Voel me niet zo prettig

…met mijn buik. Hij is de laatste maand, zoals ik al eerder schreef, erg gegroeid. Hij is nu met bijna 22 weken net zo dik als met Eva met 32 weken ofzo. Als ik zit, voel ik hem al helemaal op mijn bovenbenen! Is dat wel normaal? Mijn vk heeft 'm gemeten, het was 18 cm en dat was met 21 weken normaal zei ze. Maar ik voel me opeens zo enorm!

Ik was daarstraks bij Prenatal, waar ik wel een mooi zwart tricot jurkje heb gekocht. Maar ik stond voor de spiegel en dacht echt: ‘Hoe moet dit verder?’ Het is echt bijna alleen buik, verder ben ik niet overdreven dik. Ik ben 3 kilo bijgekomen, waarvan 2 in de laatste 4 weken. Ik vind zwanger zijn niet zo mooi. Mijn buik is wel mooi strak, maar echt zo’n ballon dat ik me niet echt prettig voel. Mijn vriendin kwam daarstraks en ze zei dat ik sinds vorige week alwéér ‘gegroeid’ was. Kan dat zo snel gaan?

En…kan het zijn dat onze baby even een groeispirt heeft gemaakt en dat het dan even stil staat? Of blijft die buik maar groeien? Ik moet nog 18 weken of misschien wel langer! Bij Eva had ik een toeter, maar deze keer is 'ie nu al zo groot. Ik word er een beetje onzeker van, ook al hoor ik wel van mensen dat ik mooi zwanger ben en ik er wel stralend uitzie. En dan die grote borsten (Cup C80) er ook nog bij…pfff.

Kunnen jullie me een beetje gerust stellen? Ik ben bang dat ik in een zeerog verander! Het hoort er allemaal bij, maar…zo snel al? Het blijft maar groeien en groeien! En…kan het dat je baby heel snel groeit als je veel suiker eet? Ik ben nogal een zoetekauw. Ik snoep veel en eet stiekum denk ik best veel verborgen suikers in de vorm van kant-en-klaar sauzen enzo. De ene vk zegt dat het niet uitmaakt, de ander van wel, ‘maar dan moet je extreem veel suiker eten’. Hoeveel pakken dat zijn zei ze niet. Maar hoe zit dat dan?

HELP!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ach meid wat vervelend dat je niet helemaal lekker in je vel zit.
Maar ben je echt nog maar 3 kilo aangekomen? Dat is toch heel weinig? ik was bij Dani volgens mij de eerste 3 maanden al 4 kilo aangekomen (in totaal rond de 15/16 kilo).
Maar met 3 kilo kan je toch nooit heel erg dik zijn? Heb je natuurlijk nog nooit gezien…
Als jezelf al best slank bent dan valt het mensen natuurlijk eerder op dat je een dikke buik hebt en zullen mensen het ook eerder zeggen. Dan komt het bij jou over of ze jou heel dik vinden, terwijl het meer gewoon opvalt dat je ineens een buik hebt.

En de groei van de baby gaat zeker met groeispurten. Kan dus heel goed zijn dat er net weer een groeispurt is geweest. En dan zal je weer een tijdje even stil blijven staan.
Ze zeggen dat je bij de zwangerschap van een jongen ook vaak de buik meer naar voren draagt dan bij een meisje. Is misschien een fabel, maar zie het verschil om me heen ook.

Meid probeer je er niet te druk om te maken. Je kan er toch weinig aan doen. Vnl is het belangrijk dat je toch probeert te genieten van je zwangerschap…het is zo mooi dat er een kleintje in je buik zit (ook al geeft het natuurlijk ook veel ongemakken en is het echt niet altijd genieten…dat is ook heel logisch hoor!)

Liefs

@Saro, ik zit op zich prima in mijn vel, maar gewoon héél strak in mijn vel zeg maar! Ik heb normaal maat 36-38, gewoon normaal bij mijn lengte. Ik ben niet te dik en niet te dun. Gewoon slank, maar niet dun ofzo. Het is meer dat ik gewoon denk van: ‘Aaaah, hoe gaat het nu verder met die ton?’ Ik vind het gewoon niet zo supermooi. Heel veel vrouwen vinden zwanger zijn super, maar ik niet. Ik vind het resultaat geweldig, maar het zwanger zijn zelf…hmmm. Ik voel me gelukkig heel goed en en heb verder geen klachten, buiten het feit dat de buik me al zo in de weg zit! Ben blij dat het inderdaad een groeispurt kan zijn, want van mij mag het buikje nu wel even stil blijven staan! Op zich is 3 kilo niet veel, daar maak ik me ook niet druk om. Bij Eef was het 10 kilo, maar die hingen allemaal naar voren en dat viel niet mee! Naast mij stond een meisje te passen dat echt alleen maar stond te klagen. Dit stond niet mooi, dat was niet mooi, ze wilde alleen zwart want anders werd ze zo dik, haar kont was te dik…Ik hoorde dat en daar werd ik dan wel weer gek van, van die onzekerheid. Dat valt bij mij wel mee, maar ik maak me wel soms druk dat ik dadelijk echt niets meer kan door die buik! Nagels lakken wordt bv al moeilijk! Ik zit ook gewoon nu al niet meer lekker…Ik kan er alleen zo weinig aan doen he?

