Voedingsvraag baby 10 mnd

Hallo allemaal,

Ik heb even een vraagje over Milou van ruim 10 mnd oud.
Ze dronkt tot voor kort 's ochtends 200 ml fles (pyjamapapje), om 12.00 uur een fles van 200 ml en een boterham of wanneer ze de fles niet goed drinkt maak ik van de rest van de fles pap en 's avonds heeft ze nog een fles van 150 ml.

Nu drinkt ze (heel erg) de fles alleen nog maar voor de TV, anders wil ze hem niet meer en nu sinds een paar dagen wil ze de fles helemaal niet meer. ze slaat hem gewoon uit mijn handen

Wie heeft dit ook en wat kan ik er aan doen? Is dit normaal met ruim 10 mnd?

Als ik haar 's middags een boterham geef, dan wil ze geen bekertje of flesje melk hierbij drinken. Wel roosvicee uit een tuitbeker.
Hoe doen jullie dit?
Ik heb hel wel nagevraagd op het consultatiebureau, maar daat zeiden ze dat ik Milou “gewoon” een bekertje opvolgmelk moet geven, maar ja, dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan!!

Alvast bedabkt voor jullie reactie!

Femke

Morgan is een maandje jonger, maar ook aan het mieren met haar fles. Niet zoweer waar we hem drinken maar meer of we hem drinken. Ik heb haar nu vanmorgen een boterham gegeven met 100cc melk en dat ging goed. Tussen de middag drinkt ze zo ie zo al diksap bij haar boterhammen en dan om 15.00 200 cc melk al drinkt ze die ook niet meer altijd helemaal leeg. En 's avonds voordat ze naar boven gaat drinkt ze 50-100 cc. Ligt aan der bui. Volgens het cb bij ons was dat voldoende, al weet ik nu niet zeker of ik haar nu ik haar 's morgens maar 100 geen een extra flesje thee of diksap moet geven. Zie mijn andere topic. Ik denk persoonlijk dat ze aangeeft dat ze der flessen zat gaat worden.

Groetjes,

Michèle

bij mijn topic veel eten zie je dat madelon met der 10 maanden maar 3 maaltijden meer kreeg dus maar 1 keer melk meer (pap) dus zou er verder geen probleem van maken. ik ga dat ook niet meer doen.
Dylano gisteravond aan het sodemieteren met zijn warm eten alles eruit gegooid tijdens het eten al. 's avonds dronk hij nooit meer zijn fles, had hem nu van 210 gemaakt omdat hij dus geen warm eten op had en het ventje heeft geslapen van 7 uur tot vanmorgen half 8 terwijl hij normaal om 6 uur wakker is. toeval of niet ik weet het niet ga de dag vandaag proberen anders in te delen dan zijn groente maar wat vroeger om uur of 4 en dan hopen dat hij zijn fles ook nog opdrinkt maar dan zit het niet meer zo kort op elkaar en kijken of hij dan ook tot half 8 slaapt

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Ik lees dat jullie dit dus wel herkennen, dan is al een hele geruststelling.
Het wordt volgens mij toch minder met de flessen, maar pap is toch ook een goede oplossing?
Hoeveel opvolgmelk krijgen jullie kindjes nog binnen?

Ik vind het eten van Milou wel lastig worden. Ze is heel erg beweegelijk en is altijd op zoek om ergens mee te kunnen spelen.
Stil zitten in haar stoel en gewoon eten lukt mij echt niet. Misschien een paar hapjes, maar dan is de interesse gewoonweg verdwenen.
Ik geef haar nu een lepel wat bakjes, dan kan ze zelf een beetje rommelen hiermee of soms een rammelaar of dergelijke. Dan schep ik het zo naar binnen.
Hebben jullie dit ook?
Mijn schoonmoeder was gisteren op bezoek en ze zag dat Milou van mij dus wel mag “spelen” tijdens het eten en ze zei dat vroeger eten gewoon eten was zonder speelgoed, maar ik krijg er anders echt niets in. Milou grijpt steeds naar de lepen en is alleen maar rond aan het kijken, Alles zit onder als ze zo doet
Vinden jullie dit helemaal fout?

Ja!..

eerlijk gezegd ben ik het helemaal met je schoonmoeder eens. Geen tv geen spelletjes niks!! Hierdoor krijgt ze teveel prikkels en is de interesse in eten weg…

Hier is eten:
aan tafel, zonder speelgoed zonder muziek etc etc.

