Voorstellen


#1

Hallo allemaal,

wel zo netjes om me ook even voor te stellen.
Ik ben Tamara, mama van Nikki (dochter) van 4 en over 2 weekjes ook mama van een zoontje.
Dit is een geplande keizersnede omdat hij in een stuit ligt, dus in eerste instantie ben ik hier op zoek naar ervaringen met (geplande) keizersnedes. Verder vind ik deze site er leuk en uitnodigend uitzien, dus ik zal me hier ook wel vermaken met de andere informatie die hier te vinden is en wie weet om gezellig te kletsen.

Liefs,

Tamara


#2

Hi Tamara,

Welkom op Ikkeben, ik ben Michèle, mamma van Morgan van 2 jaar. Ik heb ervaring met de keizersnee, geen geplande alleen. Ik heb na 96 uur een spoedkeizersnee gekregen en ik moet zeggen het viel me mee. Het is wel een buikoperatie natuurlijk dus onderschat het niet, maar op zich ging het wel. Ik moet wel zeggen dat ik op mijn 19e een borstverkleining gehad heb dus ik was wel wat gewend met heel veel hechtingen en pijn aan de voorkant. Het moeilijkst vond ik weer moeten gaan poepen, maar verder ging het goed. Oh wat wel helemaal klopt is dat je sneller moe bent na een keizersnee. Toen ik weer naar buiten kon en even was gaan lopen was ik gesloopt daarna.

Succes met je bevalling.

Groetjes,

Michèle


#3

Welkom! Ik heb geen ervaring met een geplande keizersnee, maar een vriendin van mij wel. Zij is een paar maanden geleden van haar derde kindje bevallen op die manier. Ze vond het (na 2 vaginale bevallingen) heftig om ‘ineens’ een kindje te hebben zonder weeën of iets dergelijks. Maar het herstel viel haar mee ten opzichte van de vorige 2 bevallingen (de 1e keer heel erg uitgescheurd tot een totaal-ruptuur bij de 2e). Sterkte en succes over een paar weekjes!

Ik ben trouwens de moeder van Erik, hij is 2 jaar oud.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#4

Welkom op ikkeben.

Ik ben Sandra, 30 jaar en heb een zoontje Tim van ruim 2 jaar. In maart volgend jaar verwachten we ons 2e wondertje. Ik heb wel een keizersnede gehad, maar geen geplande. Was een spoedkeizersnede, omdat de placenta aan het loslaten was. Ik vond de keizersnede zelf heel erg meevallen, maar het herstel vond ik heel erg tegenvallen.

Succes over 2 weken!

Groetjes,
Sandra

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers


#5

Dank voor jullie reacties al! Ik vind het superspannend een keizersnede, het enige waar ik me eigenlijk druk om maak is of ik niet in paniek raak tijdens de operatie en dat ik nuchter moet zijn, aangezien ik nu 's nachts vaak rammelend van de honger wakker wordt Voor het herstel ben ik niet zo bang, na de bevalling van mijn dochter heb ik ook vrij lang nodig gehad om te herstellen omdat de placenta operatief verwijderd moest worden, en daarbij ben ik bijna helemaal uitgescheurd (subtotaalruptuur) en bij het hechten daarvan ben ik erg veel bloed verloren, dus wie weet herstel ik nu nog wel sneller dan van die ‘gewone’ bevalling.

@Michèle, jeetje na 96 uur was een keizersnede zeker wel een verademing?

@Mriek, het lijkt me inderdaad raar om ‘zomaar’ je kindje te hebben, als je aan het bevallen bent leef je daar door de pijn toch meer naar toe en ben je er helemaal op voorbereid

@Sandra, gefeliciteerd met je zwangerschap! Vind je het niet spannend hoe het nu zal gaan met de bevalling?

Liefs

Tamara


#6

Heftig zeg, zo’n sub-totaalruptuur. Brrr. Vandaar nu ook de geplande keizersnee?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#7

@ Tamara ik lag op dat moment half van de wereld aan een ruggeprik dus ik vond het wel best, zag de halve wereld voor een gatenkaas aan door de uitputting en alle toeters en bellen. Ik had namelijk zwangerschapssuiker (nu helaas nog steeds suikerziekte) maar met insuline dus ik had overal infussen in me zitten, maar ik geloof dat op dat moment mijn vriend wel heel blij was dat er ingegrepen werd en dat het snel allemaal voorbij was.

Groetjes,

Michèle


#8

@Mriek: ja inderdaad, als de baby niet in stuit had gelegen zou ik waarschijnlijk wel gewoon bevallen, maar door de stuit en de vorige bevalling kies ik voor een keizersnede, al probeerden de meeste gynaecologen een stuitbevalling aan te smeren, gelukkig was er één die toegaf dat het te risicovol is…

@Michèle: kan me voorstellen dat je van de wereld was jeetje… en je vriend zal ook wel op geweest zijn. Vervelend dat je er zwangerschapssuiker aan over gehouden hebt, hebben ze je niet goed in de gaten gehouden tijdens je zwangerschap dan of was het wel bekend?

