Voorkeur voor vet en snoep?

Hoe komt het toch dat Eva feilloos weet wanneer ze wel en niet moet snaaien? Voorbeeld: ik geef haar een soepstengel, want ik vind het niet nodig om haar snoep te geven. Ze vindt dat prima en eet de stengel op. Dan ziet ze mij een koekje eten en metéén komt ze bedelen. Terwijl ze helemaal niet weet dat een koekje lekker is, want ik geef haar nooit koekjes. Voorbeeld 2: wij aten pizza, Eva at Surinaamse kipschotel uit een potje. Die had ze binnen 3 tellen op. Het toetje liet ze bijna helemaal staan, dus wij dachten dat ze geen trek meer had. Ziet ze ons pizza eten, wil ze ook. Terwijl ze die nog nóóit geproefd heeft en dus niet weet dat vet lekker is. Natuurlijk ziet ze mij ook fruit eten. Maar denken jullie dat ze dan ook komt snaaien? Tuurlijk niet! Ook al zeg ik: ‘Hmmm, mama eet lekkere ananas!’, dan nóg wil ze niet en knikt ze ‘nee’. Ik vraag me af of het kan dat kindjes gewoon weten dat vet en suiker lekkerder zijn dan gezond? Merken jullie dat ook, of houden jullie kindjes alleen van groenvoer?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Herkenbaar hoor! Joey doet dat ook… Ik denk dat het er ook een beetje mee te maken heeft dat alles wat niet mag, leuk/lekker is… Zo is de afstandsbediening ook leuker dan het duurste en spectaculairste speelgoed. (Althans bij Joey) en mama’s koekjes zijn lekkerder dan zijn eigen nijntjekoekjes.
En bij Joey geld dat trouwens voor werkelijk alles! Alles wat mama doet/heeft/eet of wat dan ook, wil Joey ook! Zelfs onder de douche wil hij mijn tandenborstel als ik die in mijn hand heb… haha!

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Rens wil ook alles wat wij hebben met avondeten is dat geen probleem, hij eet met de pot mee en als wij iets eten wat hij niet mag eten wij vaak later(vooral friet zaterdags dat mag hij soms bij heel hoge uitzondering zonder zout) Rens doet het ook met fruit want dat vind hij heerlijk en dat krijgt hij dan ook gewoon van mij.
Koek is een ander verhaal want hij krijgt bv echt geen gevulde koek dus zal hij het gewoon met zijn eigen koekjes moeten doen. Dan word hij wel heel boos, maar hij moet ook leren dat hij niet altijd krijgt wat hij wil.
waar ik soms wel kriegel van word is als we op visite zijn en hij gaat schooien dat hij dan van anderen dat wel krijgt. Zo leren ze het toch nooit af?

groetjes Ramona

Jurian doet het ook … hahaha alles wat ik eet/drink wil hij… Jammer voor hem dat mama niet zoveel eet/drinkt

Jurian eet ook lekker alles mee … friet vind hij geweldig (gewoon van frietboer/of ovenfriet)… sinds hij bij een tante is geweest kreeg hij daar mayonaise erbij … en wat denk je… hij eet de friet niet meer zonder dat hij er mayonaise bij gekregen heeft… de snoepert !!

Ze denkt:
Wat mama en papa eten is interessanter en beter!
Anders zouden ze het niet eten.

Maar mss hebben de soorten geuren en kleuren ermee te maken.
Zo kan bvb die pizza er veel mooier en beter uitzien, en lekker ruiken natuurlijk.
Dan bvb een appel.

