Hallo moeders,
Demi is nu 6 weken en 5 dagen (houdt er rekening mee dat ze 5 weken te vroeg is).
Nu merk ik dat ze toch wat langer slaapt en toch wat meer wakker wilt zijn tussen de voeding van 17 uur en 20 uur. Nu vraag ik me af of het te vroeg is om op 6 voedingen over te gaan incl. de nachtvoeding…! Wat hebben jullie gedaan ? Ze is nu rond de 4 kilo dus ik denk dat het wel kan en vandaag kwam ze om vanmorgen 7 uur, 11 uur en na de wandeling moest mijn vriend haar om 15 uur wakker maken. Daarna is ze klaar wakker en om 16.15 in de box in slaap gevallen dus ligt nu lekker op bed en wil dan pas weer een voeding om 19 uur en 23 uur doen en dan nog de nacht. Of vinden jullie dit te vroeg om op 6 voedingen over te gaan ? Wat is jullie ervaring ?
Liefs Natasja
Voeding
hoi hoi
nou volgens mij als ze 4 kilo is mag dat hoor
moet je even op het pak kijken
het ligt er ook aan hoeveel je in de fles doet
ik krijg het met die van mij niet voor elkaar
ik zit nu op 6 voedingen en ze heb snachts niks meer
dus gewoon om de drie uur
maar zij drinkt geen hele hoeveelheden dus dan maar
wat minder in de fles en wat vaker
maar als ze 4 uur kan moet je het doen hoor
volgens mijn pak mag ze 5 x 135 of 165
nancy mama van randy 10 damon 7 en chloe 3 mnd
Hoi Natasja
Bij ons is dat heel geleidelijk gegaan, weet eigenlijk niet zo goed meer wanneer en hoe
Als je denkt dat Demi genoeg heeft aan 5 flessen dan denk ik dat je het wel kunt proberen, en anders merk je het gauw genoeg en geef je haar alsnog extra.
Is het alweer een beetje rustig met poepluiers en het teruggeven van de voeding?
Liefs Wendy
Hallo,
Nou tot nu toe gaat het goed. Het is nu bijna 18 uur en heb haar nog niet gehoord. Ben benieuwd. Ze komt 's nachts nog wel dus overdag 5 voedingen en 1 's nachts. Volgens mijn pak moet ik 5 voedingen per 24 uur geven als ze tussen de 3.5 en 4 kilo zit en dan 120 CC, maar dan krijgt ze er 6. Ben ik daar niet te vroeg mee ? Ik heb het gevoel dat ze het aankan, maar ben bang dat ze dan misschien te weinig krijgt, eigenlijk onzin natuurlijk want volgens het CB en het pak moet het kunnen. Tevens moet een kindje 150 cc per kilo drinken dus 150 x 4 = 600 en ze krijgt 6x 120 CC dus dat is 820 dus eigenlijk veel te veel.
Hoeveel krijgen jullie kindjes ? Demi dringt overigens altijd alles op ! Dat is gewoon een hongerig kindje denk !! hahaha
Natasja
hoi hoi
6 voedingen is heeeeel normaal hoor op die leeftijd
mijn meisje is 3 maanden en die krijgt er ook nog 6
ik heb het met die jongens ook altijd zo gedaag
en als ze straks fruit tussen door mogen kan er ook
weer een fles af om dat er dan meer tijd tussen kan
maar als straks de nachtvoeding wegvalt
heeft ze ook alweer een fles minder
ik heb ook steeds het idee geef ik haar te veel dan weer te weinig
zo blijf je aan klooien tot ze met de pot mee eten hoor
de mijne heeft 6 flessen van 150 ben ik net verhoogd hoor
ze zat op 6 van 135 en ik weet donderdag pas hoeveel ze weegt
Nancy,
Maar jou meisje is al 3 maanden en die van mij pas dinsdag 7 weken en is te vroeg geboren of maakt dat niet uit ? Ik vind het zo moeilijk te bepalen ! In het boekje van het CB staat: Voedingsschema vanaf 2 weken, 3000 tot 4250 gram 6x 80-110 CC volledige zuigelingenvoeding en vanaf`1 maand 3400-4750 gram overgaan naar 5 voedingen van 110-150 CC. Dus ik denk dat het wel goed kan, maar ze krijgt nu per fles 125 CC, maar spuugt ook nog best veel, dus ben bang dat ze te weinig krijgt !
