Voeding

Ja dat geloof ik graag. Soms ben ik ook echt helemaal gebroken, want wil de voeding van 7 uur dan ook wel aanhouden dus moet wel de wekker zetten anders loopt heel mijn schema door de war hahahaha.
Ik heb gelukkig wel het geluk dat mijn manneke heel veel thuis is en dat we het af en toe af kunnen wisselen, want het breekt je wel op ! Petje af voor de moeders die er helemaal alleen voor staan en dus elke nacht/avond/ochtend er uit moeten. Als mijn manneke werkt dan doe ik die ook allemaal, maar vind het dan ook wel lekker als hij dan de dag erna weer thuis is want dan kan hij die ook doen en wisselen we het lekker af. Heerlijk !
Ja een vriendin van me zei laatst “als Demi doorslaapt dan vindt je dat heel vreemd, want dan ben je dus bang dat je ze die nacht niet gehoord hebt”. Nou ben benieuwd wanneer ze door gaat slapen, maar ben ook al ontzettend blij met de 5 voedingen overdag en dan die 6e voeding van 's nachts, ja dat is dan maar ff zo !
Liefs Natasja

nou is toch goed zo
als zij het er lekker op doet
elk kind is anders
die van mij drinkt nu ook de flessen goed leeg
ga ook eens om de 4 uur proberen weer
ben benieuwd
maar omdat ze de hele dag wakker is duurt dat lang
hoor en ze piept na drie uur al dus
als het niet lukt lekker pech
volgende maand mag ze fruit en dan proppen we die
ertussen hihih

nancy mama van randy 10 damon 7 en chloe 3 mnd

Zo is het hoor Nancy, als ze erom vragen dan moet je het gewoon lekker geven, maar demi houdt het lekker vol tot nu toe dus hoop dat het zo aanblijft.
Als demi de nacht zou laten staan en om de 3 uur zou komen dan zou ik dat ongelooflijk lekker vinden, maar zo vind ik het ook heerlijk. En eten hebben ze gewoon nodig dus lekker geven. Je kan wel proberen natuurlijk en ze mogen best even huilen natuurlijk. Gisteravond begon demi om 18.35 te huilen, maar niet voluit dus heb haar toch hoe moeilijk ik het vindt toch laten liggen tot
19 uur ! Het gekke is dat we haar om 23 uur weer wakker
moesten maken, maar ja dat is niet anders.
Wanneer mogen ze van die fruithapjes ?
Natasja

oo mijne is 2,5 maande n krijgt 4 voediingen van 180???
is dat weinig??
groetjanneke

Ik ben met fruithapjes begonnen met een kleine 4 maanden, ze begon te smakken met haar mond en toen ben ik er maar wat in gaan stoppen
En ze vond het maar wat lekker, en nu zitten we op een flinke hap per dag, heb ik ook weer wat te doen, wassen
Wat niet echt leuk is, want die hapjes krijg je niet makkelijk uit

Liefs Wendy

nee joh niet te weinig
maar best veel per fles
ligt ook aan het gewicht
als het goed gaat gaat het goed hoor

He Janneke,
Hoe zwaar is jou baby’tje ? Demi is bijna 4 kilo en krijgt 5 voedingen van 120 en de nachtvoeding van 85/90 cc !
Slaapt jou baby al wel lekker door dan 's nachts ? Krijgt jou kindje dan om de 5 uur voeding of hoe regel je dat ?
Groetjes Natasja

