Hoi daar ben ik weer hoor met een vraagje haha
het is als volgt mijn mannetje van bijna 10 weken krijgt nog steeds 8 maal een voeding van 120/4 dat is officieel goed want is 1000cc bij elkaar op een dag maar zoals jullie zullen begrijpen word ik gek van 8 keer voeden haha ik lees op de verpakking dar hij eigenlijk nu 165/5 mag maar dan maar 5 voedingen hoe krijg ik dit voor elkaar?ik vergeet te vertellen dan mijn mannetje een spuger is dus na elke voeding gooit hij wat eruit dus daar komt bij dat ik denk dat als ik hem 165 geef in een keer dat he dus 30 cc eruit gooit,ik heb hem al geprobeerd hem om 11uur wat meer te geven maar dan spucht hij dus meer dan normaal eruit!
ik heb al de omneo en dan is de beste van alle die we al hebben gehad haha
Groetjes
Voeding vraagje
Ik zou niet gaan sturen en worstelen met die voedingen. Als je mannetje zich prettig voelt bij die 8 voedingen (zeker omdat het zo’n spuger is en inderdaad meer gebaat is bij 8 kleinere voedingen in plaats van 5 grote), dan gewoon zo laten tot-ie zelf aangeeft dat hij een ander ritme fijner vindt.
Over een paar weken heeft-ie zijn regeldagen weer dus best kans dat-ie dan zijn schema om gaat gooien en dat hij met minder voedingen toekomst.
Dus gouden tip: lekker laten zoals het is. En ja, dat is vermoeiend voor jou, maar dat is even niet anders. Het ene kindje is bewerkelijker dan het andere kindje. Even doorbijten!
Groetekes, Sje
Hoi
Ja dacht ik eigenlijk al hoor maarja ik dacht mischien is er een goude tip voor haha maar het is dus voor jamie niet erg dat hij nog 8 voedingen krijgt?
wat vinden jullie eigenlijk van cb?
ik ben helemaal nerveus ervoor soms want ze zeuren soms zo!
voorbeeld hoeveel slaapt jamie overdags vragen ze ik antwoord niet veel kleine tukjes maar snachts slaapt hij prima ja maar een baby van 10 weken hoort overdags wel goed te slapen tja kan ik het helpen grrrrr
en zijn hoofdje is kennelijk iets kleiner dan het gemiddelde krijg ik te horen dus moet wel in steigende lijn omhoog gaan ja wat willen ze dat ik er aan doe dan?en zo nog 100 zeur dingen lol
Zeker als ze zo klein zijn is het voor het kindje het beste als het kindje zelf aan kan geven wat-ie wil. Zelf ritme laten zoeken.
Wat het cb betreft: er is vorige week ofzo een topic gestart over het cb. Zal het eens opzoeken.
Groetekes, Sje
Hoi hoi Dylano was ook een redelijke spuger en had ook omneo maar dat werkte nog niet genoeg, dus nu krijgt hij nutriton door zijn voeding is johannesbroodpitmeel. Dat maakt de voeding dikker en blijft dan beter in zijn maagje. misschien heb je er wat aan
Groetjes Michelle
Hoihoi,
Ik heb voor Joey ook de Nutrilon Omneo gebruik in het begin. Hij spuugde niet echt veel, maar het was tegen de krampjes. Daar hielp het inderdaat goed tegen, maar het nadeel was wel dat ik ook van 7 voedingen terug ging naar 8, omdat Omneo lichtverteerbaar is. Dus misschien is het met Omneo sowieso moeilijker om langere tijden tussen de flessen te laten zitten…
Groetje Anouk
Eh als ik even mag reageren. Morgan was ook een spuger. Volgens het CB moesten we Omneo gaan proberen want daar zou nutriton in zitten. We hebben het een week gebruikt en het was een hel. Ze spuugde 2 keer zoveel en had weet ik niet hoeveel honger want het spul is licht verteerbaar. Ik ben op de Nutrilon site gaan kijken en daar stond Nutrilon A.R. op. A.R. staat voor Anti Reflux. Hier zit Nutriton in en de samenstelling van vet en eiwitten is anders waardoor spugen minder wordt. Bij morgan hebben we nooit meer last gehad en konden we haar voedingen naar de standaard verhogen zonder problemen. Zelf het CB heeft toe moeten geven dat ze fout zaten. Niet dat ik zeg dat je iets moet doen, maar ik raad het je aan. Baad het niet dan schaad het niet.
