Vlekjes update+foto

Ik had er even een foto van gemaakt, maar hier op de computter van mijn ouders heb ik geen idee hoe ik ze er op moet krijgen.
dus ik zal het even proberen te omschrijven.

Ruben heeft op zijn beide onderbeentjes allemaal vlekjes zitten, en ze zijn vuurrood.
Ik dacht eerst dat hij geprikt was door een mug, maar nu zijn we inmiddels al een weekje verder en ze zitten er nog steeds.
ze zitten alleen op zijn onderbeentjes en verder helemaal nergens op zijn lichaam, het enige wat mij opvalt is dat zijn gezicht ook wat vlekkerig is de laatse dagen, maar dat stelt helemaal niks voor vergeleken bij zijn beentjes.

Iemand een idee wat dit kan zijn?
Hij heeft geen koorts en is gewoon mega vrolijk en heeft ook geen jeuk.

Groetjes Marianne Mama Van Ruben

Gewijzigd door - MJ op 17 Aug 2006 15:37:35

Ik zou denken aan de zesde ziekte.
Ik zou morgen maar eventjes naar de huisarts gaan dan weet je
zeker wat het is.

Maar als ze de 6de ziekte hebben zijn die vlekjes toch over het hele lichaampje?

Sorry maar dat weet ik eigenlijk niet zo goed.
Ik hoop dat andere mensen die er meer van weten eventjes zullen reageren.

6de ziekte geeft kleine lichtrode vlekjes op gezicht en nek en later op de romp. En een periode van koorts gaat vooraf.

Als je het niet vertrouwd moeet je even langs de huisarts gaan.
Ik weet wel dat muggenbulten best lang kunnen blijven zitten.

Groetjes van Jolanda, mamma van Lisa (25-08-'02) & Cas (02-12-'04)

Oké, meiden nog 1 keer dan:

De vijfde ziekte begint met vlekjes en eindigt met koorts
De zesde ziekte begint met koorts en eindigt met vlekjes

Dus als Ruben geen koorts heeft gehad heeft hij in elk geval de zesde ziekte niet. De zesde ziekte geeft ook voornamelijk vlekjes op gezichtje en romp.

De vijfde ziekte begint voornamelijk met vlekken (symmetrisch) op het gezicht en dat verspreid zich dan naar bovenarmen, romp e.d. Daarna beginnen de koortsdagen.

Geen idee wat vlekjes op de onderbeentjes kunnen zijn. Kan allergische reactie zijn (bepaalde soort sokjes? bepaalde stof waarvan een broek gemaakt is?), kan warmte-uitslag zijn. Wordt de uitslag erger als hij bijvoorbeeld in badje zit?

Als hij het al een week heeft en het wordt niet minder, dan zou ik voor de zekerheid even de huisarts raadplegen.

Groetekes, Sje

quote:
Wordt de uitslag erger als hij bijvoorbeeld in badje zit?

De uitslag word dan niet erger na een badje, maar zodra hij hij uit zijn bedje komt, dan zijn ze vuurrood, maar heb vanmorgen nog even gekeken, maar er komen niet meer plekjes bij, dus zie het nog even aan,

Oh dus je bent nog niet langs de huisarts geweest met Ruben ?

Als het niet erger wordt, grote kans dat het gewoon iets onschuldigs is, maar ik zou het niet over het weekend heen tillen als ik jou was. Dan heeft-ie het onderhand al 2 weken namelijk.

Hou je ons op de hoogte?

Groetekes, Sje

Misschien een allergische reactie van iets? Misschien ergens in gezeten.
Beterschap iig

Dozeyana mv Dominique, Zenna, Yael en Nanou!

De vlekjes op zijn beentjes beginnen minder te worden.
en zijn gezichtje is weer bijna helemaal gaaf.
misschien dat het toch warmte bulten waren?!
maar hou het in de gaten.

Hoe gaat het nu inmiddels met de plekjes op zijn benen?
Wordt het al minder?

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Hahaha, we reageerden zowat tegelijk.
Zo snel heb ik nog nooit antwoord op een vraag gehad

Groetjes Bianca, mamma van Stephan en Kaya

Wat goed dat het minder aan het worden is. Hopen dat de vlekjes snel helemaal weg zijn.

Groetekes, Sje

en ze zitten er weer ze waren zo goed als weg.
totdat ik hem zaterdag uit zijn bedje haalde, allemaal rode bultjes, een enkele met een wit puntje.
en toen zag ik een rot mug wegvliegen vanonder zijn bedje.
dus hup Ruben weer even in bed en deze mama op oorlogspad achter de mug aan.
Pats! en raak en Ruben maar lachen.
en nu lijkt het weer weg te trekken zou het dan toch die rot mug zijn geweest ?

Zo kun je wel blijven gissen…
Niet rot bedoelt hoor Marianne maar ik had
allang bij de huisarts effe binnengewandelt.

Ik zou ook al lang bij de huisarts gezeten hebben en loop normaal gezien echt niet zo snel naar de dokter. Maar 2 weken die bultjes zou ik veel te lang vinden.

Dus huppakee, naar de dokter met de kleine man!

Volgens mij kan het nooit 1 mug zijn die een lijfje vol met van die kleine bultjes veroorzaakt. Daar moet iets anders aan de hand zijn.

Groetekes, Sje

Dus hupsakeeee morgen gaan wij effe naar de dokter toe.
want het is nog steeds niet over, en zo ga ik volgende week niet met een gerust hard met vakantie.
maar deze foto is van vorige week, waarvan ik geen idee had hoe ik hem moest plaatsen op de comp van mijn ouders

Maar dit is niks vergeleken bij de foto het word dus steeds erger, nu heeft hij een paar met witte puntjes erop het lijken wel puisjes, heel raar maar goed ik zal morgen weer even verslag doen

Gewijzigd door - MJ op 17 Aug 2006 15:57:57

Heel verstandig Marianne dat je er toch de dokter even naar laat kijken. Ik ben erg benieuwd wat de diagnose is.

Groetekes, Sje

Ben ook wel benieuwd wat het is.

Ga je volgende week naar Terschelling?(was toch terschelling?)

Groetjes Maaike

Lilypie 1st Birthday Ticker" border=0>

Lilypie 4th Birthday Ticker" border=0>