Voeding bewaren

Hoi mini boy,

Als het te koud was dan zette ik het even 10/20 sec in de magnetron. Kan makkelijk je kookt het niet dus geen verlies van vitamintjes.
Al het bevroren is kan je het ook makkelijk meenemen.

Hoefde ik geen dure potjes en zo mee te nemen. Ben niet zo’n voorstander van potjes vind ze maar niets, smaken naar niets naar mijn idee en ze zijn duur in verhouding. In mijn omgeving hebben heel veel potjes kinderen moeite met mee eten en eten wat de pot schaft en de kindjes die gelijk met vers zijn opgegroeit weinig tot geen op de fases na dan die ieder kind wel een een week of twee heeft.

Ik vond het ook geen probleem om op zondag even een uurtje of twee in de keuken te staan voor de kleine ik maakte namelijk ook de groente happen voor een of twee weken klaar. Lag aan de hoeveel groente die we zelf aten die week. Zo zorgde ik als ik voor twee weken kookte altijd dat er variatie was.

Denk er ook aan dat het z’n drie tot vier keer proeven duurt voordat ze het wel of niet lekker vind. Onze dochter kreeg tot haar achtste maand b.v. dus wij zijn pas met de zesde maand begonnen met fruit. Ook een beetje omdat wij allemaal allergieeen hebben. ook kan het zijn dat ie gewoon genoeg heeft aan de fles.

Groetjes

lon106

Gewijzigd door - lon1306 op 19 Dec 2008 14:09:58

Hoi…

Zelf heb ik geen problemen met die potjes…gebruik er 1 in 2 dagen en hij vind ze lekker.
Toen ik zelf op het KDV werkte maakte we elke dag vers voor alle 2 de babygroepen tegelijk.
Maar…ik heb altijd wel geleerd niet meer te maken dan dat in 1x opgaat omdat je fruit maar een half uur kunt behouden met de vitamines die dan goed blijven.
Je kan het 1 dag bewaren in de koelkast maar dan zitten er geen werkende vitamines meer in maar de msaak blijft hetzelfde.
Dus…vers geprakt zijn vitamines een half uur werkend.

Dat is mij altijd geleerd op het KDV.

Groetjes

Dat is wel waar inderdaad. Ik moest van mijn moeder de vers geperste sinasappelsap ook altijd meteen opdrinken want dan was ie het beste voor me.

Groetjes,

Michèle

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

oei oei … mijn diepvries zit vol… haha nee hoor … nog steeds geen actie ondernomen met het fruit want het manneke spuugt het allemaal uit en wordt erg driftig … krijsen … etc.

toch jammer … zou het in de vriezer zijn vitamines verliezen?