Vloerbedekking: Geslaagd!


#1

Yes, we hebben het huis gekregen wat we zoooo graag wilden!!
Een nieuwbouwwoning die ze gewoon nu nog aan het bouwen zijn.
Daarnaast hebben we ook nog te horen gekregen dat we zelf een keuken mogen uitzoeken en de tegels voor badkamer en wc mogen uitkiezen

Maar nu het tweede… Het huis is zo ongelooflijk groot! Wat natuurlijk heel mooi is maar waardoor ook meteen de vloerbedekking gigantisch duur is!!
Daarom zijn we op zoek naar een niet al te dure vloerbedekking.
Het gaat namelijk om 133,5 m2 als we alles bij elkaar optellen. (Dit is inclusief wc en bergingen)
We hebben bij de kwantum al ontzettend mooi laminaat gezien voor 5 euro per m2. Maar dan kom je alsnog op bijna 700 euro en dat is nogal een uitgave. We hebben wel wat uit te geven, maar we willen graag ook nog wat overhouden voor decoratie/inrichting.
Wie heeft er tips? (We willen niet van dat ouderwetse vinyl, ja dat kost 2 euro per m2, maar we vinden het echt afgrijselijk )

Groetjes

Gewijzigd door - goudvisje20 op 24 Jul 2012 18:47:57

Gewijzigd door - goudvisje20 op 14 Aug 2012 19:06:25

Gewijzigd door - goudvisje20 op 16 Aug 2012 12:25:50


#2

Fijn dat het gelukt is met dat huis.

Kan me voorstellen dat je niet de hoofdprijs wilt betalen voor vloerbedekking, maar als je nu voor de allergoedkoopste gaat, dan kun je over een paar jaar weer je vloer opnieuw bekleden en ben je alsnog duurder uit.

Ik zou niet bezuinigen op de vloer. Je hoeft er ook niet al teveel geld aan uit te geven, maar bedenk gewoon dat heel goedkoop ook kan betekenen dat de kwaliteit niet al te best is en dat je je over een paar jaar of misschien al eerder groen en geel loopt te ergeren aan een vloer die aan het slijten is.

Dus als ik zou moeten kiezen, dan zou ik toch eerder 700 euro aan zo’n laminaatvloer uitgeven dan dat ik voor nog minder iets neer zou leggen en over een paar jaar alweer moet vervangen. Bekijk het van een andere kant: 700 euro lijkt veel, maar als je bedenkt dat je dan de vloeren van een compleet huis bekleed hebt, is het niet veel. Heel veel goedkoper kan niet, als je nog een klein beetje kwaliteit wilt hebben.

En als je huis vol staat met meubels en andere spullen dan is het vervangen van een vloer een hele vervelende klus. Kun je het beter nu het huis leeg is, ineens zo goed mogelijk doen.

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 21 Jul 2012 11:44:07


#3

Hou sowieso de bouwmarktkrantjes in de gaten. Daar zitten regelmatig kortingsstickers bij. Als je dan een sticker “20% korting” kunt gebruiken voor zoveel laminaat, dan scheelt dat een hoop geld. En er is in familie- of vriendenkring vast wel een plek te vinden om dat laminaat tijdelijk op te slaan.

Groetekes, Sje


#4

@Sje: Ja natuurlijk houden we rekening met de kwaliteit. Maar soms heb je van die leegverkopen of bedrijven die failliet gaan die heel goed spul wegdoen voor een appel en een ei
Daar doel ik meer op. Of 2e hands vinden we ook helemaal niet erg als de kwaliteit nog goed is.
Ik ben nu deze site tegengekomen: http://www.beboparket.nl/
Maar heb geen idee of het wat is.
We hebben zelf nog nieuw vloerbedekking liggen in onze slaapkamer en nog een stuk op zolder. Maar het liefst hebben we in het hele huis hetzelfde
Weet je wat het vervelendste is. Alles komt straks tegelijk in September. Ik moet schoolboeken kopen en andere studiekosten betalen. En de eindafrekening van het elektrisch komt en waarschijnlijk moeten we minstens 100 euro bijbetalen. En de auto moet voor de keuring. We hebben het geld wel maar dan kunnen we niet veel sparen. En we moeten eind volgende week al de eerste maand huur betalen, terwijl het pas December/Januari klaar is, dus nu even een fiks extra bedrag betalen. Dan blijft er dus niet geweldig veel over voor het huis.
Het zal allemaal wel wat meevallen want als het echt niet kon, hadden we het niet gedaan natuurlijk. Maar het is wel even flink bezuinigen nu zodat we zoveel mogelijk voor het huis overhouden

Groetjes


#5

Da’s inderdaad extra vervelend als alles tegelijk komt. Mocht ik nog briljante ideeën hebben, dan meld ik me.

