Voeding bewaren

Hoi Allemaal
Hebben jullie tips hoe ik (zelfgemaakte) fruithapjes 'n dag kan bewaren in de koelkast. Ik was al op zoek naar bakjes die je vacuum kunt trekken maar heb er tot nu toe nog geen gevonden. Als ik ze gewoon in een tuperwarebakje bewaar worden ze zo bruin (vies).
Alle tips zijn zeer welkom.
Groetjes
Ellen

Ik weet dat er van het merk Vacuvin ook koelkastbakjes bestaan, maar ik weet niet in wat voor maten. Geen idee of het fruithapje dan niet verkleurt hoor. Volgens mij ga je dat nooit helemaal tegen.

Waarom wil je fruithapjes bewaren? Maak je grotere hoeveelheden? Ik vraag me namelijk af wat dat met de vitamines en de voedingswaarde doet. Volgens mij is elke keer zo vers mogelijk maken de allerbeste optie.

Groetekes, Sje

Hoi Sje
Als ik 2 stuks fruit gebruik, wat het lekkerst is, heb ik altijd teveel. Hij krijgt dan maar de helft op. Nou Kan ik natuurlijk wel van allebij maar 'n halve gebruiken om mijn eigen vitamines ook wat op pijl te houden maar soms komt het gewoon beter uit om een portie op voorraad te hebben. Vitamines blijven na 'n dag in de koelkast echt wel behouden hoor. Altijd beter dan potjes, toch.
Groetjes
Ellen

npu met potjes is oook niets mis hoor en die kun je mischien wel iets beter bewaren nu zo nog maar zo n beetje fruit eten .

[img]http://www.zwangerschapspagina.nl/leeftijdbanner/leeftijd/10880/baby.png" border=“0”>

Ah, ik snap het.

Groetekes, Sje

Ik heb ook altijd vers gemaakt. Ik gebruikte maar 1 soort, om zo goed aan de smaak te kunnen wennen. Wat er over was at ik dan zelf altijd op . Of ik bewaarde wat en smeerde dat dan smiddags op de boterham van mijn zoontje. Je kunt fruit net als groente ook invriezen, maar als je voor 2 dagen wilt maken schiet dat ook niet echt op…

Gr Sandra

als ik de kleine naar de oppas breng wil ik ook vers fruit meegeven (klaar gemaakt) iemand tip hoe ik dit moet bewaren zodat het niet extreem verkleurd? hoorde iets van citroen!? iemand ervaring?

mijn zoontje wil nu absoluut geen potje fruit… vers moet ik nog uitproberen… van cb moet ik elke dag proberen maar dat doe ik niet… wacht paar dagen en probeer het dan weer… en zo ben ik nu ruim maand aan het kijken wat het best is… maar hooguit heeft meneer nu 6 happen in zijn leven op! … had me dit iets anders voorgesteld…

tja ze zijn pas bij 6 maanden verplicht om het te eten … maar moest het nu al gaan doen van buro… en eerst fruit dan groente…

Om fruit niet te laten verkleuren gewoon een paar druppels citroensap erover doen. Vooral bij appels werkt dit heel goed en nee het proeft niet extreem zuur. Eigenlijk merk je er vrij weinig van alleen dat je fruit niet verkleurd.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Dan ga ik dat lekker proberen… dacht misschien slecht voor de darmpjes maar… als je het niet probeert weet je het niet ook he!

jij mag ook bijna je foefjes gaan uitproberen michele!! … hopelijk doet die van jouw het gelijk goed en geniet je er samen van… hier is het echt drama!

Ik doe er altijd een drupje citoensap bij, verkleurt het niet en kan prima!

Wat is een drama miniboy?? En ja we gaan kijken als ze het niks vind of nog niet aan toe is wachten we nog even. Wij willen volgens mij liever dan zij
Ben al trots dat ze vanmorgen voor het eerst 200cc gedronken heeft. Ze kwam nooit verder dan 170.

Groetjes,

Michèle

quote:
als ik de kleine naar de oppas breng wil ik ook vers fruit meegeven (klaar gemaakt) iemand tip hoe ik dit moet bewaren zodat het niet extreem verkleurd? hoorde iets van citroen!? iemand ervaring?

mijn zoontje wil nu absoluut geen potje fruit… vers moet ik nog uitproberen… van cb moet ik elke dag proberen maar dat doe ik niet… wacht paar dagen en probeer het dan weer… en zo ben ik nu ruim maand aan het kijken wat het best is… maar hooguit heeft meneer nu 6 happen in zijn leven op! … had me dit iets anders voorgesteld…

tja ze zijn pas bij 6 maanden verplicht om het te eten … maar moest het nu al gaan doen van buro… en eerst fruit dan groente…

Ja, citroensap helpt wel (en je kunt rustig zo’n flesje citroensap uit de winkel gebruiken).

