Vervallen laatste fles; andere flessen ophogen?

Hoi hoi,

Mijn zoontje is nu bijna 9.5 maand, de laatste paar dagen wil hij geen middag fles meer om half 1 en ook geen avond fles meer om 19.00uur.

Dit is zijn schema nu.
8.30 papfles 180cc
11.30/12.00 broodje met 120cc melk (wil hij alleen nu niet meer)
14.00 koekje met diksap
16.30 warme hap met een toetje
19.00 laatste fles ( wat hij overgens ook niet meer wil)

Toen hij een maand of 7 was wou hij dit ook al niet meer, heb ik het CB gebeld, en ze heeft mij verteld dat sommige kindjes er al vroeg bij waren, en dat het geen probleem was dat hij geen fles meer wou.
Gelijk de dag erna dronk hij weer, hij zal wel in een sprongetje gezeten hebben denk ik !

Maar zal dat nu weer het geval zijn?
Is er bij 9.5 maand weer een sprongetje???

Liefs, Melanie (Mama van Noah)

Hoi,

Ja, Erik is van 8 juni. En die van jou?

Dus al met brood begonnen. Spannend, gaan wij over een paar weekjes ook doen. Hoe ben jij daarmee begonnen?

Het schema van Erik is nu als volgt:
tussen 6.30 uur en 7.00 uur flesje 210 + 7 (meestal pap);
uurtje slapen;
tegen 9.30 uur fruit;
tegen 11.30 fles 180 + 6;
slapen (wisselt, soms drie kwartier, soms een paar uur);
tegen 15.00 uur fles 180 + 6;
tegen 17.00 uur groente potje 200 gr + toetje;
tegen 22.00 uur fles (hoeveelheid bouwen we nu af, van 210 + 7 naar nu 120 + 4).

Ik zie dat jouw zoontje dus inderdaad drie flessen krijgt. Wij zijn nu dus bezig om de laatste fles van 22.00 uur te laten vervallen en dan zouden we op ook op drie flessen zitten. Ik zie dat jij de laatste om 19.30 uur geeft. Hoe heb jij de laatste fles afgebouwd/laten vervallen? Ik neem aan dat jouw zoontje eerder ook rond tien, elf uur 's avonds de laatste fles kreeg?

Groetjes!

Lilypie Eerste Verjaardag Ticker

Hoi Melanie,

Rond de 42 weken voelen ze alweer een sprongetje aankomen. Zou dus kunnen.

Groetjes!

Ruben is op 1 juni geboren dus ook een zondagskindje Sinds afgelopen maandag zijn wij met brood begonnen. Kleine stukjes 1 bij 1cm eerst zonder iets erop en nu met boter. (wel ‘normaal’ bruinbrood zonder korst) Het kost wel even wat tijd. Misschien kun je hem nu af en toe even op een broodkorstje laten sabbelen, dit vond Ruben ook reuze interessant.
De fles van 22.00 uur ging eraf toen hij ongeveer 4 mnd oud was. We moesten hem dan wakker maken voor de fles en dit toen niet meer gedaan en meneertje sliep lekker door. Hij heeft een poosje ook nutrix gehad in de laatste fles en rond de 5 mnd begonnen met bijvoeden. Nu krijgt hij geen nutrix meer omdat de warme hap en fles daarna voldoende zijn. (en hij heeft last van harde ontlasting en nutrix schijnt stoppend te zijn) ach je blijft maar prutsen met eet/slaap schema’s! Heb je net een ritme ontdekt verandrerd er weer iets ofzo)

doeg

Dus Ruben is een weekje ouder, dat is grappig. Wat gaat het snel hè? Het is zo’n cliché, maar daarom ook waar denk ik…

Dat met dat broodkorstje waren we ook van plan om mee te beginnen. En laat jij Ruben zelf priegelen met die kleine stukjes brood of voer jij hem? Ik denk dat ik Erik zelf laat priegelen, alles gaat tenslotte toch in z’n mond dus dat zal 'ie met het brood ook wel gaan doen denk ik.

