Voel me niet zo prettig

Ik zit totaal anders in elkaar… Ik vindt het HEEEEEEEEERLIJK om zwanger te zijn… Voel me super goed… ben nooit misselijk geweest… nooit andere gekke klachten… tuurlijk op t laatst ben ook ik er wel flauw van omdat je niet lekker kunt liggen, niet alles zèlf aan kunt doen etc.

Maar over t algemeen jaa vindt ik het super om zwanger te zijn…

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Ik ben me, zeker achteraf wel heel bewust van het feit dat het zo bijzonder is dat je zwanger bent en dat je leven in je draagt. Als ik nu naar Nora kijk en me bedenk dat zij in mij is gegroeid en zich heeft ontwikkeld met de voedingsstoffen die ik binnenkreeg, ja dat vind ik echt een wonder.En hoe het leven komt in een par cellen die gaan delen. Echt wonderlijk! Je ziet je lichaam veranderen, dat vond ik heel mooi. Soms ook heel frusterend natuurlijk.

Aan de andere kant ben ik heel misselijk geweest en voelde me de eerste paar maanden alleen maar ziek, niet echt zwanger. Het laatste trimester veel last van maagzuur, weinig lucht en niet goed kunnen bewegen. Doordat ik best klein ben had ik het idee dat mn ingewanden geen kant meer opkonden. Dat was ook eigenlijk zo. Zeker toen Nora zo lang op zich liet wachten was ik het echt zat en wilde ik er vanaf. Heel dubbel dus eigenlijk. Maar het gevoel van wat een wonder en wat een voorrecht als alles goed gaat dat overheerst toch wel. (maar misschien als ik weer zwanger ben dat ik er weer heel anders tegenaan kijk… )

liefs

Lilypie Second Birthday tickers

quote:

@Mini-boy, ik heb er nog nooit van gehoord dat je een baby 24/7 voelt? Ze slapen zelf toch ook? Wat moet ik me daarbij voorstellen??

Groetjes Rainbow, trotse mama

Wanneer hij/zij slaapt?? Geen idee… Misschien die paar uurtjes die ikzelf ook slaap??? Verder is het een heel erg druk beweeglijk kindje… Was Jurian ook. Zelfs mensen die naast me zitten, die voelen mijn kindje soms bewegen. Zat pas op een verjaardag en toen zei diegene naast me… is dat nu je kindje die zo trapt? Huh … ja dat klopt die is weer lekker aan het trampoline springen … Ook zie je heel veel knobbels en bobbels in mijn buik als hij/zij zo aan het dansen is. Het wil niet alles zeggen … maar stiekem maak ik me dan wel zorgen dat hij/zij ook weer ingebakerd moet worden omdat het nu al zo druk is…

Lilypie In verwachting Ticker

Morgan was ook heel druk Mini boy en die is niet ingebakerd dus hopelijk stelt het je een beetje gerust. Zij had elke dag een dansuurtje en de rest van de dag bewoog ze ook.

Groetjes,

Michèle

Goh, ik wist niet dat kindjes al zo druk kunnen zijn! Eva was rustig, dit kindje ook. Ik voel(de) ze wel, maar niet constant. Als ik in bed lig, zie ik wel dat mijn buik golft of in een rare deuk ligt. Dan zeg ik: ‘Hallo, ben je daar?’ Ik heb nooit gehad dat anderen het zelfs merkten. Ik denk niet dat het per sé zo is dat dit kindje ook moet worden ingebakerd hoor meis. Eva was dus rustig in de buik, maar moest maaaaanden lang in de doeken. Ze huilde ook veel, net als Jurrian. Als ik nu merk dat dit kindje ook onrustig wordt, pak ik de Pacco er meteen weer bij. Eindelijk rust, voor ons allemaal. Eva vond het heerlijk in de Pacco. Maar je ziet wel dat Morgan ook druk was in de buik en niet was ingebakerd…Het hangt echt van het kindje af!

Ook Seth was megadruk!
Heel de tijd trappen en zich afzetten tegen mijn ribben, en harp spelen met mijn spieren oid.
En hij is niet ingebakerd geweest…

Dus heb hoop Mini-boy!

Liefs, Anne

@Lalala, harp spelen met je spieren! Doet misschien heel erg pijn, maar het klinkt grappig. Ik zie Seth al helemaal als een soort engel aan je spier trekken: hannnnnggggg, lalalalalalala!

