Voldoende voeding voor doorkomen nacht?

Hallo,

Wij hebben bijna de laatste avondfles eraf. Hoera! We zijn in een paar weken van 210 + 7 naar 90 + 3 gegaan. Dat willen we nog een paar dagen volhouden en als hij goed door blijft slapen 's nachts, dan willen we helemaal stoppen met die fles. Nu vraag ik me alleen af of Erik wel genoeg krijgt om de lange ruk 's nachts te kunnen maken. Z’n schema zonder laatste fles zou er zo uitzien:

7.00 uur papfles (210+7+4 eetlepels Bambix);
9.30 uur fruit (heel potje 6+);
11.30 uur fles (180 + 6);
15.00 uur fles (180 + 6);
17.00 uur groente (heel potje 6+) en toetje (bakje FrisFruitje).

Zouden we iets moeten veranderen of toevoegen etc.? Ik weet niet of hij het zal redden tot 7.00 uur met dit schema. De groente willen we eigenlijk wel om 17.00 uur blijven geven, omdat ze het hem dan op de creche nog kunnen geven op de dagen dat we allebei werken. Dat scheelt een hoop gestress.

Erik is inmiddels tegen de 11 kilo denk ik (morgen weer naar het cb) en rond de 74 cm.

Bedankt voor het meedenken alvast!

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

heey heey

zo maar een idee kun je het toetje niet wat later geven?

wendy

Zou kunnen. We zouden dat kunnen geven als we zelf hebben gegeten, dus rond kwart over zes ofzo. Thanks voor de tip!

Nog andere ideeën?

oei… 17.00 uur is wel erg vroeg lijkt mij… Ze zeggen meestal volg je gevoel dat doe ik dus als ik me effekes in jouw verplaats … wij eten hier om 18.00 uur dus dat scheelt toch al een uur! maar jouw manneke is weer een uur eerder wakker als de mijne dus… dat maakt het uur weer goed.

Even denken persoonlijk zou ik hem dan zeker het toetje later geven … maar ik ben nogal van ‘eten aan tafel als gezinnetje’. Dus mijn keuze zal zijn: thuis eten met ons aan tafel. En dan heb je gelijk het probleem opgelost want krijgt hij later dan 17.00 uur te eten…

Maar als jij dit echt niet wil … dan alleen toetje later en verder weinig keus denk? vaak hoor je toch ook nog dat kindjes een flesje drinken (zou ik ook afraden met tandjes) mee naar bed krijgen…

Dat flesje mee naar bed wil ik zeker niet, inderdaad ivm de tandjes.

Haha, dus jij zou toch lekker het eten later doen? Weet je, ik had het er hier net over en we zeiden: als hij straks met ons mee-eet, dan is dat natuurlijk veel makkelijker dan nu. Nu zit je toch nog met apart eten voor hem en hij moet nog gevoerd, dus ik zie het niet echt zitten om hem tegelijkertijd eten te geven met ons. Lijkt me zo lang te gaan duren en dan heeft iedereen lauw eten op z’n bord…misschien maar gewoon eens uitproberen.

Denk dat ik sowieso eerst ga proberen het toetje later te geven en als dat nou niet genoeg blijkt, dan kunnen we altijd het avondeten ook nog later doen.

Zou ik de hoeveelheid in de flessen die hij krijgt ook nog op kunnen voeren trouwens?

denk niet dat je de hoeveelheid moet ophogen… want dan wil hij dalijk het warm eten niet meer…!

Verder is het lastig … maar gaat die van jullie gelijk al naar bed als hij gegeten heeft? anders kan je hem toch nog tot 19.00 uur ophouden en wat diksap geven en dan tanden poetsen en naar bed??

Oké, dacht ik ook al niet maar ja…je verzint wat…

Hij eet rond 17.00 uur dus en is rond 17.30 uur klaar. Dan gaan wij eten en rond kwart over zes kleden we hem om (pyjamaatje, slaapzakje, etc.). Om de dag douchen. Hij ligt er gemiddeld tussen 18.30 uur en 19.00 uur in. Dat met die diksap is ook nog wel een idee, alleen tot voor kort lustte hij dat nog niet. En tandjes poetsen hoeft hier nog niet mini-boy, die laten nog op zich wachten…

Je hebt borden waar warm water in kan he Mriek. Op die manier kun je zelf ook wat happen nemen zonder dat Erik zijn bord meteen afkoelt.

Groetjes,

Michèle

Oh ja? Waar kan ik die kopen dan???

Prenatal heeft ze zo ie zo zag ik op de site en anders misschien hema ook of zo.

