…met mijn buik. Hij is de laatste maand, zoals ik al eerder schreef, erg gegroeid. Hij is nu met bijna 22 weken net zo dik als met Eva met 32 weken ofzo. Als ik zit, voel ik hem al helemaal op mijn bovenbenen! Is dat wel normaal? Mijn vk heeft 'm gemeten, het was 18 cm en dat was met 21 weken normaal zei ze. Maar ik voel me opeens zo enorm!
Ik was daarstraks bij Prenatal, waar ik wel een mooi zwart tricot jurkje heb gekocht. Maar ik stond voor de spiegel en dacht echt: ‘Hoe moet dit verder?’ Het is echt bijna alleen buik, verder ben ik niet overdreven dik. Ik ben 3 kilo bijgekomen, waarvan 2 in de laatste 4 weken. Ik vind zwanger zijn niet zo mooi. Mijn buik is wel mooi strak, maar echt zo’n ballon dat ik me niet echt prettig voel. Mijn vriendin kwam daarstraks en ze zei dat ik sinds vorige week alwéér ‘gegroeid’ was. Kan dat zo snel gaan?
En…kan het zijn dat onze baby even een groeispirt heeft gemaakt en dat het dan even stil staat? Of blijft die buik maar groeien? Ik moet nog 18 weken of misschien wel langer! Bij Eva had ik een toeter, maar deze keer is 'ie nu al zo groot. Ik word er een beetje onzeker van, ook al hoor ik wel van mensen dat ik mooi zwanger ben en ik er wel stralend uitzie. En dan die grote borsten (Cup C80) er ook nog bij…pfff.
Kunnen jullie me een beetje gerust stellen? Ik ben bang dat ik in een zeerog verander! Het hoort er allemaal bij, maar…zo snel al? Het blijft maar groeien en groeien! En…kan het dat je baby heel snel groeit als je veel suiker eet? Ik ben nogal een zoetekauw. Ik snoep veel en eet stiekum denk ik best veel verborgen suikers in de vorm van kant-en-klaar sauzen enzo. De ene vk zegt dat het niet uitmaakt, de ander van wel, ‘maar dan moet je extreem veel suiker eten’. Hoeveel pakken dat zijn zei ze niet. Maar hoe zit dat dan?
HELP!
Groetjes Rainbow, trotse mama