hahaha idd strak in je vel!
Gelukkig dus nog wel happy, alleen even wat minder blij met dikke buik…nee daar kun je helaas weinig aan doen. Het is dan toch even “uitzitten”. Ik vond het zwanger zijn echt zo fantastisch (op een paar dingen na dan), maar ken ook mensen om me heen die idd heel blij zijn met het resultaat, maar het zwanger zijn echt niet leuk vinden. En dan is 9 maanden toch best wel lang

@Saro, jij bent ook naar laat op! Ik ga zo slapen, want ik moet er morgenochtend uit voor Eva!

Dit is 'm trouwens…DE BUIK. Haal de foto wel weg als meerdere meiden 'm gezien hebben!

Je absoluut niet mooi voelen hoort ook bij je zwangerschap. Bij de zwangerschap van onze jongste was ik ook al gauw enorm. Vanwege de omvang moest ik extra controle op het ziekenhuis en daar vertelden ze me dat het een flink manneke was, maar dat ik ook zo veel vruchtwater had dat als de vliezen zouden breken er zandzakken voor de deur moesten. Ons manneke was 4265 gram ( flink dus want de eerste 2 maten konden meteen uit de kast ) en ik was blij met de ziekenhuisbevalling aangezien we die zandzakken wel nodig bleken te hebben inderdaad. Maar tijdens mijn controles zaten er een aantal dames te wachten in de wachtkamer die extra in de gaten gehouden werden voor het te weinig aan vruchtwater. Nou, dan heb ik liever dat mijn kleine mop royaal kan zwemmen. Dan maar een enorme buik voor mama.

Elke minuut die je je druk maakt om je verleden gaat af van je toekomst!

Nou Rainbow… Je hebt een fantastische buik hoor…
Ik snap ook wel dat je niet lekker in je vel zit, maar je krijgt er zoveel moois voor terug… denk daar maar aan.

Ik voel me op dit moment zo mooi zwanger…Mn buik begint nu echt rond te worden, en mn borsten beginnen heerlijk te groeien…
Zelfs de mensen om me heen, vinden me stralen…

Ik heb nog niet weer op de weegschaal gestaan, maar ben erg benieuwd hoeveel ik aan ben gekomen.
Maar ja ben ook nog maar 14 weken hè…
Maar goed, je hebt vast mn buik wel gezien op hyves met 7 weken… doe er daar een paar cm bij op en zo ben ik nu…

Wees lekker trots meid!!

Liefs, Melanie, (mama van Noah)

Nou ik vind dat je een hele mooie buik hebt Rainbow!
Maar ik kan me wel voorstellen dat je het lastig vind. Ik was van Jessey ook al veel sneller heel dik dan van Joey, maar toen ging het op het laatst allemaal wat minder snel. Het eindresultaat was ongeveer hetzelfde, al was de buik bij Jessey puntiger en leek daarom dikker, het was veel meer naar voren uitstekend zeg maar.
Ik vond mezelf in de zwangerschappen juist mooi! haha! Ik heb me nooit zo zeker van mezelf gevoeld als toen

Groetjes Anouk

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie First Birthday tickers

Rainbow, één ding: wat een supermooie buik!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

@Rainbow: wat een prachtig mooie buik heb je! Ik snap wel dat je zoiets hebt van: bij eef had ik dat niet toen al!
maar… ik hoor vaker dat ze bij een 2e al sneller een dikke grotere buik hebben dan bij de 1ste.
verder ben je kei weinig aangekomen meid! komt helemaal goed… het is alleen misschien wat minder prettig omdat je dan eerder last van je rug krijgt en je al zo op knappen voelt staan?
komt helemaal goed meid echt je doet het top! en nogmaals: je buik is PRACHTIG!

Lilypie Tweede PicLilypie Tweede Ticker

Een prachtige buik Rainbow en zo groot vind ik hem nog niet

Liefs Michelle

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers

@ Michelle : Zo dik is hij inderdaad nog niet, maar durfde dat niet als eerste er op te zetten hahaha, maar ben het wel met je eens… als ik kijk naar anderen met 22 weken, pfff dan ziet dit er erg netjes uit hoor…

@ Rainbow: Heb je helemaal geen last van striemen?? Ook niet gehad bij Eva?