Groetjes,

Michèle

Wat een uitvinding! Wist ik niets van. Thanks! Ga binnenkort maar eens struinen dan…wat een straf…

Ha ha ha die borden had mijn moeder al voor mij, kun je nagaan hoe oud dat al is

Ha ha ha alleen voor de borden he

Groetjes,

Michèle

Ik doe m’n best om alleen te focussen op de borden…focus focus focus…

Oogkleppen op he…

Groetjes,

Michèle

Hoi Mriek,
Heel knap dat je de laatste fles eraf hebt bijna. Vroeg hoor! Mijn zoontje is 14 maanden en krijgt nog wel een fles voor het slapen gaan ( daarna tandjes poetsen).
Schema:
8:30 uur 200 cc pap ( lepel)
10:30 koekje met diksap
12:00 boterham met klein flesje melk (150 cc)
15:00 fruit met diksap
17:30 uur warm eten + toetje
19:45 fles 180 cc en naar bed.

Ik zie dat je mannetje dik 7 maanden is, dan mag hij volgens mij ook al voorzichtig met brood beginnen. Dit zeg ik omdat je 2 flessen na elkaar geeft, om 11:30 uur en dan om 15 uur weer.
Niet dat dat erg is, maar die ene fles gaat op een gegeven moment ook vervallen natuurlijk als ie een boterham eet.
Voor nu denk ik dat je het toetje idd later kan geven, of heel zijn warme eten tegelijk met jullie geven. Ik denk dat om 17 uur voor het laatst iets eten echt te Succes!

Groetjes van Christa

Hoi Christa,

Bedankt voor je meedenken! We zijn inderdaad al met brood begonnen, lekker sabbelen op broodkorstjes tot nu toe. Dat gaat goed, dus dit weekend gaan we maar eens beginnen met een broodje tussen de middag met iets erop. En dan zou inderdaad de fles van 11.30 uur komen te vervallen.

Maarre, dat jouw kindje nog een fles krijgt rond half acht is ook prima toch? Ik bedoel, iedereen doet wat zijn of haar kindje nodig heeft en wij willen gewoon proberen of hij in ieder geval zonder die hele late avondfles kan. Dat zou namelijk al een hoop schelen, kunnen we zelf tenminste ook weer eens op tijd ons bedje opzoeken…

Volgens het cb zou Erik er zonder moeten kunnen, maar zouden we net als jij bv. best rond half acht nog een flesje kunnen doen. Gewoon even uitproberen. Ik denk alleen dat we dat nu niet redden, omdat Erik altijd zo moe is rond half zeven. Om hem dan wakker te laten tot half acht/acht uur zie ik nu nog niet gebeuren.

Ik denk wel dat we het avondeten toch maar rond zessen gaan geven + toetje en dan hopen op het beste. Heb er nog eens goed over nagedacht en dat lijkt me toch de beste oplossing. Inderdaad, vanaf 17.00 uur niets meer en dan de nacht in…dat wordt misschien weinig slapen dan…en dat willen we juist níet!

Groetjes!

Hi Mriek,

blijft lastig he al dat uitvogelen met voedingen/eten. Bij ons krijgt de kleine meid meestal rond half zes dr avondeten, op de dagen dat ik thuis ben dan. Als ik werk is het meestal zo rond zes uur. Voordat ze naar bed gaat krijgt ze dan ook altijd nog melk uit de fles. Soms gaat deze er helemaal in, maar soms ook niet helemaal. vooral als ze wat later heeft gegeten. Maar de nachten gaan super in ieder geval.

Het scheelt zeker voor jezelf al heel wat als die late fles eraf is hè? ben je gewoon wat vrijer.

succes!

He Stellina,

Zucht, soms inderdaad hogere wiskunde…dat gedoe met die voedingen…
Maar het gaat aardig moet ik zeggen, alleen gewoon spannend alle nieuwe dingen. En vooral dus hoe het zal gaan zonder late fles, zou 'ie doorslapen??? Nou ja, er zit niets anders op dan het gewoon te gaan doen en dan maar te zien. Hij redt het nu met 90 cc om 22.00 uur, dus je zou denken dat hij zonder óók zou moeten kunnen redden…

Maar wat zou het fijn zijn inderdaad om gewoon eens om half negen na een drukke (werk)dag m’n bedje in te kunnen duiken en niet verplicht op te hoeven blijven voor die fles. Kan niet wachten!

Groetjes!

kan me voorstellen dat je niet kan wachten. Moet zeggen als ik gewerkt heb, komt het regelmatig voor dat ik om negen uur al op de bank lig te pitten!

Maar als ik het zo lees, ben je er bijna van af. Wat je zelf al zegt, die 90 cc is niet zoveel dus dat zal best snel over zijn. Als je merkt dat het toch een te lange periode is, kan je altijd nog een flesje proberen voor hij gaat slapen.

Ik was trouwens nooit zo goed in wiskunde op school, maar volgens mij gaat het nu met ons schema goed (tenminste als we weer op het oude schema zitten. Ainoah komt net uit een oorontsteking dus het eten was even ver te zoeken!)

Haha, ik kan het me ook bijna permitteren om om 9 uur op de bank in slaap te vallen…

Ja, we zien wel inderdaad. Dat flesje na het eten kan eventueel altijd nog. Wat sneu dat Ainoah oorontsteking had. Gelukkig gaat het weer beter. Mooie naam trouwens, heeft die een bijzondere herkomst ofzo?

Groetjes!