hai hai
ja het is natuurlijk wel een verschil, jouw lieve schatje is te vroeg geboren, mijne op tijd en hij was 7 pond , nu al wel 10 a 11 pond, hij is lang!!
ja hij slaapt al door. kwart over 8 de laaste fles, en dan gaat hij door tot 7 uur soms kwart voor 8, ik laat er soms 5 uur tussen ook wel 4,5 uur overdag!! ligt een beetje aan mijn schema!! ja het gaat allemaal een beetje vanzelf eigenlijk.
op een gegeven moment zei het cb je mag op voeren naar 180 5 voedingen maar daar komt hij echt niet voor.
maar ik heb niet van die hongerige kids me dochter sliep na 4 weken door van half tien tot half tien en die had toen al 4 voedingen, en ze groeide als een beer. ze lag altijd op de bovenlijn.
waarschijnlijk heeft jou moppie dat nog wel nodig, het is ook wel een beetje zoeken hoor, op een gegeven moment dan gaat het vanzelf.
misschien kan je wat opvoeren en iets langer ertussen laten!! wil je graag van een voeding af??? nee als ze 8 pond is mag ze in principe wel naar de 6 voedingen!! als ze 8 pond zijn mogen ze ook al doorslapen dus als het lukt mag ze volgens mij wel naar 6 voedingen hoor!! ( ik las nog ff je verhaal, zoeken is het altijd ff he??)
nou succes ermee ik hoor wel weer!!

lieve groet janneke

hai nancy
ja best veel he, ik moest het opvoeren van het cb omdat hij 5 cm was gegroeid in 4 weken, dat is best wel wat, dus zeiden ze van hup opvoeren naar 180!!

ja baas!! haha!!
leive groet Janneke

Janneke,
Demi zit nu op 6 voedingen en daar doet ze het tot nu toe goed op, maar daar zit wel een nachtvoeding bij en er zit telkens 4 uur tussen en die heeft ze ook echt nodig die nachtvoeding anders zou ik op 5 voedingen zitten en dat is nog echt te weinig. Ze komt er zelf ook om 's nachts dus voorlopig zit ik daar nog aan vast ! Vindt het nu nog niet zo erg, maar als ik straks weer moet gaan werken dan is het wel heftig dus hoop dat ze straks over een week of 7 wel doorslaapt, maar ja dat is voor latere zorg !
Liefs Natasja

ja nee als het cb het zegt
hahahahah daar luisteren we naar toch??
hihi nou ik zou het er niet inkrijgen hoor
ik heb kinderen met kleine maagjes hahahah
weet je er veranderd zoooo veel
ik moest met die jongens tot 6mnd savonds voeden
om 23uur ik weet niet of dat nog steeds zo is???
zal het eens vragen donderdag dan mag ik weer
joepiiii

Nancy,
Volgens mij moeten we inderdaad om 23 uur ook nog voeden, maar doe jij dat niet dan ? Jou dochter slaapt al lekker door dus hoe laat krijgt die de laatste fles ?
Er veranderd altijd weer wat !
Liefs Natasja

hoi natasja
ik voed haar om 23uur nog hoor
bij die jongens moest dat tot 6 maanden
omdat er niet langer dan 10 uur tussen een voeding mag
ik weet alleen niet of dat nog steeds tot 6mnd is of misschien
is het veranderd naar 4 of 5 mnd ???

hai hai
klopt er mag niet meer dan 10 uur tussen zitten, maar de mijne taalt er niet naar.
dus vindt ik het wel best, bij ons zeggen niet voor de 3 maanden, mogen ze dat!!
na ja ik ga me gevoel wel achterna!!
Natasja, nou dan is het toch goed zo, elke keer pakken de kids weer een ander ritme, het is niet bij te houden, dus over 7 weken dan laapt ze vast door!
ik moet over 2 weken alweer en ben blij dat hij doorslaapt!!
ik heb ontslag genomen maar ben oproepbaar, dus de 16 de mag ik weer een dagje, best ff lekker!!
groetjes Janneke