Waarom kan de oppas niet zelf wat fruit klaarmaken?
Als je gewoon een banaan of appel ofzo meegeeft, kan de oppas die toch wel fijnmaken?

Trouwens, als kindlief nog geen fruit wil, dan nog maar even niet hoor.
Gewoon af en toe aanbieden, kijken wanneer hij toehapt.

M.

Ja ben altijd zo’n tut holla die wil dat de oppas niet teveel werk aan haar kindje heeft… maar je heb gelijk … zij kan het evt ook doen!

michele : het drama speelt zich als volgt af dat hij heel erg gaat krijsen maar mag de fles nog niet… dus moet ik van cb daarom fruit oid geven. nou dan wordt het alleen maar erger … loopt hij rood aan (van kwaadheid) en spetter alles in het rond!

ach we wachten gewoon weer een week en wagen het dan weer … ooit zal hij het wel gaan lusten. volgens het cb moet hij het wel hebben omdat hij verder maar 4 flessen van 200 drinkt …

Je kan wel meer moeten van het cb, maar als hij echt niet wil…als hij eraan toe is, zal 'ie het echt wel gaan eten. En als hij niet meer tevreden is met alleen die 4 flessen, zal 'ie ook z’n kans wel grijpen denk ik dan. En ach, fruit is een leuk tussendoortje maar laten we het niet overschatten. Ik bedoel, de eerstkomende maanden is melk toch nog de voornaamste voedingsbron. Lekker rustig aan doen, het komt vanzelf hoor!

Groetjes!

jullie hebben allemaal gelijk maar… het is toch wel jammer dat hij het nog niet pakt! vooral als hij beetje aan het jengelen is en het eigenlijk nog te vroeg is voor de fles dan is het wel een gezellige bezigheid…

geven jullie je kindjes weleens alleen water? zonder iets erdoor? geen melk/roosvicee

Hoi,

Ik maakte altijd alles in een keer klaar 1x per week deed er dan wat citroensap bij de peer appel en banaan prakjes dan deed ik die zo snel mogelijk in de bakjes ( dagportie’s) en vroor ze gelijk in. S’morgens haalde ik ze er dan uit en liet ze in de koelkast ontdooien. Die van ons kreeg s’middags n.l. de fruithap.
Werkte altijd goed. En helemaal van het bruin ben je nooit af. je hoeft appel of peer banaan maar 1 minuut na het prakken te laten staan en het proces begint al. inprincipe is dit het zetmeel en glucose wat in aanraking komt met zuurstof gaat verkleuren.

Groetjes

lon106

oke… dus jij deed het voor een hele week… tja waarom ook niet!

Hoelang van te voren haalde je dan het fruit uit de koelkast? want denk niet dat ze koud fruit erg lekker vinden? en weet ook niet of dit wel goed voor de darmpjes is?

als ik fruit geef is het ook de middag…

Morgan drinkt nog steeds geen 1000cc op een dag dus daar zal bij mij het cb volgende week wel over beginnen. Dan hebben ze echt pech als ze daar moeilijk over doen. Ze is geen gans waar je een trechter in stopt. Maar goed ze zieden dat we mochten beginnen met 4 maanden, maar eerst maar eens kijken of ze wil en er aan toe is. Voorlopig hebben we net onze handen vol gehad met de tanden dus wie weet waar we dan in zitten. Volgens mij is er 1 door. Je voelt een heel klein hard puntje en ze is de laatste 2 dagen ook al een stuk rustiger en de koorts is weg.

Groetjes,

Michèle

Fijn dat het beter met haar gaat Michele!

nou gister weer fruit geprobeerd. Nu een verse peer dus geen potje… maar meneer vind het helemaal niks. Ben ik de enigste waarvan de kleine alleen maar fles wil en verder niks. maak me er niet te druk om hoor… maar vind het gewoon jammer. Kan zo leuk en gezellig zijn (lekker kliederen) maar ook makkelijk voor momenten dat hij iets wil maar voor de fles veel te vroeg…