Dus jullie hebben de laatste fles gewoon weggelaten? Dat durf ik niet zo goed, haha. Daarom zijn we de inhoud nu aan het verlagen met 30 cc per paar dagen, zodat 'ie eraan kan wennen dat 'ie straks niets meer krijgt. Ik moet Erik er wel voor wakker maken (wat meestal niet goed lukt), maar hij drinkt hem altijd nog helemaal leeg. Dat is misschien ook wel gewenning, ik durf het niet te zeggen. Nodig zal 'ie hem toch echt niet meer hebben? Ach, binnenkort stoppen we er inderdaad mee. Net als met de nachtvoeding, meneertje wilde toen hij ruim vier maanden was 's nachts nog steeds drinken. Hij woog toen al ruim 8 kilo. Dus we besloten maar gewoon hem niets meer te geven. Ik zal mezelf nog voeden 's nachts als 'ie een jaar oud was, blegh. En dat ging ook goed! Dus met die laatste fles gaat het hopelijk hetzelfde straks.

Doei!

Ik bedoel:

“Ik ZAG mezelf nog voeden 's nachts als 'ie een jaar oud was, blegh.”

Sorry Mriek… Ik heb me haarn og niet geverfd… De rest kan ik (nog) niks mee, Morgan hobbelt achter jullie spruiten aan kwa leeftijd

Groetjes,

Michèle

Haha, maar wat erg! Shame shame. Ik kan écht niet rekenen…

Enne, lekker makkelijk dat Morgan nog niet zo oud is. Moeten wij het allemaal gaan bedenken!

Eh ja eh zorry kan er ook niks aan doen… maar eh tegen de tijd dat het zover is doe ik net of ik van niks weet kan ik weer gaan denken oke…

Groetjes,

Michèle

hoi hoi,

Ik stop de stukjes brood in z’n mond met een rijstewafelstukje laat ik hem wel zelf ‘knoeien’ dan heeft hij er eentje (zo’n kleine) in een half uurtje op. Met een broodje zit je dan wel erg lang te prutsen. Tenminste het is nu nog even prutsen het gaat iedere dag wel iets beter. Hij zit nu ook in de kinderstoel, echt geweldig!
Het gaat idd allemaal erg snel. En ook ik ben erachter gekomen dat de meeste cliche’s toch echt kloppen!
oke, succes met je mannetje en lekker van hem genieten

Eh welke cliche’s??? Kan ik me vast voorbreiden…

Groetjes,

Michèle

Hoi Mriek,

Even een vraagje aan jou; ik zag dat je nu geen fles meer geeft na de groenten ( die gaf je eerst ook nog toch zo rond half zeven? ). Geef je dan wat anders te drinken na de groenten en voor het slapen gaan? Minke piept zo tot de fles van 18.30 uur en als ik haar dan bv diksap geef wil ze het niet. Hoe doe jij dat/ heb je dat aangepakt?

groetjes!

Hoi Linette,

Nee, na de groente en toetje geef ik niets meer te drinken. Hij krijgt dat rond 17.00 uur en gaat rond 18.30 uur naar bed. Geen problemen hier, niet afgebouwd ofzo. Gewoon met die fles rond die tijd gestopt en vervangen door de groente. Geen nuttige tips dus voor je, sorry!