Viel net folder in de bus van de Formido: volgende week zaterdag tussen 8 en 9 uur 25% korting op alle aankopen. Kijk, da’s leuk winkelen voor een vloer. Eerder deze week al gaan kijken wat je evt. zou willen en dan zaterdag hoef je alleen maar je kar vol te laden.

Groetekes, Sje


#6

Vandaag bij Karwei 25% korting op alle vloeren. Misschien een beetje te laat, maar goed.

Net ruim 150 euro betaald voor een vloer, ondervloer en plinten daar. En da’s dan voor 1 kamer van ruim 8m2. Ik vind 700 euro voor de hele woning niet veel geld, maar wel balen dat je straks in 1x voor zo veel kosten komt te staan.

Groetjes,
M

“Ik zou graag de ideale moeder zijn, maar ik heb het te druk met het opvoeden van m’n kind”


#7

Lees ik nou goed dat je nu al huur moet betalen voor een woning waar je pas eind december /januari de sleutel van krijgt? Ben ik nou raar of is dat ontzettend krom? Sorry, maar ik zou dus echt geen huur betalen zolang ik er ook nog niet in mag, en dat ze de boel nog moeten verbouwen, dat is hun probleem, niet de mijne, zij kiezen ervoor om alles te renoveren, prima, maar als het klopt met hoe ik het lees, vind ik het een vreemde gang van zaken dat ze je nu al huur laten betalen terwijl je er nog niet eens in kan, en dat nog 5 maand duurt!!!

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers


#8

is het niet gewoon de 1ste maand huur/ borg als garantie?

groetjes Kim, mama van Sofie,Victor ,Alexander & Emily!!




“Opvoeden is een kind te helpen worden wat het is”


#9

Bij de karwei in d rachten hebben ze opheffingsuitverkoop, oplopend tot wel 70 % misschien moet je daar eens gaan kijken?
En anders doe je in de kamers die je niet in het zicht hebt, vinyl, en vervang je dat op den duur als je er wel geld voor hebt!
Waar gaan jullie heen? Of blijf je in hetzelfde dorp?

Groetjes Manderijn.


#10

@Woezel: Het word niet gerenoveerd maar het is gewoon een compleet nieuwe woning. Wij hadden er ook echt niet op gerekend, maar we tekenen volgende week het huurcontract en bij het tekenen van het contract ben je meteen 1 maand huur verschuldigd en nee @Kimmetje: Het is gelukkig geen borg! Zou er ook nog bij moeten komen
Ik denk meer omdat je moet bewijzen dat je het kan betalen ofzo?

@Manderijn: Thanx voor de tip, dat is zeker het proberen waard. Drachten is maar een half uurtje rijden

@Sje: Ik moest van mijn vriend nog even aangeven dat de kwaliteit niet zo veel uitmaakt omdat we over 2 jaar wel heel veel geld hebben voor een vloer
Haha

Groetjes


#11
quote:
@Sje: Ik moest van mijn vriend nog even aangeven dat de kwaliteit niet zo veel uitmaakt omdat we over 2 jaar wel heel veel geld hebben voor een vloer Haha

Maar dan nog kost het dan wel heel veel gedoe en moeite om door je hele huis nieuwe vloeren te leggen omdat je huis dan helemaal ingericht is. Vandaar dat ik zei dat je het dan beter, nu het huis leeg is, ineens goed kunt doen. Dat is minder gedoe.

Groetekes, Sje


#12

Ik zou indd voor goede kwaliteit gaan als het eingszins kan, zeker met 2 kleine kinderen, denk eraan dat die alles op de grond laten vallen (gooien) En het zou zonde zijn als er na 3 maanden als putjes inzitten of krassen.

En indd in een leeg huis een stuk makkelijker. Hier moet de vloer ook vervangen worden maar ik wacht expres nog tot Dylano een jaar of 5/ 6 is maar kan er nu al tegen opzien vooral omdat wij ook nog is op een flat wonen, geen idee waar ik al me meubels ga laten

Liefs Michelle



#13

Hier precies hetzelfde, we wachten tot al het kinderspul de huiskamer uit is en tot de meiden een beetje meer besef hebben van wat er allemaal kan beschadigen. Het zijn geen hooligans, maar het blijven alsnog kinderen, dus af en toe krast er nog wat.

