Voeding

heey allemaal

ben nieuw hier en wilde meteen om advies vragen
mijn kleine man nu 3maanden krijgt 5flessen
2uur na elke voeding heeft ie honger krijgt flessen van 180
nou hebben we gister avond na de fles een fruithapje geprobeert
en om 7uur leggen we hem standaard op bedje en normaal moeten we hem wakker maken om 11uur voordat we naar bed gaan voor de laaste fles maar we zijn gister in slaap gevallen en heeft meneer gewoon doorgeslapen tot 6uur vanmorgen hij is behoorlijk ochtendmens hahah maar mijn vraag is nu wat zou een logisch schema zijn??
is me eerste kindje en iedereen zegt weer wat anders hoe maakten jullie de overgang naar potjes en dus maar 4flessen melk??
en is die daar nog niet veel te jong voor:S

alvast bedankt wendy

Gewijzigd door - XXwendyXX op 13 Jan 2009 08:39:01

Gewijzigd door - XXwendyXX op 13 Jan 2009 08:43:56

Gewijzigd door - XXwendyXX op 13 Jan 2009 08:51:37

Gewijzigd door - XXwendyXX op 13 Jan 2009 08:52:13

Gewijzigd door - XXwendyXX op 15 Jan 2009 07:09:15

met 3 maanden al fruit is echt nog veelste jong hoor
ik zou andere voeding halen vor hongerige babys

bijna 4maanden hij zit aan de pepti dus mag geen hongerige baby’s
maar ik vind ook dat ie te jong is voor fruithapje maar heeft er geen last van gehad tot nu toe en zijn wel maar paar lepeltjes geen heel potje
alternatief is 2flessen in 2uur tijd:S

2 flessen in 2 uur tijd niet te veel geven anders gaat ie echt spugen

bel het cb anders effe of je huisarts

heb net cb aan de tel gehad en idd gewoon doorzetten met 5flessen en dat 2weken zien te overleven en niks extra’s geven en anders wat pap ervan maken

weet niet hoe zwaar en lang jouw kleine is? maar mij adviseerde ze wel bij de 4 maanden al om fruithapje te proberen en/of evt groente. Je hebt die potjes ook niet voor niks te koop in de winkel… dus als jij er een goed gevoel bij heb gewoon geven!

Mijn zoontje is nu 6 maanden en … wil nog niks van groente en fruit weten… maar er zijn er genoeg die het bij 4 maanden geven! Let wel op of hij geen allergie krijgt. Dan kan je het beste eerste paar keer hetzelfde geven van 1 soort. Bijv 3 dagen alleen banaan, daarna 3 dagen alleen peer etc.

Maar vooral volg je gevoel én dat heb je al gedaan want je had hem wat gegeven dus… ik zou doorzetten en blijven aanbieden. Het cb geeft advies maar is niet verplicht om daar naar te luisteren (ik heb wel geleerd om juist niet te luisteren haha)

Hoi Wendy,

Wij moesten Tim ook altijd om 23.00 uur wakker maken voor zijn laatste voeding. Toen hij 3 maanden was zijn we gestopt, omdat hij al boven gemiddeld zat met zijn gewicht. Ondanks dat we hem niet meer wakker maakte voor zijn 5e voeding moesten we hem alsnog om 7 uur s’ochtends wakker maken. Maar van het CB moesten we hem toch tot 5 maanden wakker maken voor zijn 5e voeding. Dus zijn we weer opnieuw begonnen met wakker maken en na 5 maanden gestopt. Die voeding is bij ons gewoon weggevallen, zonder moeite. Dus we hoefde niet af te bouwen ofzo. Met 4 maanden moesten we beginnen met een fruithapje. Dus als jullie kleine 4 maanden is zou je het gewoon kunnen proberen. En inderdaad wel goed in de gaten houden hoe hij reageert.

Groetjes,
Sandra

hij is 61centimeter en weegt 6600gram dus gewoon super nou het cb zegt dat ie mischien huilt omdat ie aandacht wilt alsof die dat niet krijgt
het vervelende is dat ie aan de pepti is gegaan vanwege eczeem/uitslag maar tijdens de borstvoeding heeft ie nergens last van gehad terwijl ik liters melk dronk en ook nu blijft de uitslag terug kreren terwijl die al 3weken aan de pepi zit dus ik denk dat ie zo ie zo geen koemelkalergie heeft maar sinds dat ie aan de pepti zit heeft ie dus meer honger

wen

sandra als we hem om 11uur wakker maken voor een fles drinkt ie die met moeite en tussendoorwakermaken op er komt geen boer meer uit dan ligt ie al diep in coma en word alsnog gewoon om 7uur wakker maar denk dat het wel goed is als die in ieder geval wat binnen krijgt om 11uur

en over vruithapje opletten met reactie is heel moeilijk omdat ie dus al wel uitslag heeft morgen gaan we weer naar de dokter en hopenlijk weten we dan eindelijk waar de uitslag vandaan komt

meneertje heeft ook een hele hoge pijngrens zo geeft hij een jengel bij prikjes krijgen til je hem op is die meteen weer stil wel fijn maar ook moeilijk om te zien of die last heeft ergens van.

als je. bang bent dat je zoontje een alergie heeft omdat hij uitslag heeft dat steets terug komt moet je hem eens een keer laten testen op alergieen voordat je ergens mee begint maar niet zeker weet waar het vandaan komt met een bloedtest kunnen en zien ze meteen waar hij alergies voor is .
mijn dochtertje zit al twee jaar aan de diaree en wten nu nog steets niet waar het aan ligt hier wouden ze nu al een half jaar geleden haar een dieet gaan geven omdat ze dachten een koeiemelk alergie als het dieet niet zou helpen weer een ander dieet voor vezels en zo maar ik was er mee niet eens om haar als een test persoon te gaan gebruiken wat goed zal zijn .
en mijn gevoel was ook goed ze heeft en had geen voedsel alergie .
maar en half jaar verder en ze weten nog steets niet wat ze heeft ( ze denken aan peuter diaree)

gr de mama van leyla

veronique daniels

Als wij hem wakker maakte voor zijn voeding van 23.00 uur duurde het ook even voordat hij wakker werd. Hij dronk bijna slapend zijn fles leeg, maar het ging wel snel. Na de fles boerde hij idd ook niet, want dan was hij alweer vertrokken.

