv, en vond daar niets aan.
Verder kan ik Karin Slaughter ook erg waarderen. Maar dan moet je wel een sterke maag hebben.
Ow, en de 2 boeken van Donna Tartt. Maar dat zijn niet echt thrillers.

Qua nederlandse schrijvers heb ik alles van Boudewijn Buch. Zo jammer vind ik het, dat hij er niet meer is.

Gewijzigd door - Boukje&Sarah op 15 May 2010 18:13:05

Jazeker heb ik favoriete schrijfsters! Karin Slaughter en Tess Gerritsen, allebei thriller schrijfsters, ik ben gek op mysteries!! Ook Steve Mosby is een goede schrijver!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Kids Birthday tickers

Ow ja en wat betreft de sterke maag: mijn favoriete films zijn alle delen van Saw dus dan weet je het wel…

Tess Gerritsen is idd ook goed, en ik vind dat philip margolin ook goede boeken heeft… vooral het boek : kroongetuige is ontzettend mooi! ik dacht toen ik het las: dit is mijn favoriete boek maar ondertusse haha zijn er weer hele mooie in mijn boekenkast beland…
zo vind ik KLUUN ook geweldig schrijven. hij heeft welliswaar niet veel boeken, maar Komt een vrouw bij de dokter en weduwnaar zijn geweldig!

ooh zonder boeken zou ik inge niet zijn

saskia noort,vind ik wel erg lekker en snel weg lezen,voor je het weet ben je op de laatste blz

heb 2 boeken van Karin Slaughter nog ongelezen,daar ga ik mee beginnen als ik de weduwnaar van kluun heb gelezen,was vanmiddag eraan begonnen,morgen uit lezen en maandag is Karin Slaughter aan de beurt

die boeken van tess is dat een beetje te vergelijken als Karin Slaughter

Groetjes Bianca, mamma van Kevin*
Dylan & Kaitlyn

ik weet het niet, ik ken Karin Slaughter niet maar ik zal me eens orienteren

Saskia Noort, Tess Gerritsen en Elizabeth George. Ik kom alleen veel te weinig aan lezen toe; voor de komst van Erik las ik soms hele dagen aan één stuk, maar dat gaat helaas niet meer. Ik dacht echt toen Erik net geboren was dat ik nooit van m’n leven meer een boek zou kunnen aanraken, maar gelukkig is het weer een beetje bijgedraaid. Maar helaas nog wel te weinig naar mijn zin.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ik ben meer van de romans, kan heeerlijk genieten van marianne fredikson, al is die nu dood en ben nu weer Isabel Allende aan het lezen, haar nieuwe boek. We zijn een paar dagen weg geweest, met oa mn ouders en die trekken dan veel met Nora op, dus heb eindelijk weer eens lekker door kunnen lezen. Vroeger heb ik bijna alles van Agatha Christie en Steven King gelezen, u ga ik meer voor de meeslepende verhalen, liefs enigszins historisch.

Verder ook Kluun gelezen, hij heeft laatst nog een heel klein essayachtig boekje geschreven: God is gek. Verassend openminded. Ik heb er van genoten.

Verder lees ik veel om te leren of om over na te denken (niet verhalend)
Oh ja, en Paulo Coelho, vind ik ook geweldig!

liefs ook een boekenwurm…

Ik moet gewoon eerlijk zeggen dat ik sinds Seth geboren is nog maar 1 boek heb gelezen, en die was voor school.
Ik heb (neem) er gewoon echt geen tijd voor.
Hiervoor las ik eigenlijk altijd van die inhoudsloze meidenboeken, haha… bv. van sophie kinsella, leest lekker weg!

