Voedingsschema 6 MND

Hallo allemaal,
ik kom hier voor het eerst kijken en waag me er meteen maar aan om een vraag te stellen. Ik hoop dat jullie mij goede tips en adviezen kunnen geven?!
Joey is vandaag precies 6 maanden, ik ben een paar weken begonnen met hem fruit te geven, dat ging in eerste instantie goed, maar door zijn verkoudheid, dichte neus en vreselijke hoestbuien, wil hij nu niet meer van het lepeltje eten. Wij willen hem nu eerst op krachten laten komen door flesvoeding en pap via de fles te gaan geven, maar daarna weer over op frui en groenten.
Vraag 1 is: hoe krijg ik het voor elkaar dat hij weer van het lepeltje gaat eten?
En vooral vraag 2: wat voor schema houden jullie aan voor de voedingen?
Ik hoop op jullie reactie’s om vooral hier iets van te leren.

Alvast bedankt.

Groetjes,
San

Als je bovenin beeld zoekt op trefwoord schema of trefwoord voedingsschema, krijg je heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeeeeeeeel voedingsschema’s!

Groetekes, Sje

oke, ga ik doen Sje, bedankt!
Zo zie je maar, ben nog niet zo ervaren met dit forum!

Groetjess

Hoi,

mijn zoontje is 6,5 maand, dus ongeveer even oud. Wat betreft je eerste vraag kan ik niet echt antwoord geven. Dani eet zijn groente en fruit goed en natuurlijk ook met een lepel. Sinds ongeveer een week geven wij pap en dit geven we met een lepel. De ene keer gaat dit beter als de andere keer. Maar dit heeft bij Dani te maken met zijn ongeduld. Als hij echt honger heeft wil hij gelijk eten en niet van een lepeltje. Maar meestal gaat het wel goed.

Wij hebben het volgende schema qua voeding. wij waren bij de 6 maanden overgestapt van 4 naar 3 flessen, maar op aanraden van CB weer naar 4 flessen.

Tussen 07.00-08.00 pap/fles 210 + 7 scheppen
Rond 09.30: fruitpotje 6+
Tussen 12.00-13.00 fles 210 + 7 scheppen (en vandaag hebben we voor het eerst een broodje geprobeerd met een beetje boter. Hij heeft ongeveer de helft van het broodje opgegeten)
Rond 16.00 flesje 210 + 7 scheppen
Rond 17.30: groente 6+
Tussen 19.30 en 20.30 laatste fles 210 + 7 scheppen

Tussendoor krijgt hij soms diksap/rooibosthee/koekje

Nu is Dani wel een flinke eter hoor!!!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

dank je Saro, hier heb ik wel wat aan denk ik!

Groetjes,
Sandra

Saro moet jij dan niet erg veel melk geven volgens het cb???
ik bedoel 4 flessen van over de 200 cc met zijn leeftijd is nogal wat als het cb dan zegt dat je weer naar 4 moet. want hij krijgt ook al maaltijd enzo he

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

mmmmmm nou weet ik het ook niet meer…
Hij krijgt het allemaal wel op…moet ik flessen dan verlagen??

Ojee…help…word hier beetje onzeker van…wil hem ook niet overvoeden…

ik merkte bij dylano dat hij teveel kreeg omdat hij eerst ene half uur ofzo niets meer uitvoerde lag voor pampus om het zo te zeggen in de box. was echt aan het uitbuiken
Ik las in een ander topic dat hij heel druk is dus hij verbruikt ook veel dat moet je niet vergeten, een kindje dat minder doet verbruikt ook minder

Groetjes Michelle

Lilypie Kids birthday PicLilypie Kids birthday Ticker

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Vind 4 ook veel… Hij eet toch ook brood? Ik zou 1 fles geoon verlagen anders. 150+5 of 120+4 als het CB toch wil dat je 4 flessen geeft. Wij waren toen Jesse 6 maanden was overgestapt naar 3 flessen.

Maar ga je nou niet druk maken he!! Je doet het gewoon goed en je gevoel volgen.

Liefs

Lilypie

Ik was ook overgestapt op 3 flessen, maar volgens CB moet ik dus voorlopig 4de fles ook geven. Zij geven aan als hij geen trek heeft dan laat hij het vanzelf wel staan…nou ja Dani dus niet.

Ik denk dat ik de fles van 16.00 (die ik er dus uit had gehaald eerst). Gewoon ga verlagen naar 150 cc + 5 scheppen. En verder kan hij rond dat tijdstip van thee/koekje ofzo krijgen. Is misschien beter.

Brood heeft Dani vandaag voor het eerst gehad (was hooguit een half broodje) en daarna nog een hele fles.

