Vraag menstruatie na bevalling

Bieb, hcg is sowieso minimaal aan t einde van je zwangerschap en blijft volgens mij maar max 6 weken in je systeem na een bevalling Denk dat de ha t daarom weet

Ik sluit me bij de andere dames aan, niemand kan jullie helpen bij een beslissing wat abortus betreft.

Wat Bieb zegt, was ook mijn eerste reactie: je bent er zelf als 2 volwassenen bij geweest toen je het gezellig had samen en je weet wat er kan komen van vrijen zonder bescherming. En als het goed is heb jij ook van je verloskundige en alle hulpverleners waar je vanwege je zwangerschap/bevalling mee te maken hebt te horen gekregen dat borstvoeding geen voorbehoedsmiddel is.

Ik kan me voorstellen dat je nu even goed geschrokken bent en dat je het even allemaal op je in moet laten werken. Neem daar eerst eens de tijd voor voordat je een beslissing neemt. Op dit moment ben je namelijk teveel in de war door het nieuws van een nieuwe zwangerschap dat je niet neutraal zo’n moeilijke beslissing kunt nemen. De zwangerschap is nog heel pril, dus je hebt nog heel wat weken te gaan voordat de tijd voor een abortus zou beginnen te dringen.

Dus eerst even samen aan het idee wennen, niet nadenken over wel of niet laten aborteren. Misschien ben je over een aantal weken wel heel blij met de nieuwe kleine mop die op komst is en dan heeft Moeder Natuur de beslissing voor jullie al genomen. Zonde van de energie dan toch nu?

Ondanks dat het niet echt een geplande zwangerschap was, wil ik je toch in elk geval feliciteren.

Groetekes, Sje

quote:
en blijft volgens mij maar max 6 weken in je systeem na een bevalling

Ow…oké, weer wat geleerd

Ze heeft dus een bloedtest gehad

Jee, nou, sterkte met je beslissing.
Ik voelde me nog zowat een “kraamvrouw” toen Kaya zo oud was als jouw jongste.
Denk inderdaad dat je het even over je heen moet laten komen.

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Inderdaad kan niemand dit voor jullie beslissen. Mijn meningen over abortus zijn heel duidelijk, ik ben er nl niet per defenitie tegen Maaaaar dan wel in/voor extreme gevallen/situaties. Wat ik ervan denk doet er immers ook niet toe, het is jullie kindje verwekt door jullie en dus jullie verantwoordelijkheid en daarmee jullie beslissing. Wel vind ik het raar dat je dus niet correct lijkt te zijn geinformeerd door huisarts, verloskundige en de folders waarmee ik dan bv mee overspoeld ben geweest na mijn bevalling.
Sterkte met het nemen van een beslissing en de daarbij behorende concequenties.

Ik las net je verhaal. Heel veel sterkte met de beslissing.
Hou je ons op de hoogte?
Geniet ondertussen wel van je andere kinderen he?
Groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

Hallo allemaal,

bedankt voor de reacties, de meningen van jullie zijn allemaal heel verschillend maar dat doet er voor ons niet toe! Onze beslissing staat vast!

Dit kindje is van harte welkom bij ons!

Net als jullie allemaal zijn wij ook overspoeld met folders en hebben wij ook rekening met voorbehoedsmiddelen gehouden! Deze zijn wij domweg vergeten, dus het was onze eigen verantwoording. Dit was ook de reden waarom ik zo snel aan een zwangerschap dacht.

Ik ga nu zeker met volle teugen van onze 2 kindjes genieten maar vooral omdat ik weet dat mijn zwangerschappen niet voorspoedig zullen verlopen! ik heb in de eerste zwangerschap HELLP gehad en in de 2de een zware bekkeninstabiliteit, Ook Juliën is te vroeg geboren!

Nu we een beetje aan het idee gewend zijn vinden we het hartstikke leuk en zijn we toch al een beetje aan het rond kijken voor aanpassingen die er de komende 9 maanden plaats gaan vinden!

groetjes Annemarie

\foto{http://www.babybrabbel.nl/dynban/9maandenbanner/1179525600/2/0/255/26/1.png}

ik zal ongeveer rond 19 mei zijn uitgerekend, op de echo volgende week zal blijken wanneer precies!

mv Janelle (12-12-2004) & Juliën (26-07-2006)

Fijn dat jullie de beslissing genomen hebben en er zelf nu zo blij mee zijn

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Annemarie, wat een fijn bericht dat de kleine mop van harte welkom is bij jullie viertjes!

