Volgende fase, uitslag 20 weken echo!

Ja meiden, super bedankt voor alle felicitaties!

We zijn net terug van een avondje Japans eten (hmmmmm… sushi, sashimi en heerlijk luxe allemaal! echt even er samen uit!). Nora slaapt vanavond bij oma in Scheveningen.

Om 19.15 uur is eindelijk Jera geboren, mijn nieuwe nichtje! Het was werkelijk een uitputtingsslag voor mn zus en uiteindelijk heeft ze een ruggeprik gekregen en is een aantal uur later met flinke knip en pomp Jera eruit getrokken. Ze vond het erg tegenvallen maar klonk zo gelukkig naderhand! Ze was voor het eerst aan het drinken toen ik belde (ik werd even aan mn moeder doorgegeven) Zus en baby blijven nog een nachtje in het ziekenhuis en morgen ga ik erheen. Ben heel erg benieuwd!

Al met al een spannende dag en op beide fronten goed afgelopen!

Kan zo met een rustig gevoel mn bed induiken!

Lieve dames, bedankt voor jullie meeleven!

Liefs!

Lilypie Third Birthday tickers

Lilypie Pregnancy tickers

Fijn dat het eten zo lekker was! En super dat je tante bent geworden. Mooie naam heeft je nichtje gekregen. Heftige bevalling dus? Veel plezier morgen!

Groetjes,
M

Gefeliciteerd met je nichtje en wat een mooie naam.

Zo was het al met al een topdag voor je

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie Kids Birthday tickers

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

@Mriek: ja, was een heftige ervaring, echt een uitputtingsslag geweest. Ze wilde eigenlijk thuis op een baarkruk of in bad bevallen en uiteindelijk met ruggeprik, slangetjes, knip en pomp in het ziekenhuis… Gelukkig gaat het om het resultaat!

@Mirema: Je hebt gelijk: Het was een topdag, maar moet eerlijk zeggen dat ik bekaf ben nu!

slaap lekker

Liefs!

Da’s wel een groot verschil inderdaad, tussen wat ze graag wilde en hoe het is gelopen. Tuurlijk gaat het om het resultaat, maar vergis je niet…dan kan het verloop van de bevalling en eventueel verdriet om hoe het níet is gegaan nog best zwaar zijn om te verteren. Tenminste, dat gold voor mij wel. Hopelijk voor je zus pakt ze het allemaal wat lichter op dan ik destijds, heb er af en toe nóg wel last van.

Veel plezier bij je lieve nichtje, tante Liske!

Groetjes,
M

@ Mriek: jeetje joh, ik wist helemaal niet dat jij ook zo’n heftige bevalling hebt gehad, of in elk geval dat het allemaal heel anders is gelopen dan verwacht. Wat rot voor je!

Ik heb mn zus nog niet zo uitgebreid gesproken om te peilen hoe ze het oppakt. We hebben het er van tevoren wel over gehad dat je van alles kunt plannen en regisseren vooraf, maar dat zo’n bevalling bijna altijd anders dan gepland loopt. Daar hield ze ook wel rekening mee en heeft nu ook met iedere keuze zelf ingestemd, er is niets buiten har om gegaan.

Nou, tis mooi weer voor een autoritje (beter dan een fietsritje in elk geval…), dus over 1,5 uur ga ik eens rustig die kant op. Eerst nog even iets schattigs kopen qua kleding, want dan haal ik direct voor mn eigen nieuwe wondertje ook een leuk meisjessetje!

Liefs!

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie nichtje. Mooie naam! Vervelend dat de bevalling zo tegen viel. Ik hoop dat ze het goed oppakt en het belangrijkste is dat ze gezond zijn .

Hihi heerlijk he dat je nu weer kunt shoppen voor de kleine. Ik kreeg afgelopen weekend van mijn schoonouders een setje voor de baby. Echt schattig dan weer, zo’n kleine maat.

Veel plezier straks bij je zus en de kleine!

Groetjes,
Sandra

@ Liske: Van harte gefeliciteerd met je kersverse nichtje… Wat een leuke naam trouwens…
Veel plezier straks

Liefs, Melanie

Wauw, eindelijk een nichtje! Het klinkt inderdaad als een erg heftige bevalling met veel pijn. Misschien moet je inderdaad eens aan je zus vragen hoe ze het oppakt, want wat Mriek zegt klopt: je kunt er later best met een bepaald gevoel aan terug denken. Ik merk dat nu met Max. Hij is gezond en het gaat goed, maar net moest ik evaluatieformulieren invullen voor de vk-praktijk en de kraamzorg en ik moest dan invullen dat er niemand bij de bevalling was en dat dat hij alleen is geboren. Dat is nog steeds best moeilijk te begrijpen soms! Gelukkig kan ik het, nuchter als ik ben, wel naast me neerleggen en zeker als ik naar hem kijk. Maar het hakt er wel in, ook achteraf. Gelukkig heb ik er wel veel over gepraat met mijn vk’s en met vrienden/familie enzo, maar dat is wel belangrijk om er met een goed gevoel op terug te kunnen kijken. Heel veel plezier straks als je Jera ziet. Over een paar maandjes is het jouw beurt!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Lilypie First Birthday tickers

Liske, ben je al terug? Hoe was het?

Groetjes,
M

Oh fijn ze is er … al bijna 1 dag oud

Wat heftig zeg… heb met ze te doen! Hoe was het met beide (moeder en dochter). Leuk ook dat het een meisje is … dan kunnen de nichtjes leuk met elkaar spelen!!

Dank voor de felicitaties voor Jera!

@Mriek en Rainbow: Ja die bevalling is denk ik voor iedereen wel licht traumatisch. De pijn, de uitputting, je grenzen worden echt flink opgerekt. Ook de manier waarop jouw bevalling is gegaan Rainbow, kan ik me voorstellen dat het heel veel indruk heeft gemaakt. De schrik, de onzekerheid, daarna alsnog naar het ziekenhuis. Ook tegen mn zus heb ik gezegd: Praat er veel over, zo verwerk je het ook. Voor nu zegt ze focus ik me op het resultaat, maar ik moet dit nog wel een plekje gaan geven.

Maar goed, het is een heel mooi kindje, ze is vrij rustig en ze zijn bezig met bv. Is nog niet goed gang, maar Jera heeft een goed krachtig zuigreflex, dus ik denk dat het wel goed gaat komen.

Het wordt een heel meidenimperium bij ons, mn broer heeft twee meiden, mn zus nu 1 en ik zo meteen 2! Geen jongens nog. Dan moeten we tzt mn zus maar nog even lief aankijken…

Liefs!

wat leuk dat nora een zusje krijgt! en jullie nog een meisje
gaaf hoor! als ik weer zwanger raak zou ik een meisje ook wel heel leuk vinden.
fijn dat de 20 weken echo goed was meis.
echt heel fijn! nu lekker blijven genieten he en zeker zonder die kotsbuien… pff ik moet er niet meer aan denken
geef nora een kus van ons!