Ja stom he…ga ik ineens weer twijfelen. Eerste twijfelde ik aan de 3 flessen, daarna toch overtuigt dat dit goed was en nu weer twijfel dus. Ben vandaag ook een behoorlijke twijfelmuts…nou ja komt wel weer goed…

Als hij straks een heel broodje eet kan die 4de fles er gewoon af. Bij ons is de fles van 15.30 toen komen te vervallen. Jesse krijgt nu na zijn broodje 150+5. Bij ons zag het er met 6 maanden zo uit.

7.00: 180+6 + 6 Bambix
9.30: fruit
11.30-12.00: Broodje + fles 180+6 (met 7 maanden 150+5)
15.30: soepstengel of liga en uit tuitbeker water of diksap
18.00: groente
19.30: 180+6

Nu krijgt hij na zijn groente yoghurt en 90+3 en volgende week wil ik die fles helemaal weg laten maar dat vind ik nog een beetje eng.

Liefs

Lilypie

Blijft allemaal spannend he… Mooi schema trouwens!! Schema van Dani zag er een beetje hetzelfde uit. Hij krijgt in zijn fles (en met pap) alleen wat meer melk.

Ga toch nog even aankijken wat ik ga doen…En wat jij zegt als het boordje goed gaat dan gewoon weer de middagfles eraf. Nu dan gewoon wat minder in de fles en daarna kan hij dan nog iets krijgen als hij nog niet voldaan is.

Helemaal goed toch! Ik was ook zo onzeker daarover hoor je bent niet de enige

Liefs

Lilypie

Je bent inderdaad niet de enige die altijd twijfelt. Ik heb ook zo lopen tobben, maar op advies van alle moeders van ‘ikkeben’ ben ik mijn gevoel gaan volgen. Het schema van Demi ziet er nu als volgt uit:
8.00 uur pap 180
10.30 uur fruithapje 4+
13.00 uur fles 180
16.30 uur groente 6+
19.15 uur fles 180

Het gaat hartstikke goed! Ik heb nu het idee dat ik zijn eten er niet in hoef te proppen. Demi is tevreden, dus ben ik het ook! Dus ook mijn advies aan jou: volg je gevoel en laat je zeker niet onzeker maken door dat rotte cb!!!

Succes!
Saskia

@ Wil, heb je ook gelijk in hoor! Moet ook leren om me eigen gevoel gewoon te vertrouwen. Maar daar ben ik af en toe echt een muts in. Heb ook besloten om hem geen hele fles te geven rond 16.00 uur. Misschien een klein flesje ofzo…

Vandaag op het KDV heeft Dani bijna een heel broodje op gegeten, dus dat gaat ook goed!

Volgens mij is Bo ook een heerlijk ventje en wat ik zo allemaal lees gaat het erg goed met hem. Al blijven er natuurlijk altijd baby “kuren”. Maar dat hoort er nou eenmaal bij. Dan worden wij moeders ook weer even getest en daar worden we volgens mij alleen maar meer ervaren door

Hoi Wil,

Ik zie dat je Bo 's middags thee geeft met 2 schepjes melk. Is dat opvolgmelk? Of hoe maak je die thee?
Ik heb Demi ook geprobeerd thee te geven maar hij hoeft het niet! Hij duwt z’n speen eruit met z’n tong. Zal ik een tuitbeker proberen of is ie daar nog te jong voor?

Saskia

Hoi Saskia, ik ben Wil natuurlijk niet maar reageer toch even Je zou het met een tuitbeker kunnen proberen, al denk ik dat de gaatjes nog iets te groot zijn en het daardoor wel te snel gaat. Of je moet het zelf rustig in zijn mondje toen. toevallig heeft Dani eergister thee uit een beker gedronken. Hij vond dit geweldig! Uiteraard moest ik de beker goed vasthouden en bracht ik het rustig naar zijn mondje, maar hij vond het erg leuk en heeft ook een paar flinke slokken thee gedronken. Uit het flesje wilde hij het ook niet. Het wordt wel een beetje een natte boel…want niet alles blijft in zijn mondje

Ik zie wel dat ik gewoon moet blijven proberen. Ik heb liever dat hij eerst thee drinkt ipv diksap…

Ik ben ook Wil niet, maar Merel wilde eerst ook geen thee. Ik heb er een beetje opvolgmelk in gedaan (eerst een schepje en daarna steeds minder). Nu drinkt ze het wel. Als je warme thee hebt, kun je de poeder er zo in oplossen. Ik heb het in een flesje gegeven omdat met de beker nog niet zo geweldig ging. Gaat nu ook steeds beter. Gewoon blijven proberen. Suc6!

Groetjes Natasja