ik moest voor 3 mensen actieproducten kopen bij het kruidvat vanwege het gratis dierentuin kaartje.
de helft van de producten hadden ze niet waardoor ik andere berekeningen moest maken omdat ik voor iedereen een vast bedrag bij had van wat ze moesten hebben.
het kruidvat hier is MEGA klein,
het was STERVENS druk, en er stonden overal spullen in de weg…kortom DRAMA!
toen bij de kassa merkte ik dat ik een product vergeten was maar door de giga drukte dacht ik; ik ga vanmiddag nog wel terug.
wat gebeurde er toen? iemand liep (perongeluk) tegen rico’s zwenkwiel (voor) aan, waardoor hij kon kantelen.
ik had het niet door en ineens BOEM!
wandelwagen omgevallen met rico erin. hij brulde alles bij elkaar en ik schrok me lam.
iedereen schoot me meteen te hulp om de wagen recht te zetten en toen ben ik snel weggegaan om rico rustig ergens neer te zetten dat ik m kon troosten.
toen barste ik ook in tranen uit, en ik heb de hele weg met tranen over mijn wangen gelopen.
ik voel me echt ellendig en heb geen idee waarom het zo heftig voelt nu ineens.
ik kom net thuis en papa zei: ben je nou wel of niet zwanger inge want je emoties zijn de laatste tijd wel hevig… en ook je andere dingen.
tja ik begon toen hard te lachen tussen de tranen door en vervolgens weer te huilen.
ik denk dat het misschien komt door de hormonen ivm de pil (jullie kennen het verhaal) maar pff ik wil niet zeuren maar ik ben me zo rot geschrokken en zit nu nog met een brok in mijn keel terwijl rico weer vrolijk aan het krijten is.
hij heeft een kleine bult op zn hoofd (bij zn haar) maar verder gaat het prima met hem. met mij daarentegen… wat minder.
zucht… slecht geslapen, drukte in de winkel (echt hutje metutje zo was het, iedereen stond op elkaar zo druk was het)
dan de helft van de producten die ze niet hadden dus overnieuw berekenen de helft weer terug leggen omdat het anders niet klopte in mijn budget…
en als klapper op de vuurpijl…rico uit zn wagen…gerum ik voel me echt zo rot!
Voel me zoo dom! en verdrietig en ellendig
nou kan me goed voorstellen hoor dat je overstuur was zou ik ook zijn
enne degene die schuldig was aan rico’s val hoe reageerde die???
de kinderen zijn het meestal zo vergeten en de mama’s blijven nog uren of dagen malen over hoe en wat.
gelukkig is hij er goed vanaf gekomen op zijn bult na
before you judge me, try hard to love me
Ach meid, wat rot dat je je zo ellendig voelt! Soms is het allemaal even te veel!
Zo te horen is Rico niet echt onder de indruk (na de eerste schrik) dus daar hoef je je niet druk om te maken. En lekker laten lopen die tranen. Die emoties moeten gewoon naar buiten en opkroppen is hartstikke ongezond.
En ja, ik kan erover meepraten, die hormonen brengen je compleet in de war en kunnen je zowel fysiek als emotioneel flink van stuk brengen.
Sterkte meid!
Liefs!
@mamavan3jongens: het was zo druk dat ik niet weet wie de zwenkwiel heeft doen zwenken,
rico is vervolgens voorover gaan hangen (ik had hem alleen in het midden vast zitten en de schouder"gordel" had ik niet dicht gedaan, dus het is gewoon mijn eigen schuld…)
@Liske: haha ja maar bij jou kiomt het door de zwangerschap… bij mij is het nog maar de vraag waar het vandaan komt.
papa heeft mij zeker een kwartier moeten troosten. ik was echt van slag… voel me nog steeds brak
nou hij slaapt, heeft gelukkig nergens last van, alleen van zn nek bij het draaien. zit me af te vragen ivm kiss of het weer verschoven is omdat we tot 3 jaar goed uit moesten kijken daarmee… denk dat ik het een paar dagen in de gaten hou en anders toch even zn therapeut opzoeken. gerum.
ik ga nu een heet bad bakken, even gewoon bijkomen. rot hormonen
Oh meid wat een ochtend! Het was allemaal bij elkaar denk ik echt eventjes te veel. Rico is het al weer vergeten, maar dat zijn kindjes he…die zijn het zo weer kwijt.
Hoop dat je bad je even lekker ontspant!!
Liefs
ik heb lekker in bad gelegen, kom er net uit,
nu even een boekje lezen
het was idd niet leuk, ik hoop dat hij geen pijn blijft houden aan zn nekje.
die bult valt uiteindelijk wel mee gelukkig… maar toch ik voel me echt schuldig over die rot gordeltjes!
Kan met voorstellen dat je je rot geschrokken bent inge, kruitvat is
een rotwinkel. Vind het zo vervelend dat je zo rot voelt elke keer.
Dikke kus en {{{inge}}}}.
