Ik heb voordat ik mijn onderzoeken in het ziekenhuis kreeg toch een andere pil gekregen? Om te kijken of de klachten daarvan kwamen.
nou ik had eerst: diane 35.
nu heb ik stediril 30.
echti k voel me rotter dan ooit, tegen het depressieve aan,
ik heb veel hoofdpijn, wat dagenlang kan aanhouden, en heb constant honger. ik voel me bijna zwanger!
ik ben het niet overigens…
maar goed ik vroeg me af of iemand weet of er een pil is met minder bijwerkingen?
want dit gaat nergens meer over.
Hoor verhalen over stediril 30 dat dat bekend staat om depressieve gevoelens, en ik vind het nogal raar met mijn dossier dat de dokter me die dan gaat voorschrijven.
Vervelende bijwerkingen van nieuwe pil
Misschien kan je eens informeren naar Lovette dat heet nu anders trouwens maar de dokter of drogist weet wel hoe het nu heet.
dat is een hele lichte pil, en heeft bij mij altijd goed gewerkt.
Liefs, Melanie, (mama van Noah)
wordt die vergoed?
want ik ga echt niet elke maand weet ik hoeveel betalen voor een pil.
belachelijk als je zoveel ziekekosten betaald dan toch veel dingen moet bij betalen
stediril30 heb ik ook gehad na de zwangerschap en ik moet zeggen dat ik daar ook niet echt gelukkig mee was. Heb inmiddels een andere pil, maar de reden daarvan was dat bij mij de zin in sex niet zo beister was en ik dat deels aan de pil weet. In de hoop dus dat een andere pil beter zou werken, maar ik merk weinig verschil.
Ik zou als ik jou was toch nog eens bij de arts informeren en aangeven dat dit het dus NIET is, je hbt het recht om te vragen naar een alternatief en dan nog zal je alles eerst moeten proberen voor je weet of het voor jou werkt of niet?
Lfs
ja maar dan kan het zijn dat ik weet ik hoelang bezig ben met het uitzoeken van een nieuwe pil.
opzich zou stediril 30 een lichte pil moeten zijn, en opzich IS ie dat ook maar de hulpmiddelen zijn verrot genoeg om je zo te gaan voelen.
je hebt dan nog yasmin (de doorslikpil) die heel licht is maar omdat het een doorslikpil is (in de strip zitten erop het laatst een paar “nep” pillen bij zodat je m niet vergeet in te nemen na je stopweek) werd ie niet vergoed door de verzekering. ik vertik het echt om te gaan betalen voor mijn pil aangezien ik verder amper wat nodig heb kwa medicatie en ik wel 110 per maand betaal voor mij alleen.
het is goed met ze. ik wil gewoon iets wat vergoed is en wat normaal werkt.
wil je het perse bij de pil houden? Er zijn uiteraard ook nog andere voorbehoedmiddelen zoals het spiraaltje (bij mij word deze vergoed), misschien is dat een optie?
Lfs
@Wieb: hoe wordt dat erin gezet? want ik wil geen eendenbekken e.d. erin hierdoor
vind dat verschrikkelijk. volgens mij ben ik te “strak” gehecht want ik kan er sindsdien bijna niks meer in hebben dadelijk scheurt het weer open ofzo
bah haha ik ben goed in horror senario’s
uhm ja, d.m.v. een eendenbek…maar je scheurt niet zomaar uit hoor! Maar goed, je kan het eens aan de huisarts vragen, misschien dat een gyn. het op een andere manier doet??
Maar wel vervelend trouwens dat het allemaal niet zo lekker zit van onder (zeg ik dat netjes he, weet ook niet hoe ik het anders moet zeggen). Moet zeggen dat ik het na de hechtingen ook wel eng vond en het blijft gevoelig, maar ben wel over de angst heen, het kan wel tegen een stootje daar
Lfs
Ja Lovette word vergoed… bij mij altans wel en heb het goedkoopste van het goedkoopste pakket
Hoi hoi,
ik heb volgens mij meridiol… weet eigenlijk niet of ie licht of zwaar is… voor mij geen bijwerkingen iig… alles prima geregeld…
Grtz Von
nee echt geen eendenbek
doet normaal altijd heel veel pijn
en nu zal het nog wel rotter zijn…
ik bel zo de dokter voor een afspraak laat wel weten wat ze zei…
je heb ook nog de prikpil, alleen moet je dan wel elke maand naar de HA als ik mij niet vergis?!
Succes.
Lfs
prikpil is 1 keer in de drie maanden
Hoop dat de dokter je kan helpen
want dit is ook niet leuk he
Je hoort te genieten en je niet tegen het depressieve aanvoelen
Sterkte meid
quote:
Ja Lovette word vergoed.. bij mij altans wel en heb het goedkoopste van het goedkoopste pakket![]()
nou ik heb dus naar de Lovette gevraagd,
maak deze strip af en begin meteen met de lovette dan.
alleen de orginele lovette werd niet vergoed??? dus ik heb de werkende stof naam van lovette gekregen die werd dan wel vergoed.
probleem is: hulpstoffen zijn net wat anders dan die van lovette
dus zal wel weer brak pil zijn
De Yasmin is ook heel licht. Ik kan sowieso niet tegen een pil of iets waar hormonen uit komen… word ik en mijn omgeving niet echt gelukkiger van dus bij ons niet van dat soort middelen…
@mamariska wat gebruik jij dan?
want een spiraal komt er bij mij niet in!
en zonder anticonceptie heb ik zoooveel buikpijn tijdens de menstruatie,
dan nog liever down zijn en hoofdpijn hebben dan 1x een menstruatie zoals ik die heb zonder anticonceptie,
echt waar
mijn nagels gaan over de muren dan van de pijn
De echt lovette werd niet vergoed ?
Oke… bij mij toen wel, maar heb na Noahs zwangerschap ook de werkende stof gekregen.
Succes meid!
Inge,
Zou je niet beter je lichaam even tot rust laten komen, dan elke keer te wisselen tussen al die pillen.
Door al die verschillende hormonen kan het er niet beter op worden.
Ik zelf kan ook niet tegen de pil, en gebruik nu dus gewoon een condoom.
Zit helaas niets anders op.
Heb zelf wel wat andere dingen gerobeerd, zoals nuvaring, maar was daar ook niet tevreden over.
Liefs, Anne
nee werd niet vergoed maar idd de werkende stof pil weer wel
hopelijk gaat dat goed
@Lalala,
geloof mij, ik heb zo onwijs veel pijn tijdens de menstruatie zonder anticonceptie dat ik me nog liever wat down voel dan dat ik die pijn heb
zolang andere mensen geen last hebben van mijn gevoelens dan vind ik het niet erg genoeg om ook echt even te stoppen snapje?
verder lijdt rico er ook echt niet onder, anders zou ik dat merken.
het liefste als het echt om mij gaat wil ik natuurlijk wel even zonder hormoon in mijn lijf, maargoed
dat vergeleken met de helse pijn tijdens menstruatie… dan maar down voelen
Ja, ik weet wat je door maakt!
oOK ik heb echte vreselijke pijn, tijdens mijn period.
En met de pil was dit helemaal over.
Nu merk ik dat nu ik langer de pil niet slik de pijn minder wordt.
Verder mag je dan natuurlijk 2x 4 paracetamol per dag slikken (ik begin er uit voorzorg 's ochtends al mee), en dan red ik het goed.
Verder werkt het ook om magnesium en vitamine B6 te slikken (gewoon de hele maand) en dan heb je minder last van krampen.
Je kan ook niet heel je leven met een down gevoel rondlopen meid!
Liefs, Anne