Hoe serieus nemen jullie het CB

Hallo,
mijn vraag is hoe serieus jullie het CB nemen. Emma is nu ruim een half jaar en is nooit een goed flesdrinker geweest. Ze drinkt de 2 eerste flesen van de dag heel slecht. NU hadden we een ander schema waardoor ze terug ging naar 3 flessen met fruit en groente. Maar van het CB mocht dit niet, ze moet 4 flessen, wat voor Emma bijna onmogelijk is. Ze wegt 8 kilo en is 68 cm, dus lekkere stevige baby. Ons nichtje (1 dag jonger) is 7 kilo en 65 cm, daar gaf het CB als reactie op een schema met 3 flessen dat het prima is!
Ik vind dit erg raar…
wat moet ik nu doen?

groetjes gidget

Met een hele grote korrel zout.
Mijn neefje is 8 dagen ouder dan Roy en zit bij een ander CB.
Als ik van mijn schoonzusje hoor wat ze tegen haar zeggen en wat ze tegen mij zeggen… Dat is echt zwart en wit met geen grijs gebied te bekennen.
Ik ga er inderdaad heen voor advies en dan kijk ik wel wat ik er mee doe.

Ik heb toen Roy 4 weken oud was gezegd dat hij waarschijnlijk KMA heeft. Dat was niet zo want alle baby’s spugen en huilen…
8 weken verder komen zij ineens met het briljante idee dat hij wel eens KMA kan hebben!!

Groetjes Marieke

beebiehofkens.beebiesite.nl

Idem: met een grote korrel zout. De adviezen die we krijgen daarvan kijken we wat we ermee kunnen (of het past bij Erik, etc.) en dan doen we er wel of niet iets mee. Voor het meten en wegen is het handig en verder…tja…

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

neem ze vaak niet serieus ik pik de adviezen eruit waar ik wat mee kan en de rest laat ik voor wat het is.
zijn al genoeg dingen mis gegaan door wat zij zeggen omdat ze VINDEN dat het zo MOET.
je moet helemaal niks het enigste wat jij moet is je gevoel volgen meid, daar kom je het verste mee. als jij het idee hebt dat je kleine meisie die flessen niet meer nodig heeft gewoon er 1 afhalen en zorgen dat ze idd wel wat extra vocht krijgt.
je mag ook ongeveer nu met brood beginnen, dus dat kun je als vervanger doen.
of een heel 6+potje fruit ipv die fles die je normaal tegen 10/11 uur geeft. dat wil ze misschien wel hebben

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hier ook: hele korrel zout! Ik heb nog nooit iemand helemaal positief over het cb gehoord.

Groetekes, Sje

nee ik hoorde laatst ook een belachelijk verhaal, een vriendin van een kennis van mij ging met haar kind naar het cb. die vrouw heeft een beetje overgewicht door medicatie die ze krijgt na de pijn door een chemokuur. zo’n paardemiddel weet je wel.
en toen kwam ze dus daar aan, en haar dochtertje lag een beetje boven de curve kwa lengte en gewicht.
zeggen ze daar van; ja je kunt in ieder geval zien van wie ze het heeft, zul je haar niet is wat minder eten geven?"
echt belachelijk! ze had een klacht neergelegd en is overgestapt op een andere cb

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090318/rn9u.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/WenKp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 22 Mar 2009 16:11:12

WAT??? Ongelooflijk. Daar zijn geen woorden voor.

Groetjes!

i know…ze wisten dan niet van die vrouw en die medicatie maar ja dan NOG zeg je zoiets niet

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ow ik neem ze met kilo`s zout
Ik deed het nooit goed
Zelf ruzie gemaakt hoor met de arts van het cb
Ik heb toen gezegt ik weet zelf het beste wat mijn kindje nodig hebt
En ja dat bepaal ik zelf en niet jullie
Met de wijkverpleegkundige van het cb kan ik het goed vinden hoor
Ze heeft zelf kindjes dus die heeft altijd zo iets van Heleen jij kent je kindjes het beste
Ik kwam daar dus alleen voor het wegen en de prikjes
En als ik iets gedaan wil hebben van het cb Bel ik met de wijkverpleegkundige van het Cb die komt dan gewoon thuis langs

Groetjes van Heleen mama van Robin en Justin

Ik moet zeggen dat ik eigenlijk wel gewoon tevreden ben over het cb hier. Ze hebben me goed geholpen met het inbakeren van Julia en ook met het uitbakeren kon ik ze altijd bellen. Ik bel best vaak naar de advieslijn en ik ben daar ook heel tevreden over. Ik ga er graag heen en stel ook altijd mijn vragen, waar ik normaal antwoord op krijg. Ik hoor eigenlijk nooit van ’ het MOET zus of zo’. Julia ligt altijd precies in het midden van de curve, dus daar kunnen ze ook niet over zeuren. Misschien heb ik geluk?