Liefs, Anne

leuk om allemaal te lezen!

maar ik heb ook weinig tijd om te lezen, daarom lees ik uitsluitend als ik in bed lig. en dan soms 2 uur aan 1 stuk dat rijco zegt: hee mag die lamp onderhand uit? en dat ik dan zeg: maar ik ben nog geen half uur aan het lezen!
en hij: jawel al 2 uur! en dan kijk ik op de klok en denk ik: oops!

heb vandaag dus weer een nieuw boek van nicci french binnengekregen.
ben benieuwd!
krijg nog de omnibus van virginia andrews: wilde bloemen
en ik krijg nog een ander boek van nicci french.
heb ze bij bol.com 2ehands besteld.
en die ik nu binnen heb was nog in prima staat!

@Bianca4: Ja, Tess Gerritsen en Karin Slaughter zijn schrijfster met een redelijk dezelfde schrijfstijl…

Hier zijn Saskia Noort en Esther Verhoef favoriet. En idd Sophie Kinsella is ook leuk.

Liefs

Ik heb op drie boeken na alles van Jackie Collins en ben altijd zo blij als een kind als ze weer een boek uit heeft. Ook lees ik graag boeken van Erica Spindler en Tess Gerritsen is ook lekker om te lezen. De laatste is overigens een favo schrijfster van Stephen King. Das trouwens mervin zijn grote favoriet. Maar als ik de kans krijg lees ik alles dat los en vast zit hoor. Ik heb nog 5 boeken liggen

Groetjes,

Michèle

haha ja ik lees wel waarvan ik gehoord of gelezen heb dat het goede boeken zijn. ik had laatst een boek van bones maar die vond ik geen bal aan.
heel taai om erdoor heen te komen vond ik en het sprak me totaal niet aan.

Oh heb je daar boeken van??? Ik heb twee hystorische thrillers liggen, waarvan een over Nostradamus en een over een duivelsbijbel, dan heb ik komt een vrouw bij de dokter liggen en de nieuwste van Jackie Collins ben ik nu in bezig en dan heb ik haar naam was Sarah nog liggen. Dat gaat over een joods meisje dat in de oorlog haar broertje verstopt en beloofd hem op te komen halen, alleen komen ze niet terug want ze worden gedeporteerd. Jaren later gaat een onderzoeksjournalist op zioek naar zijn verhaal. Haar schoonfamilie wil dit niet. En deze twee verhalen lopen dan naast elkaar. Het moet een heel mooi ontroerend boek zijn dus dat wordt snotlappen pakken als ik daar aan begin.

Groetjes,

Michèle

Mijn favoriete schrijvers zijn: Henning Mankell, Saskia Noort, Esther Verhoef, Nicci French, Karin Slaughter en John Grishamm.

Grappig dat jij Elizabeth George noemt Mriek. Ik heb nog 3 ongelezen boeken van haar in de kast liggen. Ben benieuwd of ze leuk zijn, maar ze zijn wel mega dik. Geloof wel meer dan 500 blz per boek.

Groetjes,
Sandra

Welke titels, Sandra? Dan kan ik vast vertellen of ze leuk zijn…

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Leuke vraag! Ik ben echt een boekenmonster. Wij hebben de hele boekenkast vol staan! Ik lees graag thrillers, het liefst van Nederlandse schrijfsters: Esther Verhoef, Saskia Noort, Loes den Hollander…Maar ook Nicky French. En ik heb alle boeken van Sophie Kinsella. Vooral haar Shopaholic-reeks is om je te bescheuren. Zo ging de hoofdpersoon daarin (Rebecca) een keer met een homovriend winkelen. Hoe Sophie beschreef wat die vriend ging passen, ‘een rok van Vivienne Westwood met daarop een geappliceerde penis met kraaltjes’…ik kwam echt niet bij! Heerlijk om te lezen! Ik lees nu vooral veel tijdschriften, Ouders van Nu enzo en de Cosmo en Grazia. Maar ook roddelbladen zijn hier zeer gewild! Een tip voor alle liefhebbers van thrillers: Stuk van Judith Visser. Echt een zeer goed boek over een meisje dat compleet doordraait. Ze is echt een sicko, zonder dat ze dat doorheeft. Ik had dat zo uit, ik las het zelfs terwijl ik stond te koken!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie In verwachting Ticker