Liefs

Tamara


#9

@ Tamara, het is mijn 30ste week ontdekt en ik ben heel strak gecontrolleerd ik moest namelijk al meteen aan de insuline en zo. Morgan moest ook komen omdat mijn placenta verkalkte van de insuline, maar achteraf hadden ze me meteen een keizersnee moeten geven ipv 4 dagen aan te laten modderen met een lijf dat nog niet klaar was om te gaan bevallen.

Groetjes,

Michèle


#10

Oké. Eigenlijk wel ernstig dat ze je gewoon een gewone bevalling proberen aan te praten, terwijl je dat gewoon niet wilt. Waarom doen ze daar zo moeilijk over? Tuurlijk, een keizersnee is een operatie, maar is het niet ons eigen lijf? Nou ja, jij hebt het voor elkaar in ieder geval

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#11

hallo ik ben sabrina moeder van brandon 10 maand ben zelf 22 jaar
met 32 week heb ik een spoedkeizersnee gehad ik moet zeggen heb der niet veel van mee gekregen omdat ik 2 a 3 week van te voren erg ziek was van zuurbranden en amper heb geslape en was behoorlijk uitgedroogt
maar moet zeggen dat het herstel bij mij zeer snel en moeiteloos is gegaan heb niet heel veel last ervan gehad
wel heb ik moeite gehad met mijn ontlasting na de keizersnee
alvast succes



#12

Hoi
Ik ben Juna 27, moeder van Jada, van alweer 2,5 jaar oud. Wij wonen in Malawi omdat Jada’s papa daar vandaan komt. Ik heb geen ervaring met een geplande keizersnede. Ik heb een zuigpomp & tangverlossings bevalling gehad, ook niet je van het, kan ik je vertellen.
Succes iig over 2 weken!


#13

@ Mriek ze doen er zo moeilijk over omdat nederland wat dat betreft erg hypocriet is. We hebben het hoogste percentage babysterfte maar er wordt het minste naar de moeder geluisterd. Zelfs als de situatie risicovol is moet er natuurlijk bevallen worden omdat het allemaal zo mooi en zo is. Dat is wat mij ook verteld werd toen ik na twee dagen inleiding al voorzichtig een keizersnee opperde. Nee ik moest nog even volhouden en als ik natuurlijk beviel dan wist ik pas wat de voldoening was. Nou geloof me na 4 dagen was ik het spuugzat en heb ik de volgens hun oh zo belangrijke voldoening van de natuurlijke bevalling nog niet meegekregen en als er ooit een tweede komt dan doe ik die ook wel zonder voldoening maar met ks. Natuurlijk bevallen en borstvoeding geven wat dat betreft zijn we in een vooruitstrevend land als nederland nog erg kleindenkend.

Groetjes,

Michèle


#14

Ik weet het Michèle, ik vind het net zo belachelijk als jij. Laat iedere vrouw zelf bepalen hoe ze HAAR kindje ter wereld wil brengen. Ik vond er ook niets moois aan om het via de natuurlijke weg te doen. Misschien vind ik een keizersnee ook niets, maar dat is dan toch aan mij? Maar goed, het lijkt me toch dat als je echt op je strepen gaat staan, dat ze dan toch wel moeten luisteren naar je wensen. Anders weet ik niet wat ik zou doen

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#15

Het is inderdaad schandalig dat je niet zelf mag kiezen. Ik moet zeggen, ik beval liever op de ‘normale’ manier, maar als er maar enig risico aan zit vind ik wel dat ze daar eerlijk over moeten zijn en dat je dan zelf mag kiezen. Het is verdorie jouw kind en jouw lichaam!
Ik las ergens anders op internet dat het ziekenhuis maar een aan beperkt aantal keizersnedes vergoed krijgt per jaar en dat ze er daarom niet zo happig op zijn…
Dat maakt het nog schandaliger


#16

Dat is idd erg, dat geld er blijkbaar ook nog een rol in speelt. Bah!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#17

Heb nog een vraagje aan jullie… ik ben er altijd mee aan het klooien op fora, hoe plaats je die tickers ook alweer?
Volgens mij gewoon de code in je handtekening plakken toch?
Hij doet ut maar niet…

Liefs

Tamara

Lilypie Maternity tickers


#18

Volgens mij doet 'ie het gewoon?

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers


#19

Je hebt helemaal gelijk
Als ik een testberichtje maakte en keek in het voorbeeldbericht zag ik 'm niet staan…
Blij dat het werkt

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Pregnancy tickers


#20

Leuke tickers hoor!

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers