Nora is over het algemeen nooit moeilijk geweest met eten, maar heeft vorige maand twee weken gehad dat ze niets van haar warme hap moest hebben. Omdat ze altijd zo goed eet, ben ik de strijd niet aangegaan. Soms even een liedje tussendoor en weer verder, maar als ze haar hoofd echt duidelijk wegdraaid, vind ik het wel goed. Ook gaat ze dan in haar ogen wrijven, doen alsof ze moe is, terwijl er met de yoghurt daarna geen probleem is! Hahaha! Moet zeggen dat we daarna ook geen yoghurt meer hebben gegeven, als je vol zit, zit je vol, geen grapjes!
En na twee weken was het weer over en eet ze alles weer netjes op. Natuurlijk krijgt ze dan ook weer haar yoghurt toe! ![]()
Nora’s eetschema is nu een maand alsvolgt:
tussen half 7 en 7 pap (met ongeveer 200 opvolgmelk)
rond 9 uur fruit
tussen 11 en 12 (afhankelijk van slaap) een boterham smeerkaas/-worst met een tuitbeker vol (200cc) diksap
Ergens tussendoor een kaakje en wat er over is van de diksap
3 uur melkfles
half 6 warme hap met yoghurt toe
7 uur melkfles met beetje pap
je bent er wel heel de dag mee bezig, als je het zo leest! op het KDV (di en do) krijgt ze smiddags al yoghurt en toe dus niet.
Ze is sowieso erg makkelijk afgeleid, maar eten vindt ze wel belangrijk. Toch moet ik haar tijdens het eten vaak even erbij roepen, soms kijkt ze minutenlang naar de poes of naar buiten. Onze eettafel staat in de serre, altijd wat te zien! ![]()
Liefs, Liske