zucht ben jaloers wij hebben nog zo’n lange weg te gaan
Groetjes,
Michèle

hoi hoi
als ik dit zo lees vraag ik me af of wij het wel goed doen. Mijn meisje krijgt 'smorgens om 9 uur een fles 150+nutritron dan om 12 ook, om 15 ook om 18 ook en dan nog 5 hapjes fruit, dan om 21 de laatste fles en dan gaat ze naar bed en maak ik haar om half 9 weer wakker. Gaat dit wel goed dan? Ze is inmiddels 13 weken en weegt 6100 gram, dikke knuff duvelmama
Waarom denk je dat het niet goed zou zijn duvelmama? Zo te zien krijgt ze vijf voedingen. Is ze makkelijk wakker te krijgen om half negen of is ze dan suffig en niet helemaal helder? Als dit zo is, dan zou ik haar eerder wakker maken (rond zeven uur ofzo), maar als ze gewoon helder is bij het wakker worden dan heb je een lange slaper en lijkt me er niks aan de hand.
Mijn persoonlijke mening is wel dat ik vind dat de dag wel heel laat begint door haar pas om 9 uur de eerste voeding te geven. Als ze straks ouder is, ga je gewoon moeite krijgen om alle hapjes en papjes in die dag te proppen dan…
Ik zou haar denk ik toch eerder wakker gaan maken voor een voeding en dan desnoods weer lekker op bed doen als ze dat wil.
Groetjes!
Hi Mriek,
ja was echt zielig die oorontsteking. Hoge koorts en die kleine mop heeft heel t weekend tegen mamma of pappa aangehangen. Gelukkig kregen we vrij snel antibiotica en ging het beter.
Ainoah is een baskische naam en de betekenins is “De enige”. Pappa komt uit Italie en dus wilde wij een naam die goed uit te spreken is in beide talen. Ja dan kon een naam als Grietje niet doorgaan natuurlijk! Maar we zijn heel blij met deze naam moet ik zeggen.
groetjes!
Ha ha ha kan ik me iets bij voorstellen. Mijn beide tantes zijn met een barbediaan getrouwd gewesst. Hans is dan ook geen optie.
Maar Stellina als ze er weer last van heeft probeer eens een mosterdpleister als je even geen ha of antibiotica kunt krijgen. Het is lastig met zo’n kleintje maar het helpt wel. Gewoon een washandje nemen, 2 tot 3 grote eetlepels mosterd in doen en dan dichtvouwen. Met een theedoek onder de tegenoverliggende oksle binden en een handdoek in haar bed leggen. Bij mij klapte in twee dagen de ontsteking. Wij zaten op Terschelling toen, en die tip zal ik nooit vergeten.
Groetjes,
Michèle

Bedankt voor de uitleg Stellina…
Mosterd tegen oorontsteking? Werkt dat ook bij baby’s dus? Welke mosterd, de Groningse of toch de Zaanse?
Volgens mij maakt het niet uit welke, ze eten het niet op (hoop ik) enne of het ook bij baby’s werkt, denk het wel het komt uit grootmoeders doos zeg maar.
Groetjes,
Michèle

Hmmmm, iets om te onthouden…alles wat voorkomt dat ze antibiotica moeten, daar ben ik vóór! Zelf voor mosterd onder okseltjes…haha.
hoi hoi, bedankt voor de tip ga zeker proberen om haar vroeger uit bed te halen. Ja dacht ik ook dat het snel was voor fruit maar is op advies van cb. Ze was al weken heel erg aan het kauwen en happen toen hebben ze me aangeraden om wat fruit te geven. Ze zit inmiddels op 10 a 15 lepeltjes en dat gaat heel erg goed. Ze kwijlt er niet meer zo door en heeft niet meer de neiging om de hele dag als een klein visje te happen hihihi. MAAR idd ik ind het erg moeilijk om er op die manier alles in te krijgen hahaha. Ze slaapt alleen tussen 13 en 14 uur de rest is ze wakker maar ze zit dus dan echt om de 3 uur. Zouden jullie dan ook proberen om haar tussen 18 en 21 uur te laten slapen en dan misschien die van 21 uur iets later te doen en dan door tot 7 ur de volgende morgen? Jeetje word er allemaal zo onzeker van hahah zo ken ik mezelf helemaal niet. Bedankt meiden voor de tips
hmm das het eerste cb die ik dat hoor aanraden. Enne Morgan kwijlt ook, maar daar is het in spanning wachten tot haar tanden doorkomen.
Groetjes,
Michèle

bedankt voor de tip michele! had ik nog nooit van gehoord. Volgens mij heb ik het niet in huis maar dat zal ik toch maar eens doen. Die ouwe grootmoeders middeltjes werken toch over het algemeen goed hè?!
Inderdaad als je geen antibiotica nodig hebt, is het beter.
Ja over het merendeel werken ze prima… ha ha ha waar onze opoes al niet goed voor zijn. Ach ja dan maar ouderwets maar zo kun je een hoop zelf oplossen.
Groetjes,
Michèle

Nee die opoetje waren zo gek nog niet! maareh… als we dit toevoegen aan de rest van de huis-tuin en keukenmiddeltjes, hebben we een nog uitgebreider aroma in tijden van snotterende kleintjes!
Ja valt de oorontsteking onder het snotteren?? Of is het opzichzelf staand?
Groetjes,
Michèle

nou het kan een gevolg zijn van een flinke verkoudheid volgens mij, maar in eerste instantie hoort het er niet bij hoor. gelukkig maar…