Voor het eerst weer gewerkt

Hoi lieve meiden
Ik wilde even doorgeven dat ik gister voor het eerst heb gewerkt. Of eigelijk wil ik gewoon ff mijn ei kwijt en waar kan dat beter dan hier??
Gewoon ff lekker van me af schrijven…

Gister en vandaag gewerkt. Overdag gelukkig, dus ik was er 's avonds wel gewoon. Jeetje, wat was dat wennen!! Bah! Zag er als een berg tegenop om weer te gaan beginnen, maar dat zal iedereen wel hebebn…
Gister was echt verschrikkelijk, vandaag viel het wel mee. In de VGzorg (waar ik werk) hebben we allemaal overdracht mappen. Hier schrijven we elke dag in op hoe het met de cliënten gaat. Nou, ik moet dus terug lezen vanaf juli, van 26 cliënten… Dus… Best druk gehad… En nog niet eens alles gelezen ook… Kon mijn hoofd er ook niet echt bij houden, dus was blij dat ik niet op huisbezoek hoefde…

Gister pakte Sanne de fles wel goed, heeft hem helemaal leeg gedronken. Deed er wel lang over volgens mij (1 uur) met veel boertjes tussen door… Vandaag was het wat anders, toen wilde ze m niet hebben… Maar goed… Ze ligt nu lekker in bed en is wel tevreden, dus lijkt me niet zoveel aan de hand…
Aanstaande woensdag heb ik voor het eerst een slaapdienst en daar zie ik wel tegenop… Ik moet dan 800cc hebben voor de 4 voedingen en ik weet niet of ik dat wel red. Heb voor de zekerheid ook maar flesvoeding in huis gehaald en daar gaan we morgen maar eens een keertje wat van geven… Misschien vindt ze dat wel lekker… Ik heb d’r dus echt geen zin in… Maar goed, ook daar kom ik vast wel weer door. Al het begin is moeilijk… Hoe vaak ik dat de afgelopen week wel niet gehoord heb… Al die goedbedoelde adviezen… Ik deed het zus, ik deed het zo, vroeger… Bla bla bla… Ja maar ik zit er NU mee… Ik vind het soms erg moeilijk om deze ‘adviezen’ aan te nemen… Merk dat ik het zelf wil doen, laat mij maar mijn gevoel volgen, ik heb het echt wel goed… Al maakt het me soms wel onzeker, maar goed, daar heb ik jullie dan weer voor

Ga straks heerlijk genieten van een wijntje, want ik heb de 1e 2 diensten weer gehad. Cliënten waren wel blij trouwens dat ik er weer ben. Werd nodig tijd zeiden ze, kijk dat doet je natuurlijk ook goed…

Dames, bedankt voor t lezen… Vind het fijn dat ik hier mijn ei kwijt kan… Zonder direct wat van iemand te horen… (Live vind ik het moeilijk zeggen wat ik bedoel en voel)

Fijne avond!
Liefs Jenny

Trotse mama van Sanne

Tip: als je flesvoeding gaat geven morgen, doe dat dan niet zelf! Jou associeert ze met de borst, dus als jij met een fles aan komt, grote kans dat ze die niet wil omdat ze weet dat er moedermelk in de buurt is.

Zorg dat je zelf weg bent op het moment dat ze flesvoeding krijgt. Ga een boodschap doen ofzo, gewoon niet thuis zijn. Hoort ze je niet, ziet ze je niet, ruikt ze je niet. Die kleintjes hebben een supersterke sensor.

Groetekes, Sje

Ja dat had ik mezelf ook al voorgenomen… Ik denk dat ik boven ga zitten kolven…
Als ze dan huilt dan schiet ik wel vol zeg maar…

Trotse mama van Sanne

Ik heb mijn tweede week er weer op zitten. Ik zag er alleen niet zo tegenop, maar ja ik ben nooit ziek en 18 weken thuis was te veel voor mij hoe lief ik mijn meisje ook vind. Maar ze slaapt vrij veel dus ik ging me vervelen. Als ze wakker is doen we leuke dingen samen.

