Oh jee, ben behoorlijk geschrokken net… Joey zit normaal 's ochtend de hele tijd in de box, tussen ontbijt en fruit in zeg maar, en daarna gaat hij naar bed. Maar net wou hij niet meer, dus zette ik hem op de grond. De verwarming staat hier 's ochtend even aan, en meestal 's avonds al Joey al in bed ligt. Dus ik was dit nog niet eerder tegen gekomen… Dat ding is loeiheet als hij aan staat! Wat nou als Joey er aan vast pakt? Hij trekt zich overal aan op de laatste dagen, dus die verwarming zal ook wel volgen denk ik… Als hij 's middags of na het eten op de grond speelt staat hij (nog) niet aan,. maar hij zal steeds minder in de box willen, en over twee maandjes is de box alvast voor het aanstaande zusje.
Hebben jullie er zo’n speciale radiatorbekleding om heen? Ik zou dat normaal niet nemen, want dan blijft er nog minder van dit toch al zo kleine huiskamertje over, maar ik moet er ook niet aan denken dat Joey zich brand! Of zullen ze in een reflex de hand terug trekken, en er dan gelijk van leren dat ze er maar beter niet meer aan kunnen komen?
Verwarming is heet!
Ik had dit ook al in gedachten, wat als… etc.
Doe nu als hij er naartoe gaat zeggen: pas op hé de verwarming is heet, doet au. Als hij heet is en hij zit eraan … leert hij het denk snel af. Ja klinkt misschien hard maar … ga er echt niks omheen doen voor hem hoor… bij opa en oma is dat gevaar er ook… dus leren moeten ze dat toch.
Vind een kachel nog veel enger… die heeft mijn zusje… die vlammen lokken hem er naartoe… en dat is echt AU…
Ik denk in dit geval ook “wie niet horen wil”… ze doen het echt maar 1 keer lijkt mij. Ik ga hier thuis ook niets om de verwarmingen doen. Een kachel is inderdaad een heel ander verhaal maar die hebben wij niet.
groetjes!
Uit ervaring weet ik dat ze het maar 1 keer doen. Wij hadden thuis een gaskachel en mijn broertje liep altijfd uit te dagen en wij maar waarschuwen. Tot ie een keer vers uit de douche zijn billen er tegen aan duwde. Geloof me hij deed het nooit meer. Maar het was wel zielig, Maar net als met kaarsen komen ze er maar 1 keer aan en de hitte verspreiding en de reactie daarop is snel genoeg om zware verwondingen te voorkomen, maar genoeg dat ze er wel afblijven.
Groetjes,
Michèle
Ik sluit me bij de andere aan. 1 keer eraan zitten en ze weten het hoor. Wij hebben 3 kleine cactussen op de salontafel staan. Mijn schoonmoeder zei laatst vind je dat niet eng voor Tim. Dus mijn reactie was nee hoor, want hij weet hoe pijnlijk ze zijn. En hij komt er nooit aan. Toen die wat jonger was heeft hij er 1 keer aangezeten en zich bezeerd en sindsdien komt hij er nooit meer aan. Dus denk dat dat bij de kachel ook wel zo zal zijn.
Groetjes,
Sandra
denk dat ik het ook zo zou doen… hij leert het vanzelf wel… ik let er niet echt op volgens mij wordt mijn verwarming niet zo heet. Ga ik vanavond ff checken.
Wij hebben trouwens vloerverwarming dus dit probleem hebben we niet. Maar hij gaat 1 dag per week naar mijn ouders. Dus ben benieuwd hoe lang het duurt voordat hij daar aan de kachel zit.
Groetjes,
Sandra
Hmm oke, dan moet hij het maar leren, ik zie die radiator bekleding ook niet zitten!
