he bieb heb je al wat van de ha gehoord
wat er gaat gebeuren was benieuwd sterkte he
groetjes marielle trotse mama van tanja
he bieb heb je al wat van de ha gehoord
wat er gaat gebeuren was benieuwd sterkte he
groetjes marielle trotse mama van tanja
Ik moet wachten tot ik over twee weken naar de internist moet.
De huisarts kan nu ook even niets voor me doen.
Dank je voor je interesse trouwens!(iedereen hoor!)
Groetjes, mamma van Stephan
Gewijzigd door - Bieb op 02 Jul 2004 17:58:09
Hihi, ben nooit 100% geweest hoor, haha!
Ik voel me iets beter, alleen nog niet fit. Maar dat is dus al ruim 2 maanden zo.
De oorzaak hoop ik toch écht te vinden samen met die internist.
Verder gaat het met Vivien sinds gisteren wat moeilijker.
We moeten nu eventjes écht duidelijk zijn, want het is me wel een madam hoor, haha!
Steeds “boos” doen, dwars etc. etc.
Maar ze is wel echt héél lief gelukkig.
Had haar voor geen goud willen missen!
En ze heeft even met een tolk gebeld vanavond. Dat heeft wel geholpen heb ik het idee.
Zal wel wennen zijn straks als ze weg is. Nog even niet aan denken.
Toch is dit wel intensief hoor!
Maar absoluut de moeite waard!
Liefs, mamma van Stephan
Gewijzigd door - Bieb op 02 Jul 2004 21:43:56
fijn dat het zo goed gaat met haar, nu jij nog…hihi
liefs Tries
ps laat je nog een keer wat foto’s zien?
Liefs Tries
Ja, ik zal proberen straks nog wat foto’s te plaatsen.
Vandaag ging het wat minder met Vivien.
Erg dwars.
We zijn naar Sprookjeswonderland geweest in Enkhuizen en dat vond ze geloof ik pas leuk toen we bij het treintje aankwamen en de speeltuin.
Maar verder echt met alles dwars.
Zucht. We werden er nu allebei een beetje gek van (zowel mijn vriend als ik dus).
Het is namelijk zo dat ze al een aantal dagen heel moeilijk doet met eten (niet zo vreemd natuurlijk, want het eten is hier gewoon anders dan ze gewend is en het is nou eenmaal een kind van 8,5).
Maar goed, nou had ik dus speciaal macaroni gemaakt.
Dat had ze namelijk de eerste dag gegeten en dat vond ze super lekker!
Ik vertelde het ook aan haar en ze was heel enthousiast.
Maar toen het op tafel stond vertikte madam het om ook maar één hap te eten.
Toen had ik het dus wel ff gehad met mijn geduld en humeur.
Tot nu toe kon ik stiekum nog wel lachen om dat mokken van haar, maar zo langzamerhand begint het mijn keel uit te hangen.
We beseffen ook dat we nu echt strenger moeten gaan optreden.
Maar ze wéét dondersgoed dat ze vervelend doet hoor.
Ze wijst het zelfs aan in het woordenboek
Als ik dan vervolgens vraag waarom ze zo doet, dan haalt ze haar schouders op (zo van: geen idee).
Nou ja, in bed heb ik gevraagd of ze morgen dan wel weer “lief” zou zijn en dat heeft ze beloofd.
Mij benieuwen
Stiekum ben ik wel blij dat ons gedrag (we hebben na het eten echt laten merken dat we het niet leuk meer vonden) overgekomen is bij Vivien.
Ze heeft nu in de gaten (denk ik) dat ze echt niet alles maar kan en mag hier.
Maar goed, we nemen het haar niet kwalijk.
Ze heeft een heel verleden (waar we niks van weten en wat ongetwijfeld erg vervelend is geweest, zacht uitgedrukt) en ze is nu in een vreemd land, veel luxe dat ze niet gewend is, persoonlijke aandacht voor haar…etc. etc.
Zoveeeeeeel voor zo’n meiske!
En het is verder echt een schat hoor!Een lieverd.
Nou, ik ga eens kijken of ik het red om nu foto’s te plaatsen.
Eerst even bij Vivien kijken want die hoor ik (alweer ) van de trap komen.