Gr Patries
haha ja dat is een goede beschrijving bakmama
ik merk dat ik helemaal mn dag niet heb vandaag, alles wat mis kan gaan, gaat mis.
al weet ik hoeveel op de grond laten vallen. zelfs mn eigen kind materialistische zaken boeien niet zo maar mijn boefje mag echt niet vallen door mijn domheid. ik ga het liefste in bed liggen en slapen. erger blunderen dan vandaag kan haast niet…dus morgen weer een nieuwe dag.
mn vriend zei net al: lieverd we gaan zo lekker langs het kanaal wandelen met zn 3tjes en de hond. even uitwaaien.
kan ik wel gebruiken.
ik zet natuurlijk niet alles zomaaro p het forum maar dr zijn gewoon wat dingen die al heel lang spelen waardoor ik echt niet lekker in mijn velletje zit.
ik hoop alleen dat het gauw oplost zodat ik weer wat op adem kan komen.
nu denk ik alleen maar; life sucks anyway
Lieverd, voel je absoluut niet schuldig. Dat kan iedere mama gebeuren. Rico is het ook alweer vergeten, dus probeer het echt van je af te zetten. Een wervel kan door zoiets echt niet weer verschuiven. Geloof me kinderen kunnen een hoop hebben.
Volgende keer gewoon zijn gordels weer vast en vanaf nu nergens meer aan denken.
Straks als Rico wakker is je verstand op 0 en even lekker uitwaaien buiten.
Dikke knuffel,
Sandra
@Sandra: ja maar de therapeut zei toen dat ze tot hun 3e levensjaar daar nog erg gevoelig zijn en dat het met een val weer mis zou kunnen gaan… nu is hij vaker wel eens gevallen natuurlijk, maar niet zo dat hij last heeft van zn nek.
maargoed hij is net wakker geworden en was voor het eerst sinds dagen vrolijk als we hem wekte,
we grapte al tegen rico zovan: schatje, heb je een klap op je hoofd gehad ofzo?
haha flauw natuurlijk.
Jij weet verder wel wat er nog meer speelt bij mij… waardoor jij waarschijnlijk wat beter begrijpt waarom ik reageer zoals ik reageer met mijn emoties.
Ik begrijp idd heel goed waarom je je zo voelt. Maar daar ben ik bewust niet op in gegaan, daar mailen we wel over. Daarom schreef ik al dat het uitwaaien een goed idee is.
Wel heel fijn in ieder geval dat Rico vrolijk wakker is geworden, dat is een goed teken.
Groetjes,
Sandra
bedankt sandra, dat je het begrijpt en dat je er niet zo op in bent gegaan
ja ik ben ook blij dat hij goed is wakker geworden, nu is hij om kaasjes aan het schooien op zijn liefst! hihi! ik kijk mn mail snel na!
Graag gedaan
Hihi erg he dat schooien…en wat kunnen ze dan ineens lief kijken.
Groetjes,
Sandra
ja inderdaad, weet je nog dat ik zei dat hij geen koekjes wil? of uberhoudt niks om 3 uur? nu dus wel een kaasje
Meid ga je absoluut niet schuldig voelen over hoe hij vastzat, tis vervelend dat het gebeurt is, maar is niet jou schuld.
Dylano doet die over zijn schouder zelf uit zucht die zit dus ook regelmatig alleen met de middelste vast
Dan zie je maar weer wat voor paling ik heb want ze staan op zijn strakst en hij komt los
Liefs Michelle
@Michelle: misschien een tip: de schoudergordeltjes kruislings vastmaken aan de heupgordeltjes… meestal kunnen ze er dan niet uit!
@Inge: heel vervelend zo’n dag dat alles tegenzit. Lief van je vriend dat hij zich zo om je bekommert! Ik persoonlijk zou, als ik zo moe zou zijn (maar ja, ik weet ook wat heel moe zijn betekent uit ervaring) gewoon even er aan toegeven en even gaan liggen… Mijn humeur is dan meestal een stuk opgeknapt en dan ben ik ook niet meer zo emotioneel

ja dat is waar yavahn… maar ik ben nou eenmaal een persoon die weinig rust in dr hoofd heeft, en kan pas echt eraan toe geven als alles gedaan is wat er moet gebeuren. en dan heb ik het niet eens over heth uishouden maar over rico.
hij moet genoeg te doen hebben gehad op een dag, en helemaal verzorgd zijn. en voldaan zijn van alles wat hij hoort te krijgen, en dat is in mijn ogen pas als hij in dromenland is (om half 8 s’avonds)
zoveel mensen zeggen wel is: ga effe liggen ik doe het wel.
maar ik wil dat zelf gewoon doen. ik wil mijn kind niet uit handen geven en heb er zelfs moeite mee (niet als het om kleine dingen gaat hoor) om zelf een dag weg te gaan (zie topic in wist je dat…ik heel leuk nieuws heb gehad) zodat papa 2 dagen voor m zorgt . niet dat ik bang ben dat het mis gaat want hij zorgt als ik erbij ben net zo goed voor Rico… alleen ik ben zo bang dat hij me gaat missen en dat het dan drama wordt voor papa… rico is nu eenmaal een mama’s kindje
dus ik vind het vooral voor rico heel naar dat ik dan weg ga, en ook nog eens een nacht erbij… vind het sneu maar dat is meer mijn probleem hoor. ik moet gewoon niet zoveel piekeren. het is niet zo dat alles in het 100 loopt als ik er niet ben, geen idee waarom zo’n soort dingen me dan dwars zitten
Dat ga ik uitproberen thnx.
Inge je eigen niet schuldig voelen, ik ga eind oktober 2 nachten
Liefs Michelle
Klinkt lullig Inge, maar zo bedoel ik het niet: al is Rico een mama’s-kindje, je zult zien dat het straks prima gaat als jij weg bent en dat hij amper tijd heeft om je te missen. Zo leuk zal hij het vinden met papa. Echt, dat is hier altijd precies zo. Alleen maar fijn, voor alle partijen tenslotte.
Groetjes,
M