En je hebt natuurlijk wel van die momenten dat je je afvraagd, en nieuw stukje fruit of groenten willen ze niet eens proeven.
Maar een nieuw soort koekje verdwijnt als sneeuw voor de zon. Haha!
Het blijven kleintjes he

Liefs
Tanja

Eva eet ook met de pot mee en ze lust eigenlijk alles. Maar met pizza ben ik toch bang dat het te vet wordt en dan geef ik dus een potje. Dat eet ze ook als ze van het kdv komt, want dan is het dus 18.15 uur en moeten wij nog koken. Zij heeft dan mega trek. Ik denk ook dat het zo is dat alles wat papa en mama hebben leuker/lekkerder is, maar met fruit trapt ze er helaas niet in. Terwijl ananas, mango en meloen ook heerlijk zoet zijn. Ik vind dat toch raar. Eva schooit ook enorm. Dat is ook mijn schuld, want als ze het deed, gaf ik haar weleens een stukje kaas van mij ofzo. Nu zeg ik gewoon: ‘Eva, nee, jij hebt al eten op!’ en nu leer ik het af. Dat gaat met huilen, maar meestal taait ze dan ook wel weer af…Maar bij anderen snaait ze zo heel wat weg en dat vind ik ook minder!

Groetjes Rainbow, trotse mama

hahaha … ja gemeen hoor… eva een potje en jullie lekker smullen… ruilen??

Jurian krijgt hier ook gewoon pizza hoor… eten wat de pot schaft. En hij smult er heerlijk van… en is niet te dik! Hij weegt net 12 kilo met een lengte van 87 cm en 1,5 jaar.

Hier ook zo hoor…alles wat ik of papa eet wil hij ook.
Hji heeft een eigen koekjes trommel…nijntje koek/samson en gert koek/plop koek/telefoonontbijtkoekjes…etc…allemaal leuke zakjes eromheen, dus dat pakt hij dan wel…alleen al om het papiertje wat eromheen zit.
Als ik dan ook een koek pak ziet hij zijn koekjes niet meer staan!

Ik moet wel zeggen dat Aaron (ja ik weet ik ben te makkelijk) al snel frietjes kreeg en frikandel…en hij eet erg graag pizza…en ik ben blij als er wat inkomt want hij eet erg slecht.

En hier ook zo…mijn tandeborstel moet in zijn mond terecht komen!

Gr, Danielle

Hier ook gewoon piza en friet hoor. Bij Dylano krijg ik er geen potje meer in. Ik denk omdat hij in principe alles mee eet en laten we eerlijk zijn aan die potjes zit toch geen smaak aan

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Ik moet eerlijk bekennen dat ik de laatste tijd wel wat makkelijker ben geworden met lekkere dingen hoor… Joey mag best een hapje van mijn gevulde koek, als hij wel eerst zijn eigen koekje op heeft gegeten. Het moet niet zo zijn dat hij zijn eigen eten aan de kant gooit om mijn eten te krijgen!
En patat en frikadel, dat eten wij maar heel soms, toevallig gisteren, en de keer daar voor was ik nog zwanger dus is meer dan 4 weken geleden. Joey heeft ook gewoon een schaaltje patat gekregen, en voor het eerst met mayonaise erbij… Ik deed hem voor hoe hij zijn patatje daar in moest dippen, maar na 1 patatje had hij dat wel weer bekeken, en snoepte hij eerst alle mayo met zijn vingertjes op, en daarna pas de patatjes. Een frikadel ging er ook nog bij in, en dat mag best zo heel af en toe vind ik Ik heb zelf misschien nog wel meer genoten van zijn vrolijke gezichtje dan hij van de patat
Vandaag heeft hij weer gezond gegeten, lekker aardappeltjes met andijvie en kip, en dat ging ook met smaak op!

Wij eten meestal 1 keer per week patat en morgan eet dat dan zonder zout en zonder saus. Een keer geprobeerd ze vond het niks. En ze krijgt er kipnuggets of kipfingers bij. Pizza krijgt ze als we het zelf maken anders niet. Voor de rest eet ze alles met de pot mee alleen op zaterdag krijgt ze een potje want dan is pappa pas half 8 thuis en dan eten pappa en mamma samen als zij in bed ligt en als ze naar me schoonmoeder gaat want die eet zelf ook laat en houd geen rekening met dat zij vroeg eet dan. En gezien ze ze maar 1 keer per week krijgt blijven ze in trek