Maar ik zie er ook al tegenop dat dan heel de huiskamer leeg moet. Pfffffff…

Groetekes, Sje


#14

Hihi met en huiskamer van 49m2 hebben we genoeg ruimte om de meubels te verzetten Maar we zoeken geen rommel uit hoor, wees gerust.
Maar we gaan ook zeker niet voor heel duur, want inderdaad we hebben 2 kleine kinderen die met speelgoed gooien en met eten/drinken knoeien. Dan is het ook zonde om heel duur vloerbedekking te nemen.
Dat kan altijd nog wel.
We hebben nu ook goedkoop vinyl of zeil ofzo op de vloer liggen. Overgenomen van een oude vrouw die hier voor ons woonde toen we hier kwamen wonen in verband met geldgebrek.
Ja er zitten vale plekken op en deukjes in, maar we storen ons er absoluut niet aan. Het zijn maar kleine plekjes en je ziet het pas als je er op gaat letten
Over het geheel ziet het er nog hartstikke goed uit. En er gebeurt trouwens niks met dit spul als er drinken op word geknoeid dus dat is wel een voordeel
Maar we willen onze nieuwe woning helemaal naar onze eigen smaak inrichten dus we willen deze vloer zeker weten niet mee.
Er zijn nog heel veel dingen die we nieuw willen, maar het meeste heeft geen haast

Groetjes


#15

kijk eens op marktplaats… staan vaak leegverkoop/restanten, en zelfs faillesements uitverkoop…
Praxis had ook laminaat voor 4 euro p/m2…

wij hebben onze vloer gister gekocht bij de Ikea… hebben ze ook vaak aanbiedingen van 3/4 euro p/m2

Liefs, Melanie



#16

aaah ok, op die manier, ik dacht al!!

liefs woezel

Lilypie Fourth Birthday tickers


#17

Wow, wat een megagrote huiskamer hebben jullie straks zeg! Die van ons is iets van 40 ofzo en die vind ik al heel groot! Ik sluit me aan bij de rest, je kunt beter wat duurders kopen dan iets goedkoops. Hoewel…slijten doet het met kinderen toch wel. Wij hebben in de kamer, de gang en het halletje een houten vloer, die duizenden euro’s heeft gekost (hij is wel erg mooi) en die ziet er na 2 jaar al niet top meer uit: overal butsjes, putjes en strepen van de loopkarren. Maar kinderen moeten wel kunnen spelen, ik vind het zelf niet zo erg. Er mag best op geleefd worden! Maar duur of goedkoop maakt wat dat betreft dus niet uit?

En op zich is 700,- wel veel geld om uit te moeten geven, maar voor een heel huis vind ik dat echt niet duur hoor. Twee trappen bekleden kostte hier 800,- dus als het je lukt voor 700,- is dat geweldig!

De tip van Melanie is wel goed: IKEA. Wij zijn echte IKEA-fans, kopen er erg veel (wonen ook om de hoek zowat) en ik ben echt altijd tevreden over de kwaliteit daar. Wij hebben dan wel een dure vloer bv, maar besparen dan weer op bv een bed. Komt gewoon daar vandaan en is prima! Ik hoef echt geen Tempur van ik weet niet hoeveel geld hoor, een bed is een bed vind ik!

Fijn dat jullie een nieuw pandje hebben, het klinkt goed! Lekker al die ruimte!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#18

Nu bij de Makro, verschillende dessins kliklaminaat voor 4,75 incl. btw per m2. En 50% korting op ondervloeren!

Groetekes, Sje

Gewijzigd door - Sje op 23 Jul 2012 17:21:52


#19

Wat vinden jullie hiervan?
http://huis-inrichting.marktplaats.nl/stoffering-vloerbedekking/579113639-laminaat-90-m2.html?mailed_friend=mail.stefanpost%40gmail.com

Het lijkt toch te mooi om waar te zijn? Inclusief ondervloer maar 250 euro? Voor 90m2?

Groetjes

Gewijzigd door - goudvisje20 op 24 Jul 2012 18:49:19


#20

Alleen al de naam, in combinatie met pas een maand actief, zou ik me er niet aan wagen

Groetjes Manderijn.