Verveeld

Hallo allemaal,

mijn zoontje is bijna acht maanden en hij lijkt erg verveeld. hij wil niet in de box, op de grond, in de wipper hij wil alleen maar op schoot. Op het kdv heeft hij dat niet en horen ze hem de hele dag niet. zelfs als hij langer dan een uur in de wagen zit raakt hij verveeld. Hij gaat het huilen als ik hem in de box leg en dat stopt pas weer als ik hem oppak. Misschien is hij verwend?

Herkent iemand dit of heeft iemand suggesties?

gr Ikina

Met 8 maanden zit hij in een sprong, dus het kan heel goed dat hij daarom snel verveeld is en niks leuk vind. Helaas kun je daar niks aan doen. Het kan heel goed zo zijn dat hij na zijn sprong wel weer gewoon in de box wil en zich weer prima kan vermaken.

Groetjes,
Sandra

Lilypie

Lilypie

Ok hoe lang duurt zo een sprong dan heb het idee dat hij dit nu al twee weken heeft. Op schoot kan hij wel uren zitten maar hij kan zich gewoon niet vermaken ergens alleen.

heb ff gekeken in het oei ik groei maar kan z’n 4weken zijn ongeveer!!
kailani zit ook in een sprong het liefs zit ze ook op schoot en de hele dag rond dragen… even vol houden dus

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Elke sprong is verschillend, ook afhankelijk van het kindje. De ene keer ben je er met een weekje doorheen, de volgende keer ben je er wekenlang zoet mee.

Groetekes, Sje

Die van de 4 maanden ging redelijk snel Femke. Maar die van de 6 maanden was een drama en de 8 maanden fietste we voor Morgan begrip eigenlijk zo doorheen Maar wat Sje al zegt elk kindje is anders.

Groetjes,

Michèle

tot nu valt het ook nog mee…
ze vraagt wat meer aandacht en dragen en op schoot is natuurlijk het leukste om te doen…
ze eet aleen wat slechter maja beetje verkouden nog dus miss ook daarvan…
vond de 3maanden sprong erger!!!
toen wou ze helemaal nix meer… maja we zijn er nog niet he

Inderdaad klop het even af

Groetjes,

Michèle

hier weer heel anders idd, alle sprongen eigenlijk nergens echt last van gehad behalve met de 8 maanden, dat was hier weer echt drama.

in ieder geval veel succes en denk aan je eigen rust, want zeker als de sprong een paar weken duurt ben je behoorlijk afgepeigerd tegen t eind zeker als je niet aan je eigen rust denkt (en er ook wat mee doet natuurlijk )

liefs,
Rinske

Hoi,

Niet aan toe geven als je kindje huilt in de box!
Tuurlijk bij pap/mam op schoot is leuker, maar dit is niet de bedoeling.
De box is bedoelt omzich zelf even te vermaken.
Wat je zou kunnen doen is andere speeltjes in de box te doen en de oude er uit te halen.
Vaak zijn kindjes op den duur uitgekeken op speelgoed en vinden ze nieuw speelgoed weer leuk, en zijn weer een hele poos zoet.
Dit werkte bij onze kindjes heel goed.
Een kind mag trouwens best even huilen hoor!

Een kind verwennnen begint met 6 maanden, daarvoor nog niet.
Dus als jij je kindje steeds oppakt dan heeft ie het weer voor elkaar.

En trouwens als je kindje even in de box speelt dan heb jij je handen even vrij en kun je even poetsen of wat lezen.

Denk zelf dat het geen sprongetje is maar dus echt het speelgoed veranderen.

Laat je me even weten of dit het was, en of de box nu wel weer interressant is!

Groetjes Lisan.

L. de Boer

hallo allemaal,

heel erg bedankt voorjullie reachties. ik heb inderdaad spelgoed veranders en ik heb mijn voedingskussen om hem heen gelegd zodat hij kan blijven zitten. dit vind hij helemaal geweldig en hij was een half uur zoet. het is dus al een vooruitgang. kan het zo zijn dat hijmeer wil dan hij kan en daardoor een beetje driftig wordt???

in ieder geval erg bedankt gr ikina

Morgan kan thui ook heel boos worde als ze in box moet. Vaniddag ook. Maar als we haar negeren gaat ze wel spelen want alleen maar gillen is ook niet leuk.