Oh ja ze wil wel soms een chipje als wij chips eten, maar als ze haar eigen koekjes heeft komt ze wel kijken wat ik heb en dan zeg ik mamma heeft ook een koekje en dan loopt ze lachend weg, maar ze heeft nog nooit iets gekregen waar ze om bedelde. Ze krijgt wel dingen van mij maar als ik dat wil en niet als zij dat wil. Gemeen he

Groetjes,

Michèle

Wij zijn ook vrij makkelijk wat betreft eten. Niet wat betreft kleurstoffen en veel suiker, maar als wij papatjes eten, krijgt ze ook patatjes en een paar stukjes kipnugget en dan een tomaatje of stuk komkommer erbij, pizza eet ze ook mee, twee stukken en dan niet met salami ofzo, maar gewoon met mozzerella vindt ze heerlijk en ze heeft er nog nooit last van gehad.

Bedelen probeert ze met alles, ook met fruit. Ben vaak ook te makeklijk om hara een stukje te geven. Als ze twee minuten nix krigt en ik zeg dit is voor mama, gaat ze ook wel weer wat anders staan, maar zodra ze denkt dat het zin heeft staat ze naast je: eete, eete, die die ja!

Zal er wel een beetje bijhoren. Als je er echt vanaf wilt, moet je het helemaal niet meer doen denk ik. Ik vind het niet zo’n probleem eerlijk gezegd.

liefs

Nick krijgt hier ook alles. Patatjes, pizza, shoarma etc. Hij bedelt ook vaak maar niet als ik een bakje op tafel neerzet met bijv. rozijntjes of smulkoekjes of zelfs een bakje met stukjes mandarijn. Dan vindt hij het bakje op tafel waar hij zelf uit kan pakken interessanter dan wat mama in de hand heeft!

Groetjes Bianca

@ liske, ik vind schooieren ook geen probleem bij ons, maar bij andere vind ik het dus niks dus vandaar dat ik nu even heel hard ben van bij ons niet bedelen dan bedelt ze ook niet bij andere

Groetjes,

Michèle

Seth eet in principe ook gewoon alles mee.
Nou eten wij eigenlijk nooit patat en echt zelden pizza.
We hebben 1x pizza en 1x pannenkoeken gegeten sinds hij mee-eet, maar hij moest het allebei niet

Nou eten we volgende week vrijdag wel patat…
Dus ik vind dat hij dat wel mag, maar doen jullie er dan nog iets van groente bij?
Ik denk dat hij komkommer niet eet, omdat het te hard is (appel lukt hem ook niet). Zal ik er gewoon een beetje groente bij koken voor hem??

Liefs, Anne

Ik heb nooit goente bij de patat hoor… Het leuke van patat eten vind ik ook dat je eens geen groente hoeft te eten

Ja, of een tomaatje in stukjes kun je doen. Komkommer in stukjes gaat trouwens wel een stuk makkelijker dan appel hoor!

Wij hebben ook niet altijd groente bij de patat, maar voor Nora vind ik als we thuis eten wel een fijn idee. Ze eet het net zo lief als de patatjes, dus geen probleem. Als we ergens anders zijn, ga ik niet moeilijk doen over groenten hoor!

Als wij patat eten geef ik morgan altijd een appelmoesje en een danoontje ipv 2 danoontjes. Groente hoeft ze er niet bij te eten, ze eet al zo veel en zo goed groente en fruit dus daar doen we niet moeilijk over. Bij pannenkoeken eet je ook geen tomaat

Groetjes,

Michèle

Ook hier geen groente bij de friet hoor, Dat eten we de andere dagen weer wel
Dylano is toch geen groente eter

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Nee, bij pannekoeken eet je geen tomaat! Wel appel…

Ieder zo zn ding, ik dwing niemand om tomaat of komkommer bij de patat te eten hoor! Doe het zelf af en toe voor Noor, maar ik kan heel goed begrijpen als je het niet doet!