Voedingsschema 7 maanden

Sorry maar ik heb ook bij zoeken gezocht en ik kan het namelijk niet vinden…
Hoe hebben jullie de slaap en voedingsschema van een baby van bijna 7 maanden…

Groetjes Petra

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Met 7 maanden hebben we ons schema veranderd, omdat Tim vanaf die tijd brood mocht hebben. We zijn toen van 4 naar 3 flessen gegaan, vanwege het brood wat erbij kwam. De fles van 15.00 uur is toen vervallen en de fles van 11.00 uur ging naar tussen de middag.

Ons schema was toen:

08.00 uur pap uit een bordje met 180 + 6 en Bambix
11.00 uur fruithap
12.30/13.00 uur boterham met margarine en beleg en fles 180 + 6
16.00 uur water. thee of diksap met koekje of soepstengel
18.00 uur groentehap
19.30 uur fles van 180 + 6

S’ochtends gaat hij tussen half 10 en 10 uur naar bed en dan slaapt hij 1 a 1,5 uur. S’middags gaat hij tussen half 2 en 2 uur naar bed en slaapt dan 1,5 a 2 uur. Nu doet hij geen 3e slaapje meer, maar toen hij 7 maanden was vaak nog wel. Niet zo heel lang, meestal een half uurtje a 3 kwartier zo tussen half 5 en 5 uur.
Om kwart voor 8 gaat hij naar bed en slaapt dan heerlijk klokje rond.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Wij hadden het schema ietsje anders:

07.00 uur papfles 210 + 7 en Bambix
09.30 uur fruithap
12.00 uur boterham met margarine en beleg en fles 150 + 5
15.00 uur fles 180 + 6
18.00 uur groentehap + toetje

De laatste fles hadden we dus toen vervallen en de fles van 15.00 uur is hier pas met 9 maanden eraf gegaan. Slapen deed 'ie van ongeveer 8.30 uur tot 9.30 uur en van 13.00 uur tot 14.30 uur. Aan het eind van de middag sliep 'ie soms ook nog drie kwartier, vóór de groentehap.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dank je wel…
Dat schema ziet er goed uit… Mijn zoontje wil steeds minder de fles van 3 uur…
Nou heeft hij ook wel eens moeite met de 19:00 uur fles… Ik geeft hem rond 5 uur warm eten… Als hij een heel potje eet, dan hoeft hij bijna de fles van 19:00 uur niet… En als ik de fles later geef, valt hij tijdens de fles in slaap…

Dat was ook de reden dat wij de laatste fles er al eerder dan met 9 maanden hebben afgedaan. En dat ging prima. Maar niet allebei eraf doen hè; of die van 15.00 uur of die van 19.00 uur erin laten. Pas met 9 maanden kunnen ze er allebei af.

Groetjes!

Nee dat weet ik ze hebben nu nog 3 flessen nodig…
Maar erg bedankt… Hoe laat gaat die van jou dan naar bed s avonds naar bed?

Hij ligt er rond 19.00 uur in. Hij krijgt na z’n groente en toetje nog een slokje water (maar meestal heeft 'ie daar geen zin meer in) en gaat dan zonder problemen slapen. We hebben de laatste fles niet in één keer weggelaten hoor, die hebben we met 30cc per keer afgebouwd tot we nog maar op 90cc zaten. Dat voelde voor mij beter dan 'm in één keer skippen…

Groetjes!

heey hier doen we het als volgt

7:00 papbord
9:00 fruit
11:30 brood met flesje 150+5
15:00 diksap met broodkorts of iet dergelijks
17:00 potje met fles 150+5
19:00 papfles

groetjes wendy

[img]http://b1.lilypie.com/SzKlp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Hoe oud is Nick Wendy? Want zie dat 'ie nog vier flessen krijgt. Eet 'ie z’n groentepotje helemaal op? Want dan kan de fles rond die tijd vervallen toch?

Nou ja, even ongevraagd meedenken…

Groetjes!