Liefs, mamma van Stephan
O ja, Kitty
Wat jij zegt is wel waar. Ik denk dat ze zich hier wel veilig voelt en daarom zo durft te zijn.
Maar ik hoorde ook van andere gastouders dat ze uitproberen of je ze na vervelend gedrag nog steeds “wil” (als je snapt wat ik bedoel)
Gewijzigd door - Bieb op 05 Jul 2004 21:58:13
Hier dan wat nieuwe foto’s, gemaakt in Sprookjeswonderland vandaag (zie verhaal hierboven).
Vooral de speeltuin was favoriet!
Hier wisten we nog niet hoe we nou zouden gaan staan voor de foto
O ja, het gaat nu geloof ik weer wat beter met Vivien (zie bovenstaand verhaal).
Ik heb met haar “gepraat” boven en ik denk dat het grootste probleem is: dat ze terug moet naar het kindertehuis.
En dat wil ze dus niet.
Ze zegt het met regelmaat.
Weet je, als wij op vakantie zijn geweest dan willen we ook niet graag terug naar huis (de meeste mensen dan, haha!).
Maar wij zijn volwassen, kunnen het relativeren etc.
Vivien is nog maar 8,5 jaar en moet terug naar een kindertehuis (wat veel vervelender is dan wanneer wij van vakantie terug gaan naar ONS huis uiteraard!).
En daar moet ze overdag (denken wij) vaak aan denken, waardoor ze opstandig wordt omdat ze niet terug wil.
We denken dat dat dus eigenlijk het grootste probleem is. Plus natuurlijk alle indrukken die ze hier opdoet, maar dat is vanzelfsprekend.
Maar goed, morgen gaan we zeggen dat ze met kerst terug mag komen bij ons.
De stichting raadt dat meestal af, omdat het verwerkingsvermogen van zo’n kind lang niet zo groot is als dat we denken.
Maar wij denken in dit geval, met Vivien, dat het haar juist een bepaalde rust geeft.
Dat ze weet dat ze terug komt weer.
En nu ga ik slapen
moeilijk, want zo’n meisje heeft gewoon een rugzak das gewoon zo… er mee om gaan is ook moeilijk,toch wil ze niet eten (net als bij onze kinderen) dan niet als ze honger hebben eten ze toch wel… ze ziet er niet uit gehongerd uit.
maar makkelijk is het zeker niet, heb veel respeckt voor je ik kan het niet
succes maar dat lukt vast wel, lijkt me verder een lief grietje
Liefs Tries
We kunnen wel brieven naar haar schrijven (korte dan) die we hier kunnen laten vertalen naar het Hongaars door een tolk (er zijn een paar mensen die dat vrijwillig doen).
Maar echt simpel is het natuurlijk niet. Maar we gaan dat wel absoluut doen.
Geen idee of ze ook terugschrijft. Zij is natuurlijk afhankelijk van het kindertehuis.
Of iemand haar een envelop geeft en een postzegel etc. etc.
Verder is ze wel mager.
Dat is op sommige foto’s misschien niet te zien, maar ze is het echt.
Ze is dus 8,5 jaar en heeft van broek bijv. maat 128. Maar dan moet ie van boven wel héél smal zijn, anders zakt ie af.
Elly, jij beschreef denk ik ook wel goed hoe het gaat, die vergelijking met de pubertijd enzo.
Maar het is soms wel moeilijk.
Kijk, ik slaap elke avond pas laat omdat Vivien nou eenmaal moeite heeft met slapen (en pas rond 11 uur/ half 12 slaapt).
Daar kan zij niks aan doen en het geeft ook niet.
Maar zo langzamerhand ben ik ook een beetje moe aan het worden en kan ik wat minder goed tegen die dwarse buien.
Dan heb ik echt zoiets van: niet leuk hier? Prima, dan ga je maar naar Bicske (daar komt ze vandaan).
Heel gemeen van mij om dat te denken, maar soms…pfffff. Het is ook zo intensief.
Maar het is wel een schat hoor!
En ondanks dat ze de laatste paar dagen moeilijker doet, willen we écht dat ze weer komt met kerst!!!
Lijkt me super!
