Voogd

Als je iemand gevraagd hebt om de voogd te zijn voor je kindje hoe moet je dat dan verder regelen??
Notaris, akte ik heb geen flauw idee.

Weet iemand wat je dan moet doen?

Hoi Natasja,

Ik heb er nog geen ervaring mee, maar volgens mij moet je dat toch echt vastleggen bij de notaris hoor!
Dat is wat ik er tenminste over gehoord heb.
Heb je al eens op internet gezocht?

Liefs, mamma van Stephan

nu ben ik misschien te brutaal, maar gaat de voogdij niet automatisch naar de papa van ryan als jouw iets overkomt?

groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!

Nou, ik had net mijn berichtje gauw getypt omdat ik daarna weg moest, maar daar zat ik daarna dus ook al aan te denken.

Dat is namelijk wél zo.
Als de moeder van de kids van mijn vriend iets overkomt, dan krijgt mijn vriend automatisch de voogdij over zijn eigen kinderen.
Hartstikke logisch ook!
Uitzondering daar gelaten natuurlijk! (ik bedoel: als de vader een strafblad heeft van hier tot Tokio of zijn kinderen mishandeld heeft ofzo, dan is dat natuurlijk weer een ander verhaal).
Maar normaal gesproken krijgt de vader dan automatisch de voogdij.

Liefs, mamma van Stephan

En mocht je naast jezelf en de vader toch iemand willen benoemen moet je eens navragen of voogd ook echt nodig is.
Heb laatst van een notaris begrepen dat een voogd ook financieel verantwoordelijk is voor je kind. Met andere woorden, als jullie er niet meer zijn en je kind haalt wat uit (bv joyriding) dan kan de voogd alle schade betalen.
Je kunt ook iemand in je testament vernoemen die voor je kind gaat zorgen, of in ieder geval de beslissing neemt wie er voor stephan zou zorgen.
Daar zit een wezenlijk verschil.

Groetjes Mim

Hallo ,
Wij hebben ook een testament laten maken waarin we de voogdij hebben geregeld.
Ook staat er b.v in dat Niels en Iris,samen moeten opgroeien.
Ook de financien zijn daarin geregeld.
Ik vindt het altijd een heel geruststellend idee,als we eens samen ergens heen gaan.
Maar ik denk inderdaad ook dat de voogdij automatisch eerst naar je ex-man zal gaan.
P.s. je kunt dat regelen bij een notaris.Wel even rondbellen voor de prijs.Je bent al gauw tussen de 300 en 400 euro ervoor kwijt!
Groetjes Eljada

ik weet dat Ryan naar zijn vader gaat als mij iets overkomt, maar omdat hier in de buurt iets verschrikkelijks gebeurt is zijn we gaan nadenken als we er ineens allebei niet meer zijn.
Je staat er in een keer bij stil dat ook ons dit kan overkomen, dus vandaar dat we mijn zusje gevraagd hebben om voogd te worden als wij er niet meer zijn.

Ik moet binnenkort toch naar de notaris en dan zal ik het gelijk vragen.

bedankt voor jullie reacties

wij hebben het ook vast staan biji de notaris in het testament

we hebben me ouders als voogd en een neef met izjn vrouw als me ouders zich te oud voelen dan gaat het naar een neef…

alles is geregeld ook de finansie er staat een deel aprt voor de kids als ons nu wat overkomt krijgen ze elek maand een bedrag wat voor de kinderen is voor kleding ect,ect

ook het huis is geregeld zodra de kids 18 zijn en wij zijn er niet meer dan hebben hun het huis zijn ze jonger als 18 blijft het huis of onbewoond of de voogd mogen erin wonen

het was een geregel maar toen voor 700 gulden hadden we een testament waar alles tot de puntjes is geregeld

Bij ons staat dat vermeld in de huwelijksevoorwaarden en in ons testament.
Ik ben daar echt blij mee, geeft een goed gevoel.

Liefs Kristel

Hoi Brio,

Welkom op de site.

Ik denk niet dat je het zomaar voor elkaar kunt krijgen om alleen de voogdij te krijgen over je kindje. Hoewel ik wel heel goed je reden snap. Als ik in precies dezelfde situatie zat, zou ik ook willen proberen alleen de voogdij te krijgen.

Volgens mij is een eerste oriënterend gesprek bij een notaris altijd gratis. Een notaris kan je haarfijn uitleggen wat de mogelijkheden zijn. Op notariskantoren hebben ze ook heel veel brochure- en foldermateriaal waarin een en ander uitgelegd staat.

Alle sterkte!

Groetekes, Sje

OOoh zo… ja omdat een notaris zo duur is d8 ik eerst ff informatie proberen te krijgen!! maar als de eerste x gratis is… kzal dat eens informeren, goed dat je et zegt!!

Bedankt in ieder geval voor je reaktie zo snel…
Groetjes

Wel even checken of dat eerste gesprek inderdaad gratis is, maar het goed is, is dat zo. Dus dan heb je alle informatie zo gedetailleerd mogelijk en kun je alle vragen stellen die je wilt stellen.

Groetekes, Sje

Hoi Brio,

Ik snap goed wat je wilt en waarom je dit wilt, maar dat zal niet eenvoudig zijn. Je schrijft dat je getrouwd bent en wat je eigenlijk wilt, is je man (als jij zou komen te overlijden ) uit de ouderlijke macht zetten. Als er geen echte verwaarlozing, mishandeling of misbruik aangetoond kan worden, zal dit niet eenvoudig zijn.
Succes in ieder geval.

Groetjes,
Inge

yep, het eerste gesprek is gratis. Maar bij het maken van een afspraak kun je dit natuurlijk ter bevestiging het beste nog even navragen.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

hoe denkt hij erover dan ? Misschien kunnen jullie hulp krijgen voor de situatie, want het lijkt me voor de kleine mup en jezelf ook moeilijk zo.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Nee, je bent niet superslecht. Je bent een goede moeder want je wilt het beste voor je kind. En tuurlijk is het confronterend dat je je man dan niet geschikt vindt om voogd te zijn, maar je bent wel realistisch en daar is lef voor nodig.

Complimenten dus dat je zo eerlijk tegen jezelf en je kindje bent en dat je het beste met je kindje voor hebt. Ik vind je in elk geval geen slecht mens, ik vind je eerlijk.

Groetekes, Sje

Dank je wel Sje…
dat zijn woorden die ik wel ff nodig had jah…
Bedankt…

En als we je nog met andere dingen kunnen helpen, je weet ons inmiddels te vinden!

Groetekes, Sje

En andersom natuurlijk hihihi… Nou nu ga ik lekker filmpje kijken dus misschien tot snel…

Groetjes Brigitte en fijne avond!