Voor alles een eerste keer is

00.30 vanacht een ijzige gil uit morgan der kamer. Niet eens op de babyfoon gekeken maar meteen er heen gesprint. Hoor ik met een zielig stemmetje kijk mamma kijk. Ik zie iets donkers in der bed waar ze gelegen heeft en mijn eerste reactie met de verhoudheid is bloedneus. Dus ik het ligt aan, nee kots. Ze had overgegeven en wat ooit der avondeten was lag nu in een klein hoopje in der bed net onder der kussen. Goddank heb ik een buikslaper.

Maar goed Morgan der bed getilt in der slaapzak en gezegd dat ik zeker niet boos was. Bed verschoont, slaapzak verschoond, gelukkig had ik nog een dunne van 100 cm pyjama ook maar verschoond en toen alles in de machine. Het duurde even voor we weer sliepen maar gelukkig maakte ze het goed door pas om 8.30 te komen.

Ze had geen koorts en zo, Ze wil nu alleen geen brood eten dus ik laat het maar even zo. Ik ga niet dwingen, als ze trek krijgt eet ze wel. En wat nu de oorzaak geweest is??? Maar goed dit hebben we dus ook een keer meegemaakt. En wonder boven wonder deed het me niks. Ik vond het alleen sneu voor Morgan.

Groetjes,

Michèle

och gerum! misschien had ze ook naar gedroomd? en dat ze zich daar druk om maakte in dr slaap en toen moest overgeven?
soms herinner je je dromen niet meer dus het kan zijn dat ze niet meer weet waarom ze overgaf.
wat sneu!
maar slaapt morgan nog in een dunne slaapzak? ik heb rico in een flanellen pyjama liggen met winterslaapzak zonder mouw, en dan nog voelt ie koel aan.

Ik weet het niet Inge. We hebben haar wel om 23.00 heel erg horen hoesten dus het kan ook toen gebeurd zijn.
En ze slaapt met een dunne slaapzak en een deken in een dekbedovertrek dus in princiepe is dat ook een dikke. Ze wilde een deken erbij dus hebben we het maar zo gedaan.

Groetjes,

Michèle

ja dat kan, ik moet zeggen ik zit nog steeds in de lappenmand, en door de hoeveelheid slijm in mijn keel wordt ik ook misselijk, als je dan gaat hoesten is het zo gebeurd. dat is zo…
Oke op die manier, wat lief dat ze een deken wilde. zovan: lekker knus!

Nou ja ze had al een dekbedocvertrek los maar ja het werd kouder dus onder het mom van oefenen voor het dekbed hebben we de deken er weer in gedaan en ze vind het inderdaad lekker knus.

Groetjes,

Michèle

Sneu, dat liggen in eigen overgeefsel Gelukkig riep ze jullie en lijkt ze verder niet heel ziek ofzo.

Groetjes,
M

Lilypie Third Birthday tickers

ik heb rico ook even onder een dekentje gelegd met hoeslaken, maar omdat het nu zo koud wordt vond ik het oefenen onder een dekbed even een minder strak plan.
daarom denk ik dat het peuter bedje ook nog even op zich moet laten wachten tot het weer weer warmer wordt. ivm met zijn slaapzak, ik ben dan bang dat hij eruit komt en uit gaat glijden of nog erger, naar voren struikelt

@ mriek ik was ook blij dat ze me riep want zo was de schade te beperken tot alleen verschonen en iedereen weer naar bed. Mijn stiefzusje moesten we altijd onder de douche zetten en een nieuw kussen uit de kast pakken zeg maar. Hopelijk wordt ze helemaal zoals mij en hoor ik haar als ze al boven de pot hangt maar dat zal nog wel even duren.

@ Inge ik wilde een dekbed voor der ledikant, maar gezien ze erg gehecht is aan der slaapzak doen we het maar zo. Ik heb net ook mijn moeder gemaild met de vraag als ik de stof haal of zij twee slaapzakken wil maken voor morgan want bij de hema gaan ze maar tot 104 en ik vertik het om 50 euro te betalen om een grote(re) maat te kopen.