Succes bij de dokter morgen en ik hoop dat ze ontdekken waar de allergie vandaan komt.

Groetjes,
Sandra

Ik zou met dat fruithapje wachten, die paar hapjes die hij nu krijgt zullen het verschil niet maken om zijn hongergevoel te verminderen. En met die klachten die hij al heeft, zou ik eerst het bezoekje aan de dokter afwachten.

Als hij 's ochtends om 7 uur helder is na het wakker worden en hij makkelijk wakker wordt, dan zou ik zeggen: die voeding om 23.00 uur heeft hij blijkbaar niet meer nodig. Als hij suf zou zijn 's ochtends of moeilijk wakker te krijgen is, heeft hij hem duidelijk nog wel nodig.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

dank jullie wel voor alle adviesen heb idd besloten om het nu gewoon ff puur op flessen te houden
testen wouden ze nog niet doen omdat ie nog zo jong is maar ga wel even vragen wat de mogenlijkheden zijn om te testen of het idd een allergie is

zo lang al diaree ook heel vervelend
sochtends is die klaarwakker
ik w8 morgen ff af misschie is het wel moment opname met extra honger hij isal heel actief voor zijn leeftijd hij rolt van buiknaar rug en rug naar buik

vervolg morgen middag

Hoi,

als hij vijf x180 krijgt/ mag en hij zou die vijfde eigenlijk om 23.00 krijgen waarom die vijf tijdelijk niet over de dag anders verdelen.
En misschien inderdaad een papafles. Kan je beter geven dan fruit nu al.

groetjes

lon106

nou vandaag gaat het tot nu toe goed ff afkloppen
hij heeft nu 4flessen op dus wat eerder dan normaal en dan de laatste fles ook iets eerder proberen en kijken of dat dat goed gaat

naar lon zijn we al aan het proberen bedankt

las ergens over sprongetjes weet iemand hoe vaak dat voorkomt?
kan dat happen en kanuwen en overkomen als honger ook tandjes zijn?

Over de sprongetjes staat een heel topic in mama’s hoekje, aangemaakt door Asje als ik me niet vergis.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

heey heey

gister weer om 7uur naar bedje sliep snel
de laatste fles naar half 10 ging er helemaal in boertje lukte niet lag meteen in coma meneer kwam wel om 5uur vanmorgen en sliep daarna weer tot 9uur
heeft gister tussendoor minder last van honger gehad
straks naar de dokter en afwachten maar…

wen

Wendy, zou je zo vriendelijk willen zijn om duidelijkere titels aan te maken? Help kan van alles betekenen. Als de titel wat duidelijker is heb je grotere kans op meer reacties. Zie ook het topic wat over “duidelijke titels” gaat.

Groetekes, Sje

quote:
hij is 61centimeter en weegt 6600gram dus gewoon super nou het cb zegt dat ie mischien huilt omdat ie aandacht wilt alsof die dat niet krijgt het vervelende is dat ie aan de pepti is gegaan vanwege eczeem/uitslag maar tijdens de borstvoeding heeft ie nergens last van gehad terwijl ik liters melk dronk en ook nu blijft de uitslag terug kreren terwijl die al 3weken aan de pepi zit dus ik denk dat ie zo ie zo geen koemelkalergie heeft maar sinds dat ie aan de pepti zit heeft ie dus meer honger

wen

ook ik ken dit probleem! mijn dochtertje wou niet meer drinken daardoor dachten zij aan koemelk allergie ik pepti halen bleek dat t niet te zijn na 2 dagen weer overgestapt op kruitvat en dat ging super. ook ik zit op 4 voedingen van 180 ml ipv 5 voedingen van 150 zo kom ik toch nog op het zelfde uit ongeveer. ook zei het ziekenhuis dat ik het prima deed en wat dacht je het cb zegt me gewoon recht in me gezicht dat ik te weinig eten geef waardoor ze niet goed aankomt terwijl ze minimaal 125 gram aankomt per week meer dan mag officieel. het zijn gewoon zeikerds daar!

groetjes

k ben zo als ik ben. wees jezelf en geloof in je zelf doe wat jou het beste lijkt

ik heb een babay genaamt milou 3 maanden en 2 weken oud.

nou mijn gevoel klopt dus idd het is geen allergie want het zit alleen op plekken waar die zelf bij kan knieen buik nek wangen en mijn huisarts denkt gewoon aangeboren eczeem dus het cb zit er volkomen naast hij krijgt nu hypo allergeen en moet ik een week doen en pas als er ergere reactie’s optreden dan eczeem moet ik weer bellen voeding om 10uur gaat goed vanmorgen kwam meneer zelf om 7uur en de huisarts zegt ook als het niet aan de melk ligt en hij krijgt nu in eens geen melk meer kan die daar juist ook ontevreden van worden bijvoeding tog nog even wachten omdat ie wel een vergrote kans heeft voor allergieen
nou maar hopen dat het goed gaat :smiley:

wen