Groetjes,
Michèle
o jeetje oke nou ik heb inderdaad van alles al geprobeerd en cb zei inderdaad omneo en ik heb inderdaad het idee dat hij de hele dag honger heb maar kan hem niet meer geven want dat spucht hij inderdaad uit!
Kan je die AR ook in de supermarkt halen?heb hem noooit gezien?
Ja de meeste supermarkten hebben hem wel en anders etos of kruitvat. Hij is Oranje van kleur. Ik zou het als ik jou was proberen want best grote kans dat ie dan wel gewoon 5 flessen pakt en minder spuugt. Morgan had ook echt last van haar keel gekregen door het opgeven. Daarmee was ze er vanaf en werd zij ook een stuk vrolijker. Ze bleek ook kiss te hebben dus toen ze daar voor ook behandeld was had ik eindelijk een leuk kind. Begrijp me niet verkeerd hoor, maar ze huilde 10 uur per dag. Officieel mag het dan geen huilbaby heten, maar geloof ze de frustratie is net zo groot.
Groetjes,
Michèle
Ja kun je gewoon in de supermarkt halen. Gewoon uitproberen en niet na 1 dag resultaat verwachten. En niet al te veel naar het cb luisteren. Maar hier werkte de omneo met de nutriton wel maar is bij ieder kind verschillend en ik denk dat nurtilon a r goedkoper is dan als je en omneo en nutriton moet kopen
Groetjes Michelle
Ja is het ook Michelle, plus dat het nog steeds lichtverteerbaar is en dat ze dan nog hongerig blijven. Hij is 12 euro geloof ik. Enne wij hebben wel uiteindelijk met nutriton en gewone nutrilon afgebouwd, maar dat kon omdat Morgan haar spugen door de kiss kwam, kan dit niet dan is er gewoon Nutrilon AR 1, 2 en zelfs 3 geloof ik.
Groetjes,
Michèle
Word gek van al die verschillende voedingen haha maar ik denk dat ik dat is ga proberen want jamie komt nu al steeds rond de twee en half uur en spucht inderdaad dus kan hem nooit meer geven!
en ik denk dat hij inderdaad vaak huild omdat hij honger heeft!
ja weet wel hoe het is om een huilende baby te hebben hoor pffff jamie lacht gelukkig nu wat meer dan eerst maar hij krijst als hij moe is om maar niet te hoeven slapen snachts gelukkig niet!
Dylano zit nu op de gewone nutrilon en nutriton. Maar moet wel zeggen de ene dag gaat het beter als de andere. Dus zit nog even de twijfelen van hoe of wat. En inderdaad is hij nadat hij van de omneo af was 1400 gram in 6 weken aangekomen zegt ook wel wat. daarvan waren 3 weken pepeti en toen kon ik daar weer mee stoppen, heb geluk dat Dylano heel makkelijk met eten is want hij heeft al 3 soorten gehad en drinkt alles net zo makkelijk op
Ik blijf die goden verzoeken hè.afkloppen maar weer
Groetjes Michelle
Als je op hetzelfde mertk blijft gaat het wisselen wel wat makkelijker alleen van merk wisselen geeft meer problemen. Enne inderdaad gewoon doen. Bij morgan gaf het na een week ongeveer resultaat (100%) maar we merkte na 2 dagen al verschil. Zo ie zo omdat ze verzadigder was
Groetjes,
Michèle
mijn moeder roept de hele tijd nou vroeger hadden we maar 1 soort hadden we dat moeilijke gedoe gelukkig niet !Word ik gek van van die zin!
Vroeger was alles beter mammietammie hahahahha.
En zit er veel verschil tussen de Ar en De gewone Michèle ten opzichte van het vol zitten?
Groetjes Michelle
Ha ha ha mijn moeder is juist jaloers op ons dat je juist nu zoveel meer keuzes hebt. Vooral in flessenvoeding (ik heb ook geen bv gehad) en ook in potjes
Enne CB is hier omgedoopt tot concentratiebureau… uitleg nodig??
Groetjes,
Michèle
niks van aan trekken, van mn schoonmoeder hoorde ik de hele tijd dat Sofie te mager was, ze had geen bolle wangetjes. nou ik vind/vond van wel. al is het wel moeilijk omdat de hele tijd te horen. Als je kind tevreden is en jij ook is het goed!!!