Groetjes,

Michèle

ja echt he dat slaat echt gewoon helemaal nergens op die prijzen.
djeez!
ik bedoel een dekbed gaat gewoon heel lang mee maar uit een slaapzak groeien ze behoorlijk uit
ik heb nog een mega grote slaapzak maar die is niet erg leuk ofzo voor rico.
kan m wel opsturen? dat is een 110 moet ik effe kijken of ie hier nog ligt heb m in een vuilniszak gedaan begin zomer omdat ik zoiets had van: hmm vind m niet jongens achtig

Gewijzigd door - MamavanRico op 24 Oct 2010 14:41:54

Gewijzigd door - MamavanRico op 24 Oct 2010 14:47:29

Misschien voor iemand ander Inge. Ik heb het mijn moeder al gevraagd en die vind het alleen maar leuk om iets voor Morgan te kunnen maken, en dan moet ik haar weer teleurstellen

Groetjes,

Michèle

hmm ja dat is ook weer waar, maargoed dan had je er 1 extra toch?
mocht ze weer een nachtelijke kotspartij hebben

@ Inge ze maakt er meteen 2

@ Bakmamma, ik had ook niet het idee dat het echt iets ernstigs was, maar was alleen blij omdat dat er dus niet wakker van geworden was dat ze een zij/ buikslaper is. Mijn stiefzusje is een rugslapen er deed dus bijna een jimi Hendrix. Die heb ik geloof ik 2 keer de leven gered.

Groetjes,

Michèle

@Michele: hmm dan zou het zuur zijn als ze eerst overgeeft, jij haar een nieuwe slaapzak aandoet en vervolgens een spuitluier krijgt

@Michèle, er heerst een eendags-buikgriep. 1 dagje spugen en daarna knappen ze op. Onze jongste heeft het begin deze week gehad en onze oudste heeft het vandaag. Die gaf vanochtend bij het wakker worden over (handig als je om 11.00 in de Brabanthallen moet zitten voor de nieuwe K3-show! Grrrrr…!!!) en is nu ook aan het opknappen.

Dus kan goed dat Morgan ook dat eendags-buikgriepje heeft. Onze meiden hebben ook geen koorts gehad.

Geeft niks als ze niet wil eten. Als ze maar genoeg drinkt is het goed.

Groetekes, Sje

@Sje: Rijco voelt zich ook niet lekker, hij zegt ook al het lijkt ergens wel op griep met dat misselijke maar verder geen koorts ofzo.
die is dus vast morgen ook weer de oude
gerum hij was zn matje vergeten met het hyken, waardoor hij op de koude grond moest slapen.
hij heeft een slaapzak die -18 kan maar op een koude vloer werkte het niet echt.
volgens mij heeft ie gewoon een kouw gepakt

hier ook twee jongens die regelmatig spugen in de nacht
die van mij slapen wel op hun rug dus als hun spugen zit echt alles er onder
en kan ik ze echt douchen
meestal leg ik ze daarna bij mij in bed zo kan ik ze in de gaten houden
en opwarmen

@ sje ja kan het ook geweest zijn. Ze is in iedergeval weer het vrouwtje en we hebben verder niks gemerkt aan der.

Groetjes,

Michèle

Oh jee…Eva zag er vanavond ook niet echt goed uit. Ze voelde warm, had geen trek in eten en ze had waterige ogen. Ik heb haar met een PCM in bed gelegd. Hopelijk gaat zij ook niet overgeven? We hebben haar bed - klop, klop - echt nog nooit hoeven verschonen. Ze heeft 1x mama ondergespuugd tijdens haar doopvoorbereiding in de kerk (!) en 2x een beetje overgegeven op haar slaapzak. Hopelijk heeft ze de sterke maag van mij! Wel zielig voor Morgan, maar ik denk dat ze flink gehoest heeft en dat het daardoor kwam?

Maar eh…passen Rico en Morgan niet meer in de HEMA-slaapzak tot 104? Die heb ik net gekocht voor Eef, 86-104 en daar kan zij nog heeeeeel lang in. Ik heb zeker 10 cm stof over nog, dacht dat ze er in zou verzuipen? Ze zijn nu weer in de aanbieding komende week, voor 13,-. Heb ik dan zo’n klein humpie, dat zij die nog past?

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Hmmm, er hangt iets in de lucht. Eva hoest ook nu, maar heeft nog niet overgegeven. Maar nu belde het kdv en ze moet worden opgehaald met koorts. Arm kind. Ik vond haar er al zo slecht uitzien, met waterogen en een rode gloed op haar wangetjes. Ze is nu dus inderdaad ziek. Hopelijk gaat het snel beter!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Ach, arme Morgan! Gelukkig gata het alweer beter met haar.

En nu Eef ook, beterschap voor de kleine vrouw! Nora is al een aantal dagen aan het hoesten en snotteren, maar geen koorts of raar gedrag verder. Hopen dat het daarbij blijft, als ik dit zo lees…

Liefs!

Lilypie Pregnancy tickers