Vraag menstruatie na bevalling

OP 26 juli 2006 ben ik bevallen van onze zoon Juliën, na zijn geboorte heb ik nog niet gemenstrueerd maar wel geslachtsgemeenschap gehad wat gelukkig allemaal goed is verlopen.

Nu heb ik sinds enkele dagen ineens weer last van misselijkheid, vaker moet plassen, overgeven & vermoeidheid.

Nu ben ik eigenlijk toch wel bang dat ik opnieuw zwanger ben, kan dit zo vlot na een bevalling? kan het nog aan de hormonen liggen?

Ik wil maandag zowieso gaan testen maar wat denken jullie?
Groetjes Annemarie

mv Janelle (12-12-2004) & Juliën (26-07-2006)

Ik kijk eigenlijk nergens meer raar van op.
dus het zou best kunnen dat je opnieuw zwanger bent.

Morgen meteen even testen dan weet je het zeker.
suc-6 zal voor je duimen

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Geef je fles of borstvoeding ? Bij borstvoeding geld nl dat je de eerste 3 maanden niet zwanger raakt, maar das ook niet 100%. Maar je kan zeker meteen de maand erna weer zwanger raken dacht ik ( behalve dan als je bv geeft )

Ja, volgens mij kan je inderdaad weer meteen zwanger raken (ik zou er zelf niet aan moeten denken )
Inderdaad even testen morgen!
Succes!

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Je hoeft niet ongesteld te zijn geweest na een bevalling om weer zwanger te kunnen raken. Sterker nog, je hebt zelfs grotere kans om zwanger te raken omdat je lichaam nog vol met hormonen zit van de zwangerschap.

Er wordt inderdaad, zoals Astrid zegt, gezegd dat je tijdens borstvoeding niet zwanger kunt raken. Dat van die eerste 3 maanden is mij niet bekend, maar ik heb wel altijd het advies van de verloskundige, de instructrice van de zwangerschapsgym, het consultatiebureau en de instructrice van de borstvoedingscursus gekregen om geen enkel risico te nemen want borstvoeding fungeert niet als anticonceptiemiddel.

Dus zoals je het omschrijft, zou ik voor de zekerheid maar eens testen als ik jou was.

En hou ons op de hoogte he?! Wij hier op Ikkeben vinden het erg leuk om tante te worden namelijk.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 17 Sep 2006 20:19:50

quote:
Sterker nog, je hebt zelfs grotere kans om zwanger te raken omdat je lichaam nog vol met hormonen zit van de zwangerschap.

Maar heb je dan hét zwangerschapshormoon (HCG) nog in je bloed zitten na je bevalling?
Of is dàt hormoon meteen foetsie? (stom, weet ik eigenlijk niet eens )

Want stel dat je het zwangerschapshormoon (HCG) nog in je lichaam hebt, dan zou een zwangerschapstest nu ook niet betrouwbaar zijn.

Mijn huisarts, verloskundige en kraamhulp zeiden inderdaad dat je de eerste 3 maanden bij borstvoeding in principe niet zwanger kunt raken, maaaaaaaaaar dit is zeker niet voor 100% dus vandaar dat ook ik het advies kreeg toch ook de eerste maanden er zeker rekening mee te houden dat we het veilig deden.
Zeker door de hormonen kun je na een zwangerschap weer snel zwanger raken inderdaad.
Maar ik ben overladen met folders en informatie na me bevalling in dit is iets wat me door zowel de huisarts, als verloskundige uitdrukkelijk op het hart gedrukt was, zalfs na de 2e bevalling.

Geen idee om welk hormoon het precies nog gaat na de bevalling, want inderdaad, restanten van HCG kunnen net doen lijken of je positief test terwijl je niet zwanger bent. Maar dat je nog een tijdje een hormonenbommetje bent is wel zeker. Hihi!

Het zal in elk geval om FSH gaan lijkt me, want dat heeft een grote rol bij ovulaties.