En ik wou dat ik je tips kon geven over de voeding maar ik geef vanaf het begin al fv.

Maar ik hoop dat je wel weer snel in je ritme rolt dat is toch het prettigst. Sterkte.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

ken dat gevoel wel hoor… werk nu zelf weer sinds oktober… en hoe blij ik was dat ik weer mocht gaan werken ‘even onder de mensen’… hoe meer ik er de laatste tijd moeite mee heb. al dat zeulen met je kindje… voel me tekort geschoten in de aandacht die ik zelf wil geven!

Nu is hier de situatie op dit moment anders omdat mij man ontslagen(vandaag laatste dag) is door de economische crisis en hij dus meer thuis is dalijk en ik niet met de kleine hoef te gaan lopen sjouwen. Wie weet krijg ik er dan meer zin in… maar tja toch is het beter als manlief weer kostwinner gaat worden…

met die voeding heb ik ook alleen de tip die Sje je heeft gegeven… hopelijk gaat het lukken… scheelt veel ellende en stress! succes…

Ik wil even zeggen: veel succes met kolven en sterkte met je eerste slaapdienst. Daar zou ik ook tegenop zien hoor, 's nachts weg van huis.

Groetjes!

Ik snap helemaal wat je bedoeld mini-boy. Ik laat Morgan tegen mijn princiepes nu als ze thuis komt na de creche beneden slapen omdat als ik haar in bed leg we haar helemaal niet zien zeg maar. En dat geren en gerace is soms ook niet leuk, maar ja in mijn geval ben ik kostwinnaar en is pappa meer thuis, maar ik sjouw 's morgens en hij 's middags

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Ja moeilijk he om weer aan de gang te gaan. Ik had ook nogwel twee weken extra vakantie en hoefde dus pas tegen de vier maanden te beginnen. Maar dat was ook moeilijk hoor. je moet a wennen dat je weer aan het werk gaat. je moet positie weer herwinnen zeg maar. Je moet alles gelijk begrijpen en snappen wat er is gebeurt enzv. En dat vreet een energie de eerste twee weken. En dan heb ik alleen maar een kantoorbaan. Dus voor jou helemaal energie vretend.

Hoop dat je slaapdienst rustig is verlopen en dat je nog wat meer hebt kunnen inlezen.

Echte tips heb ik niet even volhouden.

En ik ben gestop met kolven voor een volledige dag. ik heb toendertijd besloten het 50/ 50 te doen en dat werkte goed. Alleen idd niet de eerste flessen fv zelf geven maar door een ander te laten doen. En probeer hoe moeilijk het dat ook is met jou diensten altijd dezelfde flessen fv en bv te geven.

Groetjes

lon106

Ten eerste, super al die reacties… Bedankt
Gelukkig ben ik nog even thuis voor ik kerstavond de slaapdienst in ga. Had vandaag een kerstborrel en toen heb ik mijn probleempjes over niet genoeg kolven daar op tafel gelegd. Het is een optie om naar huis toe te rijden of dat Sanne door mijn man naar mij toegebracht kan worden… Echt fijn is dat niet, maar goed.

Vanavond wilden we proberen fv te gaan geven, maar mijn man (die ook in de VG zorg werkt, goh waar hebben we elkaar ontmoet??) was op de bank in slaap gevallen, dus dat ging niet door. Ik wilde hem namelijk niet wakker maken, want hij had een reeks van 4 slaapdiensten achter elkaar achter de rug… Dan wil je wel slapen…
Morgen maar ff proberen…

Sanne heeft vandaag een nonsleeping day… Das nieuw voor ons… Gelukkig heeft manlief haar nu ff op de arm…

Liefs

Trotse mama van Sanne

Wat is een non sleepingday???

En toch fijn dat er op je werk meegedacht wordt met je. Misschien inderdaad niet de beste oplossingen, maar ze proberen ze wel aan te dragen.