Hmm dan moet morgan seth gehoord hebben want die lag vaak te dansen, dan zeg je echt billetjes langs mijn buik gaan. Op een gegeven moment wisten mijn collega’s dat en kwamen ze elke dag even kijken als ze danste

Overigens danst ze nog steeds en ook op straat. Dan staat ze ineens stil en zingt ze een liedje en danst er dan bij en van de week kreeg ze zo 3 euro van een meneer

Groetjes,

Michèle

@Michele, écht? Wauw! Met Morgan haar dansact kun je dus centjes verdienen? Pet erbij en dan heb je zo weer een kek jasje ofzo gescoord!

Er is dus hoop voor niet inbakeren… heb de doeken toch maar klaar gelegd vandaag

Zei vandaag nog tegen manlief dat ik soms moet denken of er wel een moment is dat ik hem/haar niet voel… vroeg me nl na je vraag (rainbow) af wanneer hij/zij haar slaapje doet… Maar geen idee dus

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

[img]http://bd.lilypie.com/i3DWp2.png" alt=“Lilypie In verwachting Ticker” border=“0” />

Haha!!
Ja, zo voelde het echt…
En zeer dat het deed! Elke keer moest ik er ook van plassen haha!
Seth was toen al ontdeugend!

Liefs, Anne

@ Rainbow ha ha ha dat zeiden wij dus ook al. Maar ik denk dat ik Mriek dan op me dak krijg als ik dat uit zou gaan buiten

Groetjes,

Michèle

Big Brother is watching you.

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Minke was in mijn buik al erg druk en aanwezig en nu ook
Neeltje was in mijn buik erg rustig en dat is ze nu ook, grappig vind ik dat!
Ik vond zwanger zijn niet altijd even leuk ( lichamelijk gesproken dan he) maar
als ik heel eerlijk ben ben ik nu soms wel jaloers als ik een zwangere vrouw zie!
Dan denk ik wat gezellig je kindje nog de hele dag bij je!

Gewijzigd door - Linette1 op 27 May 2010 10:28:42

Ja dat gevoel ken ik wel Linette. De andere zwangere zien er vaak leuk / mooi uit … en dan denk ik ook WAUW… maar zodra ik het zelf ben en de vele ongemakken erbij vergelijk dan verlang ik wel naar mijn eigen lichaam. Ik ben nl verzot op lijnen… en voel met dus nu net een hangbuikzwijntje…

Maar… laat het duidelijk zijn dat het wel het mooiste is wat een vrouw kan overkomen. Dat het een wonder blijft van moedernatuur. Dat ik weet dat veel vrouwen de ongemakken voor lief willen nemen om een kindje te kunnen en mogen krijgen … Dus wat dat betreft ben ik de gelukkigste moeder die haar 2e kindje binnenkort welkom mag heten (bedoel ik moet niet zo klagen… en ook naar de andere kant kijken)

@ mini-boy als je zo misselijk bent en bent geweest als jij mag je best (een beetje) klagen hoor. 9 maanden kunnen dan best heel lang zijn. En ik denk dat er genoeg vrouwen zijn die dat snappen.

Groetjes,

Michèle

Mini-boy hier mag je altijd even klagen en we snappen heus hoe je het bedoelt!

Het is gewoon zo dat er echt twee kanten aan zitten.

Ik vind het een voorrecht om mee te mogen maken, maar je kunt je ondertussen wel knap beroerd voelen en dan is er geen zak aan!

Soms is het juist wel fijn om er bij stil te staan wat voor een wonder het eigenlijk is, juist als je je slecht voelt. Dat geeft je weer wat energie en moed om door te gaan en ondanks de kwalen te genieten. Zo heb ik het ervaren. Enneh… ik hoop op een volgende zwangerschap zonder kwalen natuurlijk! Dat dan weer wel…

Liefs

Ik heb even voor de lol die foto gezocht toen ik precies 6 mnd zwanger was
Ik vond dat ik toen een behoorlijke buik had, ik had trouwens veel vruchtwater zei de verloskundige in het ziekenhuis.

Hier trouwens nog 1 toen ik precies 4 mnd was.

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/100513/lRiv.jpg" alt=“Lilypie Tweede Pic” width=“89” height=“80” border=“0” />[img]http://m2.lilypie.com/mGJ4p2.png" alt="Lilypie Tweede Ticker"border=“0” /></a>

Gewijzigd door - MamavanRico op 28 May 2010 17:33:13

nouuu Inge, Je had inderdaad een behoorlijke toeter…Mooi hoor!!

Maar wat kijk je chagerijnig! haha

Liefs, Melanie, (mama van Noah)