Groetekes, Sje

Ik werd ondanks bv gewoon ongi en had DUS een ei met volledige bv he, binnen 6 weken bij Eva en Kasper en nu zit t er ook weer aan t komen. Dus het zou zeker kunnen, maar t kan ook gewoon ontzwangeren zijn

Je bent vlak voor mij bevallen! (alleen hier nog niks op seks gebied LOLLLLLL dus nul kans op zwangerschap hahahahahh)

Groetjes, Els

Hoi Annemarie,
Mijn moeder werd binnen 2 maanden na mij zwanger. Mijn zusje en ik schelen een kleine 11 maanden. Moet er niet aan denken.
Dus het kan wel hoor!
Groetjes Maaike

Lilypie 1st Birthday Ticker" border=0>

Lilypie 4th Birthday Ticker" border=0>

Borst of flesvoeding maakt niet uit. Het kan in beide gevallen en ook heel snel

Ik geef dus WEL borstvoeding!!!

Vanmorgen een Positieve test gehad maar ivbm het HCG in mijn bloed heb ik vanmidadg om half 3 een afspraak bij de HA, deze kan dan bevestigen of dit komt door een nieuwe zwangerschap of door het ontzwangeren!

Stiekem hoop ik op Ontzwangeren, want om zo vlot na Juliën weer zwanger te zijn zie ik dus echt niet zitten!!

Jullie horen nog van mij,
groetjes Annemarie

http://www.zwangerschapspagina.nl/leeftijdbanner/leeftijd/929/baby.png[/img]

Phoe, spannend Annemarie! Het zou inderdaad wel een hele snelle zwangerschap zijn. Dan heb je voor de eerste verjaardag van Juliën nog een tweede erbij.

Aan de andere kant is het kleine leeftijdsverschil wel heel leuk en handig.

Ik ben heel benieuwd wat de dokter straks voor nieuws voor je heeft.

Groetekes, Sje

Pfff, spannend!
Ben heel benieuwd naar de uitslag!

Ja dus, Ik ben ZWANGER!!!

Volgens de HA moesten we goed nadenken over wat we evt zouden willen maar ik heb het gevoel dat het niet eerlijk is om dit kindje weg te laten halen omdat ik over een jaar mischien wel weer zwanger zou willen worden! Maar Juliën is ook nog maar zo klein.

Wat zouden jullie in mijn omstandigheden beslissen?

Groetjes Annemarie

http://www.zwangerschapspagina.nl/leeftijdbanner/leeftijd/929/baby.png[/img]

Nou, mijn mening daarover is erg duidelijk, ik ben namelijk tégen abortus.
Misschien klink ik nu hard, maar jullie zijn hier zelf verantwoordelijk voor (geweest)
Ik zou er niet aan moeten denken om binnen 2 maanden na de bevalling alweer zwanger te zijn, maar ik zou het ook never nooit weg kunnen/willen laten halen.

Succes!

Gewijzigd door - Bieb op 18 Sep 2006 17:19:15

Ik denk dat niemand dit voor jullie kan beslissen… Poe hee wat moeilijk!!!

Sterkte, Els

Ja iedereen heeft over Abortus zijn eigen mening, ook ik ben er geen voorstander van!!
We zullen het kindje waarschijnlijk houden maar gaan het er nog wel een aantal keren over hebben!!

ik zal ongeveer rond 19 mei zijn uitgerekend, op de echo volgende week zal blijken wanneer precies!

Gewijzigd door - mvjanelle-juliën op 18 Sep 2006 19:28:22

Hoe heeft de huisarts vast kunnen stellen dat je zwanger bent?
Daar ben ik wel benieuwd naar, omdat we het eerder al over het HCG hormoon hadden.
Benieuwd hoe ze nou onderscheid maken tussen het HCG dat na de bevalling nog in je bloed zit en “nieuw” HCG van een nieuwe zwangerschap (pff…ben ik nog duidelijk Hihi, sorry, weet het ff niet beter uit te leggen )

quote:
Wat zouden jullie in mijn omstandigheden beslissen?

Ik denk dat ik het even niet meer zou weten, als ik jouw schoenen stonmd.
Ik zou er even HEELl rustig over nadenken.
Nu ben je er misschien niet zo blij mee, maar over een paar weken kun je er weer heel anders over denken.
dus neem geen overhaaste beslissingen, waar je later misschien wel spijt van kunt krijgen.

Veel sterkte met wat je ook uiteindelijk beslist.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben