Ik heb het hier al eens over mijn zus gehad. Ik kan heel goed met haar opschieten, maar ze is een heel ander type dan ik. Ik ben de lieve van de twee zeg maar, zij de haaibaai. Ze heeft twee kindjes waar ik ook dol op ben. Zij is ook lief voor Eva. Dat is het probleem verder niet.
Wel dat ze altijd een scherpe mening heeft en niet beseft dat wat ze zegt niet altijd leuk is. Ze vond dat Eva veel te veel fruit kreeg (200 gram). Goed, dat kan een ongevraagd advies zijn. Ze eet het graag en nu dus nog steeds. Maar toen dacht ik al: waar bemoei je je mee? Ik zei dat Eva 2x slaapt per dag. Dat vond ze erg veel, want haar kinderen sliepen altijd alleen tussen de middag. Dat ze 2x slapen op het kdv is ook raar…Een vriendin van mijn zus had haar baby op het kdv. Dat kindje was, volgens die vriendin, bijna gestorven door onhygienische voeding op het kdv. Dat klopt wel, haar baby was inderdaad heel ziek en heeft veel in het ziekenhuis gelegen. Haar vriendin zou haar kind nooit meer naar een kdv sturen…Dat begrijp ik nog wel. Maar toch kreeg ikhet gevoel alsof mijn zus kdv’s zielig en slecht vond. Bij haar pasten mijn ouders altijd op, maar die zijn ook geen 50 meer en ik wilde ze niet ook nog op laten passen. Wij wonen ook verder weg. Ze zei wel dat niet alle kdv’s hetzelfde zijn, maar toch…Terwijl Eva het geweldig heeft daar, maar ‘je gaat ervan uit dat ze veel met haar spelen, maar dat weetje niet zeker natuurlijk’. Alsof ze Eva de hele dag laten liggen daar! Echt niet. Klap op de vuurpijl was, datze zei datze baby’smet blauwe ogen en wit haar niet mooi vindt. Eva heeft nu blauwe ogen en donkerblond haar, maar papa had superblond Skandinavisch blond haar als kind en dat hebben zijn nichtjes ook. Er is behoorlijk veel kans dat Eva dus ook hoogblond wordt. Ik zei natuurlijk dat zij ook dat haar zou kunnen krijgen, maar toch zei mijn zus gewoon:‘Ja, dat is niet mooi!’ Fijn he? Dan vindt ze Eva dus straks misschien ook niet mooi! Ik heb weleens gezegd dat ik ‘af en toe op een forum zit’ (niet dat dat hier is) en dat was natuurlijk ook niks.
Mijn zus zegt wat ze denkt zonder na te denken watze nu eigenlijk zegt. Ik durf er niet goed tegenin te gaan omdat ze altijd haar antwoord klaar heeft en mij helemaal overruled dan. Ze maakt dan meteen een rel. Stom natuurlijk. Toch merk ik dat ze me gekwetst heeft met die opmerking over Eva’s haarkleur. Ik ben nu alleen thuis en zit hier gewoon met traanogen. Ik vind Eva altijd mooi en wat is er in Godsnaam mis met hoogblonde haartjes? Misschien belachelijk dat ik haar niet de les lees, maar ik ben wat dat betreft niet zo assertief. Ik ben het commentaar wel beu.Ik weet dat ze er gewoon niet bij stil staat, het is haar karakter, maar toch. Ze geeft haar vriend ook dit soort opmerkingen en mijn ouders ook, maar die denken gewoon: ‘Boeien, laat maar kletsen!’ Ik niet, ik ben van kleins af aan al erg gevoelig en liet soms wel over me heenlopen. Sinds ik werk ben ik een stuk assertiever geworden, maar bij mijn zus ligt dat anders. Ik weet niet, ze is gelukkig ook wel weer heel grappig en we kunnen ook uren kletsen en lachen. Maar dit is dan toch niet leuk.
Ik wilde het even kwijt hier, want het doet toch pijn als iemand iets zegt over mijn moppie.
Groetjes Rainbow, trotse mama