Ik vond 'm eigenlijk ook nog niet zo dik. Maar wel mooi! Maar ik kan me voorstellen dat als je wat kleiner bent, het wel sneller opvalt. En nog maar 3 kilo aangekomen?! Netjes hoor! Toen ik zo ver was bij Merel was ik al 8 kilo aangekomen. Omdat ik wel erg veel snoepte en ik had voor mijn zwangerschap al maat 48. Dus ik ben een stuk zwaarder dan jou, maar ook wat langer. In totaal ben ik 9 kilo aangekomen, omdat ik op advies van de vk maar ben gestopt met (veel) snoepen

Groetjes Natasja

@ Natasja: 9 kilo?? Dat is ook niet veel… ik ben intotaal bij Noah 25 kilo aangekomen… daar waar ik eerder maatje 34 had, had ik toen maat 40… en voor iemand als ik is dat behoorlijk veel, want ben maar 1.54

@Melanie_Christiaan: Nee gelukkig niet. Ik ben wel groter (1,74) maar ook sowieso een stuk zwaarder. Ik vond die 9 kilo dus ook wel genoeg.

Groetjes Natasja

Rainbow je hebt een super mooi buikie hoor.
Kan niet tegen dat je al een ontzettende bolle buik hebt voor bijna 22 wkn.
Als ik terug denk aan mijn eigen zwangerschappen was het bij luna en mooi rond buikie, aan de achterkant zag je niet dat ik zwanger was. Met mees was het wel anders, toen zat het veel meer rond om. Gewoon echt een buik zeg maar. wat jij ook zegt kon m’n teen nagels nog niet lakken.
Hè rainbow… zou het dan echt met die jongetjes te maken hebben ,
geniet lekker van je zwangerschap meid en echt je hebt een pracht buikie!!!

Gr Patries

@ Rainbow, mooi buikje hoor. ik had bijna het dubbele al met morgan. Ik kreeg vanaf 20 weken overal de vraag zijn het er geen twee??? Weet je het heel zeker?? Ik had echt het idee als ik op het strand ging liggen dat greenpeace me de zee in zou gaan duwen om te redden.

Dit was mijn buik op 18-8-2008 en toen moest ik dus nog tot 11-9, tneminste dat was de uitgerekende datum. Als je dat bespaard blijft is het heel wat

Groetjes,

Michèle

Oh ja en je vraag of een baby groter kan zijn met veel snoepen, ja dat kan, alleen dat betekend dat jou lichaam de suikers niet of niet goed afbreken en dat de kleine daardoor meer binnen krijgt met andere woorden je zou dan zwangerschapssuiker hebben. Dan kan het kindje zeker groter worden. Overigens heb je geen zwangerschapssuiker maar snoep je wel veel dan ben ik bang dat je die extra kilo’s gewoon aan je eigen lijf plakt

Groetjes,

Michèle

Wat héérlijk, al die leuke reacties. Dat doet een zwanger mamaatje dan weer goed! Eerlijk gezegd vind ik 'm zo bloot eigenlijk ook wel meevallen, terwijl hij met kleren aan toch veel dikker oogt? Vanmiddag nog wat kleding gekocht met mijn moeder en toen vond ik toch wel dat ik wat zeeroggig oogde, haha. Maar het hoort er wel bij. Ik heb nu wel weer wat leuke kleren, dat ziet er alweer beter uit!

Ik had ook een flinke buik met Eva, maarre…vergeleken jou Michele viel het dan nog mee. Dat daar zo’n klein Morgannetje in zat joh! Zo zie je maar dat een grote buik niet veel zegt! Wel een mooie buik had je, mooi allemaal van voren!

Striemen heb ik niet echt gehad en nu ook niet, terwijl ik toch niet smeer. Ben ik te lui voor, haha! En ik vergeet het…er staat wel van dat spul in de kast, maar dat is al twee jaar oud en volgens mij werkt het dan niet meer? Ik had wel zo’n streep en het duurde best lang voordat die weg was. Nu zie een hele lichte komen.

Nou meiden, superbedankt voor de lieve reacties! Echt fijn om te weten dat ik Greenpeace nog niet hoef te bellen! Dat ze me moeten vervoeren in zo’n dolfijnenhangmat! Ik laat jullie het eindresultaat zeker nog wel zien, kijken of ik die van Michele kan overtroeven!

Voor striaeen moet je ook aanleg hebben. Ik heb ze alleen op mijn bovenbenen omdat ik een beetje moeite had met het gewicht. Enne ja daar zat een klein moppie van 44 cm in die een heel riant zwembad had. Toen ze mijn vliezen braken moest ze naar achter springen omdat er zo’n golf uit kwam

Groetjes,

Michèle