Ja zo is het maar net, maar nou gaat het twee dagen goed en nu lijkt het net alsof ze weer eerder komt om haar eten. Wat adviseren jullie ? Moet ik volhouden en de voeding verhogen of moet ik weer terug zakken naar 7 voedingen ? Moeten ze ook niet aan dit ritme wennen ??? Vind het zielig om haar te laten huilen, maar om de 3 uur is te kort dan moet ik haar wakker maken. Ik vind dit moeilijk ! Misschien moet ik kijken of ze meer eten wilt en dan toch weer net als de afgelopen 2 dagen om de 4 uur of zeggen jullie “ga weer minder eten geven en blijf op 7 voedingen”. Wil natuurlijk wel dat ze er aan gaat wennen, maar ben benieuwd of dit ook een gewenning nodig heeft ?
Janneke, ja ik hoop ook dat ze dan doorslaapt, maar ja dat hebben we niet voor het zeggen. Succes als je weer moet gaan werken.Mayna, zat bij jou die nachtvoeding daar nog bij of zat je overdag op 6 voedingen ? Moest jou kleintje daar ook aan wennen of is het gelijk goed gegaan ?
Liefs Natasja

ja ik zou wel overgaan op 6, 3 uur er tussen vindt ik wel weinig, anders begin je met 3,5 uur?? ik moest david ook elke keer wakker maken, maar zo komen ze wel in hun ritme!!!
watvind jezelf??? wat zegt je gevoel??
we hoeren weer!! lieve groet janneke

hallo

ik heb delano nu op vijf voedingen in totaal,hij is zeven weken en weegt vijf kilo
en duidelijk was wel dat hij de nacht voeding ook echt niet nodig had ,want hij dronkk smorgens de eerste niet meeer leeg
nu krijgt hij tussen elf en twaalf de laatste ,en meld zich dan wel weer rond een uurtje of half zes zes uur en dan doet hij het goed met de speen .heeft zelfs al een hele nacht soor geslapen van twaalf uur tot half zeven,dus hij kan het wel.nu krijgt hij wel de laatste fles 180 water(dus 200) ,alleen meld hij zich vandaag overdag al weer om de twee drie uurtjes ,dus heb ik het idee dat hij honger heeft .nu hebik de fles van 20 uur ook 180 gegeven kijken wat hij nu doet,volgens het pak wat ik heb (nutrilon)mag hij met vijf kilo 5 voedingen van 180 water en zes schepjes hebben ,dus hopelijk heb ik het goede gedaan.maar goed ieder kind is anders he
groetjes anouk

anouk nelissen

ohhhh janneke lees je laatste tekst eens
hihihihi kan niet hoor op dit forum

Hallo Moeders,
Demi meldt zich nu toch om de drie uur en heb haar vandaag toch elke keer laten huilen, maar kan dat niet meer ! Ze heeft de 6 voedingen overdag gewoon nog nodig. De nachtvoeding is extra (de 7e)en ik denk dat ik eerst moet wachten totdat ze de nacht over gaat slaan voordat ik na ga denken over 5 voedingen overdag. Is blijkbaar te veel van het goede.
Nancy, ik lees dat jij ook nog gewoon op 6 voedingen overdag zit en ook om de drie uur ? Dus eigenlijk is het niet zo vreemd dat Demi ook nog op dit aantal zit. Ze heeft het 2 dagen vol gehouden, maar ze trekt het gewoon niet.
Mag ik vragen wat jou voedingstijden zijn ?
Liefs Natasja

Elk kind is anders denk ik hoor. Sommige eten liever veel in 1 keer en anderen eten liever kleine beetjes. Wij hebben ook zo eentje van de laatste.
Met cb bedoelen jullie waarschijnlijk wat bij ons Kind & Gezin noemt… Daar wordt bij ons ook niet zo naar geluisterd hoor. Hun tips komen soms van pas maar hun “regeltjes” zijn soms zo strikt (geen knuffel in bed, geen tutje, nooit bij mama en papa, laten huilen, etc…) Iedere ouder oet het voor zichzelf aanvoelen denk ik.

Wat betreft de voeding - een nieuw probleem is bij ons opgedoken: onze kapoen valt 'savonds halverwege zijn fles in slaap en wil dan natuurlijk tussen 1 en 2 een extra voeding. Het duurt maar een 20tal minuten maar ik val slecht in slaap en dit is zeker niet zo best voor mijn nachtrust…