Voedingsvraag baby 10 mnd

Nou, die sprong zitten wij volgens mij midden in!
Milou is nu 10,5 mnd en echt pieperig. Ze wil alles zelf doen (eten) maar dat gaat nog niet, De fles daar voelt ze zich ook te groot voor, maar de wil wel de hele dag opgepakt worden en ze piept veel meer dan normaal!

Fijn te lezen dat andere kidjes ook niet apatisch zitten te eten)

Hoe ging het met eten vanavond ?

Inge roosvisee en diksap zijn hetzelfde alleen is roosvicee een merknaam. Dat is het hele verschil

Groetjes,

Michèle

Ben ik niet me je eens michèle want roosvicee is toch anders daar moet dylano ook van spugen en van diksap niet heel vreemd dus bijna hele fles weggegooid want verder lust niemand het hier

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

inge: zit dus idd tussen je oren hahaha wist t zelf ook niet hoor moet ik eerlijk zeggen

de sprong kan al beginnen met 40 weken (dus al met 9 maanden!!!) en kan zeker 6 weken aanhouden AAAAAHHHH, voorlopig hier nog niks aan t handje maar ik ben me al volop aan 't voorbereiden .

liefs,
Rinske

Hoi Mini-boy,

Ze heeft gisteren bijna geen warm eten op en uiteindelijk ging ze ervan spugen en kokhalzen. Ben toen maar gestopt
Verder heeft ze wil goed haar pap in de middag op en om 15.00 uur een vol bakje joghurt. Ik heb gisteren (om het af te leren) Milou alleen een lepel en een bakje gegeven met wat eten erin, zodat ze zelf een beetje kan rommelen. Ik schep dan ondertussen hapjes in haar mond. Ik heb me voorgenomen om geen boekjes e.d. meer te geven tijdens het eten. Gisteren ging dit goed,
Alleen de avondfles heb ik op de bank voor de tv gegeven, maar dit is gewoon een ritueel wat we elke avond doen. Eerst in bad, dan flesje en dan naar bed. Daar is volgens mij niets mis mee en ik denk dat wel meer kindjes zo de fles drinken.

Groetjes, Femke

Fem: avondfles vind ik ook anders hoor… die moet je lekker geven op de manier dat jullie willen. Alleen de 3 hoofdmaaltijden vindt ik persoonlijk belangrijk om die aan tafel te nuttigen.

Wat voor schema heeft Milou? Gewoon nieuwschierig hoor… omdat ze nl om 15.00 haar yoghurt krijgt.

Hier is een schema momenteel ver te zoeken pffffff heb hem om 4 uur zijn warm eten gegeven en dat ging zonder morren naar binnen omdat hij nog maar net uit bed was. maar het is de bedoeling dat hij dat gewoon met met on mee eet maar dan is hij veels te moe en krijg ik er niks in. nu had hij het binnen 10 minuten op zonder geklieder en gemopper. Ook had hij om kwart voor 7 zijn hele fles op 210 +7 en normaal blijft daar ook een deel van staan. maar was wel om half 6 wakker pffffffff. 7 uur fels gegeven en om 8 uur lag hij doodmoe in zijn bed. normaal krijgt hij zijn fruit om 9 uur en gaat dan slapen. nu was hij om half 10 wakker aangekleed en toen fruit. ga hem nu maar proberen of hij het gaat trekken tot zijn boterham met fles en dan naar bed. en dan weet ik het niet meer.
iemand ideeen???

Liefs Michelle

Nora is over het algemeen nooit moeilijk geweest met eten, maar heeft vorige maand twee weken gehad dat ze niets van haar warme hap moest hebben. Omdat ze altijd zo goed eet, ben ik de strijd niet aangegaan. Soms even een liedje tussendoor en weer verder, maar als ze haar hoofd echt duidelijk wegdraaid, vind ik het wel goed. Ook gaat ze dan in haar ogen wrijven, doen alsof ze moe is, terwijl er met de yoghurt daarna geen probleem is! Hahaha! Moet zeggen dat we daarna ook geen yoghurt meer hebben gegeven, als je vol zit, zit je vol, geen grapjes!

En na twee weken was het weer over en eet ze alles weer netjes op. Natuurlijk krijgt ze dan ook weer haar yoghurt toe!