Groetjes,

Michèle

rico speelt sinds de box omlaag staat goed in de box
of misschien ligt het wel aan zn tijgeren.
hij gooit blokken om die ik net heb opgebouwd en zo continue
af en toe begint ie voortaan te gillen als hij zijn zin niet krijgt (als ie es NIET in de box wil maar op de grond) maar dat is gauw over omdat ik dan echt moet lachen als ie dat doet en dan lacht ie zelf ook weer en gaat dan lief spelen

hmm 8 mnd sprong was hier drama omdat hij en ziek was en tandjes kreeg en aan het springen was en en en. drama dus!
hoorde dat de 11 mnd sprong nog erger schijnt bij veel kindjes.
rico kan er wat van in sprongen
zo lief als hij tussendoor is en echt ALLES oke vind en ontzettend veel en vaak en hard lacht… zo jengelig is hij in de sprong (als ie tenminste tandjes erbij krijgt enz)

Lilypie Eerste Verjaardag PicLilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi,

Ik lees ook dat je hem in de box legt. Hij kan dus nog niet zelfstandig zitten?
Alleen met ondersteuning.
Het kan natuurlijk ook zijn dat je zoontje helemaal niet meer wil liggen.
Hij wil natuurlijk wat zien en als je zit kun je ook wat gemakkelijker spelen.
Het zou idd kunnen dat je zoontje huilt omdat ie meer wil maar het nog niet kan.
Ik zou hem alleen niet te lang laten zitten.
Dit is nog niet goed voor zijn ruggetje en hij wordt hier sneller moe van.
Misschien kun je het ook even afwisselen. Even kwartiertje zitten en dan weer een poosje laten liggen enz.
Misschien heb je hier wat aan.

Groetjes Lisan.

L. de Boer

Ik denk (of eigenlijk ik hoop) dat Dani nu ook in een sprong zit. Hij is echt niet te harden…alleen maar huilen, jengelen, piepen en dit de hele dag door. Ik weet me echt geen raad met hem. Hij wil niets, vindt niets leuk…box is niets, op de grond is niets, op schoot is niets, in bed liggen is niets enz enz…pfff…als ik hem laat huilen dan wordt hij helemaal hysterisch…hij zweet als een gek, omdat het bij ons zo warm is. Ik pak hem dus dan maar weer op…Maar ja dat is natuurlijk ook niet goed…wil hem ook niet verwennen, maar laten huilen is gewoon geen optie. Zelfs wandelen vindt hij minder leuk…hij wil dan helemaal overeind of gaat zich overstrekken en is boos. Dit doet hij met eten ook, als hij boos wordt houdt hij zijn mond gewoon dicht. Heb echt het gevoel of we naar zijn pijpen moeten dansen en dan is het misschien een beetje goed.

Jullie kunnen wel merken ik heb een leuke dag achter de rug. Ligt nu net in bed, nadat we hem er wel 3 keer uit hebben moeten halen. Lag weer op zijn buik of was gewoon hysterisch…

Wat lastig Saro. Nu eventjes relaxen en weer opladen voor morgen. Slaapt 'ie 's nachts wel goed door?

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker

Ja eigenlijk wel. Hij slaapt sinds 2 dagen nu 's nachts ook in een slaapzak en niet meer in zijn doeken (heb ik oa gedaan vanwege het warme weer en hij moet er nu toch wel uit) en dat gaat goed. Overdag lag hij al in de slaapzak.

Hij is alleen gewoon van slag! en echt alleen maar piepen…nou moet ik zeggen dat ik zelf ook een beetje ongeduldig en een kort lontje heb de laatste tijd, dus misschien heeft het daar ook wel mee te maken.

Zit alleen te denken, probeert hij ons nu gewoon uit of is het een sprong. Moet haast wel een sprong zijn, want zo maak ik hem heel weinig mee.

das balen saro en niet zo’n klein beetje ook, maar volgens mij is het gene sprong.
misschien kan hij wel totaal niet tegen de warmte (dan heb je leuk vooruitzicht)
Geef hem is een natte spuugdoek ofzo (tip van wil)

Liefs Michelle

Lilypie - Personal pictureLilypie

Lilypie - Personal pictureLilypie

mmmm daar word ik inderdaad niet blij van . Dat kan dan een leuke zomer worden, misschien maar op vakantie naar ijsland? We hadden vandaag inderdaad al een nat washandje…hij is nl altijd zo druk dat hij het steeds heel warm heeft. spuugdoekje is ook nog wel een idee. En hij drinkt ook veel water en diksap tussendoor.

Eén positief punt: Dani is uit de doeken!!!

Groetjes,
M

Lilypie Tweede Ticker