Vloerbedekking: Geslaagd!


#21

De trap moet je de eerste 4 of 5 jaar gewoon helemaal niets aan doen.
Dat hout werkt nog alle kanten op, dus verfen geeft heel snel scheuren.

Hier moeten de trappen ook nog gedaan worden,
en wij wonen nu 5 jaar in dit (nieuwbouw) huis.
Leuke klus voor komend najaar.

In de woonkamer hebben we plavuizen op de vloer.
Boven laminaar en vloerbedekking.
Op zolder hadden we eerst heeeeel goedkope vloerbedekking
(2 euro de meter geloof ik),
en dat hebben we bij het herinrichten van de zolder een jaar geleden
vervangen door laminaat.

Trouwens: ook voor laminaat geldt: goedkoop is duurkoop.
Té goedkope laminaat legt echt niet lekker (hoekjes die afbreken enzo),
en is vervolgens niet meer te verhuizen omdat het kapot gaat bij het loshalen. En het beschadigt snel als er iets op valt.

M.


#22
quote:
Alleen al de naam, in combinatie met pas een maand actief, zou ik me er niet aan wagen

Groetjes Manderijn.


Mee eens.

Groetekes, Sje


#23

Niks mis mee lijkt me en het is ophalen dus je kunt kijken hoe het er uit ziet. De naam zegt niets staan wel vreemdere op, Wie weet is het gewoon een afkorting van meerdere namen.

Liefs Michelle



#24

Ik zou ook gewoon gaan kijken hoor. Het ziet er op het oog prima uit en je ziet snel genoeg of het wat is. Een naam zegt niks. Het klinkt Turks, maar dat wil toch niks zeggen? Er staat gebruikt bij, dus dan is de prijs redelijk denk ik. Rotterdam is voor jullie niet echt naast de deur, dus het kost je dan wel twee ritten…

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#25

Mijn vriend zegt dat Quickstep een prima merk is en hij heeft er best verstand van. Is normaal best aan de prijs, dus gewoon prima kwaliteit. Maar wat ik zeg: laat je wel goed informeren en ga kijken. Voelt het niet goed? Wegwezen dan. Maar misschien heb je wel een goeie deal!

Groetjes Rainbow

Lilypie Second Birthday tickers

Lilypie Fourth Birthday tickers


#26

Deze week bij de kwantum is er laminaat in de aanbieding voor maar 4 euro per m2!! Koopje natuurlijk.
We hebben in ieder geval besloten om de woonkamer en de hal te voorzien van iets duurder laminaat. Nu gaat het om de slaapkamers van de kinderen en onze slaapkamer. Daar kan toch best dit laminaat van 4 euro per m2? Want wij dachten zelf dat slaapkamers niet onder intensief woongebruik vallen. Wat denken jullie?

En nu de volgende vraag. Wat is het beste om in een berging te leggen? Het is een vaststaande berging en hij zit aan de keuken vast. De wasmachine en droger komen er te staan evenals de fietsen, gereedschap en tuingereedschap etc. Lijkt me niet erg handig daar laminaat te leggen?
We hebben nu precies dezelfde soort berging en er ligt nu goedkoop zeil. Hebben we gewoon van de vorige bewoonster overgenomen. Tips?

En de laatste vraag. 4 euro per m2 is ontzettend goedkoop en het is maar net de vraag of deze aanbieding nog een keer weer komt voor December/Januari. We zijn dus van plan om het nu al te kopen. Maar we zijn bang dat het niet in de auto past en niet in ons huis. Het gaat om ruim 50m2 in totaal en als de berging er nog bij komt dan ongeveer 63m2. Hoe lossen we dat op

Groetjes


#27

Ik zou op de slaapkamers inderdaad net zo makkelijk dat laminaat van 4 euro leggen.

Wat vloerbekleding in de berging betreft, wij hebben zelfs laminaat in de garage liggen. Nou, even nuanceren: meneer Sje heeft in de voorste helft van de garage zijn kantoor, de achterste helft is voor fietsen, gereedschap, 2e koelkast etc. Maar dat is relatief zo’n kleine ruimte dat we besloten hebben om het laminaat van het kantoor door te leggen in de garage. Anders hadden we op de benedenverdieping 4 verschillende soorten hout en laminaat gehad! Niet echt mooi.

Tja, je kunt ook in je nieuwe berging zeil leggen. Ik weet niet hoe groot die ruimte is, maar als je er ook niet op zit te wachten om tig verschillende soorten vloerbekleding in je huis te hebben, dan zou ik bijna zeggen, leg daar ook dat goedkopen laminaat van de bovenverdieping.

Wat de opslag betreft: niemand in familie-, vrienden- of kennissenkring waar je dat laminaat op kunt slaan?