@mriek jah klopt deden we eerst ook maar hij drinkt zijn laatste fles heel slecht
meestal maar 100 en op deze manier krijgt ie wel zijn melk binnen
nick is ruim 6maanden

groetjes wendy

[img]http://b1.lilypie.com/SzKlp2.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Oké, dan snap ik 'm. Kan ik weer rustig slapen vannacht…

Groetjes!

advies mag altijd hoor
hahahaah
nee eerst was het zo

7:00 fles 210+7 deze dronk die op
9:00 fruit
11:30 brood eet min 1boterham
12:00 fles deze drond die maar 100
15:00 fles deze dronk die ook maar 100
17:00 potje plus toetjes
19:00 fles deze dronk die maar 40

en nu drinkt ie al zijn flesjes weer op

groetjes wendy

Dat is fijn, altijd maar die halve flesjes opdrinken vind ik in ieder geval ook niks. En als dit goed gaat, prima toch?

Groetjes!

quote:
Hij ligt er rond 19.00 uur in. Hij krijgt na z'n groente en toetje nog een slokje water (maar meestal heeft 'ie daar geen zin meer in) en gaat dan zonder problemen slapen. We hebben de laatste fles niet in één keer weggelaten hoor, die hebben we met 30cc per keer afgebouwd tot we nog maar op 90cc zaten. Dat voelde voor mij beter dan 'm in één keer skippen....

Groetjes!

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://b1.lilypie.com/ZZbZp2.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

tweelingbroer Jurian doet het ook op deze manier… is nu aan de 90cc bezig en … het weekend waarschijnlijk stoppen… alleen papa is er niet zo’n voorstander van … die denkt dat ons ventje te kort komt… en dat is toch echt een big-boy dus… wat moet ik nu… het is hier 1 tegen 1…

Je man hoeft echt niet bang te zijn dat Jurian iets te kort komt. Met 9 maanden hebben ze nog maar 2 flessen nodig en halen ze de belangrijkste voedingsstoffen uit groente en fruit. Terwijl ze toen ze kleiner waren juist de belangrijkste stoffen uit de melk haalde en was groente en fruit maar bijzaak.

Dus papa van Jurian, die 90 cc heeft hij echt niet meer nodig.

Groetjes,
Sandra

Lilypie 1st Birthday Ticker

Zie mijn reactie in het andere topic! Weet niet meer welke, hihi.

Groetjes!

Dylano heeft gister voor het eerst een hele boterham op wle nog zonder korstjes.

dus nu is het
180 +6
fruit heel 6+ potje
boterham +150 +5
180+6
groente heel 6+ potje
210 +7 en 4 eetlepels nutrix

Als hij die boterham blijft eten kan dan de fles van 15.00 uur eraf?
Hij eet wel alles op hahahha
Alleen in de papfles wil wel is 20cc blijven staan

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Ja, als hij het brood goed eet zou je de fles van 15.00 uur kunnen vervangen door sap/water/thee met een soepstengel of een liga ofzo. Weer een stapje verder, dat gaat echt snel hè?

Groetjes!

jahhhhhhhhhhhhh gaat echt snel is weer zo groot. Hij heeft hem vandaag ook weer helemaal op dus wil vanmiddag maar wat anders geven als de fles kijken hoe hij erop reageert. maar hoeveel drinken geef je dan? Enne doen ze bij jullie ook zo lang over een boterham dylano een uur maar eet hem wel lekker op maar laat het in zijn wang zitten een tijd hahahaha. Heeft het te druk met rondlijken ed. pfffffff

Groetjes Michelle

Daar hadden we het laatst over in een ander topic. Erik eet z’n brood dus blijkbaar megasnel, want heeft het binnen 10 minuten op (soms zelfs in 5 minuten). Dus tja, wat zal ik ervan zeggen?

Ik heb een tuitbeker waar 250cc in kan. In het begin dronk 'ie hem misschien voor de helft leeg, nu bijna helemaal. Ligt ook aan het weer, hoe warm of koud het is. Bij warm weer wordt er hier gulziger gedronken.

Groetjes!