Maar even iets anders dames. Heb vannacht van 3.00 uur tot 6.00 uur met een hysterisch huilende Erik op gezeten. En waarom? Zeg het maar. Maar hij liet zich niet troosten, heel erg. Dit heb ik in die zeven maanden nog nooit meegemaakt met hem. De laatste fles was voor het eerst 120 cc, dus misschien had hij honger. Ik dus een klein flesje gegeven, maar nog steeds brullen. Dat was het dus niet. Uiteindelijk viel hij op mijn arm in slaap en legde ik hem in bed: brullen! Dus weer op de arm, etc. Uiteindelijk luier verschoond (gewoon plas), werd ie rustiger. Papa met hem voor het aquarium zitten (rustgevend tenslotte…) en toen viel ie bijna in slaap (Erik hè, niet papa…hihi). Toen weer voorzichtig in bed gelegd (bij ons) en hij sliep!!! Tot half acht. Eerste fles gegeven en toen weer niet te spreken. Lastig! Uiteindelijk weer geslapen van 9.00 tot 10.30 uur en daarna lekker gedouched. Nu doet 'ie z’n middagslaapje en gaat het weer redelijk.

Wat was dat heftig zeg! Maakte me wel zorgen, omdat hij zich anders altijd laat troosten. En wat het nou was? Misschien een combi van dingen (honger, verkouden, tandjes, etc.). Het enige wat het niet kan zijn is een sprongetje, dat scheelt…

Vanavond maar weer 150 cc in de laatste fles voor de zekerheid…

Groetjes!

Kunnen het prikkels geweest zijn Mriek?? Rare vraag, maar Morgan is dan ook compleet ontroostbaar. Het zijn natuurlijk rare weken geweest. Morgan moest ook duidelijk gister en eergister haar ervaringen kwijt zeg maar. Gelukkig was dit niet 's nachts, maar dan nog is het niet leuk als ze twee uur brullen. Als zij dat heeft ga ik op de bank zitten met haar met alles uit. Radio, tv, alles en laten brullen pas als het over is mag alles weer aan. Ze moet dan echt tot rust komen. Ze slaapt daarna ook meteen als een blok altijd.

Groetjes,

Michèle

Nu ik erover nadenk, denk ik dat prikkels best kan. We waren gistermiddag naar de verjaardag van m’n schoonmoeder geweest. Vol huis en Erik bij twee tantes en natuurlijk oma op schoot. Hij vond het op dat moment allemaal prima hoor, maar deed natuurlijk geen slaapje meer terwijl hij wel moe leek. Thuis ook geen groente gegeven, vanwege de moeheid en dan wordt het een drama, maar een fles tegen zessen en toen naar bed. Dus én drukte én geen slaapje én afwijken van het eetritme/eetgewoonte…

Maar toch raar dat het dan ineens middenin de nacht is, terwijl hij al vanaf zeven uur 's avonds lekker lag te slapen. Je zou verwachten dat hij dan uberhaupt niet in slaap zou komen als hij zo overprikkeld zou zijn. Nou ja, vanmiddag heeft hij weer geslapen van 12.45 tot 15.00 uur en na de fles van net ligt 'ie alweer sinds 15.30 uur in bed. Als ik niet beter zou weten, zou ik zeggen dat het een sprongetje was…

Kan ook, maar Morgan heeft en een sprong en prikkels gehad na de kerst. Een beetje verlate reactie leek het wel. Ook met oud en nieuw kwam het pas later. Lijkt wel nu ze ouder wordt dat de prikkelverwerking ook wat later komt.

Enne ach lekker laten slapen. Volgens pappa was onze dame ook niet te genieten vandaag en die ligt nu ook lekker te knorren nu. Mamma gaat zo al eten maken (pappa moest onverwachts afsluiten) en dan ga ik straks kijken of ik haar lekker kan masseren en dan fles en weer naar bed als pappa thuis is.

Groetjes,

Michèle

Dank je wel Mriek!

oei beetje late reactie maar zag in de topic bericht van michele staan met daarin vermeld dat als je de laatste fles afbouw (5e …) deze moet worden verdeelt over de rest…

dit heb ik niet gedaan… Jurian krijgt nu gewoon 4 x 200 ipv 5 x 200… is dat verkeerd?

Graag gedaan Melanie!

Ja ho dat was als Morgan nu al de laatste zou weigeren door door te slapen Mini-Boy. Morgan is jonger dan jullie knullen he.

Groetjes,

Michèle