Voldoende voeding voor doorkomen nacht?

hoeveel hoofdstukken zijn er al???

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ik zou die laatste fles gewoon om 21.00 uur geven Stellina, alles wat je straks niet meer hoeft af te bouwen is mooi meegenomen (en ik kan het weten, haha). Maar dan zou ik haar inderdaad wel laten wennen aan het slapen 's avonds, dus gewoon rond half zeven op bed (ofzo) en dan de fles rond 21.00 uur/21.30 uur. Dan moet ze het redden tot 7.00 uur toch?

Groetjes!

Ik bedoel dus duvelmama, sorry dames! Af en toe wat verwarrend allemaal…

Eh we zijn nog aan het schaven net als aan de Morgantheorie…

Groetjes,

Michèle

Geeft niet hoor Mriek… t is idd soms wat verwarrend! Misschien wat minder als je vroeg naar bed kan

enne klinkt goed die Morgantheorie… ben benieuwd!

Ha ha ha dat is op zich ook een fantastisch iets maar eh hij wertk nog niet… Of nee hoe noemde rainbow het. Oh ja de morganmethode.

Groetjes,

Michèle

quote:
hoi hoi

als ik dit zo lees vraag ik me af of wij het wel goed doen. Mijn meisje krijgt 'smorgens om 9 uur een fles 150+nutritron dan om 12 ook, om 15 ook om 18 ook en dan nog 5 hapjes fruit, dan om 21 de laatste fles en dan gaat ze naar bed en maak ik haar om half 9 weer wakker. Gaat dit wel goed dan? Ze is inmiddels 13 weken en weegt 6100 gram, dikke knuff duvelmama

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/2vaTp1.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” /></a>

je kind is nog veelste jong voor fruit en ik zou haar 'smorgens eerder wakker maken hoor

Even een update:

Gisteren voor het eerst géén late fles gegeven en het ging goed! We hebben om 17.00 uur Erik z’n groente gegeven en om 18.00 uur een toetje. Om half zeven naar bed en hij heeft heerlijk doorgeslapen. Om half vijf even een speentje moeten geven en toen om 7 uur wakker moeten maken voor z’n pap. Ben helemaal blij! Dat betekent lekker gaan slapen 's avonds als ik moe ben en niet wakker hoeven blijven. Heerlijk!

Groetjes!

Oh wat lekker joh. Ja het is dat Morgan vandaag zo slecht gegeten heeft. Ze is aan het hoesten gegaan anders had ik haar vanacht laten liggen want ze heeft niet veel geslapen vandaag. Ze was weer mee naar de voetbal. Ze heeft het geweldig naar haar zin gehad, maar was dood en doodmoe. Maar ik maak haar toch maar wakker om 22.00 want wat ik zeg ze heeft 50 cc minder op dan gewoonlijk nu. Zou zou je zeggen moet kunnen, maar ze poept nog steeds snot dus ze moet gewoon voldoende drinken nu.

Groetjes,

Michèle

heerlijk mriek geniet er maar van !!!

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Misschien voor jullie al even geleden, maar het voedingsschema van mijn kleine van bijna 10 weken ziet er als volgt uit:
Rond 07.00 geef ik de eerste fles. Ik ben nog niet aan het werk maar dit lijkt me het beste tijdstip ook voor straks, rond 11.00 de 2de fles, rond 15.00 de 3de fles, dan rond 19.00 en de laatste rond 23.00.
De tijdstippen kunnen nog weleens schuiven als meneer bijvoorbeeld eerder wakkeer wordt, juist nog zo lekker slaapt of wat dan ook. Ik wil toch eigenlijk uiterlijk 23.00 de laatste fles geven anders wordt het voor ons zo laat.
Zit wel een beetje met de hoeveelheid drinken. Sinds afgelopen week krijgt hij 150 + 5 scheppen. Aangezien hij de afgelopen dagen wat eerder kwam en wat onrustig was heb ik gister 165 + 5,5 schep geprobeerd. Zou dit teveel zijn?? Hij krijgt het gewoon op, maar volgens mij zou hij alles opdrinken wat hij voorgeschotelt krijgt. Op het verpakking staat dat hij gezien zijn gewicht (5700 gram) al 180 + 6 scheppen zou mogen, maar dan zit hij op een liter drinken per dag en dat vind ik eigenlijk best veel. Wat vinden jullie??

die van mij had na 10weken geloof ik al 180 +6scheppen maar hij zat altijd keurig ook met borstvoeding op elke 4uur dus vandaar dat ie snel aan de max zat maar zal gewoon ff met cb overleggen als je kindje hongerig blijft en niet te zwaar is kun je gewoon meer geven wat ook mag is meer water erin stoppen maar dan niet meer voeding zodat ie meer vocht binnenkrijgt maar evenveel voeding

groetjes wendy

Lilypie 1st Birthday Ticker

Saro… ik zou het gewoon wel geven… ze hebben allemaal een tijd waarin je denkt oei dan zit ik aan de max(want 1 liter is de max onder 1 jaar) maar ze hebben het nodig en ze blijven een hele lange tijd op dit schema zitten… meer willen ze toch niet. Wat ik gedaan heb is … de flessen 180 +6 schepjes op de momenten wanneer Jurian het onrustigs was. BV jurian slaapt de ochtend altijd goed dus begon ik de ochtend met 150 + 5 schepjes… de middag sliep hij slecht en onrustig dan kreeg hij dus die voeding om 11.00 uur wel 180 + 6schepjes… snap je? En uiteindelijk had hij meer nodig en kreeg hij alle flessen 180 +6 schepjes. Als ze daarna nog meer tekort lijken te komen dan is het al bijna de tijd voor fruit en groente (bij 4 maanden) dus… dan kan je daar weer mee gaan schuiven en rekenen… dus mijn idee: gewoon geven!

Super mariek: doet hij het nog steeds goed? en heb je de bordjes van Prenatal gekocht? bevallen die?

Thanks Wendy!

Die bordjes heb ik nog niet gekocht mini-boy, we geven Erik toch voorlopig z’n groente nog om 17.00 uur en dan eten wij daarna. Erik krijgt dan om 18.00 uur een bak yoghurt en gaat daarna naar bed. Dus we eten nog niet samen. Maar die bordjes ga ik op den duur zeker wel kopen denk ik! Hij doet het 's nachts nog steeds goed, hij was vannacht wel iets vaker wakker (gewoon kletsen enzo), maar niet schokkend. Hij komt ook weer in een sprongetje en is weer verkouden aan het worden, dus daar kan het goed mee te maken hebben.

Groetjes!

Mini boy, bedankt voor je tip! Hier kan ik zeker wat mee en ik vind het inderdaad een goede om wat meer te geven op de momenten dat hij wat onrustiger is & ik wilde hem de laatste fles om 23.00 uur ook wat meer geven, zodat hij genoeg heeft voor de nacht. Deze slaapt hij overigens meestal goed door.

Nog 2 maanden en dan kunnen we ook met een fruithapje gaan beginnen, leuk!