Voeding en slaapschema 5 maanden

Thijmen krijgt:

07:00 Fles 270 ml
07:30- 10:00 slapen
11:00 Fles 270 ml
12:00 tot 14:00 slapen
14:00 Fruithapje
15:00 Fles 270 ml
16:00-17:00 slapen
19:00 Laatste Fles 270 ml

Nou drinkt hij niet alle flessen helemaal leeg alleen de laatste Fles wel…

Hoe is jullie schema van baby’s van 5 maanden…???

Groetjes Petra,

Morgan haar schema ziet er nu zo uit:

6.00/6.30 200cc
7.30-9.30 slapen
9.30/10.00 fruitje
11.00 200 cc
11.30-1.15 (maar soms ook 15.00) slapen, ligt bij Morgan een beetje aan haar ochtenden en de dagen ervoor of ze wat in te halen heeft)
15.30 230cc
16.00-18.00 slapen
18.00 groentepotje 4 maanden
19.30 200cc pap
20.00-6.00 slapen

Slapen is bij Morgan nog steeds een hele grote prio en zo lang ze haar nachten goed volmaakt mag ze van mij.

Groetjes,

Michèle

Niet te veel voedingsschema’a neerzetten klik op zoekfunctie en zoek het daar even op op voedingsschema 5 maanden krijge veel topics te zien

het is al eerder aan de orde geweest zo krijgen we te veel voedings schema hier

Wat krijgt 'ie veel in z’n flessen zeg! 'Het verbaast me niet dat hij niet alle flessen leegdrinkt. Gaf hij zelf aan dat hij die hoeveelheid wilde? Anders kan je altijd de eerste en laatste fles iets meer doen en de tussenliggende flessen wat minder.

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Ja dat gaf hij zelf aan… Als ik hem minder geef begint hij te huilen omdat de Fles leeg is en heeft hij nog honger…

ik snap niet hoe jullie aan zoveel cc komen??
ik dacht zoiezo dat het maar tot 200 hooguit 220 ging, 270 is echt veel,
rico drinkt net 180 op zijn meest. ja ik kan wel meergeven hij drinkt het toch wel op hahaha, zuiplappie, maar dan krijgt ie problemen met zijn maagje

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

ooh zo…misschien dan een voeding pakken voor hongerige baby’s want het is wel erg veel

Volgens het CB heeft een baby 1 liter voeding nodig, dus dat zou betekenen dat een baby ongeveer 250 ml per voeding mag drinken… De ene baby drinkt iets meer en de andere iets minder…

Hallo Lieke33

Sorry maar ben nog niet zo lang bekend met ikkeben dus dat weet ik nog niet…

ja maar toch, kijk maar is voor de grap achterop het pak van flessenvoeding, staat hooguit 200 cc, dus dat is waar ze over het algemeen vanuit gaan, als jij zegt dat je kleintje nog zoveel honger heeft bij minder cc dan wat hij nu drinkt, kun je ook gaan proberen die voeding voor hongerige baby’s te proberen,
het is maar een tip
en meid, geloof me, het cb zegt wel meer, af en toe krijg ik er wat van

<a href=“http://lilypie.com”>[img]http://lilypie.com/pic/090220/aQNa.jpg" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Pic” width=“100” height=“80” border=“0” />[img]http://b1.lilypie.com/zrpfp1.png" alt=“Lilypie Eerste Verjaardag Ticker” border=“0” /></a>

Gewijzigd door - isa-schatje-isa op 22 Feb 2009 16:24:16

Ja dat is ook zo… Nou zou ik heel graag die andere voeding willen proberen, maar Thijmen krijgt Nutrilon Hypo-allergeen… En dan kun je volgens mij niet zomaar overgaan op andere voedingen of wel???/

hmm…ja dat is wel een probleem, rico heeft hetzelfde,
die heeft kruidvat extra care (ook hypoallergene)
en die had dat ook zoveel honger,
dus hij drinkt om de 4 uur een fles van 160 water 5.5schep voeding en dan nog 2 schepjes nutriton (ben aan het afbouwen daarmee om te kijken of zijn medicatie aanslaat…maar dat terzijde)
je kunt ook gewoon een halve schep of 1 schep voeding meer in de fles doen dan hebben ze wat meer calorieen en dat kan ook wel is helpen. als je bijvoorbeeld 180 water pakt en b.v. 6 scheppen, dan gewoon 7 scheppen doen. dan heeft hij in principe wel dezelfde calorieen als hij nu krijgt (ongeveer) en dan de nutrition natuurlijk erbij.
rico krijgt verder om 10 uur fruithap en sá vonds een groente hap (van beide een halfpotje per x) ik weet niet of jij een heel potje geeft of een half? maar je kunt wel eventueel wat groente bijgeven s’avonds,

ik vind 270 wel erg veel zoveel heefjt baby echt niet nodig hoor hij krijgt meer dan een liter op een dag is echt te veel

rico drinkt 850 cc op een dag,
en daarbij halfpotje fruit en halfpotje groente hij was ook erg hongerig en dat komt ook wel door hypoallergene voeding hoor dat is veel lichter verteerbaar.
maargoed nu doet hij het er wel mee

Oh is dat lichter verteerbaar… Ik ga de fles terug schroeven naar 240 ml omdat hij deze week toch wel steeds 60 ml liet staan… Ik weet dat het veel is maar ga vaak op advies af wat mij verteld wordt… Toen ik hem in het begin 210 ml gaf kwam hij in 1 keer in de nacht omdat hij honger heeft… Terwijl hij met iets meer doorslaapt…

Ik geeft Thijmen nog geen groetepotje alleen fruit…

nee dat zag ik je moet natuurlijk ook doen waar jij je goed bij voelt, wij geven alleen aan hoe wij het zouden doen, en je pikt er gewoon uit waar je iets aan hebt, de rest laat je voor wat het is
maar waarom geef je hem nog geen groente? als je minder fles wil geven zou dat wel een goed alternatief zijn, het is een vervanger en ook nog is gezond

Hypo-allergeen is inderdaad lichter verteerbaar. Erik had ook altijd honger, maar 270 cc heeft hij nooit gehad. Zelfs nu nog niet. Hij zit nu aan de standaard, hij kreeg inmiddels gewone yoghurt en kwark en dat ging prima. Dus dan is het een beetje zonde om op die dure HA te blijven zitten. En van de standaard laat hij inderdaad meer staan, het is dikker spul dan de HA.

Ik zou op het cb even overleggen. Meer dan een liter per dag is slecht voor de niertjes en dat kan ook niet de bedoeling zijn.

Succes!

Groetjes!

Oh ja, en starten met de groente. Als dat goed loopt gaat er een fles af en lost het “probleem” zich vanzelf al op…

Groetjes!

jep heb ik van jou geleerd