Ik kan em alleen herinneren van mijn ehbo-cursus dat ze zeiden dat kindjes niet het besef hebben dat ze hun hand terug meten trekken als het pijn doet, en dat ze dan dus zo een paar minuten blijven vasthouden tot iemand helpt. Maar ik weet niet meer om welke leeftijd dit ging, we kwamen er op toen we het er over hadden dat het bedje buiten bereik van verwarmingsbuizen moet staan. Maar misschien is dat dan wel voor hele jonge kindjes bedoeld, die niet over de vloer kruipen.
ik waarschuw altijd! en zoals de rest al zei ze doen het maar 1x
Bij oma was de radiator laatst ook heet en ze zat er dus met de vingers aan. ze schrok even en nu zie ik dat ze er gewoon voor uit kijkt!
Groetjes Gytha
Geloof me hoe jong ook de eerste reactie van het lichaam is loslaten. Zelf dieren hebben dit oerinstinct.
Groetjes,
Michèle
Bij ons staat de laatste tijd ook de verwarming wel aan, en tja noah weet dat ie warm is en als ie er dan toch aan zit “Jammer dan”!
We hebben hem vaak genoeg gewaarschuwd dat het auw is.
Mijn ouders hebben een gelhaard, ook heet dus, maar daar komt ie niet bij, loopt ie met een boog omheen gelukkig…
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
Wji hebben een houtkachel, en idd ondanks alle waarschuwingen heeft ze afgelopen maandagavond haar handje verbrand.
Hebben haar handje goed gekoelt met LAUW water (koud mag niet!!!) Gelukkig viel het mee. Eigenlijk precies goed… Net 3 kleine blaartjes, maar niet al te veel last…en als je er nu naar vraagt weet ze het heel goed, kachel=heet.
Dus 1x branden en ze zijn genezen (op ongelukjes na).
Groetjes Frauk
hier 1 keertje met d’r handje tegen de hete verwarming aan, was toen net te laat met waarschuwen. ze trok gelijk d’r handje terug en keek even heel lelijk, toen ik even snel had gekeken of ze er niks aan over had gehouden was er eigenlijk niks aan de hand en ging ze gewoon verder met spelen. sindsdien is ze er ook niet meer aangekomen. dus idd niet leuk maar het werkt wel gelijk.
liefs,
Rinske
@ Mama van Jade : Wat een geluk dat ze er niet al te veel last van heeft!
Kan behoorlijk pijn doen. Maar ja ze heeft er uiteindelijk wel van geleerd.
En daar gaat het om
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
Bij mij thuis kan hij zicg niet ad kachel bezeren want hij kan er niet bij Maar oma heeft een hele mooi gas kachel…
Dat zal dus een keer handjes branden worden
Ik weet van mijn eigen moeder dat ze mij en mn broertje zo rond 14/15 maanden (net lopertjes) even heel snel 1 vingertje tegen de niet al hete kachel had geduwd
Mn broertje en ik zijn er vanaf die dag altijd met een grote boog omheen gelopen
Niet leuk Wel effectief
Voor mn moeder prettiger en veiliger voor ons Als een gaskachel flink brand dan kan je er een flinke blaar/blaren aan over houden
En ik denk dat er vele van ons ook bij paps en mams nog een gaskachel hadden
Ik heb al mn vingertjes nog met vel en al…
Grt
Linda
quote:
Ik had dit ook al in gedachten, wat als... etc.Doe nu als hij er naartoe gaat zeggen: pas op hé de verwarming is heet, doet au. …
FOUT!
Dat doet geen au, dat doet pijn!
(en dan roep je au).
Leer dat nou toch meteen goed aan.
Hylke heeft het goed door ondertussen
M.
Sorry meester Marsel … maar denk dat ik je helaas gelijk moet geven.
Dus hier voortaan netjes de kachel is heet, pas op dat doet pijn!
Das net als mensen die hun kind leren dat een hond een waf waf is. Nee hij zegt waf waf maar het heet een hond
Groetjes,
Michèle
Ha ha ha was jij het ook die niet meer wist welk geluid een koe maakte of was dat een andere mamma??
Groetjes,
Michèle