Groetjes,

Michèle

Hoi,

Mischien helpt die neusspay. Sje weet wel wat ik bedoel. Ik heb hem nooit gebruikt/ nodig gehad.
Dan kan je meer bv van krijgen.

Groetjes

lon106

Michelle, non-sleepingday, Wij zijn in de luxe dat Sanne zowel overdag (hazeslaapjes) als 's avonds (van 20-22.30) EN 's nachts (23.15-08.00 u) slaapt. Gister had ze dus een dag dat ze zowel overdag als 's avonds niet sliep… Gelukkig wel 's nachts…

Die neusspray had Sje inderdaad al als tip gegeven. Ik ben d’r over begonnen bij het CB, maar die kende het niet.
Ach, het gaat vast wel goed komen…

Vandaag ook niet de fv geprobeerd, want manlief moet zo werken en die kookt vandaag dus geen tijd om te geven… Maandag nieuwe poging…

Welk merk hebben jullie trouwens? Jullie zijn de fv experts… :smiley:

Liefs

Trotse mama van Sanne

Supervreemd dat het cb niet op de hoogte is van het bestaan van die neusspray! Uitgerekend het cb, waar ongetwijfeld moeders aankloppen bij wie de borstvoeding niet naar wens verloopt, zou op de hoogte moeten zijn van die spray. Erg slordig!

De huisarts kent de spray ongetwijfeld wel. Echt superspul!

Groetekes, Sje

Ah oke, ja die dagen ken ik hier niet. Of niet meer zeg maar. Morgan sliep heel slecht tot de achste week. Kiss syndroom, maar nu dat opgelost is is ze soms niet uit bed te branden. Vandaag ook, we zijn om half elf naar de stad gegaan. Om half twaalf bij de hema een fles gedronken waar ik haar wakker voor moest maken. Daarna is ze weer in slaap gevallen en geslapen tot een uur of drie. Thuis weer een fles om half vier, daarna in de box gespeeld, om half vijf in bed gelegd, heeft ze even tegen beer gekletst. Ze moest wel even vertellen wat mamma allemaal gekocht had voor haar (mevrouw heeft ineens een spurt gemaakt naar maat 62) en nu ligt ze al weer even te slapen. Waarschijnlijk moet ik haar half acht wakker maken en dan om 20.00 de fles en om half negen weer op bed. Dan komt ze vannacht voor een fles. Waarschijnlijk weer om 12 uur zoals de afgelopen nachten en dan slaapt ze daarna weer tot een uur of zes en met mazzel 7. Dus ik ken non sleep dagen niet. Sorry

Enne Morgan krijgt Nutrilon A.R. Ze spuugde heel veel door de Kiss. Maar op de creche gaan we nu kijken of gewone Nutrilon met Nutriton ook volstaat want ik betaal toch voor de voeding op de creche en dat scheelt me weer geld

Groetjes,

Michèle

Hier al vanaf het begin Nutrilon gebruikt (hypoallergeen vanwege allergieën bij papa en mij). Bevalt prima!

Ik ben begonnen met Bambix, maar ja omdat Morgan zo begon met spugen en Bambix niks heeft tegen spugers al snel naar de nutrilon verwezen en maar goed ook want op de creche hebben ze dat ook. Nu alleen maar hopen dat nutrilon met nutriton net zo goed help als AR want dat scheelt een hoop centjes

Groetjes,

Michèle

Bambix? Hebben die ook flesvoeding? Dacht dat Bambix alleen maar pap vanaf 6 maanden was? En babykoekjes.

Groetekes, Sje

Nee hoor ook zuigelingenvoeding vanaf 0 maanden. Geet niet hoor, zelf het CB en de kraamhulp wisten dit niet

Groetjes,

Michèle

Goh, is echt nieuw voor me. Maar ik begin dan ook al een oud wijf te worden, dus ik denk niet altijd helder meer. Haha!

Groetekes, Sje

Oh en mij hebben ze wijs gemaakt hoe ouder hoe wijzer…

Groetjes,

Michèle