Groetekes, Sje


#28

Heb je geen familie of vrienden waar je wat kunt neerleggen, misschien bij verschillende mensen een deel. Ik zou zeker voor boven voor de €4 laminaat gaan. Voor de rest van de woning zou ik nog wachten, hoe vaak zie je wel niet een aanbieding of stickers met korting. Persoonlijk zou ik in de berging tegels neerleggen mbt het vocht waar laminaat natuurlijk wel gevoelig voor is.
Ik weet niet of je ook nog gordijnen oid moet hebben maar bij de leenbakker hebben ze af een toe een actie dat ze de gordijnen gratis maken. Daar zit ik nu ook op te wachten, boven op onze slaapkamer moeten we nieuwe vitrage.



#29

Onze slaapkamer komt beneden, het is namelijk een levensloopbestendige woning Daardoor hebben we beneden sowieso dan al 2 verschillende soorten laminaat. Maar ach er zitten muren tussen en zoveel tijd brengen wij niet door op onze slaapkamer haha
@Sje: Ik heb nogal eens water in de berging liggen, o.a. doordat er natte was voor de wasmachine word gelegd, water voor de kinderen door de berging gaat en er wel eens wat naast de wasmachine staat te weken in groene zeep Ik denk dat laminaat dat niet lang volhoud?
Nu ik het er over heb, hoe zit dat eigenlijk met laminaat in de keuken? Want we hebben straks een open keuken.
@Pranger: We kopen het laminaat voor de woonkamer en de hal nu dus ook nog niet. Daar willen we mee wachten tot we het ook daadwerkelijk kunnen leggen. Niet alleen omdat we dan nog even door kunnen sparen, maar ook omdat we zelf onze eigen keuken mogen uitzoeken en het moet wel bij elkaar passen natuurlijk En zoals ik zei willen we sowieso in de hal en woonkamer (dus ook keuken) duurder laminaat leggen.
Sowieso word beneden alles duurder want we krijgen beneden vloerverwarming Daardoor moet er een 2 keer zo dure ondervloer komen

Btw nu ik aan het typen ben heb ik ineens nog een vraagje Hoeveel moet je ongeveer rekenen voor plinten en latten? Ik kom er zelf niet echt uit

Groetjes


#30

Ik ken verschillende mensen met laminaat in de keuken en dat gaat prima!
Wij hebben zelf een houten vloer in de keuken (loopt door vanuit de huiskamer) en dat gaat gewoon goed.

Groetekes, Sje


#31

Laminaat heb ik geen verstand van in de onderste verdieping. Wij hebben in de hal, keuken en bijkeuken (bedoel je dat met berging?) plavuizen… Echt ideaal!!

Ik weet nog dat mijn vriendin eerder laminaat in de bijkeuken had, en toen was (meende ik) iets met de wasmachine, en daar was allemaal water uitgelopen. Hele vloer stond krom

Groetjes Manderijn.


#32

Klopt, ik weet het. Plavuizen zijn ideaal! Als we nou ook het geld ervoor hadden… Dus helaas gaat dat niet

Groetjes


#33
quote:
Ik weet nog dat mijn vriendin eerder laminaat in de bijkeuken had, en toen was (meende ik) iets met de wasmachine, en daar was allemaal water uitgelopen. Hele vloer stond krom

En daarom heb ik al zolang als ik op mezelf woon zowel de droger als de wasmachine in een speciaal daarvoor bestemde lekbak staan! Ideaal!
Het verdient geen schoonheidsprijs, maar het scheelt een hoop gedoe, ergernis en geld!

Groetekes, Sje


#34
quote:
Ik weet nog dat mijn vriendin eerder laminaat in de bijkeuken had, en toen was (meende ik) iets met de wasmachine, en daar was allemaal water uitgelopen. Hele vloer stond krom

Groetjes Manderijn.


Kwestie van inboedelverzekering toch?

We zijn geslaagd! Maar niet bij de kwantum Bij outlet center in Leeuwarden. We hebben supermooi wit laminaat (hout structuur), 7 mm dik, voor 7,99 per m2. Wel wat duurder maar wat het mooie er van is, is dat we de ondervloer en plinten er gratis bij krijgen En dat niet alleen, maar het mag gewoon bij hun in het pand blijven liggen tot aan de verhuizing en ze bezorgen het dan gratis bij ons nieuwe huis We moesten nu de helft betalen en bij het bezorgen de andere helft. Ideaal! We zijn superblij met onze aankoop

Groetjes


#35

Super geregeld zo!

Groetekes, Sje


#36

Oh handig ja…! Ligt het je ook niet in de weg!

Groetjes Manderijn.


#37

Wat fijn dat je zo goed geslaagd bent.

Groetjes,
Sandra

Lilypie Kids Birthday tickers

Lilypie Second Birthday tickers