Natasja
hoi hoi
dus dan heeft ze 7 flessen van 125 met de nacht erbij??
of heb je nu 5flessen op de dag en de 6de snachts
volgens mij heeft dat ze te vroeg geboren is niks met de
voeding te maken hoor het gaat op gewicht en leeftijd
dus vanaf de dag dat ze geboren is gewoon tellen
die van mij heeft ook heel lang 7 voedingen gehad hoor
en toen dronk ze dus volgens het pak veel te veel
toen ging die nacht eraf met 8 weken toen dacht ik ook weer
dat ze te weinig had
ik keek gewoon op het pak mocht ze 5 keer 165 en dat is het zelfde als
6x 135
omdat die van mij gewoon geen grotere flessen drinkt en de hele dag wakker is
dus om de 4 uur voor mij geen optie is
ik weet zeker dat jou meisje echt niet te weinig krijgt hoor
bel anders bij twijfel gewoon het cb dan weet je het zeker
ik heb het even opgezocht die van mij dronk met 5 weken 7x 100
en met 10 weken 6x120-125
Op dit moment is er hier in huis ook iets raars aan de hand, ze is twee weken van de nachtvoeding afgeweest maar nu komt ze weer
Kan haar laten huilen, troosten maar het maakt allemaal niets uit, ze wil gewoon eten
Dus staat mams midden in de nacht flesjes te maken, hiep hoi(not)
Zal wel ff een fase zijn…
Dus wij zitten hier op het moment op 6 flesjes a 200 cc per dag…
Liefs Wendy
haha wat voel je je eenzaam dan he snachts
rillend in de keuken met een fles hihi
zij slaapt van af 8 weken door
en nooit een terugval gehad gelukkig
maar ik ben die van 23uur zat hihi
ze heb m nog nodig hoor want hij
gaat er slapend in een teug in
ach is ook zo weer over (niet zeiken nans)
Onze Tommie is ook 5 weken te vroeg geboren en was op 4 weken al op 6 voedingen en na 6 weken al op 5 voedingen. Wij deden hem telkens een beetje meer in de fles en lieten hem telkens zelf drinken tot hij echt niet meer wou. Daarna wachtten we tot hij toonde dat hij terug honger had. Het is dus zeker niet te vroeg om te minderen met aantal voedingen.
Nou gelukkig maar dan hoef ik me daar geen zorgen over te maken. Ze krijgt dus 5 voedingen overdag en dan nog 1 in de nacht, want die wil ze ook echt hebben, maar dan geef ik wel minder, zodat ze die misschien ooit eens over gaat slaan. Dus overdag om de 4 uur en dan nog een nachtvoeding ! Dus in totaal 5 van 120 CC en 1 's nachts van 90 CC. Dus dan heeft ze 690 CC over heel de dag en nacht. Is volgens CB voldoende dus ga me maar geen zorgen maken.
Ze wordt wel steeds wakkerder en dat is echt grappig, want ze kijkt dan net alsof ze het allemaal al begrijpt !
Mayna, dus jou kindje is ook 5 weken te vroeg geboren ? En je bent ook vrij snel op minder voedingen overgegaan ? Had je ook dat hij veel deed spugen toen je de voeding op deed hogen ?
En Wendy, jij dacht dat je lekker van de nachtvoeding af was ??? Dat is minder zeg, maar ja misschien is het maar een fase en heeft ze het even nodig, maar wie weet ben je er zo weer vanaf ! Kunnen we elkaar 's nachts wel ff bellen als wij samen rond half 4/ 4 uur de fles zitten te geven hahahahahahaha ! Ja je voelt je dan echt een beetje zielig. Iedereen ligt lekker te slapen en wij zitten daar een voeding te geven ! Doe je dat beneden geven of blijf je lekker op je bedje liggen ? Ik kijk door de weeks altijd "De wereld draait door ". Gaat de tijd lekker snel en is best een leuk programma, ja je moet jezelf een beetje bezig houden tijdens de voeding anders val je misschien in slaap !