Nou, ik hoop dat ik alle vragen beantwoord heb. Zo niet: Sorry!!! (ik heb ff een “off-day” geloof ik. Stephan ook weer huilend op school achter moeten laten. Bah! En mijn vriend de hele week nachtdiensten. Wat voor hem uiteraard vervelender is dan voor mij, maar goed…laat maar. Genoeg gezeurd).
Gewijzigd door - Bieb op 06 Jul 2004 14:37:49
Hoi Bieb.
Goh wat een gedoe zeg,met Vivien.
Het is eigenlijk ook wel dieptriest voor haar he!Ik doel dan op wat elly en Kitty erover schrijven.Kan me er wel wat bij voorstellen.
Misschien moet je er maar geen aandacht meer aan schenken(aan dat gemok enzo),en gewoon naar bed gaan als jij dat wilt.Je hebt toch ook je rust nodig?Vooral nu je keelontsteking weer de kop op steekt steeds.
Groetjes Eljada
Hoi,
Het mokken is aardig voorbij nu (gelukkig, haha!).
Het gaat gewoon goed!
Nog een week en dan moet ze al weer terug. Pfff…gaat echt snel hoor!
Hierbij een beloofde foto van het kindertehuis.
We hebben geen foto’s van de buitenkant helaas, en om de één of andere reden kan ik de foto’s niet opslaan op onze eigen pc.
Vandaar maar 1 foto.
Het is een foto van de gemeenschappelijke eetzaal.
Je kan goed zien dat ze het er gezellig proberen te maken door bijv. die “nep-ramen” aan de muur met die gele gordijntjes etc.
Hier eten ze 's middags warm eten in groepen van ongeveer 40 kids (er zijn geloof ik 160 kids in totaal die daar wonen).
Gewijzigd door - Bieb op 08 Jul 2004 14:38:09
wat jammer bieb de foto is niet gelukt .en wat gaat dat dan snel is ze dan al weer drie weken bij jullie geweest ongelovenlijk wat vlieg de tijd nou verwen haar nog maar lekker dan
knuffels van marielle
he bianca hij is niet daadwerkelijk geupload naar de site toe dus dat moet je even overnieuw doen
groetjes,
Kim,mama van Sofie en Victor!
Hè, wat raar, waarom zie ik hem dan wel??
Ik vrees dat ik de foto dan helemaal niet kan plaatsen.
Ik kan hem namelijk niet vanaf die e-mail opslaan in “mijn bestanden” (op onze eigen pc dus).
Zodoende kan ik hem ook niet uploaden.
Jammer hoor!
heb je outlook express?
want dan kan je het makkelijk opslaan hoor
groetjes,
Weet je, normaal als ik een e-mail krijg met als bijlage foto’s, dan zit er zo’n paperclipje bij.
Op die manier kan ik de foto’s makkelijk op onze eigen computer opslaan.
Maar bij deze mail zaten dus wel de foto’s , maar niet zo’n paperclipje.
Het is van “Kodak easy share” ofzoiets.
Nou ben ik wel op de foto gaan staan met de cursor, rechterknop op muis aangeklikt en de afbeelding vervolgens opgeslagen bij “mijn afbeeldingen” maar dan kan ik de foto niet zien (geen idee waarom) en normaal gesproken dus wel.
Wie het weet mag het zeggen!
dan moet je hem waarschijnlijk hernoemen naar jpg dus naar die foto dan hernoemen als jpg bestand
Tries
Liefs Tries
Hoi Tries,
Ja, dat had ik geprobeerd.
Maar het maffe is dat als ik hem wil opslaan, ik alleen de mogelijkheid krijg voor “all files” en niet voor Jpeg.
Ik kan dat woord “all files” ook niet deleten o.i.d.
Best wel jammer, want ik zou de foto’s graag op onze pc in onze bestandsmap willen hebben, bij de rest van Viviens foto’s.
stuur ze anders door naar iemand die dan vervolgens weer naar jou zend als bijlage
je mag na mij ook sturen dan probeer ik het wel ffies voor je
als het easy share is staan ze waarschijnlijk op het web
als je dat nou eens uitzoekt en die link hier plakt… dan kunnen we hem in ieder geval hier op het forum zien
groetjes,
Jaja, en hoe vind ik dat dan op het web???
Kimmie makkelijk praten, hahahahahaha!!!
Ikke blond hoor!