Overigens is die opmerking naar die moeder toe echt te bizar voor woorden. Hoe durven ze? Slaat echt nergens op. Ik zou ook meteen een ander bureau zoeken!

Groetjes Rainbow, trotse mama

Hoi hoi,
Inderdaad net als de rest niet te serieus, wordt wel een saai verhaal zo hahahaha

Groetjes Michelle

Lilypie 1st Birthday PicLilypie 1st Birthday Ticker

Wat een verhaal Inge, echt belachelijk zo’n opmerking. Ook al weet je niet of zij wel of niet wat aan het overgewicht kan doen, zoiets zeg je gewoon niet.

Ik weet dat de adviezen bij CB’s heel verschillend zijn, dus inderdaad is mijn instelling ook altijd geweest. Ik kijk wat ik kan met de adviezen van het bureau en volg mijn eigen gevoel. Maar ik heb over ons CB nog geen klachten, zijn vriendelijke mensen, geven goede tips en zeggen niet dat iets moet maar dat het hun advies is. Erg prettig dus.

Groetjes,
Sandra

Hoeveel ml drinkt ze nu met 3 flessen? Als dat 200 ml per keer is dan in het toch prima? Staat ook op de verpakking van de opvolgmelk.
Ik ben niet zo’n fan van het consultatiebureau. Ze zeggen maar wat…

Mijn dochtertje (bijna 8 mnd) drinkt ook haar flessen heel slecht.
Alleen met afleiding…

Drinkt jouw dochter nu wel alles op als je 3 flessen geeft??

Groetjes, Femke

wij hebben 1 goede arts bij het cb die wel weet waar ze het over heeft. Zij zij ook dat Morgan naar 3 flessen mag. Wel de 4e fles vervangen door middel van brood, maar de rest kan voor mij part de pot op daar. Ze hebben haar met een keelirritatie door de reflux door laten lopen en dat ze Kiss had was ook bs volgens hun.

Ik zeg altijd als ik het cb meot geloven kan ik de paashaas, sinterklaas en de kerstman ook wel weer van stal halen.

Groetjes,

Michèle

haha michele mooie verwoording het cb is gewoon advies wat jij daarmee doet moet je zelf weten als jij het vertrouwt moet je het doen of kun je het proberen maar is gewoon een standaard verhaal en elk kindje is anders maar laten we ook niet vergeten dat elke moeder ook anders is

groetjes wendy

[img]http://b1.lilypie.com/kuW6p1.png" alt=“Lilypie 1st Birthday Ticker” border=“0” />

Mijn ha is de enige die het allemaal snapt. Haar eerste vraag is altijd:

Vind jij dat je kindje anders doet dan normaal.

Laten we eerlijk zijn, als wij 39 graden koorts hebben liggen we onder wol beroerd te zijn, als die ukken het hebben lachen ze nog en spelen met hun speelgoed. Dus huilen is geen indicatie van ziek zijn. Net zo min als lachen er 1 is van beter zijn. Er zijn genoeg andere dingen en wij moeder en vaders weten welke dat zijn, en niet iemand die ze 1 keer in de 4 weken ziet.

Groetjes,

Michèle

hoi allemaal,
sorry voor de late reactie, ben erg druk geweest… vooral met het schema.
In ieder geval bedankt voor alle reacties!
Emma zit nu op 3 flessen (drinkt ze goed), met ruit en groente en water/sap tussendoor. Gaat heel erg goed. Ze had even moeite met de overstp van nutilon 1 naar nutilon 2. bouw het nu langzaam op…

groeten Gidget

Waar ik me aan erger bij mijn CB is die verschrikkelijke babytaal van de arts.
Ze heeft een manier van praten waardoor bij mij de haren in de nek al overeind gaan staan.
De verpleegkundige zelf is een scheet… Ze oordeelt niet, maar geeft advies.
Gewoon zoals het op een CB bedoeld is.