Liefs Natasja
Hey Natasja,
Tja gezellig is anders, maar meestal maak ik het flesje en heeft ze m binnen 5 minuten op. Dus het duurt niet langer dan een kwartiertje voor ik weer in bed lig, alleen kom ik moeilijk weer in slaap terwijl madame al weer slaapt als ik haar neerleg
Ach het gaat wel over voor ze een puber is
Hier nog een fan van dwdd, maar ik kijk het al als het 's avonds komt
Ik probeer het altijd zo stil mogelijk te houden, geef meestal ook geen luier tenzij het echt heel erg is…
Liefs Wendy
Multimutsje, dat hadden wij ook. Tommie wordt soms nog wakker voor een fles je en is ondertussen 1 jaar. Het is gelukkig heel zelden en hij slaapt direct na de fles. Wij kunnen hem ondertussen wel opvolgmelk geven die ik enkel moet opwarmen dus dat scheelt in tijd en moeite. Wij hebben wel zo’n routine aangeleerd dat we alles donker houden (alleen licht in aangrenzende ruimtes) en hem 5 min na zijn fles terug in bed stoppen.
Natasja, yep, onze kleine kapoen is idd ook 5 weken te vroeg geboren maar geen nood hoor, ze halen dat supersnel in vind ik. Hij spuugde ook maar wij zijn overgestapt op AR voeding omdat er nogal veel allergieen in de familie zitten en dat scheelt een pak.
Nou ik ben ook overgestapt op AR want dat spugen is echt heftig, maar echt veel helpt het niet, maar alle beetjes helpen. Misschien is het ook omdat ze voor haar gevoel meer krijgt dan normaal omdat ze nu natuurlijk om de 4 uur moet eten dus heb haar fles opgehoogd met 10 cc en dat is misschien teveel voor haar en moet ze daar nog ff aan wennen.
Demi heeft heel veel zuigbehoefte dus als ik haar gewone fles geef dan heeft ze die ook binnen 5 min op, maar dan wil ze de tut dus geef haar de fles waar ze moeite voor moet doen en ben dan toch 20 min. bezig s’nachts ! En om dan in het donker te gaan zitten en geen tv aan dan val ik in slaap ben ik bang. De tv staat wel heeeeeeel zacht en ze valt daarna ook gelijk in slaap als ik haar op bed leg !
Natasja
Ik weet dat als ik de tv aanzet, ik dan helemaal niet meer slaap, dus het is meer voor mezelf dan voor die kleine
Liefs Wendy
dames
alles wat ze op de dag te kort komen
halen ze snachts in he
dus vol tanken !!! hihihi
en in de laatste fles een lekkere scheut meer

Ja dat doe ik ook al, want 's avonds om 23 uur krijgt ze al bijna 10 cc meer dan overdag, dan slaapt ze ruim 4,5 uur en dat is toch wel lekker en soms wordt ze pas om half 5 wakker dus dat is lekker. Die nachtvoeding is wel heftig, maar vind het ook wel fijn dat ze overdag nu (als ze het volhoudt) 5 voedingen heeft kun je toch iets meer doen voor mijn gevoel en er een keer lekker op uit. Ben net met haar gaan wandelen en ben nu pas thuis. De zon schijnt weer heerlijk hier in Oosterhout en daar moeten we van profiteren zolang het kan, want volgende week wordt het weer minder. Veel regen en dergelijke, nou dan ga je er ook niet opuit.
Liefs Natasja
ja en ineens gaan ze doorslapen
en dan schrik je ook weer van
al heb je nu het gevoel dat het nooit
overgaat snachts hihi nou geloof me
dat duurt niet lang meer
die van mij heeft ook heel lang op half 5 5 uur gezeten
en ineens 7 uur heel apart is dat
en dat is lekker hoor even geen onderbreking in de nacht
voel je je meteen lekkerder smorgens