Probeer, ondanks mogelijke complicaties toch te genieten van deze zwangerschap en hou ons op de hoogte he?! We vinden het hier allemaal erg leuk om tante te worden!

Hoe reageert de omgeving op dit onverwachte nieuws? Of heb je het verder nog niemand verteld?

Groetekes, Sje

De omgeving weet het nog niet alleen mijn familie is op de hoogte!

Groetjes Annemarie

ik zal ongeveer rond 19 mei zijn uitgerekend, op de echo volgende week zal blijken wanneer precies!

mv Janelle (12-12-2004) & Juliën (26-07-2006)

Je zult vast hele verbaasde reacties gekregen hebben, maar ik hoop voor je dat ze er net zo blij mee zijn als jullie.

Groetekes, Sje

Wat een goed nieuws dat jullie voor dit derde kindje gaan! Heel veel succes met je zwangerschap. Hopelijk mag deze keer alles goed gaan. Gefeliciteerd ook nog!
Groetjes, Mariëlle en Joël

Lilypie Tweede Ticker

Lilypie In verwachting Ticker

quote:
Mijn huisarts, verloskundige en kraamhulp zeiden inderdaad dat je de eerste 3 maanden bij borstvoeding in principe niet zwanger kunt raken, maaaaaaaaaar dit is zeker niet voor 100% dus vandaar dat ook ik het advies kreeg toch ook de eerste maanden er zeker rekening mee te houden dat we het veilig deden. Zeker door de hormonen kun je na een zwangerschap weer snel zwanger raken inderdaad. Maar ik ben overladen met folders en informatie na me bevalling in dit is iets wat me door zowel de huisarts, als verloskundige uitdrukkelijk op het hart gedrukt was, zalfs na de 2e bevalling.

Hoi ik ben Thera de moeder van Dolf nu 41/2 maand en kraamverzorgende en ik ben nu pas nog op geweest voor mijn borstvoedingscertificaat. Je kunt gelijk na de bevalling weer zwanger raken de 1e eisprong hoeft niet gelijk na de eerste regel te zijn. OOk bv is geen garantie van niet zwanger worden want slechts bij enkele vrouwen is het een goed anticonceptie middel bij de MEESTE DUS NIET. Jer moet dan op zo'n vast schema zitten met voeden en dag en nacht voeden. Ik had een hele licht pil gekregen om samen met de bv te gebruiken, 1 keer ziek geweest en gelijk ...aftermorning 1 maand gemenstrueerd en een klen vruchtzakje leeg verloren. Dus conclusie je kunt zwanger zijn.

Hoi Annemarie,

ook ik ben was na 2 maanden daarvoor te zijn bevallen alweer zwanger. Ik ben nu 3 maanden zwanger, maar ik moet je zeggen dat ik het best zwaar vind. Naast dat het totaal onverwacht is en je echt weer compleet moet omschakelen, maak ik me ook best wel zorgen over de gezondheid van het kindje. Je leest zoveel horrorverhalen op het internet over dat het eicelletje nog niet helemaal goed is kwalitatief gezien en dat dat kan leiden tot veel klachten bij het kindje.

Ook merk ik dat ik veel last heb van mijn bekken en ik zie ook enorm tegen de bevalling op. Ben nl. bevallen via een keizersnede en mijn gynaecoloog wil dat ik deze keer op een natuurlijke manier beval, maar vind het doodeng. Ben bang dat mijn litteken nog zo vers is dat het de weeen niet kan houden en dat het openspringt. Wat een nare gedachten allemaal hè. Probeer het wel te stoppen en er met mijn gynaecoloog over te praten, maar de bezorgdheid blijft.

Hoe gaat het nu met jou en jouw zwangerschap? Vroeg me ook af of er meer vrouwen zijn die in eenzelfde situatie hebben gezeten. Ik zou graag hun ervaringen horen,.

Groetjes,

Murielle