Streng? mwah het gaat in ieder geval goed…

ook hier niet spelen tijdens het eten, alleen een spuugdoek kan hij bij. Maar warm eten is hier op het moment een DRAMA

Liefs Michelle

hier staat ze wel met der rug naar de tv, maar dat heeft haar nooit echt afgeleid. Eten is echt een must hier voor haar. Als het te lang duurt omdat ik moet blazen wordt ze boos. Wel is ze soms afgeleid door de katten en dan kijkt ze om maar als ik haar naam zeg dan kijkt ze meteen naar mij en gaan we weer verder met eten.

Groetjes,

Michèle

Ik krijg het anders echt niet voor elkaar hoor! Ze draait de hele tijd weg met haar hoofd on ze grijpt steeds naar de lepel en dan zit alles onder…
Ik vrees ook dat ze het nu al gewend is

Hier hoeft hij niet een s naar de lepel te grijpen alles krijgt hij toch wle onder zonder lepel Is de leeftijd

Liefs Michelle

Fem… laat zien wie de baas is … jij krijgt dat wel voor elkaar! Alleen … als je er zelf voor 100% achter sta. Als jij persoonlijk vindt dat ze wel tv mag kijken en mag spelen onder het eten dan moet jij gewoon je eigen gevoel volgen.

Maar hier druist het tegen alles in…weet zeker als ik muziek oid opzet dat Jurian geen hap eet.

Fem: hier ben ik nog even… als je het ga doen zonder muziek dan is het een hele pittige week. Waarin je heel duidelijk op 1lijn moet blijven. Is het nee dan ook nee en niet na 10 minuten ‘pfft doe het dan toch maar…’. Snap? Ze is nu echt op de leeftijd waarin ze je uitprobeert. Grenzen stellen is hierin mega belangrijk en … de kleine weet gelijk wie de baas is

Kop op meis…

Enne… vieze kleren hebben ze allemaal op deze leeftijd … smeren is hun hobby

Hoi Mini-boy,

Je hebt wel gelijk, ik zou denk ik gewoon het eten aan moeten bieden, geen speelgoed e.d en als ze niet wil, dan niet, Dat zegt mijn man ook altijd. Maar goed, jij weet ook wel als moeder dat dat lastig is. Je wil toch dat ze lekker eten! En ze eet nu echt alles op, ze heeft alleen wat in haar handjes.
Misschien dat ik het gewoon eerst ga proberen met een lepel en bakje, om haar zelf ook wat te laten eten. Zo geef ik ook brood. Ze wil niet dat ik het in haar mondje stop, maar ze wil het zelf eten.

Dat van dat vies worden dat vind ik geen probleem hoor, alleen is het lastig als ze de lepel vast pakt, dan zit echt alles onder

Zit jouw kindje gewoon stil aan tafel te eten zonder problemen?
Ik baal er altijd zo van dat Milou dat niet doet, het ziet er bij andere altijd zo relaxed uit!

ps ze eet wel gewoon met plezier, het is niet dat ik het erin aan het proppen ben en dat ze hard moet huielen of zo hoor!

hé meis … vergelijk jouw kindje/jullie gezin niet met in jouw ogen het perfecte gezin… want overal is er wel wat!

Tuurlijk zit Jurian beeldig met zijn armen over elkaar te eten. Zijn mondje gaat netjes open als ik er aan kom met het lepeltje NOT!

Echt niet hoor… hier is het piepen als het iets te lang duurt naar meneer zijn zin. Hij trekt ook aan het tafelkleed als hij erbij kan. Maar ik blijf hem hierin corrigeren. En we houden het ondanks alles gewoon gezellig, maar wel met papa en mama als baasjes

Wij doen met eten altijd (net als naar bed gaan etc) zelfde ritueel. Zeg ik : kom we gaan eten… zet ik hem in kinderstoel… schep ik zijn eten op… gaan we bidden voor eten… en dan geven we hem om beurten (papa en mama) een hapje… hij wil het niet zelf doen… daarna toetje… en dan eindigen … gezicht poetsen… en hup nog even spelen… dan in bad… wat water drinken … en naar bed…

volhouden… en consequent zijn… daar genieten de kinderen ook van! Staat je man er achter dat hij geen speelgoed krijgt tijdens eten? Zet ze met rug naar het speelgoed/tv … zodat ze alleen maar oog voor tafel heeft. Draait ze dan nog steeds om … ga dan niet met lepel mee draaien maar roep haar naam en houdt de lepel voor haar… (dus aan de tafel en niet achter haar met de lepel) wil ze eten dan komt ze echt wel met haar mondje naar de lepel toe. En maakt ze er echt zo’n bende van dan zou ik ze het zelf in haar mondje geven… en alleen de lepel geven als hij leeg is…

Ik voel me een hele baas… maar het is hier echt geen politie en boef gedoe in huis hoor… maar wel duidelijk wat wel/niet mag.