Nora’s eetschema is nu een maand alsvolgt:
tussen half 7 en 7 pap (met ongeveer 200 opvolgmelk)
rond 9 uur fruit
tussen 11 en 12 (afhankelijk van slaap) een boterham smeerkaas/-worst met een tuitbeker vol (200cc) diksap
Ergens tussendoor een kaakje en wat er over is van de diksap
3 uur melkfles
half 6 warme hap met yoghurt toe
7 uur melkfles met beetje pap

je bent er wel heel de dag mee bezig, als je het zo leest! op het KDV (di en do) krijgt ze smiddags al yoghurt en toe dus niet.

Ze is sowieso erg makkelijk afgeleid, maar eten vindt ze wel belangrijk. Toch moet ik haar tijdens het eten vaak even erbij roepen, soms kijkt ze minutenlang naar de poes of naar buiten. Onze eettafel staat in de serre, altijd wat te zien!

Liefs, Liske

Milou heeft het volgende schema:

7.00 uur 200 ml papfles of uit bordje
9.00 uur fruithap 2 stuks fruit
9.15 uur t/m 11.15 uur slapen
12.00 uur fles 200 ml of pap of boterham met flesje sap. Ze drinkt helaas geen opvolgmelk uit een beker en haar fles wil ze niet met brood.
15.00 uur 150 ml biogardeyoghurt
17.00 uur potje warm eten
18.00 uur 1/2 liga met beker roosvicee
19.30 uur 200 ml pyjamapapje nutrilon

wanneer slaapt ze dan?

Liefs Michelle

Tja… in tegenstelling tot het eten, zit er in de slaap wat minder ritme. Ze heeft altijd al erg weinig geslapen. Nu is het meestal zo zo dat ze tussen half 10 en 11 slaapt en dan smiddags tussen 3 en half 5.

Maar soms is het alleen tussen 12 en 1. Soms is het tussen 9 en 11 en een minislaapje (bijvoorbeeld 20 min. in de wagen als we wandelen) tussen 12 en 1 en dan smiddag nog een keer tussen 4 en half 6. Maar dat komt niet veel voor, meestal slaapt ze tussen de 2 en 3 uur overdag. Is ook nooit veel meer geweest, toen ze heel klein was, was het misschien 4,5 uur, maar meer niet! Ik ben allang blij dat ze snachts gewoon goed slaapt en als ze wakker is, is ze vrolijk. Ze heeft niet meer nodig!
Ik vind het wel gezellig, zeker omdat ze zich in de box ook goed vermaakt, ik heb niet continu mn handen vol aan haar.

dat is hier dus het punt dylano slaapt ook maar 2 keer op een dag maar is dan vaak voor zijn warm eten gewoon te moe en hm vna te voren op bed leggen is echt geen optie want dat pikt hij echt niet.het is nu half 3 en hij is wakker zo te horen ligt te babbelen maar dat gaat hij niet trekken dan om om 5 uur pas warm te eten dan is hij veels te moe. dus weer maar om 4 uur warm eten hahahahah. Hij dan wij niet hoor

Liefs Michelle

quote:
Milou heeft het volgende schema:

7.00 uur 200 ml papfles of uit bordje
9.00 uur fruithap 2 stuks fruit
9.15 uur t/m 11.15 uur slapen
12.00 uur fles 200 ml of pap of boterham met flesje sap. Ze drinkt helaas geen opvolgmelk uit een beker en haar fles wil ze niet met brood.
15.00 uur 150 ml biogardeyoghurt
17.00 uur potje warm eten
18.00 uur 1/2 liga met beker roosvicee
19.30 uur 200 ml pyjamapapje nutrilon

Jurian zijn schema bij 10 maanden;
8.00 pap met lepel
9.45 fruit 1 of 2 stuks
dan van 10-11 slapen
12.30 brood + fv
14.00-16.00 slapen
16.00 sap + liga oid
18.00 warm eten + toetje yoghurt.
19.30 water (wil hij vaak niet)

Vindt persoonlijk het schema van Milou beetje apart. Is er reden om savonds na het eten nog diksap met liga te geven? Waarom die niet evt smiddags? ipv de yoghurt en dan de yoghurt om 18.00 uur? Maar als je kijk van 17.00 tot 20.00 wat ze dan allemaal binnenkrijgt … vind ik veel… Volgens het boekje is het tussen de 9-12 maanden nog warm eten + toetje en dan evt alleen nog water maar verder niks.

Gewoon meedenkend hoor niet als commentaar bedoelt!!