pappa moet onverwachts vanavond toch werken (arme schaap is al om 6.30 begonnen) dus morgan krijgt vandaag patatjes. Mazzelaar.
Groetjes,
Michèle
pappa moet onverwachts vanavond toch werken (arme schaap is al om 6.30 begonnen) dus morgan krijgt vandaag patatjes. Mazzelaar.
Groetjes,
Michèle
dankzij dit topic en mama die geen zin heeft om voor 1 dagje boodschappen te doen, krijgt Nora vandaag ook patatjes! Hmm… kan al bijna niet meer wachten, lang geleden!
(en ik heb geen komkommer of tomaat in huis… oe… als dat maar goed gaat )
Wij halen altijd frietjes en ik neem dan friet met veel pindasaus én een moddervette frikandel speciaal. Niks groente erbij, ongezond is ongezond en dat vind ik dan prima. Eva eet weleens frietjes, maar dus meer als we toevallig eens een frietje eten overdag, op het strand ofzo. Als we het halen dus niet, want dan zit er veel troep op. Misschien moet ik voor haar gewoon lekker een keer een frietje zonder zout bestellen? Ze vindt dat vast lekker! Krijgt ze een nog dikkere kop…Tss, vandaag op het werk vond een vrouw dat Eva zo stevig was. Ik, wéér: ‘Nou, ze zit onder het gemiddelde hoor…’ Zij: ‘Oh? Ik vind haar echt een groot flink hoofd hebben hoor!’ En bedankt weer. Houdt dat ook nog een keer op? Eva zit keurig op gewicht, weegt niets te veel, dus ze mag van mij best een keer frietjes en vandaag taart eten!
Bedelen vind ik dus moeilijk. Ik ben geneigd om haar dan wat te geven, maar mijn vriend vindt dat we het toch af moeten leren…Maar als ik haar een plezier doe met een stukje craquotte…dat maakt ook niet zo heel veel uit…Ik wil alleen ook niet dat ze gaat schooien bij anderen! Het is soms net een klein hondje!
Groetjes Rainbow, trotse mama
Rainbow, ga eens oefenen op de zin: Nee jij trekt volle zalen!!! Die werkt hier heel goed. Enne goed gebakken patat wordt je niet eens dik van en is niet slecht mits in vloerbaar vet en goed uitgelekt. Dit zijn de woorden van mijn dietiste, dus gun eva ook wat lekker en bestel voor haar zonder zout. Doe ik als ik bestel voor Morgan ook.
En ja als je niet wilt dat ze bedeld moet je haar ook dat stukje cracot ontzeggen van jou want ze is nog te jong om te leren waar wel en waar niet.
Groetjes,
Michèle
Owww mennnnnnn sommige mensen daar krijg je toch een punthoofd van zeg. Als ze Dylano bloot zouden zien zouden ze vragen krijgt die wel te eten volgens mij
Eva is een heerlijke meid
Ik bestel ook altijd friet zonder zout, voor mezelf meestal ook trouwns ben ook niet zo’n zoutfan.
Liefs Michelle
Oke, Seth krijgt vrijdag gewoon patat, met eventueel een appelmoesje, en verder niets
Klopt wel wat je zegt, bij pannekoeken doe je er ook niet moeilijk over!
Enne,… van patat wordt je inderdaad niet dik, zijn vaak de sauzen erbij die het ongezond maken.
Liefs, Anne
Inderdaad en dan maak het nog uit welke ook. Ketchup is vetvrij maar bevat weer wel suiker, maar mayo is inderdaad vet, Enne al die light spullen (mayo’s en zo) zijn ook niet alles hoor. Enne met mate is het echt niet slecht voor ze.
Groetjes,
Michèle
Over het algemeen zijn de rode sauzen iets beter dan de witte sauzen in elk geval.
Maar met mate geldt in principe voor alles!
Liefs, Anne
Hier vanavond ook een kind wat heeft zitten smullen, ik had geen zin om te koken (ook grieperig) dus werd het hier salades met stokbrood, ben ik ook niet zo kapot van om ylano de salades te geven dus 1 met krabsalade en 1 met prepare en de rest met kruidenboter Voor de vitamimientjes extra fruit vandaag
Liefs Michelle
Hier zit (want ze is geloof ik nog niet moe) een tevreden kind in bed. Patat en kipfingers en die zijn met smaak naar binnen gegaan en ook de appelmoes en de danoon hebben goed gesmaakt
Groetjes,
Michèle
Ha ha ha echt wel echt dan krult der neus omhoog en ik krijg etenskusjes en ze is helemaal happy dan Dan weet je weer waar je het allemaal voor doet
Groetjes,
Michèle
Wij maken altijd een bak(je) rauwkost met sla/komkommer/tomaat/augurk etc erbij en vaak doen we (als we ovenfriet hebben) nog een potje witte bonen in tomatensaus erbij. Dat is echt onze gemaksmaaltijd … Heerlijk hoe hij ervan geniet… alleen pikt hij uit de salade wel de lekkere dingen
quote:
Eva eet ook met de pot mee en ze lust eigenlijk alles. Maar met pizza ben ik toch bang dat het te vet wordt en dan geef ik dus een potje. Dat eet ze ook als ze van het kdv komt, want dan is het dus 18.15 uur en moeten wij nog koken. Zij heeft dan mega trek. Ik denk ook dat het zo is dat alles wat papa en mama hebben leuker/lekkerder is, maar met fruit trapt ze er helaas niet in. Terwijl ananas, mango en meloen ook heerlijk zoet zijn. Ik vind dat toch raar. Eva schooit ook enorm. Dat is ook mijn schuld, want als ze het deed, gaf ik haar weleens een stukje kaas van mij ofzo. Nu zeg ik gewoon: 'Eva, nee, jij hebt al eten op!' en nu leer ik het af. Dat gaat met huilen, maar meestal taait ze dan ook wel weer af...Maar bij anderen snaait ze zo heel wat weg en dat vind ik ook minder!Groetjes Rainbow, trotse mama
Met de pot mee-eten is met de pot mee-eten.
En pizza hoort daar ook bij.
En zeg nou zelf: als jij ergens eet, en jij krijgt een bakje ongedefinieerd
voor je neus, en de rest krijgt een lekker stuk pizza,
Dan wil je dat toch ook hebben?
Die kleintjes zijn er helemaal op gericht om alles te kopieren van papa en mama. En dus ook wat eten betreft.
Een keertje pizza is helemaal niet erg. Moet niet elke week zijn natuurlijk.
En er zit zoveel verschil tussen pizza’s, er zijn ook echt wel minder vette te koop. (En het lekkerste is zelf maken!)
M.