Volg je eigen gevoel… ze testen hoever ze kunnen gaan … echt meis … het gaat je lukken … maar niet na 2 dagen al opgeven … geef het ruim 1 week de tijd…!!

Morga heeft ook een echte klier periode gehad. Hier waren we heel makkelijk geen reactie op eten is geen honger, bordje weg. Geloof me na 2 dagen at ze wel weer hoor. Consequent zijn is een truuk. Ik zeg niet DE want sommige kinderen zijn echt heel eigenwijs

Groetjes,

Michèle

Eva is ook erg snel afgeleid. Zodra ze iets hoort, schiet haar hoofdje die kant op. En grijpen naar de lepel doet ze ook vaak. Plus blazen. Heel fijn, laatst zat ze helemaal onder de oranje smurrie en toen was het brullen toen ik met een doekje kwam om de toelie weg te poetsen! Ze mag absoluut NIET spelen of TV kijken tijdens het eten, anders is hier het einde zoek en eet ze niks. Eten is in de stoel zitten, mama aankijken en mondje open doen. Ik snap dat het met Milou soms moeilijk is, maar probeer het toch zo te doen. En anders…gewoon doen alsof jij haar eten opeet. Helpt hier goed, dan gaat ze gillen en doet ze gauw haar mondje open!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Ha ha ha dus ook bij eva net als bij morgan is eten heilig. Je had Morgan haar gezicht moeten zien toen ik de eerste keer van haar druppeltjes nam. Gelukkig likte ik het lepeltje al af, maar ik deed druppels voor haar en daarna druppels voor mij. Ze deed haar mondje alweer open van oke nou ja dan nog een keer, lekker. Maar die lepel ging mijn mond in. De blik in der ogen. Mam wat doe jij nou das van mij voel je je wel helemaal lekker. Nu is ze er aan gewend en is het oke en kan ze er om lachen, maar de eerste twee dagen. Echt we lagen in een deuk. De verontwaardiging op zo’n gezichtje.

Groetjes,

Michèle

Hahaha, Eva is ook zo’n vreetbuiltje dat niks aan haar neus voorbij laat gaan! Gaat Morgan ook altijd al hijgen zodra ze haar bordje ziet? Eef wel, zo van: huhuhuhuhu—hier komen met die hap! Dat schuurdeurtje gaat maar open! Ik had laatst wel een keer vers fruit gemaakt en dat wilde ze niet. Toen mocht ik het zelf opeten, maar haar hapjes van Olvarit…no way dat ze die laat staan! Nu probeer ik zelf wat slokjes te drinken om haar uit de tuitbeker te laten drinken. Dan doe ik het voor. Nou, dat vindt ze dus goed, want ja, drinken daar geeft ze nog niks om. Ze laat me zo een hele fles legdrinken als het moet, vol diksap. Ik kreeg nu van het cb de tip om haar opvolgmelk uit een beker te geven. Hopelijk lukt het drinken dan, want haar melkjes zijn heilig! Kan Morgan wel goed een tuitbeker vasthouden met haar minihandjes? Bij Eva gaat dat wel, maar die smijt 'm daarna weg of ze gaat er keihard mee op haar stoelblad rammen!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Nee ze hijgt niet, de maakt wel een soort geluid. Of ze gaat huilen zoals vanmiddag. Brood uit de vriezer gehaald en die zag ze. Ze moest huilen want ze wilde ze hebben. Het was wel weer goed natuurlijk toen we ging eten (nadat het ontdooit was) En Morgan drinkt heel netjes uit haar tuit (Dr brown) alleen doet ze dat alleen als ze dorst heeft. Anders gaat ze er ook mee klooien hoor.

Ik geef als we weggaan dan ook een klein flesje aan der anders zit alles onder.

Groetjes,

Michèle

rico wil altijd alles in de gaten houden, dan draait hij zn hoofd opzij of naar achter als het geluid achter m is.
het is echt irritant, als ie al niet helemaal lekker in zn vel zit, wil ie zelfs niet eens meer eten als er iemand anders de kamer binnenkomt (die geen papa of mama heet)
in principe is roosvicee niet erg voor tussen de middag hoor voor bij de boterham.
als ze s’ochtends in ieder geval wel haar melk zou drinken.
je kunt ook water of thee proberen ipv roosvicee. maar ik ben op de een of andere manier meer voor roosvicee dan voor diksap. vraag me niet waarom zal wel tussen mn oren zitten
daarnaast… komt er niet rond 10 mnd een gigantische sprong aan? want volgens mij (weet niet zeker) is met 11 maand de sprong GENOMEN en dus voor die periode een lastige tijd is

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090519/BqXx.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://m1.lilypie.com/2C2Tp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 15 Jun 2009 13:48:18